Mika Rannalle tuomio Pt-median artikkelin jakamisesta

Lapin käräjäoikeus on antanut hyvin kummallisen tuomion, joka tavallaan koskettaa myös Pt-mediaa. Soldiers of Odinin johtaja Mika Ranta sai tuomion, jossa hän jakoi Pt-Median vuosien takaisen artikkelin sosiaalisessa mediassa.

Jutun tausta on se, että eräs Kemissä muutama vuosi sitten asunut kolmansista maista tullut sotapakolainen oli jakanut Facebookissa pusuttelukuvia pikku tytön kanssa. Sain vihjeen tästä eräältä espoolaiselta naispuoliselta kaupunginvaltuutetulta, joka oli saanut tältä kehitysmaista tulleelta mieheltä hyvin kummallisia viestejä.

Nainen oli viestien epämääräisyydestä johtuen tsekannut henkilö Facebook-profiilin, ja tästä kauhistuneena otti yhteyttä Pt-Mediaan. Sotapakolaisen julkisessa Facebook-profiilissa oli mm. kuvia lapsista, joita mies pusuttelee. Kuvateksteissä, joita käännettiin arabiasta suomeksi translaterilla, oli hyvin seksuaalissävytteisiä ilmaisuja tyttölapsien suuntaan.

Kannattaa huomata se, että kyseinen pusuttelukuva, joka julkaistiin Pt-Mediassa, oli otettu jossain kemiläisessä tai lähistön päiväkodissa suomalaisen arviolta 6-8-vuotiaan tytön kanssa. Tytön vanhemmat eivät selvästikään tienneet kuvan otosta mitään, sillä kuvan tykkääjien joukossa oli pelkästään kehitysmaista tulleita miehiä, ei yhtään suomalaista.

Jos kuva olisi otettu tytön vanhempien hyväksynnällä ja siten julkaistu netissä, asiassa ei olisi kahta sanaa. MUTTA kun kyse ei ollut siitä. Tyttölapsesta otettu pusuttelukuva oli otettu vanhemmilta salaa, ja se jaettiin ”heruttelukuvana” nettiin vihjailevin tekstein suomalaisten pikkutyttöjen ”anteliaisuudesta”.

Myöhemmin tämä artikkeli, jonka kirjoitin tämän kehitymaista tulleen miehen taustoista, sai suurta julkisuutta Suomessa. Juttu levisi mm. Facebookissa, jossa sitä jaettiin useita tuhansia kertoja.

Sitten tapahtui jotain kummallista.

Syyttäjä päätti kaikkien tuhansien jakajien joukosta noukkia tietojenin mukaan ainakin kolme henkilöä syytettyjen penkille, joista yksi oli Mika Ranta, Soldiers of Odinin johtaja.

Syyte, joka meni läpi käräjäoikeudessa, kerrotaan, että Mika Ranta on syyllistynyt kunnianloukkaukseen Afganistanista tullutta miestä kohtaan ja tuomio oli 350 euroa sakkoja, oikeudenkäyntikulut sekä kipukorvauksia lapsista tykkäävälle afgaanolle 500 euroa.

Kannattaa huomata se, että alkuperäistä artikkelia jaettiin Facebookissa varmaan pitkästi yli 15 000 kertaa. Juttua jaettiin sadoilla eri keskustelupalstoilla ja huomatkaa: yksin Pt-Mediassa juttua luettiin parin päivän aikana yli 150 000 kertaa.

Näiden kaikkien lukijoiden ja juttua jakaneiden ihmisten joukosta juuri Soldiers of Odinin Mika Ranta päätettiin hakea käräjille.

Ongelmalliseksi asian tekee se, että ensinnäkin Pt-Mediaa ei ole koskaan epäilty kunnianloukkauksesta kyseisen artikkelin johdosta. Juttua kirjoittaessa asuin Virossa. Viron poliisi oli yhden toisen artikkelin johdosta yhteydessä minuun ja ilmoitti, että he eivät aio aloittaa edes tutkintaa.

Mutta nyt kyseessä olevan artikkelin johdosta minuun ei ole koskaan oltu yhteydessä. Jos Suomen poliisi olisi halunnut epäillä minua asian takia rikoksesta, se olisi voinut sen tehdä. Mutta sitä ei ole tehty.

