Tutkija Palosen mukaan suomalaiset kokevat edelleen ”puukkorasismia” Ruotsissa

Vasemmistolainen tutkiskelija Emilia Palonen, Helsingin yliopistolta, jatkaa agendaansa. Tällä kertaa ei ole mikään ihme, että mellakoita tapahtuu. Eiväthän ne ole yksittäisten maahanmuuttajien syy.

Syy on se, että yksittäinen maahanmuuttaja ei tunnista ruotsalaisessa yhteiskunnassa olevaa syrjintää, jota mm. suomalaiset(KIN) kokevat.

– Onk sulla puukko mukana, Emilia Palosen mukaan suomalaisilta kysellään edelleen.

Vai niin. Emilia Palonen ei ole tiettävästi asunut Ruotsissa ja tuskin ollut sitä myöten tekemisissä ns. ruotsalaisen arjen kanssa. Kaupoissa, baareissa, junissa, busseissa, koirapuistoissa, AA-kerhossa, vuokrannut asuntoa, ostanut autoa, käynyt ruotsalaisissa yrityksissä työhaastatteluissa jne jne jne.

Ruotsissa ei todellakaan kysellä mitään sellaista, että onko suomalaisilla puukko mukana. Joskus äärimmäisen harvoin voi kuulla hyväntahtoisen puukkovitsin, senkin lähinnä tutuilta ruotsalaisilta,mutta koko stereotypia puukkosuomalaisista on jo niin vanhanaikaista, että suurin piirtein sama asia kuin olisi täpinöissään Paavo Nurmen voittojuoksusta.

En itse edes muista olisiko kukaan tuntematon ruotsalainen sanonut minulle puukkovitsiä.

Emilia Palonen, opettele uimaan.

 

Subscribe
Notify of
guest
37 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
PT is the best
PT is the best
1.9.2020 10:45

Hienoa saada perspektiiviä näitä ituhippien rasismiulinaan, joka osottautui jälleen kerran husuankaksi.

Ja heti nielaistiin koukku
Ja heti nielaistiin koukku
1.9.2020 17:03
Vastaa...  PT is the best

Mutta mitä merkitystä sillä on millaisia juttuja ruotsalaiset suomalaisista heittävät, norjalaiset ruotsalaisista, suomalaiset venäläisistä, venäläiset suomalaisista, englantilaiset ranskalaisista jne. jne. Sinänsä älytöntä mennä mukaan tuollaiseen vasemmiston ikiaikaiseen tahalliseen leniniläiseen harhautukseen. Ei suomalaiset uhriudu joidenkin puukkovitsien vuoksi kerrottiin niitä tai ei, eivätkä ranskalaiset komisario Clouseaun vuoksi jne.

Vittuuntunu Stadilainen
Vittuuntunu Stadilainen
1.9.2020 17:42

Veit sanat suustani, tosin ilmaisit asian taitavammin kuin olisin itse osannut.

On äärettömän tärkeää ymmärtää tämä asia. Meistä yritetään tehdä samanlaisia ruikuttavia lapsenkaltaisia orjia kuin moni muu kansanryhmä on.

Lisäksi tässä ärsyttää valtava tekopyhyys: porukka joka on 100v. haukkunut suomalaisia väkivaltaisiksi juopoiksi ja ylläpitäneet tätä mielikuvaa lukemattomilla toistoilla KEHTAAVAT SAATANA yrittää jotain tällaista!

Älkää menkö tähän halpaan – ME OLEMME PARASTA A-RYHMÄÄ ! 🙂

K-Rauta- Jarmo
K-Rauta- Jarmo
1.9.2020 11:00

Ei se IHAN valetta ole. Tietyt ruotsalaiset, ehkä 10% kantaruotsalaisista, vetää aina silloin tällöin esille vanhoja juttuja kuten ”niiven”, ”hullut suomalaiset”, ”ei saa peittää”, ”paljon lunta muttei taskulamppua” jne. siis esim. vanhoja sketsiohjelmia joissa suomalaisille on ikäänkuin naurettu.

Näin myös naapurini joka on HD- jätkä. Vastaan siihen samalla mitalla ja kutsun häntä Dala-Nisseksi, ”Höredu Dala-Nisse”.

Homoneidit hiusverkoissa ja balleriinahameissa
Homoneidit hiusverkoissa ja balleriinahameissa
1.9.2020 11:38

Olen asunut Tukholmassa yli 40 vuotta ja kuullut ne puukkojutut moneen kertaan, ”inte skääära, baaara rispa” jne. Mutta entäs sitten? Sanovathan suomalaisetkin ”kaikki ruotsalaiset ovat homoja”, melkein päivittäin tälläkin palstalla ja jankutetaan siitä ”neitimäisyydestä” ja hiusverkoista, balleriinahameista jne.

