Epäisänmaallisuus on viimeinen naula Suomen arkkuun

Epäisänmaallisuudesta toimittajat Oskari Onninen ja Iida Sofia antoivat juuri oikein malliesimerkin. Heidän mukaansa ihmisten ei tarvitse kuolla isänmaata puolustaessaan, vaan on täysin hyväksyttävää muuttaa vaikka maasta pois sodan syttyessä. Tällainen ajattelu perustuu vihervasemmistolaiseen ideologiaan, jossa ihmisillä on lähinnä oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Tämä on kuitenkin äärimmäisen epäisänmaallista ajattelua, sillä jos kaikki ihmiset ajattelisi näin meillä ei olisi minkäänlaista maanpuolustustahtoa ja olisimme pelkkä suupala Venäjälle.

Vaikka epäisänmaallinen ajattelutapa on vuosikymmenien kuluessa lisääntynyt, onneksi tällainen ajattelu on vielä harvinaista Suomessa. Mutta jos/kun mädätys vain pahenee vuosi vuodelta, ei voi tietää mitä on tulevaisuudessa edessä. Onneksi Ukrainan sodan myötä maanpuolustustahto on noussut sentään väliaikaisesti.

Kuten olen aikaisemminkin sanonut, että 30 vuotta sitten kaikki puolueet olivat varsin isänmaallisia, mutta epäisänmaallisuus on hiipinyt niihin pikku hiljaa. Vihervasemmiston mukaan persuja ei pitäisi olla olemassakaan. Itse olen tästä samaa mieltä, sillä kaikkien puolueiden pitäisi ajaa kansallismielistä politiikkaa. Tällainen pieni maa on maailmassa kuin lastu laineella ja yleensä vain suurvaltojen pelinappulana. Jos suomalaiset eivät aja Suomen asiaa ketä sitä sitten ajaa?

Suomea on hyvä verrata maihin, joissa harjoitetaan isänmaallista politiikka kuten Viroon. Virolaisten isänmaallisuudesta johtuen sinne ei tule juuri haittamaahanmuuttoa. Siellä ei ole samanlaista ilmastokiihkoilua kuin Suomessa, vaan Viro vain lisää päästöjään, vaikka virolaisten hiilijanajälki per/capita on suurempi kuin suomalaisten. Viro ei myöskään noudata omaksi vahingokseen orjallisesti EU:n sääntöjä kuten Suomi tekee. Ei ole varmasti sattumaa, että Viron käyrä on jyrkästi ylöspäin kun taas Suomen alas. Sekään ei varmasti ole sattumaa, että epäisänmaallisuuden lisääntymisen myös Suomen käyrä on alkanut osoittamaan entistä enemmän alaspäin.

Koska isä rakastaa niin paljon vaimoaan ja lapsiaan, siksi hän pystyy huolehtimaan perheestä. Voimakkaasta tunnesiteestä huolimatta kaikkien perhe-elämä ei onnistu, vaan on isoja perheriitoja, lapset joudutaan ottamaan huostaan jne. Kaikkein isänmaalisimmassakin maissa ihmisillä on paljon suurempi tunneside perheeseensä kuin omaan kansaansa, siksi politiikassa oma etu menee niin herkästi yhteisten asioiden hoitamisen edelle. Tämän takia poliitikkojen isänmaanrakkaus on ehdoton edellytys sille, että homma voisi toimia edes jotenkin.

Isänmaanrakkauden sijaan vihervasemmistossa tunnetaan itseinhoa omaa kansaansa kohtaan, koska heidän ideologiassaan valkoiset ovat kaiken pahan alku ja juuri. Heidän mukaansa valkoiset ovat sortaneet kehitysmaalaisia koko historian ajan sortavat edelleen. Vaikka Suomella ei ole ollut siirtomaita vihervasemmiston mukaan silti olemme vastuussa kolonialismin synneistä. Tätä taustaa vasten ei lainkaan yllättävää, ettei vihervasemmistohallitus halua luopua mahdollisuudesta hakea turvapaikkaa, vaikka Venäjä yrittäisi horjuttaa Suomea turvapaikanhakijoiden vyöryllä. Jos tuntee omaa kansaansa kohti näin suurta itseinhoa, onko mikään ihme, että juuri vihervasemmisto hallituksen aikana homma on mennyt entistä enemmän perseelleen?

