Marco de Witin koraani-kopittelu leviää islamilaisessa maailmassa

Kuvakaappaus 2019-05-28 10-56-01

Marco de Witin taanoinen koraani-kopittelu on levinnyt maailmalle. Asiasta ovat kirjoittaneet ainakin turkkilainen uutistoimisto Anadolu Agency, marokkolainen Morocco World News ja islamilainen media Yabiladi.

Niin ikään asiasta kirjoittaa Muslims News, turkkilainen A news ja iranilainen International Quran News Agency IGNA. Turkkilainen Sabah kirkuu miten on tapahtunut skandaali, koraania on häpäisty.
Sabah kirjoittaa:
– Viime viikolla tapahtui skandaali. Suomen kansa ensin-puolueen johtaja Marco de Wit repi koraanin EU-vaalien alla. De Wit yritti kerätä ääniä provosoimalla ja häpäisemällä useita kertoja pyhän koraanin. Poliisi ei puuttunut asiaan.

”Koraania häväistiin. Poliisi ei puuttunut asiaan!”

 
Anadolun mukaan paikalla oli muuan lehtensä suomalainen kirjeenvaihtaja, turkkilainen Yakup Yilmaz, joka on maailman turkkilaisen yritysneuvoston jäsen Euroopan komiteassa. Yilmaz oli kertonut paikalla olleelle poliisille, että tapahtumassa on viharikos. Poliisi ei Yilmazin mukaan korvaa lotkauttanut.
Edelleen Yilmazin mukaan de Wit oli pilkannut myös profeetta Muhammadia.

”Marco de Wit oli pilkannut myös profeetta Muhammadia.”

 
Kuvakaappaus 2019-05-28 10-56-46
 
Yakup Yilmaz kertoi Anadolulle myös sen, että on tehnyt rikosilmoituksen koraani-kopittelusta. Hänen mukaansa teko oli raukkamainen viharikos.
Mielenkiintoista seurata, että provosoituvatko islamin edustajat samassa mittakaavassa kuin takavuosien Jyllands Postenin ns. pilakuvajupakassa. Nythän asia on levinnyt melko suuressa mittakaavassa islamilaisen maailman eri medioihin ja näyttää varsinkin Turkissa saaneen huomiota. Pilakuvajupakan aikaan mellakat levisivät ympäriinsä kun raivostuneet muslimit osoittivat mieltään.
Sama kävi keväällä Tanskassa kun muslimit pistivät lähiönsä palamaan Rasmus Paludanin koraani-kopittelusta.
Lisäys: Yakup Yilmaz on ollut Seitsemän Tähden liikkeessä eduskuntaehdokkaana.
Lue pilakuvajupakan taustat:

Mistä takavuosien Muhammed-pilakuvajupakassa tarkastiottaen oli kysymys?

Subscribe
Notify of
guest
58 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
PorinMatti
PorinMatti
28.5.2019 11:16

Pitäisi selvästi nyt tuoda julki että tällainen sekoilu on vain de Witin yksityistä esiintymistä, ja että Suomen kansa ensin r.p irtisanoutuu täysin entisen puheenjohtajansa tempauksista. Asia tullaan käsittelemään puoluehallituksessa ja tarvittaviin toimenpiteisiin ryhdytään niin nopeasti kuin se tässä tilanteessa on mahdollista.

Patriootti
Patriootti
28.5.2019 11:36
Vastaa...  PorinMatti

Kuinkahan paljon rättipäät ovat polttaneet Raamattuja&eläviltä kristittyjä saati kaikkea muuta?? Itse sanoisin, että pitäkeepä tekopyhät turpanne kiinni, koska olette pahimpia pyromaaneja mitä maa päällään kantaa.

Anonymous
Anonymous
28.5.2019 13:14
Vastaa...  Patriootti

Marco dewitt heitteli tasapuolisuuden vuoksi myös Raamattua,budhien pyhää kirjaa,juutalaisten,hindujen että silleen !

Anonymous
Anonymous
29.5.2019 10:39
Vastaa...  Anonymous

aivan,ja muslimit on aina ainoat jotka nostaa kovan metelin,ja heidän kun pitäisi olla se rauhan kansa.

