Pitäisikö Suomen Yle lakkauttaa?

pexels-photo-209726
Photo by Pixabay on Pexels.com

Tätä ajatusta heitetään usein ilmoille. Jos minulta kysytään niin vastaan, että ei tietenkään. Jos maailmassa olisi pelkkiä hesareita ja iltalehtiä tai vaihtoehtomedioita, niin silloin koko sanan ”riippumaton journalismi” voisi haudata kokonaan.

Eihän Ylekään ole tällä hetkellä riippumaton ja se se onkin tämän päivän ongelma. Valtiollisen yleisradioyhtiön pitäisi keskittyä pelkkien uutisten kertomiseen ja jättää agendapolitiikka kokonaan pois. Eetteriin pitäisi päästää pelkkää asiauutista. Jos tehdään reportaasheja, vaikkapa nyt Euroopassa lonnivista ns. turvapaikanhakijamiehistä, niin silloin ohjelman pitäisi olla 50-50. Jos turvapaikka-aktivisti Erna Bodström pääsee esiintymään ”asiantuntijana” niin silloin asian toista puolta pitäisi valaista antiturvapaikka-aktivisti ”asiantuntija” Junes Lokka.
Yleisradion ongelma on, että sinne on pesiytynyt vihervasemmistolainen agendakulttuuri. Se pitäisi saada kitkettyä. Esimerkkinä myyntifirma, jossa myynti on hiipunut ja myyjät tulevat työmaalle lähinnä kahvia juomaan.  Taloon palkataan uusi myyntipäällikkö/ konsultti parantamaan myyntitulosta. Ensimmäinen tehtävä myyntipäällikölle on tervehdyttää myyntikulttuuri. Jos myyjät ovat tottuneet sössöttämiseen niin tapoja aletaan muuttamaan. Uusi myyntipäällikkö näkee ikään kuin ulkopuolisena mikä mättää. Ja alkaa tekemään korjausliikettä. Kaikki myyntialalle epäterveellinen toimintatapa kitketään ja jos ei muuten niin antamalla muutoshaluttomille myyjille potkut.
Yleisradio tarvitsisi nyt tällaisen samantapaisen uudistuksen. Taloon pitäisi palkata uusi toimituspäällikkö, joka antaa toimittelijajorkeille vaihtoehtoja miten uutta ja uutismaista yleisradiota aletaan kehittämään. Jos jorkit eivät osaa edelleenkään muuta kuin kirjoittaa vihervasemmistolaisia sokeroituja juttuja turvapaikanhakijamiehistä niin kenkää. Kaikenlainen sössöttäminen ja jonninjoutavien ylipitkien juttujen kirjoittaminen pitää heivata ikkunasta ulos. En ihan suoraan usko, että Yleisradion nimeltä mainitsemattomat toimittelijat osaisivat kirjoitella ”oikeita uutisia” ilman pientä taka-ajatusagendaa, mutta kuitenkin.
Suomen Yle ja Ruotsin SVT eroavat tällä saralla aivan merkittävästi Tanskan yleisradioyhtiö DR:stä. DR:ssä saatetaan kirjoittaa asioista sellaisella tavalla, että Pasilassa tarvittaisiin nitropurkkia jos ymmärtäisivät tanskaa. Ruotsalaiset ymmärtävät, ja kuten ruotsalaisen Expressenin ”kulttuuritoimittelija” Karin Olsson kirjoittikin muutama vuosi sitten:
– Sverigedemokraatit kokevat, että Tanskan medioissa on olemassa laajemmat raamit mitä islamista ja maahanmuutosta voi sanoa. Usein jopa tökeröllä tavalla, jos minulta kysytään. SD-läisten mielestä ruotsalaiset uutismediat ovat yhtä ruokaisia kuin väljähtynyt kalja.
Olsson kritisoi sitä, että sverigedemokraatit luottavat enemmän tanskalaisiin medioihin ja Tanskan DR:ään kuin ruotsalaisiin lehdykköihin.
– On kauhistuttavaa, että Tanskassa on luvallista kirjoittaa niin vapaasti maahanmuutosta ja islamista.
Suomessa tällaista ei ole ainakaan ääneen sanottu. Mutta ei tarvitse montaa ajankohtaisohjelmaa katsoa kun ymmärtää, että kyseessä ei ole mikään uutistoimisto vaan pelkkä ja puhdas ”propagandahautomo”.
Yle voisi siis olla laaja ja hyvinkin laajoja ja erilaisia uutisia tuottava yhtiö, mutta niin kauan kuin ne samat jorkit tuottavat päivät pitkät agendauutisia niin, niin kauan… sama tahti jatkuu.
Yksityiset mediatalot voivat sitten kirjoitella juttuja niin paljon kuin sielu sietää omien halujensa vinkkelistä. Siihen kenelläkään ei pitäisi olla mitään sanomista. Ei Pt-mediakaan ole mikään ”puolueeton” tai ”riippumaton” media vaan jokainen huomaa, että agendamedia tässä ollaan.
 