Isänmaallisuutta tarvittaisiin varsinkin nyt kun Suomi on valtavissa taloudellisessa ongelmissa, koska valtio velkaantuu hurjaa vauhtia, eikä sille näy loppua. Tämä ei ole kokonaan poliitiikkojen vika, sillä se johtuu myös väestön ikääntymisestä ja glopalisaatiosta joka vie työpaikkoja Suomesta. Mutta nyt ehdoton edellytys olisi, että Suomen pitäisi keskittyä valtion ydintoimintoihin ja jättää toissijaiset menot, kuten maailmanparantaminen vähemmälle. Yllättäen hallitus on vain nostamassa kehitysapua ja lisäämässä haittamaahanmuuttoa. Toiseksi koska vihervasemmisto kokee, että ihmisellä on lähinnä oikeuksia, ei velvollisuuksia he ovat nostamassa omia palkkioitaan ja avustajiensa määrää. Velkaantumista johtuen kansalaisilta on yksinkertaisesti pakko leikata ja tällaisia leikkauksia on poliittisesti hyvin vaikea toteuttaa, siksi olisi erittäin tärkeää, että ihmiset kokisivat ne oikeudenmukaiseksi. Se on kuitenkin täysin mahdotonta, jos kansalaisilta leikataan samaan aikaa kun rahaa jaetaan maailmalle ja omiin palkkioihin, siksi on erittäin vaikea uskoa, että Suomi nousisi tästä suosta.

Subscribe
Notify of
guest
63 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
pöh
pöh
28.5.2022 00:21

Ton Oskarin jutun luin aiemmin.
Kommentoin siihen myös että otetaan kaikki hyvä mitä saadaan, sitten paheksutaan vielä niitä jotka sen on mahdollistannu. Ja lopulta otetaan hatkat jos sattus että maata uhkaa joku.
Ikävä kyllä se on se mitä tänä päivänä ”korkeasti koulutetuille” opetaan.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 17:16
Vastaa...  pöh

Älkäämme olko Oskari Olemattomalle näin ankaria:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e21aa7de-7300-4d5a-80b1-7ea10b99eed1

Kuka muka voisi vaatia tuollaiselta huntalolta väkivaltaista suoritusta väkivaltatilanteessa?
Tai paremminkin:

kuka haluaisi tuollaisen huntalon varmistamaan sivustaansa tai selustaansa siinä pahimmassa tilanteessa?

pöh
pöh
28.5.2022 22:30
Vastaa...  Qroquius Kad
  • ”Laatumedioista tuttu Oskari Onninen alkaa kirjoittaa Iltalehteen.”

Olikohan toi tahaton vitsi 😀 😀

Tyrsky
Tyrsky
28.5.2022 00:32

Sakarille tiedoksi:

Raha luodaan absoluuttisen tyhjästä, sillä on velkaannuttava vaikutus, ja koko yhteiskunta sekä yhteiskunnat ovat kaikkinensa tuolle systeemille alisteisia.
Siksi lainan ottamiset eivätkä leikkaukset auta, vaan ne ovat vain näennäisiä ratkaisuja tuon vankilan sisällä.

Et voi ratkaista ongelmaa, jos et tunne sitä ja sinulle tarjotut ratkaisut ovat molemmat vain silmänlumetta.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
28.5.2022 08:54
Vastaa...  Tyrsky

Paitsi, että meillä on olemassa valtioita joilla ei ole olemassa tuota velkaantumis ongelmaa kuten Viro, Olisi vielä blogiin voinut kirjoittaa, ettei väliaikainen velkaantuminen ole välttämättä ongelma ja valtion joskus hyväkin velkaantua, mutta Suomella on krooninen velkaantumisongelma, sillä velkaannumme niin lasku kuin nousukaudellakin.

Vaikea uskoa, että Suomi pystysi yksin muuttamaan tuota rahoitusjärjestelmää, mutta velkaaantumisen se voisi yksin laittaa kuntoon.

Tyrsky
Tyrsky
28.5.2022 10:22
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Järjestelmän paremmille paikoille päästäkseen henkilön on täytynyt näyttää kuuliaisuutensa järjestelmälle. Siksi järjestelmän sisältä ei järjestelmän epärehellistä olemusta tuoda edes esille.

Jos muutosta halutaan, se täytyy tuoda epärehellisen järjestelmän ulkopuolelta. Asetelman valtavista haasteista kertoo äärimmäiset tasapainovaatimukset eri toimintatapojen välillä.