Toiseksi, vaikka Pt-Media kirjoittaa suomeksi, niin minulla ei ole käytännössä mitään sen kummempia kontakteja Suomeen. Olen joskus harvakseltaan ollut yhteydessä joihinkin yksittäisiin suomalaisiin tekijöihin Monokulttuuri työryhmän lisäksi. En tunne Mika Rantaa ja olen ollut häneen yhteydessä tämä jutun takia yhden kerran puhelimitse.

En jaksa ottaa kantaa Lapin käräjäoikeuden päätökseen enempää. Mutta näin Ruotsissa pari vuosikymmentä asuneena henkilönä, ja tuntien erittäin hyvin Ruotsin oikeuskäytännön, ensimmäisenä tulee mieleen se, että tällainen juttu ei olisi ikinä ollut mahdollista Ruotsissa. On täysin mahdotonta, että Ruotsissa olisi annettu vastaavanlainen tuomio. Vaikka Ruotsin asioista voidaan olla montaa mieltä, niin silti Ruotsissa oikeus ei ikinä antaisi tuomiota henkilölle jonkun kolmannen osapuolen siteeraamisesta.

On käsittämätöntä, että tällainen tuomio annettiin Suomessa.

Joka tapauksessa aion kaivaa päivän mittaan alkuperäisen artikkelin jostain netin muistisyövereistä ja julkaista sen uudelleen.

Ja taidanpa liittyä Soldiers of Odineihin ihan rispektin vuoksi.

Subscribe
Notify of
guest
49 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Pirjo-mummo
Pirjo-mummo
31.10.2020 14:43

Tämä on jo niin käsittämätöntä. Olen sen ikäinen ihminen, että voin todella todeta, että maailma ja Suomi mukaan luettuna, ehkä jo yhtenä hulluimpana maana, on käännetty täysin selälleen. Isämme ovat taistelleet tämän meidänkin isänmaamme puolesta henkeen ja vereen. Nyt tämä isänmaamme alasajo kiihtyy kiihtymistään. En enää sure itseni puolesta. Mutta miten käy lastemme ja lastenlastemme. Kuka ja milloin puolustaa meidän lapsiamme. Herra meitä vielä varjelkoon.

Puolueeton
Puolueeton
31.10.2020 17:18
Vastaa...  Pirjo-mummo

Käsittämätöntä on suomalaisten äänestäminen. Kun valinta on tehty, valitut laativat lakeja ja valitsevat virkamiehiä, ja hallitsevat oikeuslaitoksen toimintaa, vaikka niin ei pitäisis olla. Kun äänestät, älä äänestä käsiään heiluttelevia puheripulia potevia typeryksiä. Äänestä hyvin koulutettuja intellektuelleja oli puolueesi mikä tahansa.
Onneksi ei olla vielä vaiheessa, jota TV kuvaa ohjelmassa NL:n vankileirien saaristoa. Poliittisesti eri mieltä olevat vangittiin ja pantiin pakkotöihin. Mika pääsee sakoilla. NL:n politiikkaa arvostelevilla oli seurauksena joko 10 vuotta paakkotyötä tai niskalaukaus. Saattaa tulla sekin vaihe eteen niillä, joiden puhe tulkitaan nyt vihapuheeksi.

Terhomatti Hämeenkorpi
Terhomatti Hämeenkorpi
31.10.2020 14:56

Suomen ”oikeus”laitos ! Mitäpä siitä muuta. Liity SoO:iin ja aploodit.

Vassurilisää olisko?
Vassurilisää olisko?
31.10.2020 15:30

Aivan käsittämätön tuomio. Todellakin haiskahtaa. Hyvin Ranta totesikin, että afgaani voi viedä käräjille ne 10 000 – 15 000 ja saada korvauksia 500 per karvanaama. Paljonko tekisi? Johan täällä sotarikollisillekin maksettiin puoli miljoonaa korvauksia.

Kukavaan
Kukavaan
31.10.2020 17:32

Kymmentuhatta kertaa viisisataa on on viisi miljoonaa. Hyvä tili varsinkin, jos on verovapaa. Ja vastaajalle jää maksettavaksi myös kantajien asianajajien tähtitieteelliset laskut.

