Kurdeilla mielenilmaus Tukholmassa Turkin suuntaan

Kurdien PKK–jäsenet pitivät Tukholmassa näyttävän mielenosoituksen sen jälkeen kun Turkki ilmoitti, että kurdi-asia on Turkin yksi vaatimus Ruotsin ja Suomen mahdollisesta Nato-jäsenyydestä.

Kurdien PKK–järjestöstä voidaan olla montaa eri mieltä, mutta tässä filmillä on taustaa sille miksi Turkki painostaa varsinkin Ruotsia kurdi-asialla koskien Nato–jäsenyyttä.

PKK:n mielenosoitus Tukholmassa sen jälkeen kun Turkki ilmoitti Ruotsille ehdoistaan, eli keskustelua kurdi-asiasta.

Joka tapauksessa pääministeri Magdalena Andersson kertoi, että Ruotsi aikoo parantaa ja tiivistää yhteistyötä Turkin kanssa kaikilla osa-alueilla. Turkin media on ollut tästä mielissään ja Ruotsin toimet on nähty positiivisena ikään kuin vastaan tulemisena. Joidenkin mielestä se on kaupankäyntiä, joidenkin mielestä diplomatiaa, kuten turkkilaiset mediat kirjoittavat.

Tämä Turkki–sivujuonne tässä Nato-asiassa on aivan liian ylitulkittu medioissa. Kannattaa tosiaan ymmärtää se, että Turkki ei ole mitenkään epäämässä Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyyttä vaan käymässä kauppaa, tai diplomatiaksikin sitä siis kutsutaan.

Turkki näkee tässä tilaisuuden tehdä joitakin siirtoja kurdien suhteen, sillä onhan heillä ollut keskinäinen vihanpito jo 40 vuotta. Ruotsi taas on ollut joinakin vuosina hyvinkin aktiivinen kurdien tukija ja myöntänyt mm. turvapaikkoja auliisti.

Neuvotteluista joka tapauksessa tule helppo nakki. Turkilla on omat vaatimuksensa ja voidaan vain arvailla, että miten Ruotsi suhtautuu vaatimuksiin. Suomellahan ei sinänsä ole kovin iso rooli, vaikka maa mainitaan nimeltä, mutta Ruotsissa kurdeja on moninkertaisesti verrattuna Suomeen ja turvapaikkoja on annettu monille Turkin mukaan terroristeille.

 

Taas kannattaa pitää vaan pää kylmänä eikä panikoida. Jos on taipumusta panikointiin, niin kannattaa pitää paperipusseja aina lähistöllä.

Subscribe
Notify of
guest
79 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Qroquius Kad
Qroquius Kad
17.5.2022 21:59

Ehkäpä kurdien voisi olla viisasta pitää puheena olevassa asiassa matalaa profiilia sen sijaan, että lähtevät kaduille antamaan havaintoesitystä miksi heistä ei pidetä Lähi-idässä eikä oikein muuallakaan?

Kurdi sulle, Nato mulle
Kurdi sulle, Nato mulle
18.5.2022 14:24
Vastaa...  Qroquius Kad

Ehkäpä Ruotsalaisten kannattaisi nyt äkkiä mennä keräämään Kurdit kaduilta ja laittaa heidät ensimmäisellä pikalennolla Ankaraan?

Ertonen olisi iloinen, Ruotsin veronmaksajat olisivat iloisia ja NATO-kortti pompsahtaisi taskuun!

Daavidin poika
Daavidin poika
18.5.2022 18:42
Vastaa...  Qroquius Kad

Niinpä..Tämä Kurdien protesti on mielestäni aika outo ilmapiiri. Kurdeja alkoi valumaan Ruotsiin joskus 1975-1980-luvulla. Eli nämä Kurdit jotka protestoi Ruotsissa juuri nyt, he eivät ole edes syntyneet silloin kun heidän vanhemmat ovat saaneet jalansijan pakolaisena Ruotsissa. Tämä on hyvä esimerkki siitä miksi meidän länsimaalainen huippu koulutus ei kelpaa heille, pitää vain ajaa omia etujaan maasta mitä ei ole edes olemassakaan.!
Myös Suomessa on erittäin paljon alaikäisiä muslimi rikollisia Mietin vain sitä, että eikö, esim Helsingin, Vantaan, ja Espoon kaupunkien sosiaalihuollot voisi lähettää näitä alaikiäisiä sotaa, vainoa, ja kidutusta paenneita tulevana syksynä marjametsään poimimaan marjoja. Onhan kuitenkin Suonenjoki suuri mansikka kunta..

