Johtuiko SD:n odotettua pienempi äänimäärä vaalivilpistä?

Kuvakaappaus 2018-09-10 11-27-56
Äänimäärät kun lähes kaikki oli laskettu.

Monissa ruotsalaisissa Facebook-ryhmissä ollaan aivan varmoja, että vaalien tulos johtuu vilpistä ja huijauksesta. Teorian mukaan koska SD:n kannatus mielipidemittauksissa oli niin suuri niin silloin laskettu vaalituloskaan ei voi olla niin pieni.

Onko vaalivilpissä mitään perää? Ei tietenkään ole. Oletetaan, että SD:n osuus olisi ollut vaikkapa 25-30 %. Miten vaalivilppi olisi toteutettu tässä tilanteessa niin, että SD:n osuus olisi saatu alaspäin yli 7-12 prosenttia? Tällä hetkellä SD sai ääniä reilu 1,1 miljoonaa ja Sosiaalidemokraatit 1,7 miljoonaa.
Sos.demarien ja SD:n erotus on siis noin 600 000 ääntä. Miten käytännössä siis toteutettaisiin sellainen operaatio, jossa yhdeltä puolueelta ”unohdettaisiin” 600 000 ääntä NIIN, että tästä ei jo tässä vaiheessa olisi julkista tietoa? Jos ääniä pitäisi huijata tuo 600 000 niin se olisi niin mittava operaatio, että siitä olisi tällä hetkellä jo julkista tietoa. Käytännössä vilppiä pitäisi tapahtua jokaisella äänestyspaikalla ja jokaisessa laskentatilaisuudessa. Kuulostaako realistiselta, että tällainen operaatio voidaan toteuttaa huomaamatta?
Vaalipaikoilla on kyllä esiintynyt monenlaista häirintää. SD:n ja AfS:n vaaliseteleitä on pöllitty muiden äänestäjien toimesta ja monissa paikoissa vaalipaikan ylläpitäjät eivät ole lisänneet näiden puolueiden vaaliseteleitä niiden loppuessa muutenkuin pyytämällä. Mutta tämä on siitäkin huolimatta vain yksittäisten ihmisten häirintää eikä sillä voi selittää sellaista asiaa kuin 600 000 äänen ”hukkaamista”.
Niin ikään äänten laskentatilaisuudessa on mukana myös sverigedemokraatteja ja muitakin sellaisia henkilöitä, jotka eivät missään nimessä hyväksy vaalivilppiä olletikin, että kannattaisivat eri puoluetta. Enpä usko, että laskentatilaisuuden SD:läiset olisivat vilpissä mukana. Äänenlasku ei tapahdu siis mitenkään salassa pimeässä komerossa vaan paikalla on kymmeniä laskijoita ja tarkkailijoita. Käytännössä laskentatilanteessa vilppi on mahdotonta. Liian paljon silmiä.
Ei siis kannata levittää foliohattuteorioita vaalivilpistä.
 

Subscribe
Notify of
guest
71 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Pertti Grandell
Pertti Grandell
10.9.2018 12:04

svennut on niin suvakkihuumassa että varmasti on käynyt vilppiä, ihan samalla tavalla kun mutiaiset polttivat metsää , kuvattiin paikalla soitettiin palokunta ja tehtiin rikosilmoitus, poliisit väittivät ettei rikosilmoitusta ollut tehty ja palokunta sanoi ettei ollut paikalla? näin menee ruotsissa kun on kyse kultamunista, sama on meillä meneillään, ei saa olla niin sinisilmäinen ettei ole mahdollista, kyllä meidän presidentti vaaleissakin oli vilppiä….kun on tarpeeksi puniikki niin kaikki on mahdollista, uskovat lujasti omaan agendaansa, ihan samalla viisiin kuin islamistit.

Albert
Albert
11.9.2018 10:37
Vastaa...  Pertti Grandell

Noh, ainakin yksi Ruotsindemokraattien paikka löytyi Keskustalle ajautuneena:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809112201191837_pi.shtml
”Ruotsalaismediat: Vaalituloksesta löytyi virhe, ruotsidemokraateille yksi paikka lisää: ”Vaalityöntekijät olivat valtavan väsyneitä”
Mikäli on tällaisia ”pikku” virheitä nyt niin paljon että kaikki tulokset ovat myöhässä, lipukkeet puuttuu, vaalisalaisuus puuttuu, on uhkailuja ja lopuksi vaalien jälkeen selviää tyyliin:
”Hupsista keikkaa, ruotsindemokraateille kuuluukin vielä yksi paikka…”
… Sen jälkeen kun asiasta on varmasti valitettu miljoona kertaa niin pitäisikö vain katsoa totuutta silmiin ja tajuta että Ruotsissa ei enää ole demokratiaa?
Demokratian oli aikakin lakata jo toimimasta Ruotsissa koska väestönvaihdos on jo niin pitkällä siellä että pian koko yhteiskunnan pyörittäminen muuttuu mahdottomaksi ellei systeeminä ole diktatuuri samalla tavalla kuin Afrikan ja Lähi-idän valtioissa on. Itse uskon vakaasti että Ruotsin vaaleissa huijattiin ja aikalailla oli ruotsalaiset kollegat täysin samaa mieltä asiasta, vaikka osa ei ollut edes SD:n tai AfS:n kannattajia.
Eli mikäli olette Ruotsissa, niin suosittelen alkamaan pohtimaan sitä mihin muuttaisi turvaan?
Toinen vaihtoehto on se synkempi mutta siitä en halua edes tietää, enkä ainakaan ala sitä suosittelemaan.

