Ruotsalaiset kertasingot saapuivat Ukrainaan

Ruotsalaiset kertasingot ovat saapuneet Ukrainaan ja niitä aletaan käyttämään tositoimissa. Ruotsi toimittaa 5 000 kertasinkoa mallia “pansarskott m/86” Ukrainan armeijalle.

Ruotsalaisia sinkoja nähtiin ensimmäistä kertaa Ukrainassa. Kyseinen sinko m/86 AT4-CS on olalta ammuttava kertasinko, joilla on tarkoitus tuhota panssarivaunuja ja muuta raskasta kalustoa.

Subscribe
Notify of
guest
92 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Risto Koponen
Risto Koponen
6.3.2022 20:21

Slava Ukraini. Kauan eläköön VAPAA JA ITSENÄINEN UKRAINA.

Gyntter
Gyntter
6.3.2022 21:11
Vastaa...  Risto Koponen

Hyvä, että aseapu alkaa saapumaan perille!!! Ilmatorjunnalle on varmaan tarvetta, joten toivottavasti IT-kalustoakin saapuu jo perille ja saavat ammuttua alas kaikki kopterit ja hävittäjät!!!

Auttamaan
Auttamaan
7.3.2022 08:12
Vastaa...  Risto Koponen

Jos lähteminen sattuu kiinnostamaan, niin kokoonnutaan yhteen ja tarjotaan itsemme joukkueena käyttöön:
https://uarmy1.wixsite.com/ukrainaanauttamaan

Toki sinne yksinkin voi lähteä. Tällöin yhteys Ukrainan lähetystöön Helsingissä, heidän Facebook sivuiltaan löytyy tarvittavat tiedot alkuun pääsemiseksi.

lännen arvostelu kielto
lännen arvostelu kielto
7.3.2022 09:49
Vastaa...  Auttamaan

on aikas erikoista jos kritisio lännen toimia fakta historia pohjaisesti

kuinka he ovat viimeisen 5 vuoden aikana USAA Myöden suolanneet venäjää syyllistäen kaikesta jopa siitä että Hilary C hävisi

niin kutsuttu vastamedia sensuroi kaiken
Ihan kuin joku Eu ja joe Bilden olisi näiden medioiden uusIa jumalia

aiheuttaa suora sanottuna vit hämmennystä

ja kyse ei nyt mistään puurtinin perseen nuolemisesta
vaan siitä miten nämä eu joe kätyrit puupäät
toimivat ylipäätään politikan kieroimmalla näyttämöllä Eu ssa
ja vastaus katse kanadaan
eu liberaali demokraattien unelma tulevaisuus
heidän määritelmästä kim jong un demokratiasta eurooppaan

Ilmari
Ilmari
7.3.2022 13:22

Valitsemaanne kieleen ei juuri nyt saada yhteyttä.

Suomi Finland
Suomi Finland
7.3.2022 13:39

Tässä ei ollut kovinkaan paljon faktaa. Kukaan ei enää usko, tai kenenkään ei pitäisi uskoa, mitä ryssät sanovat. Kaikki naamiot on pudotettu ja ryssät ovat paljastaneet korttinsa. He eivät ole lännen uhreja, vaan ovat itse toimineet aggressiivisesti aina Putinin valtaannoususta lähtien.

Tästä tulee venäläisille kova koulu. Vahva johtaja pitää kaaoksen loitolla? Ei, vaan vahva johtaja voi olla oikeasti vahva ainoastaan silloin, jos maakin on vahva. Kehitysmaa ja vahva johtaja ovat huono yhdistelmä. Maasta tulee entistä konkreettisemmin kehitysmaa ja kansa kärsii kaaoksessa ‘vahvan’ johtajan luoman paskan kanssa.

Minä
Minä
7.3.2022 14:01
Vastaa...  Suomi Finland

Vahva johtaja huolehtisi kansastaan, eikä taistelisi mielikuvitusvihollisen kanssa saadakseen kansan tuen. Venäjää ei ole kovin paljon kehitetty, vaan on rahat menneet asevarusteluun ja nyt törsätään vähän isompaan sotaan. Niitä uusia hienoja ja kehuttuja aseita ei näy, koska niitä riittää vain paraatien tarpeisiin.

Auttamaan Ruotsista
Auttamaan Ruotsista
7.3.2022 10:06
Vastaa...  Auttamaan

Ruotsissa ota yhteys Ukrainan lähetystöön Tukholmassa.