Alarik Lundin
Alarik Lundin
28.5.2019 11:47
Vastaa...  PorinMatti

Onko ylläoleva kommentti esimerkki ns. maltillisesta suuntauksesta?

PorinMatti
PorinMatti
28.5.2019 12:03
Vastaa...  Alarik Lundin

Kuten sanottu, puolueen nimissä tehtynä tuo on sairasta ja tyhmää, koska siihen ei ole jäsenistön hyväksyntää.. Yksityisenä henkilönä tehtynä jokaisen oma asia..

Alarik Lundin
Alarik Lundin
28.5.2019 12:26
Vastaa...  PorinMatti

Eikö ole outoa, että puolueeseen on pyrkinyt porukkaa, jonka mielestä toiminta on sairasta ja tyhmää? Voisi luulla, että ovat suorastaan pyrkineet puolueeseen varta vasten sitä hajoittamaan vai mitä? On kuitenkin täysin selvää ollut alusta asti, että toiminnan on tarkoitus olla sen linjaista, jota se on aina ollut juurikin Marco de Witin johdolla.
Jokaisella toki voi olla oma mielipiteensä siitä millaista tuo toiminta on, mutta kunniatonta on joka tapauksessa suoraan pyrkiä johonkin porukkaan, sitä varrta vasten hajoittaakseen.

fatwantarkistaja
fatwantarkistaja
28.5.2019 23:05
Vastaa...  Alarik Lundin

Marcon johdolla jokaiselle puolueeseen liitettävälle kolahtaa fatwa postiluukusta. Marcohan ei tuota lopeta, jos hänen annetaan jatkaa. Tuo vain pahenee. Aikaisempi pilapiirroskilpailu ei tuottanut reaktiota, nyt hänet tunnetaan jo maailmalla, voi äänestyttää itsensä islamilaisen maailman kalifiksi seuraavaksi. Onneksi Marcon ei anneta jatkaa, saattaisi kuka tahansa tallaaja saada kunnolla pataansa ihan tietyn lippalakin omistamisesta joskus myöhemmin. Nyt tuo toivottavasti menee yksin Marcon piikkiin, eikä esim hänen perheelleen koidu mitään. Ei voi tietää, tuleeko Marcollekaan seuraamuksia.
Tässä matkittin selkeästi Paludania, piirroskisassa jotakuta muuta poliitikkoa. Ehkä tempaukset muualla nostavat kannatusta ja ehkä muualla poliisi suojelee ympärivuorokautisesti, luuleeko joku Suomessa tapahtuvat noin? Ehkä kansanedustaja voisi saada poliisiartion loppuiäkseen turvaa antamaan, epäilen sitäkin vahvasti. (Fatwa ei happane huoneenlämmössäkään.) Poliisin turvatessa uskallan paskantaa kirjan päälle, muuten jätän kyllä toiseen kertaan.
Laillista tuo voi olla, ainakaan poliisi ei estänyt, vaikka tiesi jo ennakkoon varautua performanssiin. Se ei tee tyhjäksi sitä tosiasiaa, että tänne on edelleen ovet seljällään maailman tämän hetken brutaaleimmille ihmisille (elokuvissa on pahempia, mutta nämä eivät ole yksittäisiä touhuilijoita). Kukaan ei tiedä, millaisia elävältänylkijöitä meillä pyörii ja kuinka paljon, jollain se saattaa olla ihan ”ammatti”. Itsensä saa vaarantaa puolestani, perhettään ei, saati aivan sivullisia.
Tarvitaanko tuollaista toimintaa? Ehkä. Ehkä muslimit laittavat paikat palamaan, vaan ei siltä näytä. Riehuessaan kaikki näkisivät, mtä porukkaa nämä pakolaiset ovat. Ehkä se oli Marcon tarkoituskin. Olen aina sanonut, että pitää malttaa. Ei Euroopan valloitus tästä enää juuri helpommaksi voi tulla. Ellei malta, osa maista laittaa hanttiin, mitäs sitten? Italiakin jotain ulisee, eikä ota kelluvia pakolaisia vastaan. Mitäs perseilitte etukäteen, olisitte odottaneet.
Hajottamisesta sen verran, että vihjaillessa vähemmän radikaaleille itsemurhan olevan sopiva ratkaisu syyllistyy itse mihin? Ei tarvitse paljoa enempää radikalisoitua, kun jää aivan yksin muiden tappaessa itsensä. Nyt ei taida joukkoitsemurhaa tullakaan, onpahan enemmän ehdokkaita seuraavissa vaaleissa.