en usko
en usko
11.9.2018 11:24
Vastaa...  Albert

Ei voi pitää paikkaansa, koska pt-media sanoo, että se on foliohattuilua!!!

azq
azq
10.9.2018 12:14

Nimim Jack kirjoittaa tästä hommaforumilla
Ennustukseni ei aivan osunut nappiin, mutta se oli oikean suuntainen. Pelasin uhkapeliä, ja esitin pienemmän luvun kuin mihin itsekään uskoin, koska kun panee rohkeasti ison panoksen, voitto on sitäkin suurempi, jos luku sattuisi olemaan oikea.
Ennustukseni mielipidemittauksiin nähden alakanttiin olevasta tuloksesta perustui mm. seuraaviin havaintoihin.
1. SD:n suurta voittoa hehkutettiin etukäteen, ja tällainen on omiaan lyömään takaisin itse vaalipäivänä. Mielipiteiltään ailahtelevat äänestäjät, joita populistipuolueen äänestäjissä on yleensä paljon, ajattelevat, että kun kerran puolue saa suuren vaalivoiton joka tapauksessa, niin mitäpä sitä äänestämään. Mennään mieluummin kapakkaan juhlimaan tulevaa voittoa.
2. SD:n ”gallup-kannatus” osoitti hienoista laskua, mikä oli merkki siitä, että puolueen kannatushuippu oli osunut ajankohtaan noin viikko tai kaksi ennen vaaleja. Vaalipäivänä kannatus oli jo lievässä laskusuunnassa. Puolueeseen oli iskenyt vaaliväsymys. Populistipuolueen kannatusmuutokset ovat usein nopeita, koska äänestäjissä on paljon epävarmoja päättäjiä. Kannatuksesta voi sulaa viikossa pois prosentti tai kaksi, tai kannatus voi lisääntyä. Jotkut äänestäjistä päättävät kannastaan sen perusteella, paistaako aurinko, tai minkä uutisen he ovat viimeksi nähneet lehdessä, tai mikä on sen hetkinen fiilis.
3. Puheenjohtajan liian ärhäkkä esiintyminen viimeisimmässä TV:n vaaliväittelyssä ja sen jälkimainingeissa sai aikaan torjuntareaktion joidenkin äänestäjien keskuudessa. Kovan linjan äänestäjät olisivat joka tapauksessa äänestäneet Ruotsidemokraatteja, joten kampanjassa olisi pitänyt keskittyä saamaan maltillisempien ja epävarmempien äänestäjien äänet. Eikä niitä saada julistamalla, että maahanmuuttajat eivät ole ruotsalaisia. Näin voi tietenkin ajatella, jos haluaa, mutta ei kaikkia ajatuksia pidä sylkäistä ulos suorassa TV-esiintymisessä. Puheenjohtaja mahdollisesti karkotti osan herkimmistä äänestäjistä jyrkällä esiintymisellään. Eli Jimmy mokasi, ja se näkyi vaalituloksessa. Kun puhutaan 20 prosentin ääniosuuden tavoittelemisesta, silloin pitää olla jo aika lailla kieli keskellä suuta. Ei tavoitella enää pienen ääriaineksen ääniä.
Tuossa oli joitakin syitä, miksi ennustin lievää lässähdystä Ruotsidemokraateille.

OMAAN MAALIIN
OMAAN MAALIIN
10.9.2018 13:59
Vastaa...  azq

Eihän hän sanonut ainoastaan etteivät maahanmuuttajat ole ruotsalaisia vaan EIVÄT SOVI/SOPEUDU (”de passar inte in”) ja se vei äänet (plus pikkuvilpit ennakkoäänestyspaikoissa). Kun tuollaisia itse möläyttelee niin ei tarvitse vihollisia.

Rasse
Rasse
10.9.2018 15:00
Vastaa...  OMAAN MAALIIN

Erehtyi sanomaan totuuden – sehän nyt on ennenkuulumattoman kamalaa. Mutta kyllä se totuus sieltä vielä jonain päivänä vastaan tulee.

Mauri Hyhkö
10.9.2018 15:28
Vastaa...  Rasse

Niin, kannattaa aina miettiä etukäteen missä, milloin ja keiden seurassa kertoo totuuden.