 
 

Subscribe
Notify of
guest
52 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
21.5.2020 18:01

Ei tarvitse lakkauttaa. Mutta kyllä se yksipuolinen agenda on alkanut ns vituttamaan. Viimeaikoina ollut vähän ns kahden vaiheilla. Eli vero pois ja ne maksakoot, jotka haluavat. Tai sitten todellakin ns ” puhdistus ” yleen. En tarkoita, että sinne pitäisi pelkkää yksipuolista Suomi on Suomi porukkaa haalia, mutta tasapuolisesti. Tosin en tiedä onko sellaisia ammattijournalisteja enää?

hieno homma
hieno homma
21.5.2020 20:38
Vastaa...  Anonymous

Näyttää olevan että journalismiin koulutettavat ovat kallellaan vasemman kautta vihreään. Tämä on vain oma mielipiteeni, tuskin monikaan toimittaja valtamediassa saa tilaa jutuilleen jotka eivät edusta punafasistisen hallituksemme hyväksyttävää linjaa….. näyttää siltä jo nyt lukiessani valtamedian uutisia että jotain on vialla ja väittäisin että sieltä ei töitä saa jos sattuupi olemaan erimieltä vaikka kirjoittaisikin faktaa.

Mulliturvat pois Suomesta
Mulliturvat pois Suomesta
23.5.2020 08:04
Vastaa...  Anonymous

Prilla sanalla vastaan. Yle on lakkautettava ja vero lopetettava.1 Maksukortti tilalle jollin mittauttaa kannatuksensa!

yLE EI FÄLITÄ FAKTOISTA VAAN VALEHTELEE
yLE EI FÄLITÄ FAKTOISTA VAAN VALEHTELEE
21.5.2020 18:21

Venäjä-mielinen ukrainalaispoliitikko julkaisi Joe Bidenin ja Porošenkon puheluita – ”Ei mitään dramaattista”, sanoo Bidenin leiri
Minka takia yle jauhaa tämän juttunsa lopussa näin paksuja valeita
Silloin Venäjän tiedustelu murtautui demokraattipuolueen palvelimelle ja levitti anastamiaan sähköpostiviestejä. Viestit vahingoittivat demokraattien ehdokkaan Hillary Clintonin kampanjaa.
Yhdysvaltain tiedustelupalvelujen mukaan kyseessä oli Kremlin toteuttama hybridioperaatio, jonka päämääränä oli edistää republikaaniehdokas Donald Trumpin kampanjaa ja horjuttaa Yhdysvaltain presidentinvaalien uskottavuutta.
WIKILEAKS OLI KYLLÄ NIIDEN HILARYN CLINTONIN Paljastuksien takana
Ei Venäjä todistetavasti
Yhdysvaltain Demokraattisen puolueen Democratic National Committeen tietoverkosta vietiin 27 000 viestiä ja asiakirjaa, jotka Wikileaks julkisti demokraattien ehdokasvalintakokouksen alla 22.7.2016. Sähköposteista selvisi että Demokraattisen puolueen johto toimi toista presidenttiehdokasta Bernie Sandersia vastaan ja pönkitti Hillary Clintonin ehdokkuutta toimien näin omia sääntöjään vastaan
https://wikileaks.org/clinton-emails/?q=&mfrom=Hillary%20Clinton
Voisiko joki tehdä Ylestä JSN ään valituksen disformaatiosta
Miksi Miiten kun Demokraatti Bilden epäilyjen kohteena
kyse on vain joku mitätön salajuoni
kun kysessä thrumph niin ylelle kelpaa totuudeksi CNN än nimetömät mielikuvitus
venäjä agentit kytkökset faktoina
ilman mitään puhelu tallenteita tai ylipäätään mitään fakta todisteita

YLE EI VÄLITÄ FAKTOISTA VAAN VALEHTELEE
YLE EI VÄLITÄ FAKTOISTA VAAN VALEHTELEE
21.5.2020 18:22

Venäjä-mielinen ukrainalaispoliitikko julkaisi Joe Bidenin ja Porošenkon puheluita – ”Ei mitään dramaattista”, sanoo Bidenin leiri
https://yle.fi/uutiset/3-11361686
Neljän vuoden takaiset puhelut Bidenin ja Ukrainan presidentin välillä vuodettiin julki puoli vuotta ennen Yhdysvaltain presidentinvaaleja.
käsitämätöntä politisointia umpi puolueelista propagandaa
kaksinais moralismia Yleltä
En tajua sanaa ylen Antti kurosen suusta **väitetyistä** puheluista
eikö tämä ylen toimittaja usko mitä kuulee vai mikä häntä vaivaa
Derkatšin julkaisemissa tallenteissa on **väitetyistä** puheluista vain otteita.
Yle Yritää kiistää asiaa poliitisella akendan palolla
mutta itse kohde ei
YLE *Tallenteiden aitoudesta ei ole takeita*
BILDEN **mutta Bidenin edustajat **eivät ole kiistäneet niiden aitoutta.