Mikalle tuomio on kunniamerkki. Mutta ehkä siitä on seurauksia. Tuomio voi olla este joidenkin viranomaishyväksyntöjen saamiselle.

Suvakeilla voi olla pitkän tähtäimen ajattelua. Ensin tuomitaan ihmisiä massoittain naurettavilla perusteilla. Myöhemmin luodaan lakeja, joilla vaikeutetaan tuomion saaneiden elämää. Voidaan evätä passin saanti. Voidaan säätää laki, jonka mukaan jotain tuomitun ammatissa tarvittavista korteista ei myönnetä.

Pelon ilmapiirissä ihmiset alkavat karttaa tuomittuja ja tekemään heitä haittaavia ratkaisuja. Huhupuheet leviävät ja vahvistavat aikaisempia huhupuheita. Huhu muuttuu kuulijoilleen todellisuudeksi, kun niin moni muukin on kertonut saman huhun.

Ilmari
Ilmari
1.11.2020 18:29
Vastaa...  Kukavaan

Rannan aikaisemmin saamat tuomiot pahoinpitelyistä eivät ainakaan ole kunniamerkkejä.

Aikki
Aikki
2.11.2020 13:29
Vastaa...  Ilmari

Jos olisin mies ja voimissani kävisin muutaman Facebook ja YouTube ilmiantajan kolhimassa.

Rellinen
Rellinen
31.10.2020 20:20

Epämääräisyys ja sattumanvaraisuus syytteissä ja tuomioissa on paljon tehokkaampi piiska kansallismielisten änkyröiden kurittamiseen kuin jos vietäisiin koko porukka järkiään ja kerralla tuomiolle. 20 000 syytettyä samasta asiasta olisi yhtäkuin joukkovoima, josta voisi kasvaa suvakkimielisairaiden kannalta harmillista liikehdintää. Kyllä siellä punikkimätäpaskalauman läpimätäaivoriihissä ajatella osataan.

Juha
Juha
31.10.2020 15:37

Kyllähän tässä jo jonkin aikaa on ollut täysin selvää mikä vitun DDR Suomesta on tullut. Kommunistit ovat vallanneet oikeuslaitoksen, median ja eduskunnan. On selvää että sensuuri, propaganda, näytösoikeudenkäynnit ym totalitarismi tulee lisääntymään eksponentiaalisesti. Sairas maa ja sairaammaksi muuttuu..

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
31.10.2020 15:46

Sanotaan, että Ruotsi on maahanmuuton suhteen täysin hysteerinen ja sairas maa, mutta vaikuttaa siltä, että monessä asiassa Suomi on sairaampi yhteiskunta. Ruotsissa ei takuulla ole samanlaista orjamenttaaliakaan, jota suomalaiset potevat vieraita kansoja kohtaan. Kaikki viittaa siihen, että Suomi tulee toistamaan Ruotsin virheet maahanmuutossa, joten on aivan turha nauraa ruotsalaisille..

Last edited 26 days ago by Sakari Rajamäki
Unelma Painajainen
Unelma Painajainen
31.10.2020 15:49

Mahdollisesti pedo + matukka = Suomen ykkösprioriteetti. Lapsista viis, kunhan kultakimpale ei vaan pahoita mieltään tai karkaa ulkomaille.

Vmp
Vmp
31.10.2020 17:10

Juu. Ja mitäpä siellä suvakkilauma touhuaa kulissien takana? Lakimuutosta että ikäraja 12 vuoteen?

Rellinen
Rellinen
31.10.2020 20:34
Vastaa...  Vmp

Oulun groomaajat ja ”kultamuna”pedotkin olisivat viattomia herranterttuja ja lainkuuliaisia siveyden sipuleita, oikeita isänmaan toivoja ja rikkautta edelleenkin mikäli kyseinen laki olisi ollut voimassa jo vuosia sitten.
Tulevaisuuden rikostilastojen kaunistelua. Eipähän näy seksuaalirikollisuus niin synkältä mamujen osalta. Sellaisia punaministeriöitä.

