Uuden-Seelannin terroristi kertoo olleensa kommunisti ennen kääntymistään eko-fasistiksi

Uuden-Seelannin terrori-iskusta on pidätetty 28 vuotias Brenton Tarrant. Iskussa kuoli tämänhetkisten tietojen mukaan 49 ihmistä.

Tarrant iski automaattiaseella varustautuneena Masjid Al Noor moskeijaan Christchurchin kaupungissa. Moskeijassa oli paljon ihmisiä, uhrien joukossa useita lapsia. Ampuja kuvasi teon livenä ja se lähetettiin ainakin Youtubeen ja Facebookiin. Filmi on kuitenkin poistettu molempien ylläpitojen toimesta.
Tarrant kävelee moskeijaan ja on varustautunut kuin ammattisotilas. Tarrant kertoo suunnitelleensa iskua pari vuotta ja viimeiset kolme kuukautta ihan tosissaan.
Tarrant kirjoitti ennen tekoaan pitkän manifestin, jossa kuvailee itseään tavalliseksi valkoiseksi pienituloiseksi mieheksi. Valtamedia on yrittänyt leipoa miehestä jonkinlaista oikeiston esikuvaa, mutta esimerkiksi The West Australian-lehdessä Tarrant kertoo olleensa kommunisti ja eko-fasisti. Iskun hän kertoo olevan kosto tuhansien maahantunkeutujien aiheuttamista kuolemista.
– Olin ennen kommunisti, sitten anarkisti ja lopulta liberaali ennenkuin aloin eko-fasistiksi, Tarrant kirjoitti manifestissaan.

”Olin ennen kommunisti, sitten anarkisti ja lopulta liberaali ennenkuin aloin eko-fasistiksi”

 

 
Toisin sanoen kun valtamedia on yrittäyt leipoa miehestä oikeistolaista terroristia niin mieshän on äärivasemmistolainen terroristi. Tarrantin manifestissa on kyllä kummallisia yhteyksiä, kuten maininta, että Play Station-peli teki hänestä etno-nationalistin. Lisäksi hän väittää olleensa jossain yhteydessä Breivikin kanssa. Tämä ei kuitenkaan pitäne paikkaansa, sillä Breivikin kirjeyhteydet maailmalle ovat hyvin rajoitetut ja yksittäisiä kirjeitä random-henkilöiltä, joissa vieläpä puhutaan terroriteoista tai politiikasta, ei toimiteta Breivikille.
Tarrant kertoi myös, että on mukana Christian Knight Templars-nimisessä kerhossa. Lisäksi on tuen osoituksia Donald Trumpille, jonka hän kertoo olevan valkoisen identiteetin yhdistäjä.
Kaiken kaikkiaan Tarrantilla ei vaikuttanut olleen mitään selvää agendaa tai aatemaailmaa. Se oli sekoitus vähän sitä sun tätä. Välillä oltiin kommaria, välillä eko-fasistia ja välillä jotain etnonationalistia.
https://thewest.com.au/news/terrorism/australian-man-brenton-tarrant-named-as-christchurch-gunman-as-four-taken-into-custody-ng-b881137083z
Poliisi on ottanut Tarrantin lisäksi kiinni kaksi muuta miestä ja yhden naisen. Näiden osuutta tapahtumiin ei vielä tiedetä.

Subscribe
Notify of
guest
52 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Asko Liukkonen
Asko Liukkonen
15.3.2019 15:00

Eli iskun tekijä oli valkoinen heterofasisti. Näin tämä varmaan väännetään ”vastuullisessa” mediassa.

Anonymous
Anonymous
15.3.2019 16:08
Vastaa...  Asko Liukkonen

No yle nyt tiedetään…

Mmmmm, monikulttuuria
Mmmmm, monikulttuuria
15.3.2019 17:49
Vastaa...  Asko Liukkonen

Unohdit kuvauksesta vielä miespuolisen, eli 90% koko pahuudesta suvagistanilaisen PYHÄN VASTUULLISEN TOTUUSMEDIAN (messiaanista urkusooloa ja enkelten laulua taustalle) agendan mukaisesti.