YLEN VALEITA
YLEN VALEITA
21.5.2020 18:45

Derkatšin julkaisemissa tallenteissa on **väitetyistä*
* puheluista vain otteita.*
Mietikää tämän lauseen YLEN AnttI Kurosen propaganda
pohdinan Järjettömyttä
NÄILLÄ MERIITELÄKÖ SUOMESSA JOURNALISTEJA PALKITAAN
yle väitää että koko puhelua ei ole
vaikka se on Olemassa fakta
kongreetsesti kuultavissa
Recording of calls between Joe Biden and ex-Ukraine President Poroshenko leaked | New York Post
https://www.youtube.com/watch?v=7lA3oOo1oZc

Tapiola
Tapiola
21.5.2020 18:54

Pitäisikö vastausta tivata Suomen hallitukselta. Rinnettä ei tietysti kuvassa näy…
https://twitter.com/LehtolaJarno/status/1263347832284762114/photo/1

Anonymous
Anonymous
21.5.2020 19:09
Vastaa...  Tapiola

Kyllä. Siinähän se on. Nykymeno. Ja agenda.

Tapiola
Tapiola
21.5.2020 21:19
Vastaa...  Tapiola

Vitsi vitsinä, kai? Mikähän siinä on, kun Olli Immonenkin on Ylen hallintoneuvostossa näköjään parhaillaankin, ja mies tunnettu painavistakin ulostuloista, mutta mitään ei toistaiseksi ole Ylen toimintalinjoista ja niiden tarkentamisesta kuulunut? Jospa asia muhii parhaillaan,

El Comandante Cero
El Comandante Cero
22.5.2020 08:44
Vastaa...  Tapiola

YLEssä pitää tehdä perusteelisempi putch kuin Vuolijoen tai Revon jälkeen. Siitä tulisi uskottavampi jos palattaisiin ihan alkuperäisiin tehtäviin kuten sivistyksen levittämiseen ja objektiivisuuteen. Otetaan johtosäännöksi raamatullinen ohje eli 1 johtaja 7 alaista kohden ja vapautetaan suurinosa johtajista ja tiedostavista toimittajista yksityisen sektorin korvaamattomaksi voimavaraksi.

Roskaväki
Roskaväki
22.5.2020 15:14

Niin mutta nyt meillä on Li Andersson (tunnettu Antifa-fanaatikko) määrittelemässä kavereidensa kanssa mkä on sivistystä. Siksi dildot kouluun ja 6-vuotiaille opetetaan miten runkata!
Perheenisät ja äidit tähän:
”Ei haittaa, kunhan saamme makkaraa, kaljaa, ja telkkarista urheilua ja salkkiksia.”

Tapiola
Tapiola
22.5.2020 21:27
Vastaa...  Roskaväki

Tuossa on ikävä totuus pohjalla. Tietysti vähävaraisuus, työuupumus, kaikenlainen epäusko omaan tulevaisuuteen saa osan kansasta sinne ruudun taakse salkkareilleen. Nuorien aivot turrutetaan kaikella ulkomaan moskalla. Jokaisessa sarjassa on ne kiintiöhomot olleet jo -80 lähtien, samoin mustat mulliturvat, joiden vaatetuksesta joskus -90 lopulla Suomen taaantunut nuoriso etsi itseään. Valkoiset lutkulenkkarit joissa kengän kielet lirpallaan, housuissa haarukset polvissa. Kaikenlainen se mustien paskakulttuuri oli niin vastenmielistä.
Ja se oppi taatusti ei tullut Venäjältä

rtellinen
rtellinen
23.5.2020 09:17
Vastaa...  Tapiola

Kukapa sitä omiin housuihin paskois kun voi paskoa vihollisen housuun.

Anonymous
Anonymous
22.5.2020 16:48
Vastaa...  Tapiola

Ylen hallintoneuvoston jäsenet eivät saa ottaa kantaa julkaistuun sisältöön. Sitä hoitavat toimittajat omine päälliköineen. Hallintoneuvoston tehtävä on huolehtia, että talous on kunnossa. Ts. hommata rahaa näille toimittajille. Se, että Suomessa ns. puolueeton media toimii verorahoitteisesti ja on eduskunnan alainen laitos, on suomelle ominaisen hyvävelikorruption esimerkki. Suhteellisesti ottaen uusi puolue kuten persut, ei saa toimituskuntaan omia ajatuksiaan näkeviä toimittajia. Perinteisesti kun vasemmistopuolueet sdp ja skdl saivat isoa naapuria miellyttävät toimittajapestit haltuunsa, ne täytetään edelleen samoin kriteerein. Sillä erolla, että radikaalivasemmiston sija täytetään vihreillä. Tämä käytäntö on jatkuu siitä huolimatta, vaikka poliittiset suhteet vaihtelisivatkin. Suomessa samalla tavalla nimitetään virkamiehet. Vaikka vasemmisto tipahtaisi kuinka alas, sillä on mandaatti virkamiehiin sama, jonka se on suuruutensa saanut. Uusi puolue ei saa mitään, ennenkuin saavuttaa yksin enemmistön.

Tapiola
Tapiola
22.5.2020 17:24
Vastaa...  Anonymous

Olet hieman harhateillä. Kun 2017 tuli tämä uusi suoraan puoluepohjainen hallintoneuvosto käytäntöön ja sen juurikin tulee vastata Ylen strategiaan. Suoraan siihen journalistiseen sisältöön ei puututa, mutta koska näin kevennetysti voisi ikävä kyllä todeta, että Suomessa on uskonnon vapaus, niin myöskään Ylen strategia ei voi olla oman ääriuskonnon levitys. Mitä se sitten onkaan, mutta kyllähän se näkyy ja kuuluu.