Jaa a
Jaa a
31.10.2020 15:58

Alat olla jo vaarallinen, pelottaako vaikka olet kyllä hyvin suojannut itsesi.Ehkä puheesta tunnistaisin jos vastaan tulisit puhua molottaen puhelimelle.

Usko
Usko
1.11.2020 10:15
Vastaa...  Admin Pt-media

Jaaha, että et pelkää mitään mutta pelkäät kuitenkin kausi-influenssaa, Corona-sukuista virusta jotka ovat olleet ihmisen kaverina aivan aikojen alusta saakka. Virusta johon ei ole minkään tilastotietojen mukaan kuollut enempää kuin vuosittaiseen influenssaan.

Last edited 25 days ago by Usko
Aikki
Aikki
2.11.2020 13:38
Vastaa...  Admin Pt-media

Koronauskovainen uskoo Ylen paniikinlietsontaan ja valtamedian pelotteluun .Koronauskovainen pitää kasvomaskia, jopa sienimetsässä tai omassa autossa ajaessaan pelonsekaisin tuntein
asioille.

Kukavaan
Kukavaan
31.10.2020 17:01
Vastaa...  Jaa a

”Alat olla jo vaarallinen,..”

Todennäköisesti Paavoa pidetään vaarallisena suvakkiaatteelle. Haluaisivat varmaan lasitalossa ja ministeriöissä tehdä iljat hänelle. Iljan kohtaloksi saattoi muodostua Suomen kansalaisuus. Ehkä Espanja oli jättänyt Iljan rauhaan ja Andorra ei olisi luovuttanut häntä Suomeen, jos Ilja ei olisi ollut Suomen kansalainen.

Paavon suojauksista puheenollen, onko hänellä Suomen passi. Voi olla vaarallinen paperi. Sen myöntäjät voivat kylmän rauhallisesti laatia luovutuspyyntöjä perustellen luovutusta vaikkapa ”ihmisyyden vastaisilla rikoksilla” ja kiihotuksilla. Muistan Iljasta sen verran, että pelkät epäilyt riittivät luovutukseen. Näyttöjä ei tarvittu. Niitä luotiin jälkikäteen oikeudessa.

Fatwantarkistaja
Fatwantarkistaja
2.11.2020 05:14
Vastaa...  Kukavaan

Pitää olla suunnilleen Donetskin passi, ettei luovuteta. Ehkei Paavo sitä kumminkaan…

Fatwantarkistaja
Fatwantarkistaja
2.11.2020 05:08
Vastaa...  Jaa a

Eli juokset karkuun Paavon kuullessasi. Voi olla viisaskin ratkaisu siinä tilanteessa. Ei kannata hankkiutua vaaraan.

Oon määkin puhelimelle molottanut. ”Lataa ny vitun paska sitä akkua.”

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
31.10.2020 16:10

Petra Nightwish on tehnyt Mika Rannan tuomiosta Usariin blogin jossa PT-mediakin on mainittu. Haluaako Paavo kommentoida sitä?

Nightwish on muuten hyvä esimerkki vihervassarista, joka täysin tietoisesti johtaa ihmisiä harhaan.

Hän esim. käyttää vaihtoehto medioista nimitystä pseudomedia, vaikka se ei sellaisen nimityksen käyttämisellä ei ole mitään perusteluja. Olen asiasta usein huomauttanut häntä eikä sillä ole ollut mitään merkitystä. Nyt en voi enää komentoida hänen blogiisa koska mut on bannattu Usarista heppoisin perustein. Koska en voi Usariin kommentoida copypastaan tähän viestini, jossa kerron asian jonka olen monta kertaa yrittänyt hänelle kertoa.