Marko Friberg
Marko Friberg
15.3.2019 18:05
Vastaa...  Asko Liukkonen

Ilta-Sanomat esimerkiksi kirjoittaa näin : ”Uuden-Seelannin terrori-isku todistaa, että äärioikeistolaiset ovat samanlaisia kuin ääri-islamistit”

peräpää
peräpää
15.3.2019 19:11
Vastaa...  Marko Friberg

Iltsikassa loppui kommentointi lyhyeen, kun vain 1% oli samaa mieltä (julkaistut, sensuurin läpäisseet) kirjoittajan kanssa ja 99%:n mielestä tuo on ääri- mutta valemmistolainen.
Tästä pallinaamasta tuli Breivik 2. jota saamme nähdä muslimiterrorin ”tasapainottavana” seuraavat vuosikymmenet.

x
x
15.3.2019 15:07

Ensimmäisenä tästä tointamallista tui mieleen -70 luvulla toimineet vasemmistoradikalit höyrytpääjengit Punainen armeijakunta ja Punaiset prikaatit .

El Comandante Cero
El Comandante Cero
15.3.2019 15:09

Tuo ekofasisti kommunisti tuskin edes tietää mitä aatteena facismi oikein on.

Retiisi
Retiisi
15.3.2019 18:59

Vihermarxismi on sairaus

Tehdäänkehitysmaayhdessä
Tehdäänkehitysmaayhdessä
15.3.2019 15:09

Eipä ollutkaan ”äärioikeistolainen”, vaan ääripunavihermikälie. Taitaapi tämä olla sitä ”parempaa väkivaltaa” , jota ihannoi mm. soma Li antifanttitarroineen.

Valkoinen hetero
Valkoinen hetero
15.3.2019 15:20

Yksittäistapaus,ei liity mihinkään, eikä mitenkään. Rakenteellinen rasismi ja lähiörakentaminen rassaa. Mielenterveys potilas ja paniikkikohtaus. Ja myös ilmastoahdistus. Ei saa antaa pelolle valtaa…jne…

Vittuuntunut Stadilainen
Vittuuntunut Stadilainen
15.3.2019 15:41
Vastaa...  Valkoinen hetero

Kyllä. Nyt pitäisi aloittaa aitoon suvakkityyliin täysin sosiopaattinen selittely miten tämä ei liity mihinkään ja ”eko-fasismi” on rauhanaate ja kyseessä on yksittäistapaus sekä köyhyys ja sosioekonominen syrjäytyminen radikalisoi hänet ja hänen tiedettiin kärsivän mielenterveysongelmista ynnä hän oli juuri palannut MAGA-alueelta jne jne jne…
Mutta tärkeintä on muistaa tämä: KYSEESSÄ ON VASTA EPÄILY eikä poliisi tiedota asiasta kun on tuo esitutkinta käynnissä joten epäillyn kuvaa ei ole syytä jakaa… Eiku..
Eli on tärkeää kuitata uhrien kuolemat ja heidän läheistensä tuska parilla lauseella, kuten ”My Thoughts and Prayers Are With You” ja sen jälkeen suoltaa puhelinluettelon verran ylläolevan kaltaista selittelyä ja vähättelyä.
Uskooko muuten joku, että Mellarin ”moskeijaisku” on jonkun valkoisen tekemä?!
(Vaikka minä olen ”uskomaton”, niin jotenkin tuollaiset kirkoissa ja vastaavissa tapahtumat murhatyöt sittenkin tuntuvat jotenkin erityisen raukkamaisilta.)

Taas äimän käkenä
Taas äimän käkenä
15.3.2019 16:09
Vastaa...  Valkoinen hetero

Että oli sitten australiasta uuteen seelantiin karannut kommunistianarkistimamu jota pitäisi suvaita ja ymmärtää?
Varmaan oli rokotettu vasta, sai paniikkikohtauksen moskeijan edessä, horjahti sisään ja liipasinsormi nytkähti – voimavara varmaan tuodaan Suomen kustannuksella tuomittavaksi samaan oikeusistuimeen kuin bussissahorjahtajamuslimit?