mari
mari
17.5.2022 23:02

Jos nyt historiasta muistan oikein niin oliko se britit jotka pettivät kurdit lupaamalla heille oman valtion aikanaan, mutta kun alettiin piirtämään lähi-idän karttaa uusiksi, jätettiin kurdit useamman eri valtion alueelle, mm. Turkki, Irak, Syyria, Iran. Enpä sitten tiedä olisiko lähi-idässä sen rauhallisempaa jos kurdeilla olisi oma valtio. Mutta ehkä heitä olisi vähemmän siellä Pohjolassa, tai sitten ei, kuka näistä tietää. Mut tää Nato jutska, selvää on että Erdogan näki tässä tilaisuuden pelata hieman peliä, ottaa se hyöty mitä mahdollisesti on saatavissa. Suomi mainitaan lähinnä siksi, että haemme Ruotsin kanssa yhtäaikaa Natoon. Googlen avulla yrittänyt lukea turkkilaisia medioita ja ei siellä Suomesta juuri mainita mitään. Ruotsista kyllä sitäkin enemmän.
.

Jolophi
Jolophi
17.5.2022 23:58
Vastaa...  mari

99% kurdeista pilaa 1% maineen, sitähän se aina on.
Monoa persuksille ja lähtömaahan terkut.

No. 1
No. 1
18.5.2022 01:22
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Klaanikulttuureita nuo ovat, niin kuin muutkin siltä suunnalta. 💩

peelo
peelo
18.5.2022 04:42
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Ainakin mitä katsoo täällä rikostilastoja, niin vieläkin agressiivisempia ja väkivaltaisempia jengiläisiä ja pahempia raiskareita kuin muut sieltä päin tulijat.

pöh
pöh
18.5.2022 08:58
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Kurdit on ihan yhtälailla fanaattisia kuin islamistit. Ne pakkonaittaa tyttäriänsä jne. Eli tervemenoa vaan sinne mistä on tullutkin, niitä ei täällä kaivata.
Menköö sen kivikautisen kulttuurins kanssa ihan minne haluavat, kunhan ovat mahdollisimman kaukana täältä.

Minä
Minä
18.5.2022 06:45
Vastaa...  Jolophi

Ymmärtääkseni enimmäkseen kurdit esim. Ruotsissa eivät ole ongelmallisia. Tunsin Tukholmassa aikoinaan yhden kurdin, jolla oli kirjapaino. Osan ajastaan hän käytti kurdinkielisten lastenkirjojen painamiseen, koska niiden painaminen Turkissa oli ainakin silloin kielletty. Hän toimi varsin asiallisesti liiketoiminnassaan. Teki minulle joitain juttuja ja minä tein hänelle jotain juttuja, eikä ollut ongelmia.

Tämä ei tietenkään edusta kaikkia kurdeja, mutta en nähnyt kurdeilla sellaisia ongelmatasoja kuin arabeilla ja afrikkalaisilla. Mainitsemani kurdi oli vieläpä oikein hyvin sopeutunut. Saattaa tietysti olla, että en nähnyt ”oikeita” piirejä ongelmallisuuden havaitsemiseksi.

mari
mari
18.5.2022 10:23
Vastaa...  Minä

On aina ilo lukea jos joku tuosta ilmansuunnasta tullut on todellakin sopeutunut ja kykenee elättämään itsensä ja perheensä, ellei peräti ollut nettoveronmaksaja tämä kuvailemasi kurdi.
Nyt kuitenkin kun katsotaan rikostilastoja, niin on aika selvää ettei sopeutuminen – ainakaan Suomeen – ole järin hyvin onnistunut. Ruotsin kurdien tilastoja ja muuta infoa en ole jaksanut kaivella esiin, mutta Suomessa heillä on reipas yliedustus rikostilastoissa eikä työttömyysastekaan ole järin korkea. Myös kulttuuri on takaperoinen, vaikka nämä sallivatkin naisensa mennä armeijaan ja ihan rintamalla sotimaan.