TIMING
TIMING
10.9.2018 17:19
Vastaa...  Rasse

Jos poliitikkona aikoo menestyä pitää tietää milloin avaa suunsa ja milloin ei. Sitä kutsutaan älyksi ja strategiseksi ajatteluksi eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Totuuskin sitäpaitsi on hyvin venyvä käsite ja melko subjektiivinen.

Niina
Niina
10.9.2018 12:15

Ennen suomen pressan vaaleja vaalikoneet kertoi ”karua” kieltään lauran prosenteista. Kas kummaa äänestyspäivänä kaikki muka olisi palannut takaisin lampaaksi ja äänestänyt tuttua ja turvallista kummisetää. Höpö höpö. Vaalivilppo on totta suomessakin..

Ilmari
Ilmari
10.9.2018 12:19

Hätiin kutsutut polalaiset palomiehet sanoivat, etteivät he ymmärrä mitään sukupuolisensitiivisyydestä, mutta että paloja he osaavat sammuttaa. Kun Ruotsi on nyt ulkoistanut palotoimen Puolaan niin seuraavaksi voitaisiin ulkoistaa poliisitoimi Venäjälle. Katsokaa juutuupista Swedish police vs Russian police

Niina
Niina
10.9.2018 12:20

Siis ei tietenkään se välttämättä tapahdu äänten laskennassa. Kuka tuollaista vanhan aikaista enää edes ehdottaa? Kukaan kuullu tietokoneista siitä miten niihin on kehitetty ohjelma joka ilmottaa halutut äänet. Ohjelmoijan mukaan tätä ohjelmaa ei löydä jos sitä ei osaa etsiä. Kattokaa se oikeudenkäynti video jenkeistä.

Anonymous
Anonymous
10.9.2018 12:45

Suurin vilppi on siinä että SD demonisoidaan (saati AfS joka jäi paljon arvailuista) ja tehdään sen äänestämisestä julkista. Taatusti moni päätynyt äänestämään henkilöä tai jättämään äänestämättä. Saati että vaalilipuketta olisi pitänyt kehdata kysellä.
Sairas vaslisysteemi, tokikin kehitetty juuri lammastarhaa varten ettei väärät mietteet pääse vaivihkaa vallalle

Make
Make
10.9.2018 13:19

Ehdottomasti Ruotsissa oli vilpilliset vaalit. Ihan kuten kaikissa pankkien hallitsemissa länsimaissa jo vuosikymmenten ajan. Ja taas syytellään, että itse olette ko. henkilöt valtaan äänestäneet. Teatteria ovat vaalit ja politiikka mitä suuremmassa määrin. Raha määrää ja tekee päätökset. Sinisilmäinen tyhmä kansa nielee kaiken vuodesta toiseen. Totuus on liian pelottava.
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/194096-vaalivilppia-suomessa
Outoa että PT-median toimitus pitää vaalivilppiä foliohattuiluna.

Make
Make
10.9.2018 13:52

Sanoinko että pankit äänestävät? Älä laita sanoja suuhuni.
Kaikki länsimaat ovat yksityisten pankkien velkavankeudessa. Politiikka on näiden pankkien omistjien sanelemaa. esim. nyt tapahtuva Euroopan islamisaatio. Pankkiirisuvut rahoittavat poliittisia puolueita ja ovat järjestäneet vaalijärjestelmät ja ääntenlaskennan sellaiseksi, että mikään eri mieltä oleva ja muutosta haluava ryhmä ei koskaan saa tarpeeksi ääniä. Elämme plutokratiassa. Ei puhettakaan demokratiasta.
Varsinainen vaihtoehtomedia…
Luitko itse tuon linkkaamani vaalivilppia-suomessa jutun?

Make
Make
10.9.2018 15:11

Follow the money. Mikä taho hyötyy tästä velkaan perustuvasta valtioiden taloudenpidosta? Monikansalliset yksityiset investointipankit. Niiden takana vaikuttavat pankiirisuvut kuten Rothschild. Sieltä löytyy juurisyy vilpillisiin vaaleihin. Ja muuhunkin paskaan.

Make
Make
10.9.2018 19:19

Kaikenlaisia pellejä teillä siellä pt-median toimituksessa… Kun ei enää osata asiallisesti vastata, niin kommentoidaan tuollaista roskaa. Yhä edelleen odotan kommenttiasi linkkaamastani vaalivilppia-suomessa jutusta.