Näitä 5000 Ukrainassa
Näitä 5000 Ukrainassa
7.3.2022 11:04
Vastaa...  Risto Koponen
Prikaati gotlannissa
Prikaati gotlannissa
6.3.2022 20:28

Terveisiä Ruotsiin, että kyllä Suomi on tarvittaessa se eturintama. Kuten siellä se tiedetään. Pointti on tässä se. Kun itse asuin ruotsissa 90 luvulla, sekä oli vaimo ja appivanhemmat sieltä. Kun tuli puhetta, esim sodasta, niin oli korostavan huomion pistävää se, miten ruotsalaiset korostivat omaa osuuttaan, tai ei osuuttaan. Eli alentuva suhtautuminen Suomeen. Varmaan olen tämän kommentoinut aikaisemminkin. Naureskeltiin 90 luvulla ruotsissa , että ryssä on kuollut. Eli ei uhkaa enää. Kun sanoin, että ryssä on aina uhka. Siinä ei ruotsin lässynlässyt auta. Totesin, että Neuvostoliitto on kuollut, mutta ei se prkl:n uhka. Mutta ruotsillahan on aina ollut se kuvitelma kuningaallisineen, että Suomi suojelee. Nyt tultiin Suomeen kysymään Niinistöltä, että miten on?

Minä
Minä
6.3.2022 20:43

Millä tavalla suomalaisten kuoleminen ruotsalaisten puolesta on hyödyttänyt suomea? Mitä jos joskus sotisivat kerrankin itse! Ei taitas siitä touhusta tulla mitään.

Näin on
Näin on
6.3.2022 21:06
Vastaa...  Minä

Ovat ne ne sotineet. Mutta se perustui ruotsin kuningaallisiin utopioihin. Jotain satoja vuosia sitten. Nyt ruotsi on niin hyvää pataa. Kun ryssä on nostanut aseet esiin. Kunnioitamme sitä. Muistamme kyllä ruotsin avun, esim lasten jne osalta. WW2. Mutta olen varma, että jos ryssä hyökkäisi suomeen, niin ruotsi vetoaisi USA:han, sekä Norjaan sekä Tanskaan. Ruotsi, Tanska ja Norja ovat monarkkeja. Ne pitävät yhtä. Pelkästään historian takia. Ne ovat sukua toisilleen. Suomi on pelkkä astinlauta niille. Mikä sen muuttaisi? Toki olemme eu:n jäsen. Sehän ei merkitse putinille mitään.

Näin on
Näin on
6.3.2022 21:07
Vastaa...  Näin on

Olisimme yksin, jos tosi paikka tulee.

Minä
Minä
6.3.2022 21:34
Vastaa...  Näin on

Parempi niin, eikä sotia toisten sotia.

Ilmari
Ilmari
7.3.2022 13:24
Vastaa...  Näin on

Emme ole yksin, jos liitymme Natoon.

Huru-ukko
Huru-ukko
6.3.2022 21:23
Vastaa...  Näin on

Eikös se muuan ruåtsin soturikuningas uhonnut, että hän taistelee viimeiseen suomalaiseen asti? Se niistä ruåtsin sotimisista.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
7.3.2022 05:51
Vastaa...  Huru-ukko

Ei sanonut

Minä
Minä
6.3.2022 21:38
Vastaa...  Näin on

Ruotsin tekoja meille ei pidä unohtaa sen enempää kuin venäjänkään. Jospa nyt olisimme ylpeästi suomalaisia ja lopetettais se kumartelu joka suuntaan. Toivottavasti vielä joskus taas itsenäisiä.

Minä
Minä
6.3.2022 21:52
Vastaa...  Minä

Lisään vielä et tietysti sanomattakin selvää on että tarvittaessa isänmaatamme on puolustettava viimeiseen asti! Ei kuitenkaan muiden puolesta vaan oman kansan, eikä lähetettävä miehiämme/naisiamme taistelemaan muualle jonkun muun sotia, eikä todellakaan luovuttaa maatamme muiden taistelutantereeksi!

Minä
Minä
7.3.2022 14:03
Vastaa...  Minä

Esiinnyt minun vuosia käyttämällä nimimerkillä. Olisi ihan kohteliasta muuttaa nimimerkki joksikin muuksi.