Tädille riitti
Tädille riitti
29.5.2019 10:34
Vastaa...  fatwantarkistaja

Islamin edessä ei pidä nöyristellä, eikä vetäytyä. Se on tie, joka päättyy lopulta muslimien valtaan nousuun ja islamistiseen valtioon. Näin on kovaa vauhtia tapahtumassa Iso-Britanniassa. Hyvä, että muslimit näyttävät oikeat karvansa, ettei jää epäselvyyksiä kenellekään. Heillähän käytös on monessa paikassa ollut ensin miellyttävää. Kun muslimien määrä on kasvanut ohi kantaväestön, onkin tyyli muuttunut tyystin. Näin kertoi esimerkiksi nainen, joka eli Ranskassa maahanmuuttajalähiössä. Miten mukavaa oli ensin, mutta ajan myötä mukavien ihmisten käytös muuttui ja alueelta oli pakko muuttaa pois huonon kohtelun vuoksi.
Jos joku vetäytyy Suomesta, se on islam.

Alarik Lundin
Alarik Lundin
28.5.2019 12:04
Vastaa...  Alarik Lundin

Viittasin sii tietenkin nimimerkin ”PorinMatti” kommenttiin.

T
T
28.5.2019 13:30
Vastaa...  PorinMatti

Eikö ”taide”museo kiasmassa ole virtsaan upotettu raamattu?

Totuutta kehiin
Totuutta kehiin
29.5.2019 11:15
Vastaa...  T

Tasapuolisuuden nimissä saisi olla koraanikin virtsaan upotettu siellä ”taide” museossa. Jos ei, niin se todistaa vain että taide ei ole tasapuolista, vaan tietyn ideologiaan kuuluvaa propagandaa, tai sitten vastareaktion pelko ”rauhanuskonnolta”
Tuo joidenkin kommentoijien pöyristymiset koraanin heiluttelusta on aivan naurettavia. Mikä todistaa vain näiden kykenemättömyyden nähdä mitä tällä ajetaan takaa. Raamatun heiluttelu ei herätä tälläisiä tunteita, MUTTA suvaitsemattoman ja vihamielisen uskonnon opinkirjan heiluttelu herättää VIHAMIELISIÄ tappoaikeita.
Haluaako pöyristyjät polvet tutisten palvella muslimeja?
ISLAM EI KUULU EUROOPPAAN.

Bernerin Anne Chabad Lubavicherista
Bernerin Anne Chabad Lubavicherista
30.5.2019 13:47
Vastaa...  PorinMatti

Yilmaz ei ole muslimi vaan sabbatealainen juutalainen eli niin kutsuttu dönmeh. On myöntänyt asian itse. Ilmeisesti hän kuten monet muutkin sabbatealaiset pyrkivät valheillaan.kiihottamaan sotaa aitomuslimien ja kristittyjen kansojen välille.
Toinen samaan tapaan käyttäytyvä sabbatealainen Suomessa on kurdikommunisti Anter Yasa.

Tane
Tane
30.5.2019 18:16
Vastaa...  PorinMatti

Saa kait omia kirjoja heitellä ja vaikka polttaa ,eii kait se ole kielletty.

Terhomatti Hämeenkorpi
Terhomatti Hämeenkorpi
28.5.2019 11:20

Murjaanit on niin hulluja, että kohta joku tarjoaa Marcolle veistä kurkulle tai muuta vastaavanlaista rauhallista uskonnonharjoitusta. Eipä silti, hyvä että tuo sekopään kirjoittama (?) sekopääkirja saa ansaitsemaansa kohtelua.

Asko Liukkonen
Asko Liukkonen
28.5.2019 11:27

Mitä sitten, jos vähän kopittelee koraanilla. Twitterissä leviää videoita, joissa muslimit potkivat kissoja ja koiria. Kumpi on pahempaa?

PorinMatti
PorinMatti
28.5.2019 12:00
Vastaa...  Asko Liukkonen

Ei sillä olekaan mitään väliä. Ainoa millä on väliä, että yksi hörhö tekee sen ns sken nimissä, kysymättå jäsenistön kantaa asiaan.. Yksinään ja omissa nimissään tehtynä ihan ok juttu.