453
453
10.9.2018 15:17

Kuninkaantekijät (eli ministerintekijät ja puoluevallan maakarit, näkyvyyden takaajat, hyvät veljet), järjestörahottajat, lehdistömogulit ja opettajain opettajat määrittelevät suurimmissa määrin kansan todellisuusparadigman.
Pankkiirit ja heidän verkostoihin kytkeytyvät varakkaat ja vaikutusvaltaiset ovat kuninkaantekijöitä. -> Macron.
Wahlroosin tukemat sekä näkyvyyttä saavat, valikoidun pikkuporukan ajatuspajat yms. Suomessa.
Sosialistisissa maissa (Ruotsi&Suomi) rakenteellinen ja tahatonkin puoluekorruptio (sopulius, populismi ja tietämättömyys on vain valttia päästäkseen puolueessa valta-asemaan) ja ideologisesti rahoja jakeleva puolue-eliitti kuitenkin pitkälti määrittää pitkällä tähtäimellä kansan todellisuusparadigman. EU-Suomessa puoluevalta kytkeytyy saumattomasti eurokratiaan ja hyväveli-rakenteisiin. On selvää että EU:ssa pankkiireilla ja heidän kätyriveljillään on valtava vaikutusvalta.
Tässä kokonaisuudessa keskiössä on se mistä juontuu sanonta ”voittaja (vallassa oleva) kirjoittaa historian(*)”. Ja niin tehdessään hän kirjoittaa myös tulevaisuuden. (*käytännössä ”historia” on kaikki ne sisällön lähteet jotka saavat eniten näkyvyyttä ja jossa sisältö toistaa itseään)
Vaalivilppiin tai sen todelliseen suhteutettuun vaikutukseen en ota kantaa.

Make
Make
10.9.2018 15:21
Vastaa...  453

Juuri näin. Hienosti kieteytetty.

Särmääjä
Särmääjä
10.9.2018 14:26
Vastaa...  Make

Kyllä kaikki vanhat valtapuolueet on ollu mahdollista äänestää ulos vallasta vaikkapa Italiassa, jos sitä oikeesti kansalaiset tahtoo. Ruotsissa kun ei tahdota niin se näkyy tuloksissa. Toi on ihan samankaltasta itkemistä kun globalistien omalta puolelta se että Venäjä vaikuttaa vaalituloksiin ja ne hakkeroituja yms.

Frank
Frank
10.9.2018 23:38

No koko vaalihan oli neukkudemokratiaa. Esim. mulla jäisi jo siinä vaiheessa äänestämättä kun ei lappuja löydy sanoisin vaan Ta sig en runk ja painuisin vittuun. Jaksaisi jäädä katselmaan. Muutenkin sairas äänestys systeemi joka nyt on vaan juuri kyttäämistä varten.

Valtsu
Valtsu
10.9.2018 16:58
Vastaa...  Make

Jos SD:ssä ei huomattaisi satojen tuhansien äänten välistävetoa, niin heidän pitäisi kaikkien olla kuuro-mykkä-sokeita imbesillejä.

Valhetta valheen perään
Valhetta valheen perään
10.9.2018 13:33

Aivan kuten Niina kirjoittaa. Käsin tehtävässä äänestyslipukkeiden tuloslaskennassa on aika mahdoton tehdä vilppiä. Mutta lopullinen koko maan tulos voidaan tietokoneella muuttaa ihan sellaiseksi kuin halutaan. Koska se on mahdollista, niin totta kai niin tehdään. Suomessa tämän tekee Tieto Oyj.

Make
Make
10.9.2018 15:20

Katso linkkaamani juttu ja selitä miten on mahdollista se mikä viime vaaleissa tapahtui IPU:n kahden ehdokkaan kohdalla? Tai miksi yleensäkin niin paljon ääniä Suomessa katoaa?
Lopullinen koko maan vaalitulos on mahdollista manipuloida sellaiseksi kuin halutaan. Aivan sama vaikka äänet laskettaisiin sata kertaa käsin paikallisissa äänestyspaikoissa.

Jussi
Jussi
10.9.2018 20:14

Siis mitä? ”IPU ei ole koskaan ollut uhka kenellekään jne. …” Mikä kommentti! Voi ihmisen tyhmyyttä.
Ei kai IPU tai mikään muukaan ”väärät mielipiteet” omaava ryhmä voi koskaan ollakaan mikään uhka, jos läpimeno eduskuntaan estetään vaalivilpillä.

Make
Make
10.9.2018 21:39

Hei mahtavaa, kiitos tiedosta! On se hyvä että osasit hienosti perustella asian. Nyt voi olla hyvillä mielin, kun tietää varmasti että Suomessakin vaalit on rehelliset. Loistojuttu! Olet tosi hyvä toimittelija!