Näin
Näin
6.3.2022 22:41
Vastaa...  Minä

Paskaa. Ryssä on ryssä. Ja se prkl,: n uhka aina. Ydinase Suomeen, niin loppuu se htin Moskovan vittuilu.

Suksi
Suksi
7.3.2022 10:15
Vastaa...  Näin

Onko pakko kaivaa jotain 221+ vuotta vanhoja asioita maailman tappiin?
Ja miten Ruotsi muka riistää Suomea nyt? Pientä rajaa…

Sam Colt
Sam Colt
7.3.2022 10:38
Vastaa...  Suksi

Vattenfall, IKEA, Biltema jne

Ohmygod
Ohmygod
7.3.2022 10:36
Vastaa...  Näin

Hurrilla tarkoitetaan Suomessa asuvia ruotsinkielisiä.
Ruotsin alkuasukkaat ovat svenskejä, svenssoneita tai sveduja.

Sota ruotsille.
Sota ruotsille.
7.3.2022 14:05
Vastaa...  Näin on

Niin muistamme todella sen miten ne avusti esim lapsia(orjuuttamista, hyväksikäyttöä, suomenkielen kielto, seksuaalista väkivaltaa, mitä nyt parempi ruotsalainen pervo keksiikään) ja estivät avun saapumisen suomeen

Bling Bling
Bling Bling
7.3.2022 08:53
Vastaa...  Minä

On siinä se näkökohta, että pitkän alueellisen ja poliittisen kehityksen tuloksena Suomen ei tarvitse varautua läntiseen invaasioon, joka on varsin erilainen tilanne verrattaessa itäisten suhteiden rakentumiseen.

Love Sweden
Love Sweden
6.3.2022 20:58

Olen asunut Ruotsissa 2/3 elämästäni enkä koskaan ole kuullut kenenkään ruotsalaisen uskovan että Suomi tulisi suojelemaan Ruotsia. Sanot että ruotsalaiset suhtautuvat alentuvasti suomalaisiin mutta uskovat silti suomalaisten puolustavan heitä? Tyhmyyttäänkö?

Ruotsalaisten suhtautuminen suomalaisiin on ihan erilaista nyt kuin 50-60-70-80-90- luvuilla, sen tietää jokainen suomalainen joka Ruotsissa on asunut pitempään.

Jävlä finn
Jävlä finn
6.3.2022 21:22
Vastaa...  Love Sweden

Ok. Luultavasti olet oikeassa. Oma näkemykseni oli kommenttisi perusteella ns ahdasmielinen tai kapea katseinen.

Faktat on faktoja
Faktat on faktoja
6.3.2022 21:41
Vastaa...  Jävlä finn

Mutta et tyrmännyt, sitä, että Suomi on kolmelle Monarkille, pelkkä ns valli tai puskuri. Niin , näitähän on monia jotka ovat asuneet ruotsissa. Jne. kyllä minäkin siellä asuessani mietin, miten uskomatonta se on. Se ruotsalaisten vapaamielisyys ja rentous. Samaan aikaan suomalainen stoalaisuus. Paskaa puhut. . Ruotsi pitää suomea pelkkänä puskurina. Loppujen lopuksi.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
7.3.2022 05:49

No pitäisikö sen olla kihlattu? Puskurivaltion tarve siellä onmeidän etumme. Vai pitäisikö mielestäsi muodostaa valtioliitto?

J. Maria
J. Maria
7.3.2022 10:23

Ruotsin monarkki eli Kallekustaa/Victoria ei ole minkäänlainen uhka Suomelle eikä hänellä ole minkäänlaista poliittista päätäntävaltaa. Se häneltä vietiin jo vuosikymmeniä sitten hallituksen päätöksellä, hän ei periaattessa saa edes sanoa mielipidettä joka voitaisiin tulkita poliittiseksi.

Rullattu
Rullattu
6.3.2022 21:27
Vastaa...  Love Sweden

Suomalisena olin duunissa pari vuotta sitten hurreissa, ja voin kyllä sanoa että täyttä sontaa kirjoitat.

Jännittävä suomi
Jännittävä suomi
6.3.2022 21:50
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Onko sulla suomalainen vaimo siellä? Ei ollut tarkoituskaan aliarvioida sweduja. Mutta kyllä ne nykyään arvostavat. 90 luvulla oli eri meininki. Usko pois.