Nestori Lundahl
Nestori Lundahl
15.3.2019 16:59
Vastaa...  Valkoinen hetero

Lisäksi henkilö on ilmeisesti maahanmuuttaja-taustainen, tullut Australiasta Uuteen Seelantiin, joten pitää myös huomioida kotoutumisongelmat vieraaseen kulttuuriin ja siitä aiheutunut valtava stressi.

Taas äimän käkenä
Taas äimän käkenä
15.3.2019 19:10
Vastaa...  Nestori Lundahl

Hyvin huomattu, liian vähän kotoutusrahaa ja väärin kotoutettu.
Olisiko auttanut jos olisi viety muslimipäiväkotiin ja tutustumaan moskeijan prinsessoihin?

goggel
goggel
15.3.2019 15:23

Pitääpä tarkistaa, ettei lasten pelihyllyssä ole tuota Spyropeliä. Joskus nämä iskut osuvat muslimeihinkin.

Että silleen
Että silleen
15.3.2019 15:39

Valtamediasta on vuosien mittaan saanut sellaisen käsityksen että terrori-iskuja tekevät rauhan uskonnon edustajat ovat seinähulluja yksilöitä ja VHM-terroristit kuuluvat ryhmään: Fasistirasistinatsioikeistolaiset.

Anonymous
Anonymous
15.3.2019 15:40

sipilän shokista ei ole vielä varmuutta

fatwantarkistaja
fatwantarkistaja
15.3.2019 16:59
Vastaa...  Anonymous

Eli se hyväksyy täysin ja on natsi (vitsi).

peräpää
peräpää
15.3.2019 16:10

Tuohan on ihan viherkommarifasistin näköinenkin. Siis pallinaama.

Napoleon
Napoleon
15.3.2019 16:15

Entisaikaan kun ihmiset halusi sotia, niin puettiin asepuvut päälle ja sovittiin peltoukiolle sopiva kellon aika ja alettiin ottaa miehistä mittaa. Nykyisin voitaisiin perustaa YK vapaa vyöhyke, jossa teurastushimoiset ihmiset saisi sovittuna aikana tapella keskenään ja kunnolla.

jaakko
jaakko
15.3.2019 16:15

Eikö muuten näytä häiskä vähän Bush nuoremmalta?

Särmääjä
Särmääjä
15.3.2019 16:26

Kyllä tää on tietyntyyppinen toisinto Breivikin iskusta ja hyvin huolellisesti ja ideologisesti suunniteltu manifestiä myöten, jossa yhdistyy huoli valkoisten eurooppalaisten tulevaisuudesta ja muslimien invaasiosta länsimaihin. Tyyppi on voinu olla aikasemmin mitä tahansa, mutta tähän ei liity kyllä mikään kommunismi mitenkään vaan oikeet huolet, mutta ihan väärä tyyli alkaa niitä ratkomaan.

Huru-ukko
Huru-ukko
15.3.2019 16:31
Vastaa...  Särmääjä

Tyylistä tiedä, onko oikea vai väärä, mutta pirun tehokas. Olisi vaan pitänyt huutaa kuten vastaavissa iskuissa: allahu akbaar..

Särmääjä
Särmääjä
15.3.2019 18:36
Vastaa...  Huru-ukko

Pirun tehokas antamaan syitä valvoa lisää normaalien ihmisten nettikirjottelua koska äärioikeiston väkivallan uhka ja muslimit on taas uhreina

Sensuroimaton Totuus
Sensuroimaton Totuus
15.3.2019 18:42
Vastaa...  Särmääjä

Muut tyylit on jo kokeiltu ja tulokset voi jokainen nähdä -ei mitään vaikutusta.

kanander
kanander
15.3.2019 16:27

Koska muille ei ole asia kirkastunut, niin kerron että häiskä on julma joukkomurhaaja. Ei mene pitkään, kun tulevat kostoiskut ja tämä paskiainen on niiden provokaattori. Yhteyttä Suomen eduskuntavaaleihin ei ole.

jaakko
jaakko
15.3.2019 20:28
Vastaa...  kanander

Joku isku sieltä tulee varmasti muutenkin, ilman tätäkin. Ihan sama miksi ne sitä sanoo.