  • Ei saisi heittäytyä natsimentaliteettiin ja sortua väkivaltaan, vaikka he itse uskovat voimankäytön välttämättömyyteen katsoessaan demokraattisen prosessin olevan rikki ja läpikorruptoitunut.
  • Täytyisi saada väkivaltaisen radikalismin tilalle radikaali enemmistö, radikaali lähinnä sen koon ja vaikutusvallan suhteen.
  • Tuon enemmistön täytyisi kyetä itseorganisoituvaan toimintaan, koska muuten sen johto hajotetaan.
Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 17:30
Vastaa...  Tyrsky

Ja tämä kaikki saavutetaan…miten?

Tyrsky
Tyrsky
29.5.2022 00:49
Vastaa...  Qroquius Kad

Mainitsin kolme kohtaa. Jäsennetään niiden avulla.

Itseorganisoituminen viittaa johonkin mihin itse voit parhaiten vaikuttaa.

  • Pidättäydy väkivallasta ja anarkiasta. Keksi jotain muuta, järkevämpää ja rakentavampaa
  • Tiedota ja näytä esimerkkiä toiminnallasi.
  • Tunnet kykysi ja resurssisi. Käytä niitä.

Tämähän ei välttämättä tarkoita sooloilua ja yhteistyötä voi tietenkin tehdä.

Tyrsky
Tyrsky
28.5.2022 10:23
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Kuittaan vielä viestisi, että asiaa oli. Hyvä Sakke!

Ilmari
Ilmari
29.5.2022 09:40
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Viro itsenäistyi täysin velattomana. Neuvostoliiton velat siirtyivät Venäjän huoleksi.

pöh
pöh
28.5.2022 00:49

Loppupeleissä kaikessa on kyse opetuksen vallanneesta sitä voi kutsua miksi vain, mutta mädätys kuitenkin. Vasemmistolainen mädätys joka on jatkunut pitkään.
Siihen samaan liittyy ”woke” edes ne wokettajat ei tiedä mitä se tarkoittaa?
Otetaan nyt esimerkiksi nuori poika, no se haluaakin olla tyttö (vanhempien vaikutuksesta) , kaikki on häntä vastaan jopa biologia, sitten huudellaan kadulla että mieskin voi synnyttää! Jokainen tietää ettei mies voi synnyttää mutta pakko teeskennellä että kyllä mies voi synnyttää.
Maailma on ihan oikea, mutta nää ihmiset elää jossain toisessa ulottuvuudessa.

Niin, ei liittynyt muuten epäisänmaallisuuteen, paitsi että samat tyypit vastustaa kaikkea isänmaallista, ja jopa häpeää maan taistelleita isopappojaan.

Suvisuvack
Suvisuvack
29.5.2022 08:36
Vastaa...  pöh

Netissä on kaikenlaista öyhötystä
https://yli.sh/yhteiskunta/128628648#134186981
Lieneekö oikea vai kieli poskessa tekaistu.

Suvisuvack
Suvisuvack
29.5.2022 08:54
Vastaa...  Suvisuvack

Lisää öyhötystä kybällä
https://mobile.twitter.com/MattiOhvanainen

Moonman
Moonman
28.5.2022 02:25

Kannattaa muistaa ettei kansa äänestänyt vihervasemmistoa (taaskaan), vaan he hävisivät vaalit, eli näiden politiikalla ei ole oikeasti mitään kannatusta. Vain koska pääsivät demarien siivellä hallitukseen, näemme nyt näitä Suomen lopun aikoja. Tämän takia ”edustuksellinen demokratia” on p*skaa, että nämä rikolliset ja hyväveliverkostot pääsevät viemään rahasi.
Nyt kun hallituskausi lähenee loppuaan niin pitää laittaa isompi vaihde silmään, esim. tämä Suomen kansalaisuuksien jakaminen kenelle vaan ja oikeus takavarikoida talosi maahantunkeutujille jos sellainen tilanne tulee.

Ilmari
Ilmari
28.5.2022 08:11
Vastaa...  Moonman

Vaalien jälkeen muodostetaan taas hallitus. Mikä tahansa hallituspohja on hyvä, kunhan vihreät jätetään ulkopuolelle.