Nokemu
Nokemu
7.3.2022 10:30

Njaa, 70- luvulla sai joskus vielä kuunnella veistelyä mutta ei mitään ilkeilyä. Ei ainakaan Tukholmassa. Mutta se tietenkin riippuu myös siitä kuka itse olet ja minkälaisissa piireissä pyörit. 90-luvulla opiskelin Tukholman yliopistossa ja meitä oli useampi Suomitaustainen ja meininki oli todella hyvä koko porukalla, no kemus.

Ruotsi on hyvä maa
Ruotsi on hyvä maa
6.3.2022 21:55
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Kohtelu riippuu siitä minkälainen itse on. Paavo, olet sosiaalinen ja ulospäinsuuntautuva joten tulet toimeen missä vain!
Niin metsä vastaa kuin siihen huutaa. Näin se on joka puolella maailmaa, niin myös Ruotsissa.

Jos itse on törppö niin ruotsalaiset saattavat olla törppöjä takaisin. Yleisesti ottaen pidän ruotsalaisia kuitenkin ystävällisempinä ja avoimempina ihmisinä kuin suomalaisia.

Näin
Näin
6.3.2022 22:14

Höpö höpö. Kyllä täällä blogissa pitää käsittää se, että ei olla ns törppöjä. Monet ovat asuneet, olleet naimisissa ulkomaillakin. Sekä omaavat kokemuksia. Niitähän täällä monesti puhutaan. Tai kirjoitetaan. Eli ei aliarvioida. Suoraan kirjoittaminen omista kokemuksista ei ole väärin.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
7.3.2022 05:50

Höpöhöpö. Venäjällä sitä ollaan alentuvia tai jopa vihamielisiä ja halveksivia. Ruotsi auttoi Talvisodassa paljon, joskin sen antaman aseavun maksoi pääasiassa Saksa.

Daavidin poika
Daavidin poika
6.3.2022 20:33

Mitä tuo tarkoittaa kun ryssien sota-ajoneuvoissa on kirjain (Z) ja toisissa (V) En ole ikään nähnyt tuollaista merkintää.?

Pirtsakka
Pirtsakka
6.3.2022 20:50
Vastaa...  Daavidin poika

Iltasanomista poimittua: “20-vuotias venäläisurheilija pokkasi palkinnon rinnassaan Venäjän sotatoimia tukeva Z-kirjain.

Z-kirjainta on nähty monissa Venäjän joukkojen tankeissa ja ajoneuvoissa Ukrainassa. Esimerkiksi norjalainen VG kertoo, että kirjain symboloi venäläistä sotaa tukevaa za pobedu -ilmaisua (suom. voittoon). Z-kirjaimesta on tullut Venäjän joukoille osoitettu tuenilmaus myös sosiaalisessa mediassa.”

Koko artikkeli: https://www.is.fi/urheilu/art-2000008662856.html

Kun taas jossain muistan spekuloidun, että V-kirjain tulisi englanninkielisestä sanasta victory eli voitto.

Paavon tulkinta on kuitenkin todennäköisin.

Töllinpälli
Töllinpälli
6.3.2022 20:57
Vastaa...  Pirtsakka

Z= venäläinen zorro ja V= viidakkovilli.

B2A
B2A
7.3.2022 00:04
Vastaa...  Paavo/ Pt-media
Ilmari
Ilmari
7.3.2022 13:32
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Luultavimmin kyseessä on lyhenteet. Z on zapad eli länsi ja V on vostok eli itä. Tässä ne on kirjoitettu meikäläisin eli latinalaisin aakkosin.

Venäjässä ei ole z-kirjainta, mutta sitä käytetään soinnillisen s-kirjaimen merkkinä. Venäjässä on kaikkiaan 7 s-kirjainta

Qroquius Kad
Qroquius Kad
6.3.2022 22:11
Vastaa...  Pirtsakka

Ei sitä venäjää edelleenkään kirjoiteta länsimaisilla vaan kyrillisillä aakkosilla, joissa ei ole V- ja Z-kirjaimia.
Kyrillinen z-aakkonen muistuttaa numero kolmosta.

Nuo ovat muita symboleja.

ihmettelevä
ihmettelevä
6.3.2022 22:50
Vastaa...  Qroquius Kad

Ne z-merkit ovat sitä varten, ettei tule paniikissa ammuttua omiaan. Naapurin ryssä kertoi, mutta onko totta, niin sen tietää ryssä vain. Ryssä on kuin neekeri, valehtelee aina ja koettaa saada selville länkkärille, että mikä stoory menee läpi.