Anonymous
Anonymous
15.3.2019 23:44
Vastaa...  kanander

olis mukava tietää montako terrori iskua ählämit on tehneet ja montako ruumista on tullut ympäri maapalloa,9 syyskuuta v.2001 tuli pelkästään n.3500ruumista.

Valtiosalaisuusko
Valtiosalaisuusko
15.3.2019 16:31

Tietäisiköhän Sipilä & kumppanit, miksi esimerkiksi Unkarissa ja Puolassa ei tapahdu terrori-iskuja!

Los6666
Los6666
15.3.2019 19:16

japanissakaan ei kuulemma juuri ole muslimeja 😂

Juha Sipilä
Juha Sipilä
15.3.2019 16:34

Olen hämmentävässä shokissa.

sitä saa mitä tilaa
sitä saa mitä tilaa
15.3.2019 16:56

Yksittäistapaus paniikkihäiriö.Suomen pitää nyt antaa tuolle sankariveteraanille turvapaikka,rahaa,jalkapallo,uusi playstation ja kierrättää päiväkodeissa raiskaamassa muslimipaskojen lapsia koska ihmisoikeudet,ihmisarvo sekä kansainväliset sopimukset.Nyt ei saa mädättäjähuorat ja loiset antaa pelolle valtaa.Jos annatte pelolle valtaa olette Putinin tukemia natseja ISIKSEN asialla ja väkivalta teitä kohtaan on jatkossa vain rasismin vastaista taistelua.Samat säännöt tuollekin tyypille kuin paapomillenne ali-ihmisillekin eikös niin mädättäjähuorat?Ettehän varmasti kannata erilaista kohtelua koska…sehän olisi rasismia ja ihmisvihaa.

pera
pera
16.3.2019 10:51

Suurin osa sarkastisista (ja sinänsä hauskoista) kommenteista paistaa läpi kuinka epäonnistuneina ja pelkurimaisina ihmiset pitävät näitä Euroopan (ja varsinkin Suomen) päättäjiä. Tämän Uusi-Seelanti-tapauksen jälkeen nähdään myös just kuinka munaton ja persnuoleva mekkaan päin valtamedia on.

Valtsu
Valtsu
15.3.2019 17:17

Hesari ehti julistaa, että tämä ei ole yksittäistapaus, minkä tunnistanee siitä, että tällaisia tapauksia on ollut vain yksi, eikä esim. kymmeniä vuosittain.

Vihtuuntunu Stadilainen
Vihtuuntunu Stadilainen
15.3.2019 18:08
Vastaa...  Valtsu

Juuri näin, saatana!
Tässä teille Hesarin neroja ymmärtämättömille lista oikeista yksittäistapauksista:
https://www.thereligionofpeace.com/
Kyllä näitä täytyy olla vähintäänkin sen 37420 kpl. ennen kuin saatte puhua yksittäistapauksista!
t: Sodoma OY:n matematiikan laitos.

Hähhähäääääääää
Hähhähäääääääää
15.3.2019 19:28

Eikös se olisi tavallaan reilua peliä että kun rauhan uskonnon soturit tekevät terrori-iskun, niin siihen vastataan välittömästi vastaterrori-iskulla!

Anonymous
Anonymous
15.3.2019 20:04

Sipilä ilmoitti syvän osaottonsa Suomen puolesta. En muista hänen ottaneen osaa kun Afrikassa ,Lähi-Idässä ja Aasiassa on tehty terrori iskuja kirkkoihin lukuisia tapauksia onko Kristityt Sipilän mielestä vähemmän arvoisia.

Aappa
Aappa
15.3.2019 20:40

Valemedia on ainakin päässyt mielipuuhaansa, ”äärioikeistosta” jauhamaan. Yksittäistapaukseen kantaa ottamatta täytyy tietysti kysyä, että mitä ihmeen tekemistä jonkin kivikautisen uskonnon vastustamisella on ”äärioikeiston” kanssa? Paitsi että se on tietysti järkevää.