Moonman
Moonman
28.5.2022 10:16
Vastaa...  Ilmari

Näin on, mutta sitten taas neljän vuoden päästä edessä on uusinta jollain toisella tai vielä hullumalla ohisalolla. Jossain kabineteissa päätetty että homma rullaa lopulliseen konkurssiin asti siten, että vuorotellen kommunistivetoinen hallitus ja kokomuushallitus, jossa persut saavat ehkä olla apupuolueena, mutta heidän ehtojaan ei tarvitse noudattaa edes hallitusohjelmassa. Riittää kun sanoo että pääsitte nyt mukaan, joten olkaa hiljaa ja tyytyväisiä

Maan tapa
Maan tapa
28.5.2022 13:28
Vastaa...  Ilmari

”Mikä tahansa hallituspohja on hyvä, kunhan vihreät jätetään ulkopuolelle.”
Vihreätkö muka oikeasti määrittelevät nykyisen hallituksen linjan?
Jos nykyisessä hallituksessa olisi vihreiden sijaan Kokoomus (kuten on seuraava hallituskokoonpano, jos persut eivät saa piikkipaikkaa), niin mikä olisi toisin vaikkapa EU-politiikassa, maahanmuutossa, pa-verotuksessa, kehitysyhteistyömäärärahoissa, rajaturvallisuudessa jne? Ei mikään. Ei pidä antaa Kokoomuksen perinteiseen oppositiopolitiikkaan kuuluvan kaksilla rattailla ajelun hämätä.
”Kokoomus, Keskusta ja Sdp muodostavat hallituksen. Yksi niistä vuorollaan teeskentelee olevansa oppositiossa.”

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 17:37
Vastaa...  Maan tapa

Vihreätkö muka oikeasti määrittelevät nykyisen hallituksen linjan?

Kyllä.

Pimpsallituksessa istuvat Virheät ja heidän nöyrät apupuolueensa.
Pahinta on, ettei heidän puolueensa ole edes Virheät, vaan Feministinen Puole:

tämä höpöpuolue, joka ei ole koskaan saanut ensimmäistäkään kansanedustajaa oli viime eduskuntavaalien vaalikonevastauksissa läheisin puolue tyttökolmikolle Manna Sariini, hilpeä Huti-Maisa ja soma Li Lystikäs.

Seuraava pääministeri voi olla Petturi Urpo.
Hänen hallituskumppaneinaan voi varsin hyvin olla mainittu kolmikko.

Ja hän tekee heidän sanelemansa politiikkaa.

Jo on löysää
Jo on löysää
28.5.2022 19:29
Vastaa...  Qroquius Kad

Mietihän vielä. Ihan oikeasti vihreät päättävät? Jösses miten helppoa.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 20:20
Vastaa...  Jo on löysää

Mietipä itse:
fempsat päättävät.
Ja jösses miten helppoa se heille on sinun ansiostasi.

Hyödylliset idiootit
Hyödylliset idiootit
28.5.2022 20:54
Vastaa...  Qroquius Kad

Minun ansiosta? Jo on jutut. Vihreillä ei olisi hallituksessa mitään sijaa ilman Sdp:n, Keskustan ja Kokoomuksen ja korporaatioiden hyväksyntää. Vihreät ovat hallituksessa toteuttamassa hallitusohjelmassa ilmaistua politiikkaa.
Tarvittaessa heidät voitaisiin potkaista ulos eikä koira perään haukkuisi. Sekin aikanaan sopii epäilemättä että vihreät lähtevät itse hallitustaipaleen loppusuoralla säilyttääkseen kasvonsa vastaista käyttöä varten. Samalla muut hallituspuolueet saavat tilaisuuden profiilin kirkastamiseen.

Pitkä linja
Pitkä linja
28.5.2022 20:01
Vastaa...  Qroquius Kad

Kuka olisi Kokoomuksen linjan muuttava puheenjohtaja? Nämä atte kalevat ja muut Kokoomuksen takarivin taavit, joille tarjotaan ”opposition ääni” ovat osa strategiaa, jolla hankitaan tarvittavia kulloisiakin taktisia asemia mediassa ja vaalikamppailussa.
Miten ja milloin Kokoomuksen linja muuttuisi kansallista etua ajavaksi? Vuoden 1968 presidentin vaalin jälkeen Kokoomuksen linja entrattiin nimenomaam toiseen suuntaan.
1980-luvulle tultaessa Holkerin johtama Kokoomus havitellessaan hyväksyntää oli yhtä suomettunut kuin Sdp ja SKDL tavoitellen neuvostoliittolaismielisimmän puolueen, Väyrysen Keskustapuolueen hyväksyntää.
Petteri Orpo on Kokoomuksen historiallisen ja aatteellisen perinnön jatkaja. Hänen seuraajansa on vieläkin enemmän epäkansallinen ja puhaviheroikeistolainen.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 20:28
Vastaa...  Pitkä linja