Tähänkin ketjuun sopii selvästi viestini, jonka kirjoitin Petran edellisen kirjoituksen alle.
”Pidät siis vaihtoehtomedioita pseudomedioina. Mites kun valtamedioissa kerrotaan, että mies voi synnyttää ja sukupuoli määrittyy ainoastaan fiiliksen mukaan, tämäkö on täyttä tiedettä?
Muuten Helsingin yliopiston tutkijoiden mukaan vaihtoehtomediat perustuvat pääosin tosiasioihin.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/helsingin-yliopiston-tutkijat-ajatus-valeuutisista-on-hylattava-kyse-on-ennemmin-vastatiedosta/5a8467ea-9f89-4586-a2dc-51bcf39f4f25
”Ajatus valeuutisista on suosittu, mutta meidän on hylättävä se. Valeuutiset perustuvat itse asiassa usein todellisiin uutisiin. Ongelmana on se, että valeuutisten tekijät seulovat parhaiten omiin tarkoitusperiinsä soveltuvat faktat”
Varmasti näin, mutta näin tekee myös tutkitusti vihervasemmistolainen valtamediamme.
Seuraavaksi Petra tietysti sanoo, että julkisen sanan neuvosto sitä ja tätä. Mutta miksei julkisen sanan neuvostosta tullut edes huomautusta, kun lehdissä kerrottiin miehen synnyttäneen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005628254.html
Kun meille tuli irakilaisia miehiä, miksi uutisoitiin syyrialaisista lapsista. löytyyhän näitä valtamedian valheita vaikka millä mitalla..
Tätä taustaa vasten vaihtoehtomedioiden kutsuminen pseudomedioiksi antaa sinusta hieman yksikertaisen kuvan. Ei mikään ihme, että sinua on luultu ÄO 70 tyypiksi. Olet kuitenkin kertonut olevasi vähintään viiden ällän ylioppilas, eli tyhmyyksissäsi et siis tälläisi juttuja kerro, vaan yrität levittää muille propagandaasi”
Kukaan ei pystynyt tähän viestiini muuten vastaamaan, paitsi menemällä henkilökohtaisuuksiin. Petrakin oli sen selvästi lukenut, eikä näköjään ole siitä mitään oppinut, joten tämä viimein varmistaa asian, jota viestissäni uumoilin. Petra siis johtaa aivan tietoisesti ihmisiä harhaan.
Jos vaihtoehtomedioista saa käyttää nimitystä pseodomedia, niin pitäisikö Petrasta alkaa käyttää nimitystä propagandisti Petra Nightwish?

Mikä pykii?
Mikä pykii?
31.10.2020 19:07
Vastaa...  Admin Pt-media

Mutta kuten huomaat, niin pakkohan se on ottaa nää suvakkojen harhat kuitenkin tosissaan. Katso, näe ja koe, miten nää sekoaa, jos ja kun Trumpista tulee pressa, again. Ei Suomi tai Ruotsi tai koko Eurooppa yksin sekasin ole. Koko maailma on. Ja siihen päälle vielä meitä koskevat oikeudenlaitoksen päätökset. Ei vaikuta nk. täys`päiseltä!

Turhaantunut
Turhaantunut
1.11.2020 14:30
Vastaa...  Mikä pykii?

Trum ei enää pääse presidentiksi vaikka saisi kaikki äänestäjien äänet, sen kertoili Tämä mätilehmä: Nancy Pelosi.Sanoi että ”demokratia toimii vaaleissa eikä Trum pääse jatkoon vaikka saisi enemmistön äänistä.” Huomaako kukaan tuossa sanomassa jotain mätää?

Suvaitsevilla on hieman epäselvää mitä demokratia tarkoittaa.

Fatwantarkistaja
Fatwantarkistaja
2.11.2020 05:40
Vastaa...  Turhaantunut

Niillä on valitsijamiehet. Ei äänten määrä niin vaikuta. Riippuu osavaltioista missä voittaa.

Aikki
Aikki
2.11.2020 13:43
Vastaa...  Mikä pykii?

Trump on ainoa toivo maailmalle. Eikö Trumpin vihaajat vieläkään tajua miksi Trumpia jatkuvasti on mustamaalattu 4 vuotta. Siksi, kun hän ei kannatta globalisaatiota.

Rellinen
Rellinen
1.11.2020 02:12
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Ennen vanhaan oli petroskoin tiltu nykyään tiltun petrat.

Mauri Hyhkö
Mauri Hyhkö
1.11.2020 10:03
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Niin, valtamediat ovat aina olleet mielipiteenmuokkausmedioita joiden painotukset ovat vaihtuneet aina poliittisten konjunktuurien mukaan joka nykyisin on globalismi kaikkine kansallisvaltioille haitallisine lieveilmiöineen.