Särmääjä
Särmääjä
10.9.2018 15:03

Ai ihan sellaiseksi kun halutaan? Miksi sitten SD ylipäänsä päästetään valtiopäiville häiritsemään olemassaolollaan konsensuspuolueiden rauhaa ja blokkijakoja, jos ne vois sieltä poiskin pudottaa kokonaan? Torikokoukset olis rasistien masinoimaa harhaa ja kannatus ruuvattas aina sinne 3,8 tuntumaan.

tässä teille vaalivilppi
tässä teille vaalivilppi
10.9.2018 13:40

Ääliömäisen vaalijärjestelmän ja yksipuolisen valtamedian lisäksi täytyy muistaa, että Ruotsiin on tuotettu satojatuhansia uusruotsalaisia, jotka äänestävät joka vaaleissa yhtenäisenä blokkina sos.demareita ja vasemmistopuoluetta. Katsokaa esim. Rinkebytä: S 77%, Vas 12%. Näin on ollut jo vuosikymmeniä, mutta äänestäjämassa on kasvanut vuodesta toiseen.
https://twitter.com/PeterSweden7/status/1038881488757043203
Yttre Västerortissa, joka kattaa Tukholman Järvan alueen ja muutaman muun lähiön, sos.demarit sai reilut 26000 ääntä ja vasemmistopuolue lähes 10000. (Miinus Hässelbyn hienostoalueilla annetut vasemmistoäänet.) Tällaisia gettoutuneita äänestysalueita kuin Järva Ruotsissa on kymmeniä pienempinä versioina.
https://data.val.se/val/val2018/valnatt/R/kvalkrets/01/80/06/index.html

tarkistuslaskenta suoritettava ulkopuolisen valvonnassa
tarkistuslaskenta suoritettava ulkopuolisen valvonnassa
10.9.2018 13:42

Demokraattien ja demokraattien laput sekoittuivat ja tulos vedettiin hatusta.

Vilppi tapahtuu mm ennakkoäänestyspaikoilla
Vilppi tapahtuu mm ennakkoäänestyspaikoilla
10.9.2018 13:46

Ennakkoäänestin oman kuntani koulun kirjaston pikku sivuhuoneessa ja hämmästyin kuin äänilaatikkona toimi vähän linnunpönttöä suurempi, maalaamaton puulaatikko. Ei lukkoja, ei mitenkään raskaan näköinen, pelkkä reikä mihin kuoret tiputettiin, ilman onkimissuojaa. Vaalivirkailijoina kaksi ryppyistä 55+ suvakkiakkaa, varmaan koulun työntekijöitä.
Voin oikein kuvitella miten akat joka ilta käänsivät laatikon ylösalaisin, onkivat kuoret ulos ja poistivat epämiellyttävät äänet.

En Muista Enää
10.9.2018 20:50

Varsinaisena äänestyspäivänä tämä ei ainakaan Suomessa onnistu millään; olen toiminut usein vaalivirkailijana ja minkäänlaiseen fuskuun ei ole mahdollisuutta vaalivirkailijoiden toimesta.
Plus vaalivirkailija tietää paljonkon ääniä kullekin henkilölle on kyseisessä pisteessä annettu, ja tulosten jälkeen äänet näkyvät netissä jokaisen katseltavissa missä pisteessä on mitenkin paljon äänestetty ketäkin.
Itse laitoin lapulle ylös kuka sai kuinkakin paljon ääniä omassa pisteessäni, ja tarkistin vaalien jälkeen netistä : tulos täsmäsi 100 %, joten koneellinen vilppikin on siinä mielessä todella mahdotonta suorittaa, joku huomaisi että on pielessä.
Viime vaaleissa esim , paikassa jossa olin virkailijana , epäselviä ääniä taisi olla 3 kpl (monesta tuhannesta kappaleesta) joihin oli niin epäselvästi raapustettu ettei parhaalla tahdollakaan nähnyt onko numero mikä, ja ne lähetettiin keskusvaalilautakuntaan tarkistukseen plus pari hylkyä joissa oli äänestetty Kekkosta ja Aku Ankkaa.

”Tuokin rasisti tuossa”
”Tuokin rasisti tuossa”
10.9.2018 21:48

Vilppi voi hyvinkin houkutella syrjäisissä paikoissa joissa kaikki tuntevat ja tietävät toisensa ja toistensa poliittiset kannat.

Mätä Ruotsi
Mätä Ruotsi
10.9.2018 14:04

Jos koko kansakunta on ummistanut silmänsä VUOSIKYMMENIÄ raiskauksille, joukkoraiskausille, väkivallalle, autojen ym. poltteluille jne, jopa miljoonan äänestyslipukkeen ”hukkaaminen” on pikkujuttu. Tiedän henkilökohtaisesti, että jo 1980-luvulla vaalea tyttö joutui juoksemaan mustia miehiä karkuun Ruotsissa. Jos oman maan naisten ja lasten turvallisuus on systeemille nollan arvoinen ja ollut jo niin kauan, ei millään äänestyksilläkään ole mitään merkitystä. Nyt voimme vain seurata silmillämme Ruotsin lopullista mätänemistä.