Länsimaat ovat luisumassa ojaan ja pysyvästi
Länsimaat ovat luisumassa ojaan ja pysyvästi
15.3.2019 20:46

Oikeiden seinien sisään on kuitenkin toiminta siirtynyt ainakin tässä yksittäistapauksessa. Tuota samaahan ne seinien sisäpuolella olevat tuovat tänne meille mukanaan.

Taas Mykistyy valehtelijä Demla sekopää Suvakki tutkijan edessä
Taas Mykistyy valehtelijä Demla sekopää Suvakki tutkijan edessä
15.3.2019 20:59

Malkin mukaan äärioikeiston väkivallantekoja
tapahtuu Euroopassa ja Yhdysvalloissa lukumääräisesti enemmän
kuin esimerkiksi jihadistisia.
VALE
terrori-iskuissa kuoli viime vuonna lähes 18 000 ihmistä, mikä on yli 60 prosenttia enemmän kuin vuonna 2012, käy ilmi tuoreesta selvityksestä.
Yli 80 prosenttia uhreista kuoli Irakissa, Afganistanissa, Pakistanissa, Nigeriassa ja Syyriassa.
Kaksi kolmesta terrorismin uhrista kuoli viime vuonna Isisin, Boko Haramin, al-Qaidan tai talebanien
tekemissä iskuissa, IEP laskee.
**Koska suurin osa iskuista on ääri-islamilaisten ryhmien tekemiä,
** tutkijat toivovat, että etenkin sunni-islamilaiset
maat puolustaisivat maltillisia islam-tulkintoja.
Suurimpia terrori-iskuja Euroopassa
Tapahtumapaikka, ajankohta, kuolonuhrit uhrimäärä
Madrid, 3/2004, 192 Pariisi, 11/2015, 137 Nizza, 12/2016, 87 Oslo/Utøya, 7/2011, 77 Lontoo, 7/2005, 56 Bryssel, 3/2016, 35 Manchester, 5/2017, 23 Pariisi, 1/2015, 20 t
Terrorismi on juurtunut Suomeen ja ilmiö on kasvussa.
Suomessa suojelupoliisi kohdistaa terrorismin torjunnan toimenpiteitä
nyt noin 350 henkilöön. Vuodesta 2012
**luku on kasvanut noin 80 prosenttia.**
Onko Nämä Ääri oikeistolaisten tekiemiä rikosia
Madrid, 3/2004, 192 Pariisi, 11/2015, 137 Nizza, 12/2016, 87 Oslo/Utøya, 7/2011, 77 Lontoo, 7/2005, 56 Bryssel, 3/2016, 35 Manchester, 5/2017, 23 Pariisi, 1/2015, 20 t
Malkin mukaan **äärioikeiston** väkivallantekoja tapahtuu **Euroopassa enemmän**
kuin esimerkiksi jihadistisia.
Ihme kun niistä ei sitten uutisoida mitään
jos niitä tehdään muka ennemän kuin jihadistisia. väkivallantekoja
MITEN JOKU AKKA VOI JAUHAA TUOLAISTA
UMPI VALHEELISTA DEMLA PASKAA iltasanomissa

Anonymous
Anonymous
15.3.2019 22:23

Koska on hän yhteistoimintahuora eikä mikään tutkija.Moskovan Tiltusta -> Mohammedin Tiltuksi.Samaa paskaa.Sama tavoite.

Anonymous
Anonymous
15.3.2019 21:38

”Tarrantin manifestissa on kyllä kummallisia yhteyksiä, kuten maininta, että Play Station-peli teki hänestä etno-nationalistin”
Nyt en kyllä ymmärtänyt, sillä pt-media leimaa Tarrantin kommunistiksi pelkästään ”ilmoitusperiaatteella”, mutta ei etno-nationalistiksi?
Onko etno-nationalistikssi kääntyminen verrattavissa johonkin uskoontuloon seurakunnassa?