Kokoomuksen poliittinen linjaus oli Paasikiven-Kekkosen linja:

Paasikivi tuskaili päiväkirjalleen hirmuisuudesta, johon hänet on pakotettu YYA:n myötä!
Hänellä ei ollut vaihtoehtoja;
hän vain koki ahdistusta miten Suomen kansakunnan moraalinen selkäranka voisi kestää tämän!

Kekkonen ei huolinut noista;
hän päästi valtaan radikaalinuorison mutta sulki Kokoomuksen hallituksesta pois!
Peruste oli:
”Yleiset syyt.”

Korpivaelluksensa aikana Kokoomus oli alistunut minkä tahansa puolueen orjaksi, kunhan vain pääsisi hallitukseen.

Holkerin hallituksesta se sitten lähti.

Ajatuksella
Ajatuksella
28.5.2022 21:03
Vastaa...  Qroquius Kad

Lue nyt vaikka Timo Vihavaisen Kansakunta rähmällään: suomettumisen lyhyt historia. Älä heittele ohi asiasta kummallisia kommentteja.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 22:56
Vastaa...  Ajatuksella

Sanoo minulle mistä kommentista minulle nyt näin kuka?
Sinulla on nimittän tuossa yllä viisi nimimerkkiä samalla avatarilla.

X
X
28.5.2022 02:38

Säästäminen voitaisi aloittaa siitä että käsketään meidän Sanna kotio seikkailemasta etelä euroopasta, ryöstävät sen siellä nahkatakkia myöten ja joutuu tulemaan liftaamalla kotiin. Lisäksi hänet tuntien lupaa rahaa kaikille vastaantulijoille, kalliiksi tulee!

Mohammed M. Mohammed
Mohammed M. Mohammed
28.5.2022 06:05
Vastaa...  X

Onhan se RASISMIA kun pääministeri kauhistelee Ukrainassa paikan päällä sodan tuhoja. Miksei pääministeri käynyt Syyriassa, Irakissa, Somaliassa ja Afghanistanissa ITKEMÄSSÄ? Kehtaakin perhanan valkoinen natsifasistirasisti, islamofobi-akka suosia VALKOISIA sodan uhreja!!!!!!! VAADIN ANTEEKSIPYYNTÖÄ!!!!!!!!!

X
X
28.5.2022 09:05

Ehkä siksi että mainitsemissasi maissa on joku jihad koko ajan menossa ja sotiminen on arkipäivää. Ehkäpä sinä voisit mennä noihin paikkoihin auttamaan ja pitämään lehdistötilaisuutta?! Win win!

ystäni
ystäni
28.5.2022 09:23
Vastaa...  X

Epäisänmaallisuudesta oiva esimerkki
https://www.suomi24.fi/profiili/Moktar.Gubta
Syy selviää lukemalla.

X
X
28.5.2022 10:44
Vastaa...  ystäni

Joo, toi parta varmaan kutisee pirusti.

Suvisuvack
Suvisuvack
28.5.2022 18:49
Vastaa...  X
ystäni
ystäni
28.5.2022 22:15
Vastaa...  Suvisuvack

Lähipiirin tietoa Moktarilla, vanhana kremliläisenä on saanut putlerilta vakuutuksen asiasta?

vinikit puttuun
vinikit puttuun
28.5.2022 23:57
Vastaa...  ystäni

Moktar käynyt alapeukuttamassa? Tässä työmiehen kommelluksista asiaa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/662753c0-d2f0-4b5c-9b16-aa9dc8c9f4ab

FatMama
FatMama
30.5.2022 09:36
Vastaa...  ystäni

Tähän väliin onnittelut Suomen Leijonille!
Moni ei urheilusta välitä, punikit vähiten karvahatuissaan.
Eipä ole epäselvyyttä siitä kuka on eniten esillä narsistina

https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/maahanmuutto

FatMama
FatMama
30.5.2022 16:29
Vastaa...  FatMama

Miten isänmaallinen ihminen on jos ei pidä jalkapallosta eikä jääkiekosta, jos pelaajina ovat nimenomaan SUOMALAISET?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17142756/isanmaalliset-ryhdistaytykaa#comment-110546659