Aikki
Aikki
2.11.2020 13:40
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Vihervasurit = kommunisteja. Kommunistit = globalisaationkannattajia.

Valtsu
Valtsu
31.10.2020 16:32

Nyt on kyllä aivan saatanan käsittämätön tuomio. Mitä helvettiä joku kehitysmaamuslimiäijä tekee suomalaisessa päiväkodissa?

Kehitysmaamuslimi ei varmaan itse ole kannetta nostanut, taustalla häärii todnäk Suvaitsevaisto.

Mika Ranta valitettavasti totesi, ettei aio viedä asiaa hoviin, vaikka tämä pitäisi ehdottomasti viedä. Ymmärrän kyllä Rannankin tilanteen: vitusti lisäkuluja, jos siellä on joku oman elämänsä Raija Toiviainen tuomitsemassa.

heikki honkala
heikki honkala
31.10.2020 16:44
Vastaa...  Valtsu

Rannalle pitäisi ruveta keräämään kolehtia hovia varten .Osallistuisin.

Moonman
Moonman
31.10.2020 16:33

Vaikuttaa siltä että suomen oikeuslaitos pyrkii jakelemaan poliittisia tuomioita aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus siten, että sen voi värittää joksikin muuksi. Jos kyse olisi oikeudesta niin silloin olisi pitänyt syyttää kaikkia kuvan jakaneita. Mutta koska Mika Ranta edustaa vääriä mielipiteitä, niin pyritään tekemään kiusaa ja bonuksena lehtiotsikoihin voi jatkossa kirjoittaa ”siitä ja siitä tuomittu Mika Ranta…..”

Kansalainen, aikuisten naisten rakastaja.
Kansalainen, aikuisten naisten rakastaja.
31.10.2020 17:01

Tämä on Suomen valtiolta selvä kannanotto ja voimannäytös: Suomessa muslimien pedofilia on sallittua, ja siitä KITISEMINEN on rangaistavaa. Saako valtiota haastaa oikeuteen??

Bye Bye Suomi
Bye Bye Suomi
31.10.2020 18:11

Ruotsi alkaa tervehtyä pikkuhiljaa mutta Suomi tulee yhä sairaammaksi.

Rellinen
Rellinen
31.10.2020 20:46
Vastaa...  Bye Bye Suomi

Ei tervehdy. Ruotsin tilanne on vaan niin paha ettei paluuta enään ole, joten entiset tuholoisetkin voivat ryhtyä kauhistelemaan tekojensa seurauksia.
Tuskinpa pyromaanitkaan tikkuleikkiensä seurauksista kehuskelisi vaan seisoisivat ringissä muiden kanssa tulipaloa katselemassa ja kauhistelemassa. Salaa runkaten.

Fatwantarkistaja
Fatwantarkistaja
2.11.2020 05:44
Vastaa...  Rellinen

Aivan mahtava vertaus! Itket ja runkkaat, kun koulu palaa.

Kukavaan
Kukavaan
31.10.2020 20:55
Vastaa...  Bye Bye Suomi

Ruotsissa on vielä järjissään olevia ihmisiä. Tämän voi todeta sikäläisten ruotsalaismielisten verkkojulkaisujen kolumneista, uutisista ja niiden kommenteista. Suomalaisille on onnenpotku, että osataan ruotsia. Voimme seurata läntisen naapurin sisäistä, kantaväestön omakielistä keskustelua ilman välimiehinä toimivia Suomen valtamedian ”asiantuntijatoimittajia”.

Edellä esittämiini ajatuksiin sain virikkeen luettuani Dya Dagbladetin kirjoituksen ”När migration blir konflikt”.

https://nyadagbladet.se/recensioner/nar-migration-blir-konflikt/

Kun aikanaan Neuvostoliitossa oli käynnissä perestroikka, neuvostohallinnon uutistoimisto APN lähetti suomalaisiin lehtiin suomenkielisiä uutisbulletiineja vapaasti käytettäväksi. Niiden sisältö ei päätynyt lehtien palstoille asti, koska olivat silloiselle suomalaiselle valtamedialle liian ”neuvostovastaisia”.

pzkw
pzkw
31.10.2020 18:19

Rispektiä viron poliisille. On järki päässä eikä lähde mukaan hörhöilyihin. Muutenkin tuntuu että kannattaa alkaa suunnitella muuttoa lahden yli, täällä kun joutuu vastuuseen omista mielipiteistäänkin jo.