Särmääjä
Särmääjä
28.5.2019 12:18
Vastaa...  PorinMatti

Juurihan te maltilliset striimissänne sanoitte että koko toi kirjojen kopittelu oli tuomittavaa eikä pelkästään se että Marco olisi tehnyt sen puolueen nimissä.

Pertti Grandell
Pertti Grandell
28.5.2019 11:46

mitä vittua! pysykööt sitten koraaninlukijat omassa maassaan ..täällä ei ole pakko asua, sekä turha turkkilaisten tullaa kirkumaan häpäisyistä, kyllä karvaranteiden omassa maassa on paljon korjattavaa..täällä saa kopitella..jos tyckää….

Takapiru
Takapiru
28.5.2019 11:51

Pääasia onkin että saadaan mukamas miksi vihata ja harjoittaa terroria. Takana on aina joku joka tienaa rahaa pököpäiden touhuilla.

PorinMatti
PorinMatti
28.5.2019 11:52

Minä en ole mikään suvakki, enkä hyväksy mitään läpsyjen sekoiluja. Minulla kuitenkin on järki päässä, enkä ole niin lapsellinen että alan tuolla repimään ja heittelemään kirjoja.. MdW voi mielestäni ihan itse yksinään kantaa vastuun kirjanheittelyistään ja katsoa mitä siitä saa.. En ikäväkyllä sääli yhtään.. Skessa on paljon kuitenkin ihmisiä joita ei kiinnosta ottaa vastuuta yhden sekopään touhuista.

Alarik Lundin
Alarik Lundin
28.5.2019 12:01
Vastaa...  PorinMatti

SKE:ssä todella on paljon ihmisiä, joiden ei olisi sinne koskaan pitänyt pyrkiä, se onkin SKE:n ongelmista selkeästi suurin. Jos olisit laivan kapteeni, mitä sanoisit miehistöstä, joka hinkuu purjehdukselle mukaan, mutta ei halua ottaa mitään vastuuta siitä mitä merellä tapahtuu?

PorinMatti
PorinMatti
28.5.2019 12:05
Vastaa...  Alarik Lundin

Voin sanoa, että nykyinen kippari olisi miehistön enemmistöäänillä kävellyt lankulla jo aikoja sitten.

Alarik Lundin
Alarik Lundin
28.5.2019 12:39
Vastaa...  PorinMatti

Niin joo, se teoria, että Marco olisi jotenkin vähemmistön äänillä valittu, onkin kai se, minkä totuudenpitävyyttä jäniksenä laivaan pomppineet sitten voivat oikeudessa koettaa toteennäyttää.

fatwantarkistaja
fatwantarkistaja
28.5.2019 23:52
Vastaa...  Alarik Lundin

Miksei Marco voi perustaa Omapuoluetta? Ainoana jäsenenä ja ehdokkaana hän olisi päässyt heittämällä vaikka mepiksi. Ainoastaan pitää olla noin 40 kertaa radikaalimpi, koska ainoastaan se herättää kansan.
On hankala keksiä, kunka olla teoriassa noin paljon radikaalimpi? Häpäistäkö seksuaalisesti naisten uimavuorolaiset? Polttaako rukoushuoneet ja erikoismyymälät? Tehdäkö kaikki tuo suorassa TV-lähetyksessä, että kaikki näkevät? Laki saattaa tulla jo vastaan, eikä televisioon ole helppo päästä. Kuinka siis toimia? Kaikki yhtään nössömmäthän menevät narun kanssa metsään ja vain toinen heistä palaa.
Selkeästi käyty ”vaalikampanja” oli fakin älykääpiömäisen laimea. Hyttysen ininää tuulitunnelissa. Koko ehdokaslista sai 2568 ääntä. Huom äänestäjiä ei saa hankkia yhtään valtavirtaisemmalla ajattelulla, vaan heidät on pakotettava rajuin ottein ääriaatteen taa. Hitlerin oli helppoa, kun sillä oli puhujanlahjoja, Marcon vissiin tehtävä tekoja, joista kirjojen heittely siis oli lastenkutsuja tarvittavaan nähden. Itse en halua koskaan käydä siinä maassa, jossa tuo kokeilu suoritetaan, kalifaattikin on kissanpentujen tassunläiskettä siihen verrattuna.
Linjaltahan ei poiketa yhtään maltillisempaan suuntaan, mutta valtaan täytyy päästä. Siinä yhteenveto.