Uuniin. I ugnen.
Uuniin. I ugnen.
28.5.2022 05:59

Vasemmistolle kelpaa kun JOKU MUU hoitaa maanpuolustuksen ja kun JOKU MUU maksaa tänne haalimiensa muukalaisten elatuksen ja kun JOKU MUU hoitaa tasan KAIKEN. Vasemmistolainen on hemmoteltu pikku näätä joka luikertelee paikalta heti kun itse joutuisi tekemisistään vastuuseen tai joutuisi oikeasti tekemään edes jotain hyödyllistä kantaväestön eteen. Vasemmistolainen velkaannuttaa kaikki muut mutta ei ole itse kenellekään mitään velkaa ikinä. Voi huoletta todeta että vasemmistolainen on umpimätä, laho kusipää.

K.M
K.M
28.5.2022 06:11

Siellä ei kukaan pane vastaa kun homot ja vapaamuurarit pääsevät valtaan eduskunassa.

Retu
Retu
28.5.2022 06:47

No hautaan sitten vaan, Miten täällä voi olla isänmaallinen kun isänmaa viedään alta? Parempi uusi nimi entiselle suomelle olisi Globaali femakkolandia.

Kyllönen
Kyllönen
28.5.2022 07:24

Vasemmistoliitto ja Vihreät ovat irtaantuneet ruohonjuuritason arjesta. Kyky tehdä loogisia ratkaisuja, ymmärtää yrityselämän tarpeet, pitää hallinnollinen koneisto riittävän pienenä, pitää kansakunta taloudellisesti toimeliaana, karsia tulonsiirrot ja islamin estäminen. Näitä taitoja ei ole. On vaan joukko osaamatonta suunsoittajaa, joilla on erilaisia hokemia, jotka menevät ihmisiin läpi. Jollain tavalla toivoisin heiltä ryhdistäytymistä ja siirtymistä kansallismielisempään suuntaan. Lisää yhteistyötä, lisää yhteisiä juttutuokioita ja jotain yhteyksiä. On selvä että vihervasemmiston eristäminen ja vihaaminen ei auta, koska heitä on niin paljon. Pienillä askelilla yhteisten tavoitteiden löytäminen. Olisiko mahdollista, että joku heistä olisi ymmärtänyt islamin ongelmat?

Alpertti
Alpertti
28.5.2022 08:03

Yllättävähkö ja ehkä hieman romantisoivakin tulkinta on tämä kyseisestä pakinasta. Käytännössä kuitenkin hyökkäyksen kohde voi joko aseistautua ja puolustautua, paeta tai jäädä odottamaan hyökkääjän kohtaamista toivoen parasta ja peläten pahinta. Huonoin vaihtoehto näistä on viimeinen. Tuskinpa he, joiden intuitiivinen ratkaisu on pako, olisivat kovin suorituskykyisiä puolustautujiakaan. Parasta antaa heidän pelastaa itsensä pois hyökkäyksen tieltä.

ehkä sitten olen
ehkä sitten olen
28.5.2022 08:47

Hmm… Minusta tässä sekoitetaan nyt kaksi asiaa: Suomen puolustustahto ja politikkojen toiminta.

Politikkojen toiminta on ollut jo 36 vuotta epäisänmaallista. Se alkoi siitä kun Mauno koivisto pääsi suitsiin kiinni ja aloitti konklaavinsa kanssa Suomen tuhomaisen ja luonnonvarojen ulosmyynnin.

Ja kun politikkomme toimivat kansaa vastaan ja nyt viime töikseen ovat viemässä Suomea koko eurropan käsittävään sotaan, niin miksi suomalaisilla olisi velvollisuus korjata politikkojen tekemiä emämunauksia?

Kun Suomi liittyi Eu:hun, käytännössä silloin valtio nmeltä Suomi lakkasi olemasta. Itsenäisen valtion tunnusmerkkeinä on oma lainsäädäntö. Silloin minä palautin sotilaspassini sillä vannoin suojelevani Suomea. EN EU:ta.