Tapiola
Tapiola
22.5.2020 19:09
Vastaa...  Anonymous

Tässä toimitusjohtajan tarinaa Ylen uudesta strategiasta.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/05/20/merja-yla-anttila-yle-on-kaikille-yhteinen-ja-jokaiselle-oma
Siis tänä keväänä työ edelleen jatkuu. Vanhassa strategiassa vielä 2017 alkuvuodesta olivat suvaitsevuus ja monikulttuurisuus ihan kirjaimellisesti keskeisessä osassa, ja sitä Ylen uuwatit ovat noudattaneet.
Asiasta toiseen, Yle veron pitäisi olla kelluva jotenkin, eikä täsmällinen iso summa jonka punikit saavat vuodessa hävittää. Yksi erikoinen asia, kun Ylestä on myös tehty osakeyhtiö ( jonka vaikka joku Haavisto voisi jälleen myydä ulos), niin Yle laissa on säädetty valtiolle minimiksi 70% osakekannasta, kun nyt se vielä on lähes täydet 100.
Onpa järkyttävää. Aivan kuin jollekin Soroksen allianssille olisi jo pedattu mahdollisuus ostaa lähes kolmannes. Tuollainen myyränkolo tulee Yle-laista poistaa.

Tapiola
Tapiola
26.5.2020 16:32
Vastaa...  Tapiola

Persujen veturi olikin jo asemalla 19.5. kun minä vielä 21.5. junan viimeisessä vaunussa olin matkalla, sillä Ylen hallintoneuvoston PS jäsenet ovat siis jo 19.5. päättäneet ottaa asian esille. Historioitsija Keskisarjan tapaus olisi ollut se viimeinen niitti, kertoo Suomen Uutiset.
Ihmeellistä sekin, miten nämä valtamedian verkostot nytkin aikovat muodostaa tukilautakunnan pohtimaan koronatukien antamisesta medialle ja tukilautakuntaan kuuluu sitten taas heidän omia ”A siantuntijoita”. Mukana taustalla ministeri Harakka, joka itsekin on veronmaksajien kakun sosialisoija.
Samaan asiaan jatkona, kun täälläkin moni manaa vihervasemmistoa. Sehän on oikeastaan väärä termi. Pitää olla vihersosialisti tai sitten se tutumpi viherpunaiset. Eihän kommunistit itse sosialisoi. Sosialistit sosialisoivat muiden työn tulokset. Kokoomus taas kapitalisoi yksityiseksi keskittyneeksi pääomaksi samaa kansantuottoa.
Kun usein ihmetellään ”vasurien ja kokkareiden” ikään kuin ajavan samaa agendaa aina vain enemmän, kuten nytkin tämä uusi EU- yhteisvastuu koronan varjolla. Kyseessähän on kokoomus ja demarit. Siis hallitus ja oppositio. Demarit vihreitten nyötävaikutuksella sosialisoivat toisten työn tuloksen. Kokoomus taas kapitalisoi yksityiseksi keskittyneeksi pääomaksi samaa kansantuottoa.
Niin se oli Neuvostoliitossakin. Välillä aina hyvä hakea historiasta tukea. Kommuuneihin ajetut ihmiset olivat ne kommunistit, ja heidän työnsä tuloksillä leveästi eläneet, toki juhlapuheissa kommunistit, mutta oikeasti sosialistit eliittinä söivät parhaat eväät.
”Tavallinen” kommunisti vain ajaa sitä kaikkien työläisten asiaa maapallolla. Eivät he sosialisoi lainkaan samassa mitassa. Sellainen kommunisti joka kapitalisoi pääomaa, ja kerää sitä turvaparatiiseihin ei ole kommunisti. Voinhan minäkin väittää olevani veli Ljenin ja haluan sitä ja tätä, mutta kaikkea ei kannata uskoa sokeasti.

Erkki erkinheinä
Erkki erkinheinä
21.5.2020 19:18

👍🏻

IKirouta
IKirouta
22.5.2020 12:07

Erkillä mukavan lyhyt kommentti! YLE-veron vois lakkauttaa ja siirtää se roska maksu-kortin taakse!
Ei mulla muuta!

Debis
Debis
21.5.2020 19:31

Mitkään kompromissit suvakkien kanssa ei ole mahdollista vaan ne pitää tuhota, kitkeä juurineen irti. Itse aloittivat sodan jo -90 luvulla. Nyt 95 prossaa ylessä on suvakkia..se pitää kitkeaä nollaan, eikä suinkaan 50 prosenttiin

Anonymous
Anonymous
21.5.2020 19:48
Vastaa...  Debis

No joo. Terroristien sekä niiden avustajina toimivien kanssa ei neuvotella. Yksi näkökulma tämäkin tietty.

Anonymous
Anonymous
22.5.2020 03:52
Vastaa...  Debis

Eli toisinsanoin kaikki Suomen suvakit ovat Ylessä ja taitaa myös olla siideri silakat., Sit kun rip Ylelle niin vedän kunnon kännit.