V-tunut Stadilainen
V-tunut Stadilainen
15.3.2019 22:58
Vastaa...  Anonymous

Hommahan menee nyt näin että kyllä tässä suurimpina kärsijöinä täytyy nähdä etnonationalistiset eko-fasistit. Kuulin huhun, että johonkin etnonationalistisen kerhotilan seinään oli spreijattu daavidin tähtiä ja shahadoja!
Eikö teillä ole sydäntä ollenkaan?!?!

nyt hikentyy tosisaan vertaukseen jihadismi - äärioikeiston väkivaltaa järjetöntä suvakki propagandaa
nyt hikentyy tosisaan vertaukseen jihadismi - äärioikeiston väkivaltaa järjetöntä suvakki propagandaa
15.3.2019 21:57

Oslo/Utøya, 7/2011, 77 9 vuotta sitten Ääri oikeisto **yksi sekopää henkilö*
VS JIHADISTIT 3 vuoden sisään
Bryssel, 3/2016, 35 Manchester, 5/2017 Pariisi, 11/2015, 137 Nizza, 12/2016 Pariisi, 1/2015, 20
ja turku suomi
MIetikää järjellä tätä järjetöntä vertausta
jihadismi ääri islaminlainen oikea terrorismi *Uskonon takia*
ja äärioikeiston** väkivallanteot *
Kiva psykologinen kielikuva mielikuva harhautus sotkea nämä asiat keskenään
jihadismi -äärioikeiston** väkivallanteot
kumpi väkivalta on ollut brutaalimpaa kumpi osapuoli rässii rekoilla ihmisten päälle
välitämättä tuon taivaalista keitä he ovat
siinä kuolee muslimit ja euroopalaiset samaan rahaan
kumpi katkoo päitä ja keitää elävältä
aarioikeiston väkivalta vai jihadistit
mietikää näiden kahden asian tahalista propagandistista järjetöntä sotkemista toisiinsa
mikä on malkialle äärioikeiston väkivallan teko
joku viha puhe ja nazi lippu verhoina joka loukkaa ….
ei edes jihadistia koska hän vihaa juutalaisia kuulemma
mietikää ruotsia ja malkin väitettä ei jumalauta
nyt hikentyy jo tosisaan
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_terrori-iskuista#2010-luku
https://www.youtube.com/results?search_query=islamic+jihadist+terrorist+attack+in+europe
Malki
mitä hän oikeasti tutkii kysymys
ei ainakaan terrorismia
Supon lista: Nämä 34 asiaa uhkaavat Suomen turvallisuutta –
terroristit, äärioikeisto, anarkistit, vakoilu, maakaupat…
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000004886380.html
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/79235/03%202017_Vakivaltaisen%20ekstremismin%20tk%201_2017.pdf
.
Terror attacks in Europe: A timeline
https://www.youtube.com/watch?v=_wwmygKmDU4
äärioikeisto riehuu tai sitten……
https://www.youtube.com/watch?v=AnyZ_RIhjzY

Seinäjoppe
Seinäjoppe
15.3.2019 22:06

Kiitos vittuuntunut stadilainen linkistä. Jotenkin on mennyt minulla silmieni ohi nämä n. 500 uhria 30 päivän aikana. Se johtuu varmaan siitä kun en ole tilannut hezaria 😉 https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30

fictiota ja realismia
fictiota ja realismia
15.3.2019 22:39

9 Vuotta Meni Yhden sekopään kostoon muslimeille näistä
9 vuoden jihadismi terrorismin aallon
pelon tuomisesta euroopan kaduille
euroopalaisten turvatomuuden tunteen aihutamisesta ihmisen mieliin
islamin- euroopan vapauden riiston takia
betoni porsaineen poliisit rynkyt esillä kadulla
jos niitä terroristim iskuja ei olisi tehty ääri islamistien toteutamana
tätä eilistä ääri tekoa muslimeita vastaan ei olisi ikinä tapahtunut piste
edeleen äärioikeisto uhkailee kantaväestö yhteikuntia malkia samaan tyyliin kuin jihadistit
aiheutaen kansalisen uhkan
eikisen tapainen isku on tapahtunut viimeksi 9 vuotta sitten
eikä se kohdistunut muslimeihin
vaan DEMARI NUORIOSO AKTIIVEIHIN Siki brevik vertaus on järjetön
onko äärioikeistolla euroopassa sinkoja miinoja tankkeja nazi kalifatti
nazi imaanien tuki toiminalle pakotettuna nazi nais vaimoineen
pelko kivityksestä
jos nazi huivi jäi kotiin hiuksiä peittämästä ideologian ilo sanomalla
jota pitää kannataa 24h päivä huutamalla 5 kertaa päivässä taivalle hail hitler
kuten johadisti tekevät oikeasti palvoesaan allahia vertaiku kohteena
*uusio nazien* käyttäytymis juttuni on fictiota
jihadistien käyttäytyminen uskontonsa takia noin on realismia
he Spread of the Caliphate: The Islamic State (Part 1)
https://www.youtube.com/watch?v=bsCZzpmbEcs