Ohmygod
Ohmygod
19.5.2022 11:36
Vastaa...  mari

Tarkoitit kai työllisyysastetta?

mari
mari
19.5.2022 13:28
Vastaa...  Ohmygod

Joo, sitäpä juuri. Tosin työttömyysprosentti olisi paljon selkeämpi. Eikö sellainen termi muuten ole ollut joskus käytössä?

Daavidin poika
Daavidin poika
18.5.2022 20:29
Vastaa...  mari

Onhan se kuitenkin suuri helpotus ainakin Israel:ille, kun Ruotsi on ottanut huostaansa nämä kapinalliset, sotaa ihannoivat kurdit.Kyllä Kurdit osoittaa mieltään väärässä maanosassa (Pohjois-Euroopassa) Menkööt sinne osoittamaan mieltään mistä ovat syntyneet. Ei Ruotsalaisilla ole ollut koskaan mitään annettavaa Kurdeille, muuta kuin sosiaaliturva, ja sehän ainakin tuntuu Kurdeille kelpaavan..

mari
mari
19.5.2022 01:20
Vastaa...  Daavidin poika

Ei kai kurdien ykkösvihollinen ole muu kuin Turkki. Irakissa niillä näyttää bisnekset sujuvan hyvin kun saivat sen öljykaupungin haltuunsa. Mutta en ainakaan muista lukeneeni juttuja joissa kurdien olisi kerrottu riehuvan Israelia vastaan. Vaan voinpahan minä muistaa väärinkin. Eikä olisi edes eka kerta.

Umpio
Umpio
17.5.2022 23:04

Kuvottavaa tämä Turkin toiminta. Joutuukohan Suomi ja Ruotsi Erdoganin valtapelin pelinappuloiksi, jossa pelin hutikortti jää pakolaisina näissä maissa oleville kurdeille, jotka ova hyvin kotoutuneita. Nollatoleranssi Isis-hyysääjä Erdoganin vaateille.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
18.5.2022 20:21
Vastaa...  Umpio

Erdo-kaani on ottanut Suomen ja Ruotsin pelinsä nappuloiksi, mutta se peli ei ole hänen itsensä hallittavissa mielensä mukaan.
Hänellä on nimittäin 29 vastapeluria, mm. USA ja Kanada.

Alpertti
Alpertti
19.5.2022 05:16
Vastaa...  Umpio

Kannattaa muistaa, että NATO ei ole mikään puolustusautomaatti, niin kuin tuki liittymisellekään ei tarkoita sitä, että automaattisesti luovuttaisiin asevientikiellosta ja lähetettäisiin kurdit turkkilaiselle hirsipuulle.

Make’s perfect sense
Make’s perfect sense
17.5.2022 23:48

FREE Abdullah Öcalan INPRISON Erdogan now.

Abdullah Öcalan sulttaaniksi Turkin sulttaanin paikalle.

To Hell with Erdogan. Long live FREE and very large Curdistan.

Finland supports Curdistan independence and Sweden too.

From Finland to Turkey/Erdogan/ all Turks

Turkey is a just stupid BIRD, nyt it’s still a lot wiser than FAKE-PRESIDENT ERDOGAN – who is on all ways impotent and unable to really stop Finland and Sweden from joining NATO!

Greetings from Finland…

To TURKEY, its IMPOTENT FAKE-PRESIDENT ERDOGAN and its STUPID BIRD people.

We ALL HEIL FREE CURDISTAN, PKK and YPG!

Sweden should and probably will give NOBEL’S PEACE PRICE TO Curdistans great leader Abdullah ÖCALAN and another to TURKEY’S TRUE PRESIDENT Fethullah GÜLEN!