Ja nyt NATO, suosittelen passipalauttajaisia muillekkin.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
28.5.2022 09:00

Sodassa kaikki pelkäävät ja karkuun luikkiminen käy monella muullakin mielessä kuin vain heikoimmalla aineksella, siks sotiemme aikaan sotilaskarkurit saivat napin otsaansa vaoitukseksi muille. Emme oikein voi tehdä niin, että kaikkein pelkurimaiset miehet vain vapautettaisiin maanpuolutuksesta, sillä silloin muodostuisi pitkä jono maanpuolustuksesta vapautuksen haluavia miehiä. Näin kävisi viimeistään siinä vaiheessa kun tilanne rintamalla alkaisia käydä tukalaksi.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
28.5.2022 10:14

Eiköhän EU ollut lähinnä vapaakauppa-alua. Ja nytkin EU:n aiheuttamat ongelmat johtuvat lähinnä siitä, että päättäjämme tottelevat vain nöyrästä, mutta EU:ta muualla sille osataan pistää hanttiin. EU:ssakin on siellä hyvin pärjääviä maita. Euro on paljon suurempi ongelma Suomelle.

Mitä haittaa Suomelle olisi NATO:sta? Kerroppas mitä haittaa siitä on ollut siihen liittyville maille? Jos kuuluisimme siihen se vain lisäsi itsenäisyyttämme, sillä emme joutuisi ottamaan päätöksissämme huomioon Venäjän mahdollisia agressioita.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
28.5.2022 10:18
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Korjaan sen verran, että piti kirjoittaa, että EU oli aluks lähinnä vapaakauppa-alue. Nyt siit on ikävä kyllä tullut tulonsiirtounioni. Ongelmista huolimatta eikö täällä kuitekin ole asiat paljon paremmin kuin Venäjällä? Eli jos Venäjä hyökkää, niin mitä syitä olisi olla puolustamasta maata.

Jos suomalainen korruptioa on sitä, että päämisteri syö aamiaisen veronmaksajien piikkiin, niin eikä se ole ihan eri asia kun Putin rakentaa monen miljoonan palatsin valtion rahoilla?

Ehkä sitten olen
Ehkä sitten olen
29.5.2022 10:20
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Ei ollut. Meillä oli, ja on yhä ETA-sopimus jolla oltaisiin voitu käydä kauppaa. Alusta asti eu:n kohdalla oli selvää että koko eurooppa piti saattaa yhden yhtenäisen lainsäädännön ja hallinnon alle. Miksi muuten olisi pitänyt edes ajatella MEP:ejä tai Brysselin kiinteää pääpaikkaa?

Moni luulee vieläkin virheellisesti että MEPit edustavat omia maitaan ja ajavat niiden etua. Mutta työnkuvaus sanoo selkeästi että MEP:ien taroitus on ajaa EU:n etua omissa kotimaissaan.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 17:28

Suosittelen myös Suomen tasavallan kansalaisuuden passinpalautuksia kaikille, jotka eivät koe kuuluvansa Suomen kansankokonaisuuteen.

Se ei toki ole nykylainsäädännöllä mahdollista, mutta ottakaa toki vaikka Anus Pötkösen mallin mukaan putlerilaisen mielikuvitustasavallan passi!
Sitten olette kaksoiskansalaisia, joilta voidaan poistaa Suomen kansalaisuus.

Ehkä sitten olen
Ehkä sitten olen
29.5.2022 10:30
Vastaa...  Qroquius Kad

Kun -90 luvun Koiviston aiheuttama lama konretisoitui niin minä lähdin Saksaan etsmään töitä. Löyisinkin kovapalkkaisia ja kutsuin lama-Suomesta viisi kaveriani töihin mukaan. Reilun viiden vuoden aikana laskutimme nykyrahassa noin viisi miljoonaa euroa. Niillä rahoilla pelastettiin toistakymmentä perhettä konkurssilta.

Mutta saimmeko kiitosta? Meille ilmoitettiin kaksi vuotta myöhemmin että tulojamme ei lasketa eläkkeisiimme koska YK-sotilaillekkaan ei kerry eläkeettä kun saavat päivärahoja. Eikä edes maksettuja SOTUja palautettu. No, pari vuotta tästä verottaja vielä yritti takautuvasti vaatia meiltä veroja ko. aikajaksolta. EU:hun liittyminen kun mahdollisti kaksoisverotuksen, jonka vuoksi lopetimme. Duunarillekko maksimi eläke?

Mitä SINÄ olet tehnyt isänmaasi hyväksi?