sick man
sick man
15.3.2019 23:01

täytyy myöntää tuon hänen livenä kuvaaman videon nähtyään
tuo Uuden-Seelannin terroristi on sairas sadisti
vaikka kuinka olisin islam vastainen henkilö ei jumakauta vasten mielitä
ylipäätään miten joku pysyy tekemään jotain tuollaista kenelekään
miksi valtamedia ei puhu sanalakaan hänen mielentervydestään
kuten näiden jihadistien terrorismissa jvaltamedian jutuissa aina vedotaan siihen
koska tåämä tapaus on oikeasti hullu psykopaatti
kai siinäkin on joku vinha ajatus taas valtamedian propgandisti toimitajilla mielessä
oikeiston ukko tekee teot selväjärkisenä smurffi llimonaadisaan
ja jihadisti taas rasismi psykoosisaan
kantaväestön päähän potkittuna syrjäytettynä yksilönä
eli koko teko on meidän syytä
miksi tätä tekoa ei voida tavalaan kääntää
että se on näiden jihadistien syytä
tosiaan vaikka olisikin niin huhu huh
oleteko huomanut kun suvakit valkopesevät muslimeiden brutaaleimatkin veri työt
ei se ole ääri islamistita terrorismia se on puukko isku mielenhäiriössä
oikeiston ihmiset sentään myöntävät mkä on sairasta ja oikeasti terrorismia kuten tämä eilinen teko

Stevie Ihme
Stevie Ihme
16.3.2019 02:15

Samaan aikaan toisaalla… Israeli pommitti gaazaa ja se katosi kätevästi otsikoista kuin pieru sahataan.
Lisäksi tämä tekijä oli n.s ”maailman kansalainen” irtolainen.

Lee Andersson
Lee Andersson
17.3.2019 12:47
Vastaa...  Stevie Ihme

Totta.

Fak Löfgren
Fak Löfgren
16.3.2019 07:41

Paavolle tiedoksi, tai kuka alkuperäisen jutun onkaan suomentanut niin ”Libertarian” ei ole sama kuin liberaali. Niillä on iso ero.
liberaali = liberal
libertaari = libertarian

Onneksi en ole "hyvä ihminen"
Onneksi en ole "hyvä ihminen"
16.3.2019 10:59

Jos ns. ”hyvät ihmiset” lukevat tätä palstaa niin oma käsitykseni (luultavasti monen muunkin) terroriteoista on se että terroriteko on aina väärin, teki sen entinen kommunisti, muslimi, joku muu tai valtio. ”Hyvillä ihmisillä” on paha tapa ymmärtää asia kuin asia päin vittua, siis he ymmärtävät kaiken pelkästään omasta kapeasta näkökulmastaan. ”Hyvän ihmisen” rajoitteinen ymmärryskyky on erittäin vaarallista yhteiskunnalle ja olemme nähneet sen monta kertaa. ”Hyvä ihminen” ei esimerkiksi ymmärrä että toisenlaisista kulttuuriympäristöistä tulleet eivät ole kuin me. Kuulumme luonnollisesti samaan lajiin ja se on ainoa asia mikä yhdistää meidät. Kulttuurit/mentaliteetit ovat niitä asioita mitkä tekevät meistä täysin erilaisia, yksilöinä ja ryhminä. Eurooppa on hukkumassa (muutamaa maata lukuunottamatta) persläpimaista tulleiden kulttuurisiin lieveilmiöihin ja tästä voimme kiittää mitään mistään ymmärtämätöntä ”hyvää ihmistä”.