Moonman
Moonman
18.5.2022 00:50

Samaan aikaan sale ja calle-kustaa kilistelevät maljoja kuninkaanlinnassa, että nyt ollaan turvassa koska nato, samalla kun ympärillä tikittää demografinen islamin aikapommi.

mari
mari
18.5.2022 01:58
Vastaa...  Moonman

No oishan se jatkanut tikittämistä ilman Nato – jäsenyyttäkin.

Moonman
Moonman
18.5.2022 10:22
Vastaa...  mari

Juu niin olisi, mutta naurettavia nuo kaksoisstandardit, että tämä venäjä/nato-kysymys oli kiireinen elämän ja kuoleman kysymys, mutta se ei ole jos puolet maan väestöstä koostuu parinkymmenen vuoden sisällä äo 80 kehitysmaalaisista

mari
mari
18.5.2022 10:39
Vastaa...  Moonman

Ei se niin ÄO niin nopeasti romahda. Tai sitten valtaosan valkoisesta väestöstä olisi poistuttava Euroopasta jotta tuollainen ÄO-luku olisi mahdollista. Mut hei, ymmärrän ja jaan huolesi. Kansainvaellus ei voi jatkua niin kuin se on jatkunut viimeiset 20-30 vuotta, muussa tapauksessa eurooppalaiset kulttuurit tuhoutuvat voimakkaampien ja väkivaltaisten kulttuurien tieltä. Seppo Oikkonen kirjoittaa tästä hyvin. Pientä optimismia antoi mulle tanskalaisten täyskäännös kehitysmaamaahanmuutossa (onks toi oikea yhdyssana?). Kuka sen muutoksen tekisi Suomessa ja monissa muissa Euroopan maissa? Tuntuu siltä, että kaikki ovat yhtä ja samaa järjestelmäpuoluetta. Pitäisi saada salonkikelpoisia vaihtoehtoja puoluekentälle, sellaisia joita voisi se Pihtiputaan mummo kuin stadilaisetkin äänestää.

Moonman
Moonman
18.5.2022 11:04
Vastaa...  mari

Ei valkoisten äo romahda, mutta heidän määränsä vähenee vuosittain koska kuolleisuus on suurempaa kuin syntyvyys, samalla kun vierasväestön määrä kasvaa. Lisäksi tilastot valehtelevat koska maassa syntyneet afrikkalaiset ja lähi-itäläiset kirjataan ”suomalaisiksi ja ruotsalaisiksi”. Tanskalaiset tekivät oikein, mutta liian vähän ja liian myöhään jos maahan on ehtinyt muodostua lumipalloefektinä se väestöpooli joka kasvamalla joka vuosi ohittaa lopulta kantaväestön määrän vaikka maahanmuutto olisi nolla. Tanskassa onnistuttiin siirtämään overtonin ikkunaa siten, että tuosta aiheesta voi puhua poliittisesti. Suomessa edes persut eivät voi, koska pitää olla ”salonkikelpoinen”

mari
mari
18.5.2022 16:12
Vastaa...  Moonman

Juu, mä oon samaa mieltä. Mut ”salonkikelpoisuuden” taisit tulkita väärin. Tarkoitin sillä sitä, että syntyisi useaan Euroopan maahan kansallismielisiä puolueita joita voisi äänestää niin duunarit kuin silkkimunatkin. Eli se mitä yritän sanoa on se, että voitaisiin olla tästä kansainvaelluksesta yhtä mieltä ja sehän olisi se, että sille laitetaan nyt stoppi kertakaikkiaan. Johan ilta-sanomatkin totesi, että ilmastonmuutoksen juurisyy on nimenomaan tuo korkea syntyvyys (mä en ole ”ilmastonmuutos ihmisiä”), mut korkea syntyvyys on todella valtava ongelma niin eläimille, luonnolle kuin ihmisten kulttuureille.