Pirtsakka
Pirtsakka
7.3.2022 12:18
Vastaa...  Daavidin poika

ISn Venäjän kirjeenvaihtaja Arja Paananen selvittää merkkejä tänään ilmestyneessä artikkelissaan:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008663955.html

Qroquius Kad
Qroquius Kad
7.3.2022 20:34
Vastaa...  Pirtsakka

Tuossahan olisikin looginen selitys käyttää latinalaisia kirjaimia kyrillisten sijasta:
viesti on suunnattu myös Länteen.

Suomi Finland
Suomi Finland
6.3.2022 20:36

Ja ryssä on laittanut vaivihkaa liikekannallepanon alulle. Lisää tykinruokaa Ukrainaan.

Gyntter
Gyntter
6.3.2022 20:45
Vastaa...  Suomi Finland

Onko tuota missään uutisoitu?

Ei taida reserviläisset tietää totuutta tilanteesta. Voi tietysti olla että maalaisreserviläiset lähtee innolla kun ei itsellä ole ajattelukykyä eikä kykyä etsiä muuta tietoa kuin mitä ‘lehdessä luki’ ja ‘oli TV:ssä’.

Suomi Finland
Suomi Finland
6.3.2022 21:06
Vastaa...  Gyntter

Ei valtamediassa. Ukrainan tiedustelu on vissiin saanut tuollaista tietoa. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta voi pitääkin, jos ottaa huomioon, miten heikosti niillä menee siellä.

Joppos123
Joppos123
6.3.2022 22:13
Vastaa...  Suomi Finland

Valiojoukot saavat tuelta turpaansa ja nyt alkavat tunkemaan matoisia rääsyläisiä Ukranainalaisten tapettavaksi. Kyllä sinne ryssänverta mahtuu.
Ryssällä ei vaan enää ole kalustoa. Väitänpä, että Ukrainalaiset tuhoavat koko ryssän armeijan. Siihen menee muutama vuosi.

Pirtsakka
Pirtsakka
7.3.2022 08:44
Vastaa...  Joppos123

Putin yrittää saada syyrialaisia taistelijoita avuksi.

ihmettelevä
ihmettelevä
6.3.2022 22:54
Vastaa...  Suomi Finland

“Ei valtamediassa”. No, nyt ne aikoo pommittaa seuraavaksi Odessaa. On ne barbaareja. Sairaalat, koulut ja terveyskeskukset ykköskohteina. Kouluja unohtamatta.

Ohmygod
Ohmygod
6.3.2022 20:39

Toivottavasti joku meni myös opettamaan niitten käyttöä.
Yhdellä paukulla ei saa kahta tankkia, mutta jos edes kolmasosa osuisi hyvin.

Terveiset meni P:lle
Terveiset meni P:lle
6.3.2022 20:43

Ida Rosenblad- niminen muumiruotsia puhuva nainen kertoi juuri äsken TV- uutisissa miten suomalaiset vihaavat ja rasisteeraavat venäläisiä ja ovat sitä aina tehneet,
alkaa noin kohdassa 09:30:

https://www.svtplay.se/video/34135594/rapport/rapport-6-mars-19-30-2?position=511&id=eWVmBmb

Welkokommen allihopa
Welkokommen allihopa
6.3.2022 20:51

Juu. Pohjoismaiden suurin viemäri. Eli paskaa otetaan, kunnes ei enää vedä. Ja kalifaatti on aluillaan.

HeSa
HeSa
6.3.2022 22:30

Haastattelu on tehty Helsingissä. Onko Helsinki Pohjoismaiden suurin viemäri?

Paskansin omaan pesään.
Paskansin omaan pesään.
6.3.2022 22:47
Vastaa...  HeSa

Hyvä kysymys. Vastaan, että tulee olemaan. Ja on. Ihan turha väittää vastaan. Jengit, taksit, huumeet jne. Onnea vain Helsinkiin. Raiskaukset sekä yms monikulttuurisuus. Olette onnistuneet.

ihmettelevä
ihmettelevä
6.3.2022 22:56
Vastaa...  HeSa

Ei vielä.