Aatu vainaa
Aatu vainaa
10.9.2018 14:08

Ruotsin suurin ongelma on se, ettei Kuningas ole enään kuningas, lehdistö lehdistö, eikä poliitikot poliitikkoja. Kaikki on kaikkea ja mikään ei ole mitään. Poliitikot on lähinnä jotain pehmeäkätisiä pikku tolvanoita. Alternativ för Sverige sai nyt vähän sytytettyä itseään käyntiin, mutta muuten mentiin kuin Tzehovilaisissa runomaisemissa. Seuraavia vaaleja on turha edes odotella, kun kehitysmaalaiset on sitten yliedustettua kansaa. Nämä oli tämän elämään väsähtäneen alkuperäiskansan viimeinen demokraattinen mahdollisuus selvitä tulevaisuudessa hengissä islamisaation jyräessä heidät.

JätteHejsan
JätteHejsan
10.9.2018 14:22

Ruotsi teki juuri maailmanhistorian suurimman itsemurhan. Ei pysty muuta kuin monttu auki itkuhuutonauraa. Että on TYHMÄ KANSA !!!!!!!!!!!

fatwantarkistaja
fatwantarkistaja
10.9.2018 17:08
Vastaa...  JätteHejsan

Keväällä se vasta hauskaa on, KUN yksi toinen kansa tekee saman perässä.
Onneksi on monta maata välissä, mitkä saattavat vaikuttaa lopputulokseen positiivisesti. Jos saamme itse päättää, kalifaatti pistetään pystyyn vaikka heti.

Murphy
Murphy
10.9.2018 14:23

Monet mediaseksikkäät tarinat esim.Afrikan maiden äänestysvilpistä tai meille exoottisten maiden tapauksista, ovat paljastuneet vain ”hävityn osapuolen katkeruudeksi”. Sellaisissa maissa joissa osapuolten luottamus toisiinsa on pohjamudissa on ollut hyvä kutsua vaaleihin ulkomaisia vaalitarkkailijoita,millä tavoin on voitu välttää mellakointia ja tunteiden kuumenemista. Meillä länsimaiseen demokratia perinteeseen on kuulunut kansalaisten luottamus itse järjestelmän luotettavuuteen. Niitä on jatkuvasti kehitetty juuri luotettavuuden ja toimivuuden vuoksi. Totta kai alkeelliset järjestelmät ovat alttiita vilpille, mutta se, että niin tapahtuisi Ruotsissa, siinä järjestelmässä, on kyllä romantiikkaa. Aivan samoin kun suomessakin. Mitäpä jos vai toteaisimme, että SD ei nyt vain saanut monien toivomaa,vielä suurempaa kannatusta, tällä kertaa. SD on uusi vaikuttaja ja Jimmie Åkesson suhteellisen tuntematon monille politiikkaa seuraamattomille kansalaisille. Moni äänestäjä päättää ehdokkaansa aivan viime hetkellä, jolloin etukäteis arviotkin menevät helposti pieleen. Neuvostoliitto aikanaan ja vieläpä putunionikin ovat sitten tapaus aivan erikseen, kun siellä kaikki langat pidetään yksissä käsissä ja ns.professoritkin vain vallanpidon nöyriä käskyläisiä. Hyvä kuitenkin,että ollaan valppaina mahdollisten rötösten varalta,niin meillä kuin muuallakin. Tämän tyyppisistä asioista täytyy olla vankkaa todennettua tietoa.Tällaiset yksilötasoiset kommentit ovat kyllä ajanvietettä,kuten on tämäkin.

Särmääjä
Särmääjä
10.9.2018 16:50
Vastaa...  Murphy

Ruotsin vaalilipukesysteemiä ei millään muotoo voi verrata Suomen hyvinkin anonyymiin äänestykseen. Ite en varmaan Ruotsissa asuvana uskaltais edes käydä äänestämässä kun vaalisalaisuus on täysin olematon ja keharijoukoille voidaan jaella vaan oikeen puolueen lippuja käskeä viedä ne uurniin. Ruotsin kehitysmaalainen äänestysjärjestelmä itsessään on se ainoa ja myöslaillinenn ”vaalivilppi”. Ilmeisesti Ranskan presidentinvaaleissa jokin samankaltanen systeemi myös.

En Muista Enää
10.9.2018 20:59
Vastaa...  Särmääjä

Tästä muistan lukeneeni joitain vuosia sitten että eläkeläisille ja muille liikuntarajoitteisille oli kotiäänestyksessä jollain paikkakunnalla tyrkytetty vain demarien kuponkia ruotsissa, mutta tuollaisesta törkyilystä ei voi montaakaan ääntä hyötyä, epäilisin itse että jää muutamiin kymmeniin tai satoihin makisimissaan.
Harva kotiäänestysvirkailija on noin korruptoitunut, ja taitaa jopa nykyään olla 2 kpl niitä virkailijoita aina, Paavo saattaa tietää paremmin ?