Debis
Debis
22.5.2020 06:21
Vastaa...  Debis

nih..ei ny sentään tarvi uunittaa..mut 6 vuot Gulagii, jooh.. 2000 pahimmalle suvakki fanaatikolle

Aappa
Aappa
21.5.2020 19:58

Jo sanalla ”Yle” on sellainen kaiku, että sen uudistaminen kuulostaa yhtä mahdottomalta, kuin että uudistettaisiin ”kommunismi” joksikin puolueettomaksi ja objektiiviseksi yhteishyväksi – käytännössä ’kaiken pitäisi muuttua’: kasvatuksen, koulutuksen, poliittisen järjestelmän, ja ennen kaikkea ihmisluonteen/tietoisuuden, mitä viimemainittua ei kuitenkaan voi muuttaa ulkoapäin, vaan se on yksilöllinen prosessi.
Toisin sanoen, Ylen lakkauttaminen sinänsä ei muuttaisi mitään muuta kuin kansalaisten verotuksen uudelleen ohjaamista johonkin muuhun ties mihin yhtä kiistanalaiseen asiaan. Mutta jos saisi äänestää, niin olisin ehdottomasti lakkauttamisen kannalla – kenkää kaikille ja koko instituutio alas hallitulla räjähdepurulla!

Anonymous
Anonymous
21.5.2020 20:18
Vastaa...  Aappa

Juu tarkoitat ehkä sitä, miten tietty agenda on betonoitu yhteiskuntaan? Olet siinä hyvin oikeassa ja asian ytimessä.

Vanha täkkäri
Vanha täkkäri
21.5.2020 20:17

Niin moni nuoremmista lukijoista ei tiedäkään, että Ylen uutis- ja ajankohtaistoimituksessa tuottajana toimii vihervasemmistolainen entinen pornotähti. Joko pian näemme pätkiä Rakelin Ja Lassen panokoulusta lastenohjelma Pikku Kakkosessa.

rocky
rocky
21.5.2020 22:45
Vastaa...  Vanha täkkäri

Tai jos vaikka Jari ja Kari perehdyttäisivät hauskasti asiaan Raakkelin kanssa.
-Jari,työnnä nyt se kikkeli sisään
-Kikkeli sisään
-Niin jari,työnnä nyt se kikkeli sisään
-Kova ääni
-Kova ääni

Tuumaaja
Tuumaaja
21.5.2020 20:45

Yle pitäisi nykyisellään lakkauttaa, valtiontuki pois ja katselu maksukortin taakse.
Erillinen rytmiryhmä ottaisi haltuunsa hätätiedotukset yms. yhteiskunnallisesti tärkeän, jonka voi pakkosyöttää tv- kanaville ja tälle ohjata huomattavasti pienempi määräraha budjetista.
-90 luvulta lähtien hivuttautunut ihmismielien mädättäminen saisi loppua verovaroilla, toki Yle on ollut aina vasemmistolaisten ensisijainen äänikanava propagandalle, mutta nyt ollaan menty oikeasti puhtaan fasismin puolelle agendassa.
Joka vuosi on karsittu jotain asiallista pois, kaikki alkoi radiokanavien perkuusta ja se on levinnyt niin ohjelmistoon kuin sisällöntuottajiin ja asiantuntijoihin (viimeisenä historoitsija Teemu Keskisarja). Kaikki Pyritään sullomaan yhden vihervasemmistolaisen agendan taakse niin asia kuin lastenohjelmat sekä siltä väliltä.
Objektiivista, tutkivaa ja asiapitoista sekä pohdiskelevaa sisältöä ei enää löydy, kaikki ovat samaa uliulia ja valhetta, joka tukee vain yksisilmäistä näkemystä.

rtellinen
rtellinen
22.5.2020 12:32
Vastaa...  Tuumaaja

Kyllä sitä märätystä oli rutkasti jo 80-luvulla. Ovia raoteltiin. Turha sitä ryssää on suojella ja samalla peitellysti ehdotella yya-suomeen paluuta, vähän niin kuin vahingossa veisata virttä ”avatkaa sydämenne ryssän puoleen”.
Sieltä se tuhosuvakkipaskan löyhkä lähti valumaan länteen. Punaiset kaaderit eivät vain olleet vielä niin vahvoissa asemissa 60-, 70- ja 80-luvuilla lännessä tai suomessa, eikä kansa valmis kaikkeen siihen paskaan mihin nyt ovat.

Terhomatti Hämeenkorpi
Terhomatti Hämeenkorpi
21.5.2020 20:53

Pate on taas asian ytimessä, just niin. Minua veeetuttaa sen lisäksi myös tuo kirottu pakkomaksettava yle-vero.
Viime vuodeltakin meni 163 euroa tuon paskan tukemiseen. Silläkin rahalla ois saanut monen monta hyvää
votkapulloa…

Tapiola
Tapiola
21.5.2020 21:25

Votka kin on kyllä mainio juoma oikealla hetkellä, tai ehkä juuri silloin kun mikään ei tunnu olevan oikein. Jos olisin Ylen joku päällikkö, niin Jouluksi kyllä juurikin Terhomatille lähettäisin lasikantisen rukouskirjan. Miten paljon Ylen kautta menneinä vuosikymmeninä onkaan virrannut epämääräisiä joululahjoja, kun veronmaksajien piikkiin on läträtty.