Pirtsakka
Pirtsakka
6.3.2022 21:16

Että nuo jaksaa. Eikös nyt olisi ihan kohtuullista todeta, että kyseessä on “yksittäistapaus”. En mitenkään jaksa uskoa, että suuri enemmistö suomalaisista vihaisi ja rasisteeraisi venäläisiä siitäkään huolimatta, että joidenkin mielestä meillä olisi tiettyjä historiallisia syitä jopa heitä vihatakin. Mutta ei, kansakuntana olemme päässeet noista ajoista ja vallankin nuorempi sukupolvi suhtautuu venäläisiin ihan samalla tavalla kuin muihinkin kansoihin. Eikä meillä ole mitään syytä vihata tavallisia venäläisiä nykyhetken tapahtumienkaan valossa, sillä se tavallinen ihminen ei ole syyllinen Putinin sotaan. Iitat nyt keksivät vetää herneen nenäänsä ihan turhanpäiten. Tuolla videonpätkällä se ravintolassa työskentelevä nainenhan sanoi, että suomalaiset ovat tukeneet heitä valtavasti.

ihmettelevä
ihmettelevä
6.3.2022 23:00
Vastaa...  Pirtsakka

“Ludin valheita.” Yhteenkään ryssään ei voi luottaa. Jos luotat, niin et ole koskaan kokenut, oikeastaan heistä mitään. Tietysti olet ryssän pillun perässä juossut. Entäs sukusi?

Jortonki
Jortonki
7.3.2022 01:36
Vastaa...  ihmettelevä

Idästä ei tule koskaan mitään hyvää. Paitsi joka-aamuinen auringonnousu. Senkin ne ryssisivät jos osaisivat. (Vanha lappeenrantalainen sananlasku)

Pirtsakka
Pirtsakka
7.3.2022 08:52
Vastaa...  ihmettelevä

Äläs nyt sinäkin. Tavallinen “ryssä” on ihan samanlainen kuin sinä ja minä. Suvultani olen tietääkseni jo vuosisatoja ollut suomalainen, ei minkäänlaisia verisiteitä sinne päin, ellei karjalaisia juuria huomioida. Suvusta kuoli useampikin mies talvi-ja jatkosodan aikana. Mummo varttoi heitä loppuelämänsä takaisin, turhaan. Mutta kyllä, tunnen venäläisiä ihmisiä oltuani joskus kauan sitten siellä töissä, eli kokemuksesta kirjoitin. Ne ihmiset, joihin itse tutustuin, eivät ikinä tukisi venäläisten hyökkäyssotaa Ukrainaan. Enkä muutenkaan ole pitänyt tapoinani juosta kenenkään “pillun perässä”.
Tulikohan nyt selväksi?

Dorka Friidu
Dorka Friidu
6.3.2022 21:26

Huom.!
Haastattelu on tehty Helsingissä, ei Ruotsissa.
Suomenruotsalaiset puolestaan vihaavat suomalaisia?

Jortonki
Jortonki
7.3.2022 01:36
Vastaa...  Dorka Friidu

Jooo

pah
pah
7.3.2022 07:07

“suomalaiset vihaavat ja rasisteeraavat venäläisiä ja ovat sitä aina tehneet”

Sillä että venäläiset ovat kautta aikain hyökkäilleet, sortaneet ja terrorisoineet naapureitaan, ei varmaan ole mitään tekemistä moisten ennakko-asenteiden kanssa. Venäläisten rajanaapurit ovat hulluja kun eivät ymmärrä ihaillen kädestä pitäen kiitellä moista mafian pyörittämää terroristimaata.

Hmm. Eikös tuo sama veroja työkseen mässyttävä moniosaajamuumi ole tiennyt kertoa kaikkea muutakin meistä suomalaisista?

Kuukelista löytyy
Kuukelista löytyy
7.3.2022 10:40
Vastaa...  pah

Muumimamma halusi heittää paskaa suomalaisten niskaan keskellä kirkasta päivää Helsingissä ja toivoo kait että P tulee ja kostaa. Tyypillinen viherkomukka. Googlaa nimi niin näet.

pah
pah
6.3.2022 20:44

Aseet senkun paranee. Jos miehittäjiä on tapettu niillä vanhoillakin paskoilla tussareilla n.11,000 sotilaan viikkotahtiin + kolminkertainen määrä puoliksi tapettuja (haavoittuneita) sotilaita niin siitähän tulee melkoisen määrä raatoja ja rampoja kuukausittain. Miksikä nuo luvut tuosta vielä turpoaakaan kun saavat kiihtyvään tahtiin parempia uusia länsiaseita?