Anonymous
Anonymous
10.9.2018 14:25

Vilppiä varmaan pienessä määrin, joo, mutta enemmän Ruotsidemokraattien äänimäärää syö tuo vaalitapa. Voisin kuvitella että etenkin koulutettujen, hyvässä asemassa työelämässä olevien on todella, todella vaikeaa ottaa äänestyspaikalla sitä SD:tä vastaavaa värilipuketta ihmisten nähden käteensä. Niin kovin on puolue demonisoitu. Kaipa tuon Ruotsidemokraattien kannatuksen voisi oikeasti olevan siellä jossain 25% tienoilla, mikäli siellä noudatettaisiin esimerkiksi Suomen tyylistä äänestystapaa.
Kenties todellisuudessa puolue siis on Ruotsin toiseksi suurin. Tuskin kuitenkaan suurin. Eikä tule tietenkään koskaan olemaankaan suurin. Näitte miten Rinkebyt ym hienostoalueet äänestivät noin 90%:sti vasemmistopuolueita ja toisaalta tiedätte näiden alueen massiivisen suuren syntyvyyden. Ei vaadita tilastotieteen syventäviä opintoja, jotta pystyy päättelemään kehityskulun.

Särmääjä
Särmääjä
10.9.2018 14:29

Tuloshan oli hyvinkin viimeaikasten syyskuun mielipidemittausten kanssa samaa luokkaa https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_Swedish_general_election,_2018
Kesäkuussa SD oli vielä jatkuvasti 20 yläpuolella, muttei enää viime viikkoina.

Make
Make
10.9.2018 15:27
Vastaa...  Särmääjä

Valheelliset gallupit ennen vaaleja takaavat vaalivilpin läpimenon. Eero Lehti, kokoomus, Taloustutkimuksen omistaja, kertoi toissa eduskuntavaalien jälkeen, että tarkoituksella julkaistaan valheellisia gallup-tuloksia. Näin saadaan epävarmat ja tyhmät äänestämään muka johdossa olevaa. Koska on kiva olla voittajan puolella.

sama
sama
10.9.2018 14:33

Pate on varmaan oikeassa tuossa vilppijutussa SD:n ja AfS:n osalta ja toisaalta sillä ei ole merkitystäkään.
Mutta tuo Vihreiden 0.2% yli minimi 4.0% on mielenkiintoinen. Tuo 0.2% sattuu olemaan samaa suuruusluokkaa kuin hylättyjen määrä eli 80 000 ja tuollaisen määrän kyllä ahkeroiden pystyy kusettamaan. Ja Miljöövihreäthän ovat ahkeraa porukkaa juuri vääryyksissä ja vääristelyissä.

imaami
imaami
10.9.2018 14:54
Vastaa...  sama

Jää nähtäväksi, ehkä historia joskus vastaa.
Mutta, suunta on nyt valittu. Ainoa toivo olisi ollut että SD olisi nyt varmasti tulossa valtaan ja hulluus loppuisi.
Seuraavissa vaaleissa nyt vaan on jo liian myöhäistä, vaikka ehkä se kriittinen piste on jo ehkä ylitetty 2015 tai jopa aiemmin.
Tuosta ei ole enää paluuta, muutoin kuin sen kovan luokan väkivallan kautta. Sivistynyt ratkaisu meni nyt pöntöstä lopullisesti.
Surullista ja hyvin valitettavaa.

peräpää
peräpää
10.9.2018 16:34
Vastaa...  imaami

Aivan.
Kyllä maa on menetetty henkisellä tasolla jo jokunen vuosi sitten. SD+AfS :n olisi pitänyt saada yli 51% jotta suunta muuttuisi. Ja silloinkin olisi pitänyt syttyä tukkaverkkokansan ja geelitukkakansa välinen sisällissota.

Catilina
10.9.2018 17:17

Organisoidusti tuskin, mutta katsotaan nyt kuinka paljon esim. oli hylättyjä ääniä? Menevätkö hylätyt liput suoraan roskikseen, vai ovatko ne mukana tarkistuslaskennassa?

sama
sama
10.9.2018 19:08
Vastaa...  Catilina

Tätä minäkin ajattelin eli noiden valmiiksi painettujen lippujen (ontuva) selitys on se, että käsinkirjoitettuja hylätään paljon. Eli ei SD yms lippuja tarjolle=>käsin kirjoitettu uurnaan=>hylkäys.

perusmatikkaa
perusmatikkaa
10.9.2018 16:52
Vastaa...  sama

Jos kaikki hylätyt äänet olisi annettu muille kuin vihreille, ääniosuus olisi muuttunut 4,34% -> 4,29%. Muiden äänien hylkääminen on erittäin tehoton tapa parantaa omaa tulosta.

sama
sama
10.9.2018 19:10
Vastaa...  perusmatikkaa

Älä anna faktojen pilata hyvää vihaa.