Mikä siis on ero?

Minä tykkään ruotsalaisista
Minä tykkään ruotsalaisista
1.9.2020 14:45

Muinoin kun Mats Sundin (joka on suuri Suomifani) oli aktiivipelaaja, huusivat suomalaiset katsomosta: ”Mats Sundin är homosexuell, han runkar varje dag och sprutar på sig själv!” (melodi ”Yellow Submarine”). Ei kauhean fiksua sekään.

Ilmari
Ilmari
1.9.2020 19:49

Ei se hiusverkoista jankuttaminen ihan tyhjästä ole tullut. Kun 80-luvun alussa Neuvostoliiton sukellusvene porhalsi Kuninkaanlinnan viereen, maailmalle levisi kuva jossa kaksi miessotilasta hiusverkot päässä makasi rantapusikossa ja ihmetteli mikä se tuo on ja mistä se tuohon ilmestyi. Ruotsin ”rannikkovartiosto” ei ollut huomannut mitään.

Minä
Minä
2.9.2020 00:40
Vastaa...  Ilmari

Juu. Tuo sukellusvenejuttu oli ihan mahtavan hupaisa. Jotkut saariston asukkaat, vai olivatko mökkiläisiä, soittelivat poliisille, tai kelle lienee, kun moinen ilmestyi saariston kivikolle. Noin muistelen.

Ei se ihan kuninkaan linnan viereen kuitenkaan parkkeerannut 🙂

Oli se tapahtuma vähän nolo Ruotsin puolustusvoimille, mutta olipa se nolo myös Neuvostoliiton laivastolle.

Asiaan tuskin kuitenkaan hiusverkot vaikuttivat. Kun hiusverkot tulivat käyttöön joskus 60-luvulla, elimme aikoja, jolloin hiusten lyhyeksi leikkaamista monet nuoret pitivät kuin kuolemanrangaistuksena. Suomessa armeija ei siitä piitannut, mutta ehkä ruotsalaisten korkea elintaso oli jo pehmentänyt kansan luonnetta.

Last edited 1 month ago by Minä
Aappa
Aappa
1.9.2020 12:24

 Mites Paavo, kanniskelet nää kekluu mukana?

p.grandell
p.grandell
1.9.2020 12:44

nää kaikki puniikki ”tutkijat” on ihan pihalla, eivät muuta kuin omaa ageendansa ja puppua pökkäävät, lypsävät vain verorahoja valtiolta(veronmaksajilta) sirolan opiston kasvatteja joka perhana tutkija…..

Unelma Painajainen
Unelma Painajainen
1.9.2020 12:49

Hulluhan se on, joka nyky-Ruotsissa ei kanna jotain itsepuolustukseen soveltuvaa.

Minä
Minä
1.9.2020 13:22

Itsepuolustukseen sopii parhaiten ja esisijaisesti hyvä ennakointi, ettei joudu tilanteisiin ja hyvänä kakkosena vikkelät jalat.

Vittuuntunu Stadilainen
Vittuuntunu Stadilainen
1.9.2020 17:47
Vastaa...  Minä

Jaa?

Ja mitenhän yli 80v. mummo pystyy ennakoimaan oman raiskauksensa oman talonsa pyykkituvassa.

Vaikka tietenkin olet sinänsä oikeassa, tuon opin loputon noudattaminen johtaa omaan kotiinsa linnoittautumiseen. Kyllä täytyy olla jotain muitakin keinoja!

Minä
Minä
2.9.2020 00:49

Niin, noita pidän ensisijaisina keinoina. Loppupäässä voi sitten olla vaikka konesarjapikatuliase, jos mikään muu ei auta.

Mummolle ei kai nykyruotsissa ole oikein turvallista liikkua yksin edes pesutuvassa. Ei se mummo paljon hyötyisi siitä puhutusta keklustakaan, vaikka olisi vasta teroitettu.

Last edited 1 month ago by Minä
MattiS
MattiS
3.9.2020 22:58
Vastaa...  Minä

”Mummolle ei kai nykyruotsissa ole oikein turvallista liikkua yksin edes pesutuvassa”

Eipä ole turvallista Suomessakaan, kuten asia tuli todistetuksi tässä taannoin.

MattiS
MattiS
3.9.2020 22:56
Vastaa...  Minä

Minä ennakoin siten etten astu jalallani siihen paskamaahan enää.

Monikulttuurisuus My ass
Monikulttuurisuus My ass
1.9.2020 12:53

Joo itselläni oli ruotsalainen vaimo. Minulle ei koskaan ns auottu päätä suomalaisista. Vitsiä heitettiin puolin ja toisin hyvässä hengessä. Ja sama meno nykypäivänä. Kiistelemme, mutta olemme hyvissä väleissä. Paskaa puhuu paloska ainakin minun kokemusteni mukaan. Ja se on tosi, että jos et ole asunut vuosia jossain mistä puhut, älä puhu / kommentoi ollenkaan. Kärjistettyä, mutta totta.