Aikki.
Aikki.
28.5.2019 13:47
Vastaa...  PorinMatti

Minulle vaalikone näytti 90 % samaa mieltä asioista SKE kanssa. Siitä huolimatta annoin ääneni perussuomalaisille. Marco menee usein liian pitkälle, esim. arvostellessaan muita puolueita. Ei sillä tavalla saa kannatusta, päinvastoin ihmiset karttavat mustamaalaajia.

ike
ike
31.5.2019 21:44
Vastaa...  PorinMatti

Pitääkö omien kirjojenkin heittelystä ottaa joku vastuu. Ei kai ole heittänyt sitä ketään kohti. Muuten saa heitellä miten tykkää.

Anonymous
Anonymous
1.6.2019 12:41
Vastaa...  PorinMatti

Islam=rasismi .

Kulttuurit ja identiteetti
Kulttuurit ja identiteetti
28.5.2019 11:54

Tämä on hyvä esimerkki, kuinka islamilainen kulttuuriympäristö ei sopeudu länsimaiseen (demokraattiseen) kulttuuriympäristöön. Islamilainen ajattelutapa ja ymmärrys olevasta on se muuttuja mikä tekee integraation, sanoisinko, mahdottomaksi.

PorinMatti
PorinMatti
28.5.2019 11:56

Olet täysin oikeassa

Aikki.
Aikki.
28.5.2019 13:53

Se että päättäjät ottavat heitä maahamme, ja kaiken lisäksi veronmaksajat joutuvat elättämään heitä, maailman tappiin tuntuu oudolta. Yksikin islamilaisista koostuva pakolaisryhmä on ollut elätettävänämme, jo 1990-luvulta asti. Tämä sai alkunsa, kun liityimme EU:n

Suomi Finland
Suomi Finland
28.5.2019 11:57

On niin hienoa, että on olemassa tuollainenkin asia kuin ’pyhä’ kirja. Tuntuu järjenvastaiselta, että pala paperia, pahvia ja painomustetta voi provosoida valtavan joukon ihmisiä jonkilaiseen hurmokselliseen vihatunnelmaan.
Tuollainen vahvojen tunteiden tunteminen tuollaista esinettä kohtaan on melko sairasta. Ja vieläkin sairaampaa on noiden tunteiden avoin esilletuonti. Järkevin tapa reagoida olisi tietenkin purra hammasta ja olla hiljaa ja osoittaa sillä, että ’meitä ei tällaisella voi kiusata’. Vielä järkevämpää olisi ymmärtää, että vaikka itse kirja olisi omasta mielestä täynnään ’pyhää’ tekstiä, niin yksittäinen kirja ei suoranaisesti edusta mitään pyhää, vaan on juuri sitä itseään: pelkkä kirja.
Mitä suuremmat reaktiot omien pyhien arvojen loukkaamisesta, sitä pienempi usko sen oman jumaluuden kykyyn vaikuttaa tapahtumiin maailmassa. Ja tietysti samalla osoitetaan, että ’olemme loukkaantuessamme väkivaltaista sakkia ja meitä tulee varoa’. Ja varominen on siten mielestäni erittäin järkevää. Täällä varmaan kaikki tietävät, mitä tämä varominen tarkoittaa.

fatwantarkistaja
fatwantarkistaja
29.5.2019 00:11
Vastaa...  Suomi Finland

Sana tulee siitä lähteestä, josta se tulee. Kirjoitettuna paperille teksti tulee monesti painokoneesta. Kirjan sanoman, eli sisällön tulisi olla pyhää, ei sen materiaalisen puolen.

imaami
imaami
28.5.2019 12:22

Jaahans, marttyyria pukkaa.
Mitään tilastoja ei tietenkään ole kuinka monelta kristityltä on omaisuus takavarikoitu syynä lavastettu koraanin repiminen esim paskastanissa. Muutamia juttuja on, mutta ei tilastoja. Raamattuahan saa vaikka raiskata ja sehän onkin pelkkä kirja.