Muut jatkaa

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
28.5.2022 09:07

Venäjän hyökkäyksen jälkeen itseäni ahdisti ainakin viikon se ja mietin miten toimin jos Venäjä hyökkää Suomeen. Kun sain pääni sisälläni käsiteltyä asiat sota ei oikeastaan lainkaan ahdista. Koska vihervassareilla ei yleensä ole juuri minkäänlaista selkäranakaa Oskari Onniset käsittelevät asiat, niin että miettivät miten pystyis luikkimaan karkuun sodan koittaessa. Jos ihmisellä oli edes ripaus isänmaallisuutta hän ymmärtäisi pitää pelkurimaiset ajatukset sisällään, mutta Oskari kirjoittaa ne lehteen..

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 17:24
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Oskari Olematon tuskin kuuluu Suomen Puolustusvoimien reserviin, joten mitäpä hänen mielipiteistään;
samanlaisia kuin muidenkin vihreäpimppisten tyttöjen kilkatukset.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
28.5.2022 09:48

Onko isänmaallisuutta palvella ja palvoa juutalaisia?

Dupont
Dupont
28.5.2022 10:42
Vastaa...  Runtiti-pou

Näin monta viestiä, ennen kuin joku veti asian juutalaisiin…!

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 17:22
Vastaa...  Runtiti-pou

Juutalaisuuden palveleminen ja palvominen on isänmaallista, koska juutalaisten isänmaa Israel taistelee kaikkien länsimaisten yhteistä vihollista islamia vastaan.
Koska viholliseni vihollinen on ystäväni, jokainen juutalaisuutta vastustava on islamin puolustaja.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
28.5.2022 18:22
Vastaa...  Qroquius Kad

Tällöinhän isänmaa on Israel, koska oma maa on sille alisteinen

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 18:34
Vastaa...  Runtiti-pou

Ei ole alisteinen, vaan liittolainen.
Eli ei kuin Kekkoslovakia Neuvostoliitolle, vaan kuin Suomi NATOlle.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
28.5.2022 20:59
Vastaa...  Qroquius Kad

Minusta kyllä näyttää selvästä alistussuhteesta olevan kysymys. Ja kukas ne mamut määräsikään ottamaan tänne…

Ceterum censeo
Ceterum censeo
28.5.2022 10:52

Näiden vihervasemmistolaisten keskeiset luonteenpiirteet ovat itsekkyys, hyökkäävyys ja kaksinaismoraali. Niin myös tälläkin kertaa.

Lallukka
Lallukka
28.5.2022 12:16

Mexicoon, Texasiin tai Braziliaan voisi muuttaa jos olisi tarpeeksi massia tilillä ja osaisi Braziliaa.
Ei tässä korruptionpesässä ole paljoa puolustettavaa. Suomi oli hieno maa ennen eu:ta jne…

Qroquius Kad
Qroquius Kad
28.5.2022 17:20
Vastaa...  Lallukka

Onnexi Texasissa ja Mexicossa ei puhuta braziliaa.
Massillakaan ei siellä paljon tehdä, mutta sitäkin enemmän dollareilla, ja nitä onkin helppo tehdä texomexicanonisella märkäselkäkaupalla!

Neron Leimaus
Neron Leimaus
28.5.2022 12:54

Hei nyt pitää kutsua kaikki 15-100- vuotiaat kemut armeijaan ja sanoa että se on VAIN KUNNIAVÄELLE, miehille ja naisille, tarkoitettu perusteellinen koulutus ja kestää kaksi vuotta.

Seurauksena olisi valtava pakolaisvyöry ulos maasta.

Kun ovat poistuneet sanotaan että valitettavasti kurssia ei voida juuri nyt pitää vähäisen osanottajamäärän vuoksi.

MannerHeil
MannerHeil
29.5.2022 00:51
Vastaa...  Neron Leimaus

Me koulutetaan kaikista maassamme loisivista muslimeista tärkeitä maanpuolustajia:

MIINANTAMPPAUSJOUKOT

Ensi kertaa olisivat hyödyksi missään.

BLM
BLM
28.5.2022 19:42

Kiintiö-savimies oikeissa töissä:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/662753c0-d2f0-4b5c-9b16-aa9dc8c9f4ab

Jälleen yksi menestystarina.

X
X
28.5.2022 22:06

Raskasta puuhaa tämä sotilaallisena pelotteena oleminen..kyllä tästä pitäisi saada sotaveteraani status ja vielä jokin korkea Rautaristi. PTSD:tä pukkaa.