Moonman
Moonman
18.5.2022 19:27
Vastaa...  mari

Salonkikelpoisuudella varmaan tarkoitetaan noin yleisesti sitä että noudatetaan parlamentaarisia sääntöjä eikä mainita juutalaisia. Harmi että kaikkien maiden kansallismieliset eivät voi olla kavereita keskenään koska jotkut ovat joillekin liian ääärrrioikealla ja toiset liian kevyitä.

mari
mari
18.5.2022 19:44
Vastaa...  Moonman

Juu, ihan samaa mieltä tästä keskenään riitelystäk. Kun kuitenkin tavoite on enemmän tai vähemmän kaikilla sama, eli saada stoppi tälle hulluudelle = kansainvaellus Eurooppaan. Mä olen hyvin suvaitsevainen mitä tulee mielipiteiden eroihin,, mut mitään kreikkalaistyylisiä aamun auringonnousun (vai mikä sen nimi nyt olikaan) natsipuolueita en kyllä ala hyväksymään.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
18.5.2022 20:22
Vastaa...  mari

Se oli Kultainen Aamunkoitto, mistä tuli mieleeni kuuluuko sen puolueen jäsenten kultaisiin aamutoimiin kultainen aamupala ja kultainen suihku?

mari
mari
19.5.2022 01:43
Vastaa...  Qroquius Kad

No sehän se oli. Veikkaan aamutoimiin kuuluvan nuo molemmat toimenpiteet. Joku vuosi sitten täällä PT-Mediassa joku kyseisen puolueen kannattaja soimasi minua siitä kun äänestin pormestarin vaaleissa Helsingissä kokoomuksen ehdokasta, eli Vapaavuorta. Ja vain siksi, että hän vastusti suurmoskeijaa kun taas Sinnemäelle se olisi sopinut hyvin. Taktinen äänestys siis. Niin, tämä kyseisen puolueen kannattaja kehui kuinka liike on nousussa ympäri Euroopan ja menee kuulemma vain pari-kolme vuotta niin useissa Euroopan maissa on Kultaisen Aamunkoiton sisarpuolueita pilvin pimein. Rohkenin epäillä väitettä ja sain kuulla olevani typerys joka ei ymmärrä politiikasta mitään vaan äänestää kokoomusta. Se ei tajunnut edes sitä taktisen äänestyksen ideaa. Luultavasti samat aamutoimet kuin idoleillaan.

Moonman
Moonman
18.5.2022 23:34
Vastaa...  mari

Niin, juuri tämä. Joku kansallismieliseksi itseään luonnehtiva voi ihan samoin sanoa ”en kyllä ala hyväksymään viktor orbania, koska…” juuri tämän takia ei voi olla mitään yhteistä rintamaa. Tuomitsevatkohan vasemmistolaiset ikinä tovereitaan sen takia että olivat liian kommunistisia?

mari
mari
19.5.2022 01:31
Vastaa...  Moonman

Enkö mä nyt erotellut selvästi ettei selkeästi itseään pitävät natsit kelpaa. Orban menee heittämällä mun jengiin. Alkaa tämä tulkinta siitä kuka on natsi tai mikä puolue on tai voisi olla (riippuu kuka määrittelee) natsipuolue, mennä vähän liian tulkinnanvaraiseksi. Nykyään natsitellaan ihan pikkujutuista. Onhan jonkun mielestä varmaan se Pihtiputaan mummokin natsi. Näköjään mun pointti ei ihan saavuttanut tavoitetta. Yritän seuraavalla kerralla ilmaista itseäni selkeämmin.

mari
mari
19.5.2022 09:02
Vastaa...  Moonman

Omassa kommentissani tein täysin selväksi, että mulla raja kulkee natseissa ja natsipuolueissa.Minun porukkaan joku Viktor Orban menee heittämällä. Voi kunpa Suomella olisi hänen kaltainen pääministeri jolle oman kansan etu tulisi ensin ja joka ei nöyristele brysseliä. Hitot siitä jos sieltä tulisi jotkut sakot jostakin, halvemmaksi se tulisi kuin maksella näitä nykyisiä miljardeja joita sinne on lahjoitettu vuosien varrella. Niin, enpä usko, että olisin itse ensimmäisenä lyömässä kiilaa kansallismielisten rintaman väliin (vaikka en natseista tykkääkään, ja luulenpa etten ole ihan yksin mielipiteeni kanssa mitä tulee natseihin, he pilaavat vain kansallismielisten maineen valtaväestön silmissä).