Minä
Minä
1.9.2020 13:19

Asunut Ruotsissa pariin otteeseen yhteensä pari vuosikymmentä sitten 70-luvun. En ole kuullut puukkojuttuja ainakaan kielteisessä hengessä, siis ei syrjivässä mielessä. Ehkä joskus kaverillisena pilailuna.

Tuon tutkijan lausunto kuulostaa pelkästä tietämättömän höpötykseltä.

Olen kyllä nähnyt lähinnä 90-luvulla, että jotkut yritykset eivät ota mielellään muita kuin pohjoismaalaisia ja muita eurooppalaisia. Syy ei ole syrjinnässä, vaan kokemuksissa siitä, että ei homma toimi ja kieliongelmat vaivaavat. Välttelyyn on siis syy. On joitakin hyvin sopeutuneita muihin etnisiin ryhmiin kuuluvia henkilöitä, jotka kyllä saavat töitä, mutta niitä ei paljon ole.

Tämä tutkija ilmeisesti tutkii sitä, että kuinka tämänkin selittää parhain päin ideologian kannalta, eikä sitä, että kuinka asia todellisiuudessa on.

Monikulttuurisuus My ass
Monikulttuurisuus My ass
1.9.2020 13:45
Vastaa...  Minä

Hyvin sanottu. Juuri näin. Itseäni kohdeltiin oikein hyvin. Siitä ruotsalaiset 90 luvulla ja 2000 luvun alussa aina sanoivat , että he loivat Suomen olevan jotenkin ns salaperäinen. Mutta kun toin vaimon suvun Suomeen häiden jne lomassa, ovat mielipiteet muuttuneet. Vaikka ei ne negatiivisia olleet alun alkaenkaan. Kyllä heillä on suuri kunnioitus esim Suomen veteraaneja kohtaan.

Monikulttuurisuus My ass
Monikulttuurisuus My ass
1.9.2020 13:46

Siis kokivat Suomen olevan salaperäinen.

Minä
Minä
1.9.2020 14:34

Tukholman seudulla vallan monilla ruotsalaisilla on joku sukulainen Suomessa.

Monikulttuurisuus My ass
Monikulttuurisuus My ass
1.9.2020 14:57
Vastaa...  Minä

Niin mitä sitten? Onko kommenttisi tarkoitus jotenkin ns vesittää argumenttini? Luuletko että, että kun monilla on sukulaisia suomessa, että on mahdotonta oli mahdotonta tavata ruotsalaisia,vjotka eivät tienneet Suomesta mitään? Minä puhun riikin ruotsalaisista.

Minä
Minä
1.9.2020 16:18

Kuinka niin vesittää? Minäkin puhuin riikinruotsalaisista. Lisäsin vain yhden asian, jota kaikki eivät ehkä tiedä.

Tiedän vallan hyvin, että Suomi on ehkä useimmillekin ruotsalaisille tuntematon. Monet pitävät myös suomen kieltä mahdottomana oppia. Jotkut tavattoman harvat ovat kyllä opetelleet, joten ei se ole mahdoton.

Aikoinaan, siis satoja vuosia sitten Ruotsissa oli kuningas, joka osasi suomea ja hän piti suomen osaamista tuiki tarpeellisena. Siksipä hän vaati pojiltaan suomen oppimista. Eli voimme sanoa, että Ruotsissa on ollut pakkosuomi ainakin kahdelle pojalle 🙂

Monikulttuurisuus My ass
Monikulttuurisuus My ass
1.9.2020 17:23
Vastaa...  Minä

Asia selvä. Me vain puhumme eri ajan kohdasta. Mutta turha yrittää päteä historialla.. tässä oli kyseessä nyt ihmisten mielipiteet. Ja kokemukset.

Monikulttuurisuus My ass
Monikulttuurisuus My ass
1.9.2020 21:27
Vastaa...  Minä

Mitä vittua sinä oikeasti yrität sanoa? Tai päteä?
Siis ihan oikeastikin. Mitä helvettiä yrität päteä,? Mikä sinua vaivaa, että tuollaista julkaisee?

Minä
Minä
2.9.2020 00:29

Voisit rauhoittua. Yhtä hyvin voisit kysyä itseltäsi, että mitä h yrität päteä kirjoittamalla tänne yhtään mitään. Minä en kysy sinulta tuollaista, koska sana on vapaa ja tämän palstan tarkoitus on kaikenlainen keskustelu.

Avasin tämän säikeen ja kirjoittelin kokemuksistani, enkä pyrkinyt asettamaan ehtoja sille mitä toiset saavat kirjoitella.