Särmääjä
Särmääjä
28.5.2019 12:23

Ja edelleenkään ketään ei kiinnosta ne muut kirjat joita siellä heiteltiin. Tämä yksi on vaan se kaikkein ”pyhin” ja ”arvovaltasin”. Yakup Yilmaz muuten oli Tähtiliikkeen euroehdokkaana ja näköjään ihan samanlainen kiihkomuslimi kun kuka tahansa muukin.

Taas äimän käkenä
Taas äimän käkenä
28.5.2019 13:08
Vastaa...  Särmääjä

Niinhän nuo muslimit sanovat että on vain yksi islam ei ääri-islamia, joten ne puheet tolkun muslimeista voi kuitata puhtaana jaskapuheena/taqiyyana.

Marze
Marze
28.5.2019 12:25

Oiskohan lienee moista kohua tullut, jos olis Raamattua nakellut. Ei tietenkään. Jokainen tehköön kirjoillaan mitä haluaa. näin ajattelee länsimaalainen ja pitää oman raamattunsa kainalossaan. Ei välitä siitä mitä naapuri tekee omallaan.

K.L.
K.L.
28.5.2019 23:26
Vastaa...  Marze

Teri Jarvo paisko Raamattua ihan teevessä..maailma ei kohahtanut…mutta ei uskaltanut Koraania heitellä eli ihan vellihousu.Vain muita uskontoja siis saa pilkata vapaasti.Kyllä on oikein arvopohjaa.

Anonymous
Anonymous
29.5.2019 10:42
Vastaa...  K.L.

Juuri näin. Näytä Jari Tervo, että olet mies.

Silmät selkään
Silmät selkään
28.5.2019 12:38

Jaa-a. On aikoihin eletty peräpohjolassakin, että kirjan heittelystä saattaa seurata kunniakansalaisten mellakat tai kostoiskut. Ollaanpa varovaisia siellä liikenteessä…

Anonymous
Anonymous
29.5.2019 11:22

…busseissa voi näinä päivinä matkustaa henkilöitä, jotka horjahtelevat.

Kaksoisstandardi
Kaksoisstandardi
28.5.2019 13:00

Rahaa, Raamattuja ym. poltetaan, mutta yhtä opusta ei saisi kopittaa?

Suomi Finland
Suomi Finland
28.5.2019 13:04

unv.is/https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006123039.html
Aistin värinää tässä. Onko lukijoiden joukossa paikallisia, joilla on asiasta parempaa tietoa kuin hesarilla?

Suomi Finland
Suomi Finland
28.5.2019 15:07
Vastaa...  Suomi Finland

”Poliisin mukaan on lisäksi tyypillistä, että kun suuri joukko nuoria kokoontuu yhteen juhlimaan, paikalle saapuu myös sivullisia päihtyneitä täysi-ikäisiä tekemään ei-toivottavaa tuttavuutta alaikäisten kanssa.”
Tämä lause värähtelee niin suurella taajuudella, että Urantia- kirjankin lukijat tulevat kateellisiksi.

Aappa
Aappa
28.5.2019 15:55
Vastaa...  Suomi Finland

Olisiko tavallisia suomalaisia perheenisiä? Koulujen päättäjäispäivänä suomalaisilla perheenisillä Matilla, Pekalla ja Kallella on baari-illan jälkeen tapana lähteä vähän häiriköimään lapsia.

Freya Snow
Freya Snow
28.5.2019 13:17

Saipahan typerä kirja vähän kyytiä.

Patu
Patu
28.5.2019 13:23

No joo. Mä jo otsikosta päättelin ja toivoin että toi koraanin flippailu olis levinny ilmiönä islamistisissa maissa. Mut eihän ne mitään uskalla.

Nestori Lundal
Nestori Lundal
28.5.2019 13:27

Koraanilla ei luulisi olevan mitään arvoa paitsi muslimeille.
Pelkkää painopaperia. Samantekevää vaikka sillä persettään pyyhkisi.
Kirjahyllyssäni on esimerkiksi Mormonin kirja; ihan hyvää vessapaperia sekin.
Taidanpa pyyhkäistä. No niin, käykäähän kimppuun suvakit!

pöh
pöh
28.5.2019 14:47

Suomessa saa omalla kirjalla tehdä ihan mitä haluaa, oli se kirja sitten koraani, raamattu tai aku ankka.