Virtanen
Virtanen
10.9.2018 14:47

Nukkuvat eivät sitten kuitenkaan lähtenee uurnille…. Euroopassa ”populisti” puolueet ovat saaneet yli galluppien, koska äänestämään ovat lähteneet ihmiset, jotka normaalisti ei äänestä eikä kerro mielipidettä gallupeissa – Ruotsissa ei nyt käynyt näin. Äänestysaktiivisuus nousi vain vähän viime vuodesta.
Turha kitistä jos ei äänestä.

Noniin
Noniin
10.9.2018 15:00

”Äänenlasku ei tapahdu siis mitenkään salassa pimeässä komerossa vaan paikalla on kymmeniä laskijoita ja tarkkailijoita. Käytännössä laskentatilanteessa vilppi on mahdotonta. Liian paljon silmiä.”.
Jokaisen laskijan listaan merkitsemä äänimäärä tarkistettiin tarkistuslaskennalla? Ei aina auta edes monet silmät.

Acc
Acc
10.9.2018 15:45

Galluppien ja vaalin tuloksen ero on huomattava. Nyt tulisi selvittää onko olemassa äänioikeutettuja, jotka ennen vaaleja kannattivat SD:tä, mutta jotka eivät vaaleissa äänestäneet SD:tä. Jos tällaisia henkilöitä on, niin ero selittyy.

Acc
Acc
10.9.2018 17:22

Kiitos tiedosta. Siis kaikki on mennyt rehellisesti.

Numerot eivät osu kohdilleen
Numerot eivät osu kohdilleen
10.9.2018 15:59

Samat huijarien huijarit sormeilevat lottoarvontaa. Kaikkihan sen tietävät.

Nestori Lundahl
Nestori Lundahl
10.9.2018 18:14

Turha tässä on alkaa kinaamaan.
Ruotsissa on kohta uudet vaalit.

maksamme velkaa
maksamme velkaa
10.9.2018 18:18

Juu.Rehelliset vaalit.Tietenkin.Virallisen totuuden marxilaismedia valehtelee joka asiasta ja joka kääteessä.Sen tukemat maanpetturipoliitikot valehtelevat sen minkä ehtivät ja venyttävät sääntöjä sekä aivan suoraan rikkovat niitä.Kotimaiset terroristijärjestöt kuten antifa hyökkäilevät toisinajattelijoiden kimppuun hallinnon ja median suojelemina jnejne.Väärinajattelivien toimintaa aivan puhtaasti estetään,vaikeutetaan ja häiritään.Mutta hei – vaalit oli sentään rehelliset.Kiva juttu.Onneksi lähi-idässä on vielä 700:n miljoonaan arabimuslimilapsukaisen sorrettu vähemmistö joiden ihmisoikeus on tulla Ruotsiin ja Suomeen äänestämään punavihreitä niin loppuu pian Putinin trollien masinoima epäluottamus vaalien vilpittömyyteen kun saadaan sieltä riittävästi rehellisiä ihmisiä pohjolaankin työvoimapulaa paikkaamaan.

vaalikarppailija
vaalikarppailija
10.9.2018 19:04

Kaikki on mahdollista kun oikeen suunnitellaan ja on isot toimijat takana. Ääntenlaskennassa ei varmaankaan mutta esim ennakkoäänet kuljetetaan postin toimesta jostain olivat myös pahasti myöhässä. Laatikot voidaan vaihtaa valmiiksi täytettyihin myös hylkäyssysteemiä on käytetty on epäilyttävää kuinka ovensuukyselyn tulos erosi vaalituloksesta nyt ja Aikaisemmin ero oli huikea onko käytännössä mahdollista.

Valmyndigheten hakkeroitiin?
Valmyndigheten hakkeroitiin?
10.9.2018 21:41

Ei pidä myöskään unohtaa foliohatuista puhuttaessa että eilenillalla, kesken ääntenlaskun, Valmyndigheten eli Ruotsin virallinen vaaliviranomainen simahti eikä sinne saatu yhteyttä. Vieläkään ei tiedetä miksi tai ei ainakaan kerrota.

Hirveää vääntöä
Hirveää vääntöä
11.9.2018 01:13

Foliohatut vs karvalakit – kumpi voitti?

Risto Kantonen
Risto Kantonen
11.9.2018 16:31

Red Ice TV postasi aika hyvän koosteen noista perseilyistä youtubeen: https://www.youtube.com/watch?v=CnRs01KPHkY

Foliohattu järkevä hattu
Foliohattu järkevä hattu
11.9.2018 19:21

STVn Rapportissa 18.00 näytettiin juuri miten ääniä nyt virheellisyyksien vuoksi lasketaan uudelleen. Nejä ja puoli miljoonaa ääntä!
Laskijat- tavalliset väsyneen näköiset törvelöt- istuvat pienten pöytien ääressä nokat vastakkain ja kumpikin plärää omaa pinoaan. Mikä ei muka voisi mennä väärin? Olisiko muka vaikeaa fuskata?