Anna-Maria Korhonen
Anna-Maria Korhonen
31.10.2020 19:13

Ketään ei tunnu kiinnostavan tytön oikeus olla lapsi. Mikäli tyttö on kasvatettu länsimaiseen tapaan eli hänen on annettu seurata biologisen kypsymisen luontaista kaarta ja olla viaton, ei hän ole todennäköisesti tajunnut afgaanin häneen kohdistamista teoista mitään. Hän on todennäköisesti hämmentynyt ja traumatisoitunut. Kun tieto on levinnyt muiden muslimien keskuudessa, hän on saanut ehkä törkyviestejä tai muslimit ovat ahdistelleet häntä koulumatkalla. On hämmästyttävää, että kulttuurimme ja yhteiskuntamme ei enää tunnu kykenevän suojelemaan omia jäseniään ja omia periaatteitaan. Tuomiolle joutuvat ne, jotka yrittävät nostaa esille tällaisten tekojen tuomittavuuden.

Kulttuurien yhdenvertaisuutta markkinoidaan meille positiivisena asiana. Käytännössä kulttuuri saneleee tietyn ihmisryhmän sisällä vallitsevia normeja ja arvoja, sitä, mikä on näiden ihmisten mielestä oikein ja mikä väärin. Afgaanin kulttuurissa myös lapset nähdään seksuaalisina olentoina, jopa pikkupoikien hyväksikäyttö aikuisten miesten toimesta kuuluu asiaan. Meidän kulttuurissamme seksuaalisen vetovoiman tuntemista lasta kohtaan pidetään epänormaalina ja tuomittavana. Jopa rikollisten keskuudessa profiilit ovat alinta kastia. Mikäli afgaanien ja meidän kulttuurimme olisivat tasa-arvoiset, olisi afgaanin pitänyt jättää tyttö rauhaan, koska tyttö ei kuulu hänen kulttuuripiiriinsä. Lisäksi kulttuurisen käsityksemme mukaan 7 – 8 -vuotias ei ole vielä kypsä antamaan suostumusta seksuaalissävytteisiin tekoihin.

Tuomitessaan SoO:n Mika Rannan asiaa käsitelleen artikkelin levittämisestä maksamaan afgaanille kunnianloukkaus korvauksia oikeuslaitoksemme arvottaa afgaanin kulttuurin oman kulttuurimme yläpuolelle. Tällä se ainoastaan lisää epäluottamusta itseään kohtaan ja kasvattaa kansakuntamme padottua vihaa.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
31.10.2020 20:45

Suuri jakojen määrä kertoo siitä mitä esim. Monokulttuurissa on yrittetty monesti kertoa, eli tälläiset tunteita herättävät jutut kiinnostavat ihmisiä paljon enemmän kuin esim. jotkut tilastot. Tämä nähtiin oulun raiskauskohujen aikaankin. Kun mediaan tuotiin vähänkin yksityiskohtaisemmin esille raiskaustapauksia, se alkoi heti kiinnostomaan ihmisiä paljon enemmän pelkät tilastot ulkomaalaisten raiskaustilastot.

Suvakit itse pyrkivät vetoamaan ihmisten tunteitiin, siks he ymmärtävät tälläisten juttujen merkityksen ja pyrkivät estämään näiden jakamisen. Suosittelen jokaista jakamaan alkuperäisen jutun kun Paavo sen taas jostain löytää. Sitä vaikeampi niistä on jakaa tuomioita mitä useampi on niitä jakanut.

Fatwantarkistaja
Fatwantarkistaja
2.11.2020 05:59
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Pitäisi saada massaoikeudenkäynnit Suomeen. 1 000 väärinajattelijaa samaan liiteriin ja kaikki leirille. Olisi tehokasta ja halpaa. Onhan nytkin useita syytettyjä yht’aikaa salissa, joten mitään estettä ei pitäisi olla.