Leino Kimmo
21.5.2020 21:00

Ministeri rupesi urpuuttamaan Ylelle; kun Yle uutisoi Finnairin tukirahoista ( verovaroin annettavasta ),
Näihän se on Yle on yksinomaan hallituksen kanava.
Mutta näinhän se suuniteltiin; 2005 kun hallitus tilasi mediapolitiikan toimintasuunnitelman ( verovaroin ) … ”Ratkaisevassa roolissa tässä on YLE.”
Mitä Yle sitten on jättänyt hallitusten pyynnöstä kokonaan uutisoimatta ?— Suomen ”perustuslain” 118 § … Kansalaisten kokemat ihmisoikeusloukkaukset … syyteoikeutta ei kuitenkaan ole mikäli syyte perustuslain mukaan on käsiteltävä Valtakunnanoikeudessa.
Miksi kansalle ei ole kerrottu 2 ”eduskunnan” luomasta Suomen kastijärjestelmästä ?
Koska toimittajille syydetään rahaa ylenmäärin ja oman agendan ajaminen sallitaan surutta; näin varovaroin maksetuussa ”mediassa”.
Jo totuus kerrotaan koko korttitalo romhtaa ja jättipalkka jää saamatta !
Mutta tämä toimittajien tekemättäjättäminen on rikollista ; kansainvälinen laki: mikäli joku tietää vakavan rikoksen ja jättää sen ilmoittamatta syyllistyy itse rikokseen …
Tässä se tulee ”lehdistölle” … Julkinen rikosilmoitus PL 118 §:n valtiopetoksesta ja ”lain 444/2012” miljardivarkaudesta … archive.today/kimmoleaks.fi … annettu Porissa ”poliisille” 2017; mutta ”poliisi” ei vielä ole ehtinyt kirjata diaariin tätä julkista rikosilmoitusta ?

Jaaha
Jaaha
21.5.2020 21:12

Asiallinen on kanta Paavolla taas. Kyllä se on varmaan niin, että niin mätä kuin YLE onkin ja vaikka on käytännössä kovasti samassa linjassa ja kietoutunut muiden Suomen, tavallaan yksityisten, mutta kovin monopoliomisteisten valtamedioiden kanssa samaan piiriin, olisivat nuo muut valtamediat vielä mädättävämpiä ilman YLE:n edes teoreettista riskiä muuttua jonkinlaiseksi vahtikoiraksi sille miten pitkälle muu monopoliomisteinen valtamedia voi mädätyksessä mennä.

todella suomi first touhua
todella suomi first touhua
21.5.2020 21:27

Yle: Henkilökunta suuttui – Finnair ilmoitti mahdollisista uusista lomautuksista samalla kun Aasian-lentoja käynnistetään ulkomaisella henkilökunnalla
Karjalainen
tässä on koko nyky suomen valtionnyky
liberaali globalistien puna viher kokoomus keskusta vasureiden
arvo maailma pähkinän kuoressa

Pasi T
Pasi T
21.5.2020 21:49

Ei pidä lakkauttaa, vaan pitää uudistaa. Tarpeeton asioiden kärjistäminen ei ole kenenkään etu.
Suomessa on tarvetta puolueettomalle medialle.
YLEn toimittajien maailmankatsomuksen pitäisi kuitenkin olla suurinpiirtein kansalaisten maailmankatsomusta vastaava.
Eduskunnassa on ollut jo vuosia tilanne, että oikeisto-vasemmisto akselilla oikeistolla on enemmistö.
Noin 60-65% kansanedustajista on 2000- luvulla ollut oikeistolaisia, mutta toimittajien poliittinen tausta poikkeaa radikaalisti kansasta.
Toimittajista 60-70% on vasemmistolaisia, ja lisäksi suuri osa on feministejä.
Usein lehtijutuissa perätään puolueettomuutta ja moniarvoisuutta, mutta toimittajilta itseltään kyseiset asiat unohtuvat valitettavan usein.

rtellinen
rtellinen
22.5.2020 12:45
Vastaa...  Pasi T

Mikä oikeisto???
Missä se näkyy??
Vaikuttaa siltä, että kun ns. oikeisto pääsee hallitukseen oikeistolaisuus katoaa kuin pieru saharaan ja vihervasemmiston tavoitteet etenevät. Kenties vähän vaisummin kuin muuten mutta kuitenkin.
Vahvasti näyttää siltä, että ”oikeistohallitukset” toimivat lähinnä vasemmiston vaalivankkureiden vetäjinä toimimalla tavalla joka suututtaa niin omat kuin vasemmiston äänestäjätkin.