Moonman
Moonman
19.5.2022 12:06
Vastaa...  mari

Orban nyt oli vain esimerkkinä siitä, että natsittelu on niin epämääräinen käsite, ettei se kerro oikeastaan mikään. kultainen aamunkoitto ei ollut mikään kansallissosialismin uusi tuleminen, mutta habituksen ja visuaalisen ilmeen puolesta siitä saatiin revittyä kohuotsikoita ”luotettavan median toimesta”. Lisäksi kreikkalaisilla voi olla aivan perustavanlaatuisesti erilainen käsitys siitä mikä on hyväksyttävää politikointia ja mikä ”natseilua”, kun taas suomessa on totuttu siihen että kaikki perussuomalaisia kovemmalla linjalla oleva on natseilua.

mari
mari
19.5.2022 13:37
Vastaa...  Moonman

No sovitaan sitten niin. Natsittelusta on tosiaan tullut hyvin epämääräinen käsite ja sitä voidaan käyttää poliittisena lyömäaseena. Mut nyt mä jätän tämän tähän. Mulla on vapaapäivä ja ’vamos a la yapla’ sanoi Maracaibon kasvatti kun biitsille halusi lähteä.

Tietäjä
Tietäjä
19.5.2022 00:15
Vastaa...  mari

”Pitäisi saada salonkikelpoisia vaihtoehtoja puoluekentälle, sellaisia joita voisi se Pihtiputaan mummo kuin stadilaisetkin äänestää.”
https://sinimustaliike.fi/
Siinä se on, aidosti suomalaisten puolue eikä samanlainen kusetus kuin perussionistit

pöh
pöh
18.5.2022 04:19
Vastaa...  Moonman

Ja Suoli Niinistökin tapaa taas Bidenin.

Edelleen tuomitsen ehdottomasti ryssien hyökkäyksen Ukrainaan, siinä ei ole mitään puolusteltavaa.
Mutta tää natoteatteri Suomessa on jotain ihan käsittämätöntä.
EU:sta on opittu että kansaa helppo hallita pelolla, ja kriisien varjolla voidaan tehdä mitä vain päätöksiä välittämättä mistään laeista ja säännöistä.

Vähän asian vierestä, niin facebook esimerkiksi salli kiihottamisen kansanryhmää vastaan, kunhan se kansanryhmä on venäläiset.
Miettikää nyt kuinka sairasta tää on?

peelo
peelo
18.5.2022 04:46
Vastaa...  pöh

Eli sallii kertoa mitä ne ovat kansana tehneet? ei sen puoleen, niin se pitäisi olla sallittua kaikkien osalta.

pöh
pöh
18.5.2022 19:02
Vastaa...  peelo

Niin nytkö sitten ihmiset saakin tuomita kansalaisuuden perusteella?
Tähän asti se on ollut rankasti kriminalisoitua, ja jokaista ihmistä on pitänyt kohdella yksilönä.

mari
mari
18.5.2022 19:58
Vastaa...  pöh

Missäs suuresti kunnioittamani superkyttä Taponen luuraa? Somessa vihapuhetta havaittu eikä Taposta ole näkynyt eikä kuulunut visertämässä kuinka ”tällainen täyttää rikoksen merkit ja asianomaiset tulevat saamaan syytteet”. Kelatkaas jos kurdeista – jotka siis sotii par’aikaa aivan kuten Venäjäkin – keskusteltaisiin Facessa samaan tyyliin, eihän Taponen pysyisi pöksyissään.

YK:n agentti 2030
YK:n agentti 2030
18.5.2022 07:02
Vastaa...  Moonman

Tuollainen kemujytky kasvaa korkoa myös Suomessa ja taitaa saada lisää ”materiaalia” Ruotsista kun maat näyttävät nyt muutenkin käyvän yhtä jalkaa.

pöh
pöh
18.5.2022 02:22

Suomessa ainakin kurdit on ihan yhtä tänne sopimatonta joukkoa kuin islamistitkin.
Saisivat pitää ne taistelunsa ihan omissa maissaan.

peelo
peelo
18.5.2022 04:45
Vastaa...  pöh

Muslimejahan ne kurditkin ovat ja merkittävä osa niistäkin keskimääräistä änkyrämpiä sellaisia.

kari ilmarinen
kari ilmarinen
18.5.2022 13:05
Vastaa...  pöh

Yes, ei Suomikaan ryssiä vastaan tapellut Espanjan aurinkorannikolla..