Huh huh! Ei käy hyökkääjiä/miehittäjiä kateeksi. Veikkaan että vuoden- parin kuluttua siellä alkaa olemaan tolpillaan olevat miespuoliset toverit sen verran vähissä + semmoinen määrä rampoja ja muita raatoja että ne vielä elossa sinnittelevät toverit alkavat olemaan kypsiä hyväksymään vastuunsa sekä siihen kuuluvan ehdottoman antautumisen- ja sotasyyllisille automaattisesti kuuluvat sotakorvaukset.

pöh
pöh
6.3.2022 21:44
Vastaa...  pah

Jossainhan oli juttu siitä että varusmiehiä on vedetty takaisin kotiin, heistä osa oli pakotettu allekirjoittamaan sopimus että saa lähettää ulkomaille.
En tiedä miten se venäjällä toimii? Olivat ilmeisesti luulleet olevansa jossain sotaharjoituksessa ja iso osa kaatunut.
Jos tosiaan on noin ettei sotilaat edes tiedä olevansa sodassa, niin ei ne sillon ainakaan pärjää.

JuhoL
JuhoL
6.3.2022 21:46
Vastaa...  pah

Tilannekuva 2030-luvun Moskovasta: Jalaton sotainvalidi paskantaa ämpäriin metroaseman kupeessa. Taustalla muut veteraanit jonottavat valtion tarjoamaa laihaa kaalisoppaa.

Joppos123
Joppos123
6.3.2022 22:00

Loistava uutinen. Jos noista vaikkapa puolet osuu maaliinsa niin alkaa putlerin joukoilla ajoneuvot loppumaan. Ei noilla taistelupanssareita tuhota mutta muihin käy mainiosti.
Jokaisen tuleen ammutun ryssän miehistönkuljetusvaunun sisään palaa ryhmä ryssän jalkaväkeä.
2500×10 on jo hyvä luku. Plus tietenkin se kosla.

T(r)umppi asialla?
T(r)umppi asialla?
6.3.2022 22:32

Nyt on Tukholman keskustassa yhtäkkiä yli 3000 ilman sähköä.

ihmettelevä
ihmettelevä
6.3.2022 23:03

Tietenkin Trumppi. Olet sä päästäsi sekasin.

Pyhä Yxinkertaisuus!
Pyhä Yxinkertaisuus!
7.3.2022 13:36
Vastaa...  ihmettelevä

Eikö suomalaisilla ole huumorintajua? Ettekö ymmärrä sanaleikkejä? Pitääkö kirjoittaaa isoilla kirjaimilla RYSSÄN TUMPPI ennenkuin tajuatte?

Pirtsakka
Pirtsakka
7.3.2022 13:50

Tajuttiin ja iski nauruhermoon kyllä heti. Ei tarvittu edes ISOJA KIRJAIMIA.

Suomi Finland
Suomi Finland
7.3.2022 00:58

“6500 km/h: Venäjän panssarivaunu T-90 ja Suomen Leopard 2 ampuvat niin kovaa, että kranaatti lentäisi Kuun ympäri”
Ennen kuin T/90 ehtii ampua laukaustakaan, sen torni on jo maata kiertävällä radalla.

Bling Bling
Bling Bling
7.3.2022 08:35

Tämä AT4-CS on sopii erityisesti kaupunkitaisteluun ja sillä hoitelee tehokkaasti ryssän käyttämää kalustoa. Läpäisee n. 40 senttiä terästä, joten T-72 (mallista riippuen) voi tuhoutua kokonaan jo yhdestä onnekkaasta osumasta tai menee taistelukelvottomaan kuntoon vähemmänkin onnekkaasta osumasta ja kevyemmät panssaroidut ajoneuvot pärähtävät taivaan tuuliin.

CS-mallin lentorata on ballistisempi, johtuen lieskanvaimennuksesta ja näitä ei enää nykysodassa käytetä pääasiallisesti tankkeja vastaan, vaan lähinnä kevyemmin panssaroituja kohteita ja linnoitautunutta vihollista vastaan, mutta Ukrainassa käytettävän kaluston iän ja kunnon takia on tilanne siellä vähän toinen.

Erinomainen lisä Ukrainan arsenaaliin ja voi olla ratkaisevassa asemassa kaupunkien puolustamisessa.