Anonymous
Anonymous
21.5.2020 21:52

Toimittajiksi hakeutuvat ovat valtaosaksi vihervassareita jo valmiiksi. Tätä on selvitetty useaan kertaan, myös aivan äskettäin.
https://www.suomenuutiset.fi/kyselytutkimus-journalismin-opiskelijat-kannattavat-punavihreita-aatteita/
Asiaan liittyy myös koulumaailmaan ja opetushallitukseen syvästi juurtunut punavihreän mädänneisyyden kulttuuri. Aivopesu alkaa jo alakoulusta alkaen.
Yleä ei voi puhdistaa millään parin päätoimittelijan vaihdolla pelkästään, mutta jotain on kyllä tapahduttava, nykymeno alkaa olla suorastaan oksettavaa. Muistaako joku uutispäivää, jolloin Yle ei olisi pakottanut journalismiksi naamioitua aivopesuaan, esim. ilmastouskonnosta, hiilijalanjäljestä, Trumpista tai oikeisto”populisteista”, gender-pseudotieteestä, itkenyt maailman muslimien tai ”paperittomien” oikeuksien puolesta. Haastateltavat vieraat, ”asiantuntijat” ja kolumnistit valitaan aina sopivasti takuuvarmojen viherpunikkien ja feministien joukosta. Listaa voisi jatkaa sivukaupalla, edes viihdepuoli ei säästy mädätykseltä.
Ylen johto pitää visusti huolen, että on turha edes haaveilla rakentavansa uraa Ylellä ilman punavihreitä arvoja, tämän huomaa helposti sokea Reettakin vaikkapa vilkaisemalla esimiestoimittajien twitter-tilien tajunnanvirtaa.
Surullista on, että aivopesu usein todellakin myös uppoaa, varsinkin pelkästään tv:n ja lehtien varassa elävään vanhempaan ikäryhmään. Perussuomalaisten on alettava toden teolla nostaa Ylen puolueellisuutta esiin kuuluvasti, ja vaikka provosoivasti, myös tv-esiintymisissä. Hiljaisuus ei ole hyväksi tälle Suomen pahimmalle ongelmalle.

faktaa
faktaa
21.5.2020 22:09

Uuno Turhapuro Hakee röitä
https://www.youtube.com/watch?v=CmVdfwsi8Bg

Oikein
Oikein
21.5.2020 22:32

YLE saisi lopettaa kaiken uutisoinnin, sillä se ei sitä todellakaan hallitse. YLE voi tulevaisuudessa keskittyä runoiltoihin ja ampumahiihdon raportoimiseen. Välillä jonkun kalastusohjelmankin voisivat näyttää. YLEläiset ei tajua että kansa NAURAA niille. NAURAA! OVAT KANSAN SILMISSÄ PELLEJÄ. Heti lonkalta vedettynä voisi sanoa että YLEltä 90% verorahoista pois ja saman verran jengiä pihalle, niin ehkä tulisi jotain järkevääkin. Nyt lähinnä VITUTTAA että kansan rahoilla suolletaan vasemmistopropagandaa.

Kun Ylettää silloin sylettää
Kun Ylettää silloin sylettää
22.5.2020 04:04

YLE on ollut milloin kenenkin puolueen poliittisessa ohjauksessa. Kekkosen aikaan keskusta ohjasi sen toimintaa ja välillä kommunistit ja muu vasemmisto yritti laittaa hanttiin.Viimeksi Sipilä yritti jälleen kepun puolelta hallita sitä mutta huomasi että vihervasemmisto oli ottanut vahvan vallan ja se vahvistui ylioppilas Ylä-Anttilan tullessa TJ:ksi, eli puolettomuudesta puhuttaessa puhuja valehtelee joko tietoisesti tai on vain aivopesun takia idiootti. Sama kuin väittäisi että kiinassa ja venäjällä on aito demokratia kun kerran on vaalit aina. YLE on paisunut kuin pulla taikina 70-luvun jälkeen, on jos jonkinmoista asiantuntijaa ja toimittelijaa jopa sellaisissa paikoissa joita suomalainen veronmaksaja ei edes tiedä olevan olemassakaan. Ja aina vedotaan siihen wanhaan samaan paskaan, puolueettomaan tiedonjakoon. En väitä että YLE lähettäisi aivan tuubaa mutta sensuuri on vahvaa tietyillä alueilla ja on vahvistunut 2000-luvulle tultaessa, tietyt aiheet ovat ankarasti kiellettyjä. Tuo Suomen bravda tarvitsi raikastavan leikkauspolitiikan ja rajulla kädellä. Niin ja niitä amerikkalaispainotteisia natsi propaganda ohjelmia voisi karsia. Mutta tätähän poliitikot eivät uskalla tehdä. koska isojen wanhojen valtapuolueiden intressit ovat vaarassa, samaa kuin kusisi omalle kintulle. Ainuanan puolueena persut ovat aina vaatineet YLE:n politisoinnin suitsimista ja rahoituksen rajua leikkaamista ja ihan aiheesta, tiedä sitten jos pääsisivät kunnolla valtaan.

rtellinen
rtellinen
22.5.2020 15:50

Samaa porukkaa kgb-kepuloiset ja kommarit.