Särmääjä
Särmääjä
31.10.2020 21:59

Eihän sitä ranskalaismiestäkään kukaan koskaan edes kuulustellu puheestansa vaan tuomiolle joutu puheen kuvaaja ja tekstittäjä. Ilmeisesti kun joku vääränlainen juttu saa liian paljon julkisuutta niin sen kaikkein tunnetuimmat jakajat pannaan tuomiolle. Ihan pelkkää oikeuslaitoksen kiusantekoa jota harrastetaan kokoaika poliitisia toisinajattelijoita kohtaan..

pöh
pöh
1.11.2020 08:55

”vääristä” mielipiteistähän niitä tuomioita nykyään jaellaan.

juha II
juha II
1.11.2020 18:50

Niin… Matu kourii selkeästi alaikäistä tyttöä, johon ei kanta-miehet koskisi edes päissään, koska kulttuuri sidonnaisesti ns. ”pikkujoulu hipelöinti tuitterissa” Suomessa EI kohdistu eskari ikäiseen pikku tyttöön mitenkään. Ja jos tekijä on suomalainen valkoinen mies on hän valtiovallan erityistä suojelua nauttiva pedofiili! Lapsista viis, sillä tiedäkkös jo Paavo, että siellä Ruottin maalla lapsoset vestelevät dildoja puutyötunneilla!?!?!

Suomedssakin lapsia jo ”esikoulutetaan” pedofiilien leikkikaluiksi oikein WHO:n ja YK:n agendalla, että niin se maailmam mädännäisyys etenee vauhdilla. Ja ne, jotka tätä kummastelevat. Heitetään kylmästi poseen.

Eli pikku tyttöä häpäistiin karvaranteiden kesken somessa tyyliin: ”Hilja maitotyttö” muslimikulttuurissa, jossa tuon ikäiset ovat jo täyttä ”käyttötavaraa”! Siitä ei tullut lapseen kajoamisesta mitään, koska KEMi kommunistit kommunisti poliisi sosiaalitoimen avustuksella tietysti uhkailivat vanhemmat hiljaisiksi, koska kyse on vain ”kotouttamisesta”, joka suoritetaan keropäiden lapsilla kun taas toisin herrojen, rouvien ja poliisien omat kersat jäävät täysin paitsi tätä mittaamaatonta iloa tässä mädännäisyyden ja korruption läpitunkemassa maassa, joka joskus kukkeimmillaan on ollut pohjolan lumivalkoinen helmi! Mutta nyt se on KELMI!!!

Aikki
Aikki
2.11.2020 13:24

Sananvapaus on Suomessa muisto vaan. You tube on poistanut useita Trumpia kannattavien ja koronaa vastustavien videoita. Tätä on sananvapaus kommunistisessa maassamme. Muuten keväällä sanoin kertovani syksyllä olenko sairastanut koronan. En ole sairastanut minkäänlaista tautia, normaalisti elänyt ilman kasvomaskia. Tallinnassa käynyt 3 kertaa maalisuun jälkeen ja taidan matkustaa taas sinne, kun sinne saa taas matkustaa. En noudattanut edes ohjeita, jossa meitä iäkkäitä kehotettiin pysymään kotona. Korona on suuri höynäytys, toivottavasti mahdollisemman moni teistä on sen jo tajunnut. Tauti on, mutta ei niin vaarallinen, kuin sen on sanottu olevan . Toivottavasti Trump tulee valituksi huomenna toiselle kaudella.

Ali Kessu
Ali Kessu
4.11.2020 15:43

Tuomioistuin(lue=Raija Toiviainen ) Suomessa pyrkii poimimaan tiettyjä etujoukon kansallismielisiä JÄRJESTELMÄSLLISESTI ), sakottamaan heitä ja saamaan heille rikoshirtoriaa, jotta näitä voidaan eliminoida tällä tavalla rasittamalla maksuilla ja ajan menetyksellä, useat ovat läysässä hirressä pitkään.
Loistavaa, että PT-media on säästynyt ajojahdilta, ei näitä kanavia liikaa ole!!