Yhteistyö RuoSuo
Yhteistyö RuoSuo
7.3.2022 10:47
Eikö niin
Eikö niin
7.3.2022 10:57

Tarvitaan lisää aseita joka paikkaan että saadaan rauha. Ja lisää lääkkeitä, mieluiten lapiollinen naamaan joka aamu, niin saavutetaan terveys.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
7.3.2022 11:42
Vastaa...  Eikö niin

Jos jossain on sota, sinne tarvitaan aseita sodan voittamiseksi, että saadaan rauha vihollisen tuhon kautta.
Rauhan tultua nitä aseita vasta tarvitaankin opettamaan hyökkääjälle, ettei kannata yrittää uudestaan.

Jos on sairas, tarvitsee lääkkeitä sairautensa hoitoon.
Jos mieluummin haluaa juoda hopeavettä, mikäs siinä.
Mutta älä tule tyrkyttämään tapojasi muille.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
7.3.2022 14:47
Vastaa...  Qroquius Kad

Se oli retorinen ilmaisu, ei suoraan suunnattu vaikka sellaiseksi sen voi helposti mieltää.

Niin
Niin
7.3.2022 13:38
Vastaa...  Eikö niin

Jopa Martin Luther King hyväksyi sodan.

Suomi Finland
Suomi Finland
7.3.2022 11:46

Tilanne on täysin perseestä. Suomella on idän suunnassa kasvoton vihollinen.

Odottelen mielenkiinnolla koska rasmuksessa hoksataan, että on rasismia ottaa kemuja Suomeen, kun Suomi ei enää olekaan niin turvallinen maa, vaan pikemminkin vanhan vainolaisen, ryssän, jälleen uhkaama.

Varmaan rasmuslaiset alkavat vaatia, että kemut lähetetään kotiin turvaan, mutta tietenkin mittavan kotiuttamisrahan kanssa.

X
X
7.3.2022 18:52
Vastaa...  Suomi Finland

Loistava idea, turvapaikan hakijat himaan Suomesta kun Ryssä uhittelee. Tuskin tarviivat kotiuttamisrahoja kun ovat menossa kotiin. Tietysti kotiinpaluuhaluja tehostaa jos vaaditaan täällä oleville asepalvelus pakolliseksi. Voi tulla jopa pikku ruuhkaa ulosmenoteille.

Suomi Finland
Suomi Finland
7.3.2022 12:01

Supon Pelttari: Ei häirintää tai vihaa Suomessa asuviin venäläisiin (iltalehti.fi)

Sanoisin, että Supon mies puhuu nyt asiaa. Ei mitään painetta pidä suunnata Suomessa asuviin venäläisiin, vaan heidät pitää jättää rauhaan.

Sen sijaan kansanpetturit ovat eri asia ja niistä tuskin ryssäkään piittaa.

Pirtsakka
Pirtsakka
7.3.2022 13:10
Vastaa...  Suomi Finland

Olet oikeassa. Itsekin yritin oliko se nyt eilen vääntää rautalangasta, mutta palautetta tuli että kopsahti. Venäläisethän pakenevat itsekin, BBCn sivuilla näytettiin autojonoja Vaalimaalta.Suomen teeveessä näytettiin hyvinvoivan näköisen rouvan haastattelu, jossa hän sanoi että “siellä ei voi enää asua”.Ukrainasta pakenevat sekä venäläiset että ukrainalaiset, eilisen uutisissakin haastateltu nainen oli venäläinen.Kansa ja oligarkit ja kenraalit, ihan kaikki pelkäävät Putinia. KAIKKI. Maailmankuulu sopraano Anna Netrebko viskattiin ulos New Yorkin Metropolitan-oopperasta, kun ei suostunut kritisoimaan Putinia. Luultavasti hän on kuullut uudesta laista, joka koskee niin venäläisiä kuin ulkomaalaisiakin ja jonka turvin kriitikot voidaan paiskata tyrmään jopa 15 v. Ei kaiveta verta nenästä.

Nirri
Nirri
7.3.2022 13:43
Vastaa...  Pirtsakka

Kapellimestari Gergiev sai myös potkut Münchenistä, hänkin maailmankuulu ja Putinin lähipiiriä. Entäs se Steven Seagal, amerikkalainen näyttelijä? Hengissä?

sinkomies
sinkomies
7.3.2022 12:27

Siellä tankissa iivanoiden perskarvat kärähtää. Khihi hihi hih hii!