Juha
Juha
22.5.2020 06:53

kyllähän punaviherinvalideille täytyy olla oma propaganda-tv jotta voivat elää pehmeä seinäisessä kuplassaan. meidän normaalien ihmisten ei tosin tarvitsisi maksaa tästä yle-pakkoveron muodossa, mutta totalitarismihan on tällaista. Göbbels olisi ollut innoissaan.. katselijat maksavat propagandastaan. heh

H Kekkonen
H Kekkonen
22.5.2020 09:19

Yle on pakkoliitettävä Kansanuutisiin tai Hyysäriin, ja palautettava ihmisille pakkoverolla viedyt rahat!
Noissa kaikiss syötetään röyhkeästi samaa NWO agendaa. Käsittämätöntä että nyt on kommarit ja pankkiirit samaa mieltä. Kuitenkin NWO:ssa komukoista tulisi pakkotyö-orjia ja pankkiireita ankaria kyykyttäjiä. Tyhmyydestä sakotetaan.

rtellinen
rtellinen
22.5.2020 12:51
Vastaa...  H Kekkonen

Punainen pääoma jyrää. Neukkulan pulvaanien myyräntyö kantaa hedelmää. Muutama vuosikymmen myöhässä, mutta……

PastoriNikulainen
PastoriNikulainen
22.5.2020 09:35

Ylevero ehdottomasti pois. Yle jatkakoot hörhöuutisointiaan ilman verotuloja jos enää nappaisi.
Aamen…

Ehdottomasti pitäisi lopettaa ja h
Ehdottomasti pitäisi lopettaa ja h
22.5.2020 09:50

Ehdottomasti pitäisi lopettaa ja heti.
Suomi ottaa tänä vuonna 20 miljardia lainaa.
YLE veroa maksetaan 500 miljoonaa vuodessa eli 5 miljardia 10 vuodessa.

KJ
KJ
22.5.2020 11:20

Mitä oon TV-uutisista (maikkari ja yle) havainnut niin ne ei mielestäni uutisaiheiltaan eroa toisistaan. Syytä en tajua. Aavistus tietenkin vahva ja aika varmasti osuu oikeaan.
Ja itse tästä uutisesta; että Yle vero pitäisi poistaa, mutta tietenkin toiminnan jatkua siten että kaikki pystyy saamaan tietoa ulkomailta esim. luonnonkatastrofeista ja poliittisista muutoksista kuten Etelä-Amerikassa. Nytkin oli kuitenkin hyvä että kertoi Iranin ja Venezuelan öljyn turvauksista. Ihmisiä kiinnostaa tietää poliittinen tilanne maailmalla. Kaikilla ei ole pääsyä nettiin. Isäni ei osaa lähettää edes tekstiviestiä. Tunnen monta tekniikasta pudonneita ja suurin osa heistä on vanhuksia mutta tiedän nuorempiakin.

Acc358
Acc358
22.5.2020 13:13

Valtion joukkoviestinnän kokonaisuudistus voitaisiin aloittaa pilkkomalla Yle osiin. Seuraava askel olisi näiden osien saneeraaminen. Myös valtion radio- ja tv-toiminnan tehtävät ja tavoitteet tulisi määrittää.
Tämä tietysti edellyttää, että eduskunnan kokoonpano muuttuisi huomattavasti nykyisestä.

Tietdoksi
Tietdoksi
22.5.2020 15:44

Ylläpidolle:
Sseuraavanlainen ruutu-info tuleetämän sivuston juttujen yläpuolelle, jos ei ole teidän mainos, on sivusto sabotoitu:
”Donate to
ir.media@outlook.com
Purpose: Lukupaketti
0,00
EUR
Make this a monthly donation
Donate with PayPal
or
Donate with a Debit or Credit Card”

Anonymous
Anonymous
22.5.2020 17:02

Kyllä pitäisi tle lopettaa ei ikinä mitään muuta vaihtoehtoa.
Kaikki yleä pyörittäville kuolemantuomio isänmaanrikoksista.
Lisäksi vielä kaikilta ihmisitä tv hävitettäväksi niillä ei tee yhtään mitään.

en maksa
en maksa
22.5.2020 19:27

500 miljoonalla vuodessa on kai tarkoitus kusettaa veronmaksajaa. Budjetti olisi pitänyt puolittaa, joka viides vuosi niin hyväveliverkostoa ei olisi syntynyt.

M
M
23.5.2020 12:20

”Valtiollisen yleisradioyhtiön pitäisi keskittyä pelkkien uutisten kertomiseen”
Rohkenen olla eri mieltä. Valtiolliselle yleisradioyhtiölle voitaisiin aivan hyvin antaa tehtäväksi esimerkiksi vain valtion yleisradioverkon ylläpito alueilla, joissa se ei kaupallisesti onnistu. Lisäksi yhtiön tehtävä voisi olla esimerkiksi kansallisen kuva- ja äänitallennetuotannon arkistointi, indeksointi, säilyttäminen ja pitäminen yleisön saatavilla. Uutisia tai ohjelmia sen ei välttämättä tarvitsisi tuottaa ollenkaan tai se voisi keskittyä tallentamaan kansallisesti merkittäviä tapahtumia, joiden tallentamiseen yksityisellä sektorilla ei ole halua. Jos nyt aivan välttämättä halutaan uutisia, niiden pitäisi ehdottomasti keskittyä politiikkaan ja kansan edunvalvojien valvomiseen, toisin sanoen yhteisten varojen käytön seurantaan. Kaupallisella puolella juorutaan julkisuuden henkilöistä vähintäänkin riittävästi. En allekirjoita väitettä, että Yle olisi täynnä vihervasemmistolaisia agendajournalisteja. Heitä siellä varmasti on muutama, mutta on siellä heitäkin, jotka pystyvät tekemään ja haluavat tehdä puolueettomia uutisia. Agendajournalismi näkyy kyllä tietyissä aiheissa. On toisaalta esim. ns. etnonationalisteillekin annettu puheenvuoro.