Ari Laakso
Ari Laakso
28.5.2019 14:49

Nyt on ilmeistä, että valtio ja sen omistama poliisi alkavat puolustaa islamin lakia, koska ”Suomen lain puolustamisen seurauksena vaarannetaan ihmishenkiä”. Tällainen toiminta ei ole lain mukaista.
Jos halutaan puolustaa islamin lakia, on eduskunnan ensin säädettävä siitä laki perustuslain määräämässä järjestyksessä. Ja tästä sitten edettävä kaikkia laillisia keinoja käyttäen.

Tarja Paju
Tarja Paju
28.5.2019 16:29

…uli…uli…uli…kauheeta! Ottamatta kantaa sen enempää SKE:n touhuihin, pidän Marcon showta rohkeana, upea kannanotto brutaalin, alkukantaisen raa’an uskonnon, lain, what ever opuksen tuhoamisessa. Sopimaton sivistysvaltioon. Pätee myös ihmisiin….näihin, jotka parhaillaan loukkaantuvat…..Nöyristely kuvottaa…

h44
h44
28.5.2019 16:30

Sinänsä ok että antaa koraanille kyytiä, mutta hiukan säälittävää tehdä se epätoivosta, äänten kalastelu motiivina.

Se on yhtä vaille
Se on yhtä vaille
28.5.2019 16:41

VMP.
Maailman jokainen uskonto perustuu keksittyihin kertomuksiin. Juuri sitä sana _usko_ tarkoittaa- sitä että ihminen hyväksyy todeksi asian jonka kuvittelee olevan totta, asian jota ei pystytä todistamaan.Jokainen uskonto käyttää jumalaa kuvaillessaan vertauksia, allegoriaa ja liioittelua, oli sitten kysymys muinaisesta egyptiläisestä tai nykyajan pyhäkoulusta.
Kielikuvat ovat keino jolla ihmismieli pystyy käsittelemään sellaista, mitä sen muuten olisi mahdotonta käsitellä.
Ongelmia syntyy vasta silloin, kun alamme uskoa omiin kielikuviimme sananmukaisesti.

Anonymous
Anonymous
28.5.2019 23:53

Eihän se ollut kuin yksi kirja. Kauhea älämölö turhasta asiasta taas kerran noillakin.

fatwantarkistaja
fatwantarkistaja
29.5.2019 00:28

Ne ovat jo täällä, joko aletaan elämään niiden sanelemilla säännöillä? Miksi ei? Myöhemmin sitten, sillä rajavalvontaa ei ole luvassa ainakaan seuraavaan neljään vuoteen. Vaihtoehtona on kuolema, sitten joskus, ehkä vasta lapsillanne.

Mafalda
Mafalda
29.5.2019 09:55

Jospa tällä olisi se toivottava vaikutus, että maahantunkeutuminen Suomeen vähenisi?

Anonymous
Anonymous
29.5.2019 11:32
Vastaa...  Mafalda

Juuri näin. Voisi vielä mainostaa kansainvälisesti, että Suomessa juhlitaan keskikesää polttamalla Koraaneja juhannuskokossa. Ihan vain monikulttuurisesti kunnioittaaksemme maahanmuuttajien kotimaiden tapoja polttaa Raamattuja. Mekin poltamme, olemme samalla aaltopituudella! Monikulttuurisuus on vihdoin löytämässä tiensä syvälle suomalaisten sydämiin. Se löytää tiensä ilmaista itseään monimuotoisesti. Tervetuloa Suomeen.

Anonymous
Anonymous
30.5.2019 14:02

Jakob Yilmaz on oikeasti sabbatealainen juutalainen eli niin kutsuttu dönmeh,eikä mikään muslimi. Myönsi sen itsekin. Todennäköisesti hän vain pyrkii tuolla raukkamaisella ja valheellisella uhriutumisellaan lietsomaan sotaa muslimien ja kristittyjen välille.
Toinen sabbatealainen uhriutuja ja sodanlietsoja on suomalaisia vastaan mitätöivästi ja ylimielisesti suhtautuva terroristinen ja antifalainen kurdikommunisti Anter Yasa.