Ei ole lainkaan väärin, missään mielessä, kirjoitella joitain ihmisiä mahdollisesti kiinnostavia yksityiskohtia, etenkään kun ne sivuavat keskeisintä asiaa. Joitakin nuo seikat saattavat jopa kiinnostaa.

Niitä ei tarvitse jokaisen arvostaa, eikä edes lukea, mutta ei niitä ole syytä pyrkiä kieltämäänkään.

Last edited 1 month ago by Minä
Fatwantarkistaja
Fatwantarkistaja
2.9.2020 01:44
Vastaa...  Minä

Meikää kiinnostaa asiallinen ja tietopohjainen kirjoittelu.

Minuhe Kerettiläinen
Minuhe Kerettiläinen
1.9.2020 13:41

Koska nyt on vihervasemmiston etsikkoaika, niiden pitää takoa kun rauta on kuumaa. Esiin nousee/nostetaan kaikenmaailman dhimmiytyneitä vasemmistolaisia tutkiskelijoita höpöttämään mustaa valkoiseksi ja unelmaa todeksi. Moinen nakertaa väkisinkin oikeiden tutkijoiden ja tutkimusalojen uskottavuutta kansan silmissä.

GLGL
GLGL
3.9.2020 23:18

Hyvä, että nostavat päätään ja tulevat julkisuuteen epäpätemättömyyksiensä kanssa. Kun valta vaihtuu, nuo voi sitten siivota kortistoon myrkyttämästä yliopistomaailmaa.

Trampas
Trampas
1.9.2020 13:56

Tämä ei nyt suoranaisesti liity asiaan, mutta ainakin minua alkoi kummastuttamaan ylen uutisissa tuon turun ”puukkoiskun” pelastajasankarin tekemien rikosten hyssyttely ja niin tunteisiin menevät kynttilävideopläjäykset jutun taustalla. Tuolla teräsmiehellä taitaa olla tefloninen speedo päällä.

mokuhoax
mokuhoax
1.9.2020 14:05

Näiden päivystävien utopistien tulee olemaan vaikea myöntää uskoneensa vuosikaudet vääriin asioihin. Heille käy kuten menneiden aikojen alkemisteille, jotka joutuivat lopulta toteamaan etteivät onnistu muuttamaan elohopeaa kullaksi.

juha II
juha II
1.9.2020 14:19

Suomalaiset olivat ruotsalaisten mielestä karkeaa ja riidan haluista (viinapäissään) sakkia kun suomalaisten muuttoaalto oli saavuttanut svea mamman maan. Suomalaiset menivät TÖIHIN Ruotsiin ja vielä ruotsalaisten itsensä houkuttelemina tekemään niitä töitä, joista he eivät itse niin välittäneet. Hyöty oli kaksipuolinen, sillä Suomessa vaikutti maaseudun tyhjeneminen ja työpaikkojen puute. Palkkatasokin oli ruotsissa toista ja muuta. Olihan Ruotsi säästynyt molemmilta maailman sodilta. Tiedän tästä aika paljon, koska jo edesmennyt vanhin veljeni lähti ruotsiin töihin v. 1969 aina kupolemaansa asti. Sillä paikkakunnalla, missä hän asui oli paljon muitakin suomalaisia juuri samasta syystä.

Ruotsalaisille muodostui käsitys suomalaista jo silloin kun Suomi oli sen vallan alla metsäläisinä, mutta myös pelkäämättöminä ja periksiantamattomina sotilaina. Ja niin kauanhan ruotsi sotikin kun sillä olin käytössään suomalainen nostoväki käytössään.

Mutta oletan finn jäveleiden maineen hälvenneen ja haalistuneen kehareiden viedessä ”kotoutumisen” aivan uudelle tasolle!

Anna-Maria Korhonen
Anna-Maria Korhonen
1.9.2020 14:20

Joo mukana on kulkenut siitä asti, kun Suomeen alkoi virrata geelitukkia ja niitä rupesi olemaan joka paikassa. Ja toinen on kotona käden ulottuvilla.

Trampas
Trampas
1.9.2020 15:24

Yle voisi muuten tehdä semmoisen copy/paste sarjan jälleen, jossa tällä kertaa olisikin ministeri piilossa. Pari kuukautta kulturellissä lähiössä voisi tehdä terää. Enkä tarkoita ullanlinnaa, tahi Eiraa.

Trampas
Trampas
1.9.2020 15:26
Vastaa...  Trampas

Ainiin! Ja alasti siellä… mmm.

GLGL
GLGL
3.9.2020 23:23
Vastaa...  Trampas

yle voisi myös tehdä uuden ohjelmasarjan, joka myötäilee tuota ”yökylässä veitola tms.”. Nimi voisi olla ”Yökylässä Ahmed ja Mohammad”. Mukavia kokkailuhetkiä.