Runtiti-pou
Runtiti-pou
18.5.2022 07:11

Suomen on syytä lopettaa asevientikielto ja tehdä jotain seremoniallista kurdiasialle

Bling Bling
Bling Bling
18.5.2022 07:58

Kummalista kyllä, olen tässä kysymyksessä Turkin kanssa samaa mieltä: kurdiväestömme voitaisiin luovuttaa Turkkiin, sillä nämä Lähi-Idän omat mustalaiset eivät ole hyvinvointia rakentava osa länsimaista yhteiskuntaa ja meillä on jo omasta takaa kattava valikoima kansanryhmiä, jotka vaikuttavat heikentävästi suomalaiseen yhteiskuntaan ja hyvinvointiimme.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
18.5.2022 12:14
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Ei vaan kasaarijuutalaisia ja saatananpalvojia.

Bling Bling
Bling Bling
19.5.2022 19:59
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

No savolaisia tietenkin, mutta kuten tarkennuksena ehdittinkin jo mainita, erityisesti kasaarijuutalaissavolaisia ja saatananpalvojasavolaisia.

Ville
Ville
18.5.2022 08:46

Jos Turkin toiminta on vain kaupankäyntiä, niin täytyy sanoa, että ihan on uudenlaista sellaista. Nimittäin kun ottaa huomioon, että Erdogan ilmoitti maanantaina 16.5 hyvinkin selväsanaisesti: Turkki ei tule puoltamaan Suomen ja Ruotsin Nato jäsenyyttä, ja asiasta on turha tulla edes keskustelemaan. Mites sitä kaupankäyntiä sillä lailla käydään?

Taitaa nyt olla sillä lailla, että syyt Turkin kantaan on jotain ihan muuta kuin Kurdit, mutta Kurdi-asia on vain helpoin nostaa framille. Kannataa esim. muistaa, että USA tuossa taannoin yritti vallankaappausta Turkissa. Eiköhän ne oikeat syyt löydy ennemminkin siltä suunnalta, ja siksi kehoitus – turha tulla edes neuvottelemaan.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
18.5.2022 12:15
Vastaa...  Ville

Turkkilaisessa basaarissa kauppaa käydään juuri tuolla tavalla.

Erdon Puoti
Erdon Puoti
18.5.2022 13:43
Vastaa...  Qroquius Kad

Vika on vaan siinä että kun saadaan yksi asia sovittua niin putkahtaakin esiin seuraava vaatimus.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
18.5.2022 14:29
Vastaa...  Erdon Puoti

Turkkilaisessa basaarissa kauppaa EI käydä sillä tavalla;
kauppias tietää menettävänsä asiakkansa sellaisella tinkimisellä.
Ei Erdo-kaanilla ole oikeasti mitään, millä tuo voisi kiristää NATOa.

mari
mari
18.5.2022 16:16
Vastaa...  Qroquius Kad

Just näin. Turkkilainen sulttaanintekele yrittää vain käyttää tilannetta hyväkseen ja hyötyä siitä vaikka tietää loppupeleissä häviävän. Kai se on funtsinut että ”ei se ota jos ei annakaan”.

Erdon embargokiukku
Erdon embargokiukku
18.5.2022 16:18
Vastaa...  Qroquius Kad

Oivoi Krokinen, seuraavaksi vedetään esiin ne ase-embargot. Ei tämä juttu kurdeihin lopu.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
18.5.2022 20:29

Erdo-kaanilla on vastassaan 29 NATO-maata, puolellaan ei yhtään.
Mitä enemmän Erdo pelaa kovaa peliä, sitä kauemmas hän Turkkia ajaa NATOn keskiöstä.

Jos hän erehtyy vaatimaan liikoja, hänet pudotetaan samaan hylkiökastiin Putlerin kanssa, Turkin suurlähestystöjen ja kaupallisten edustustojen diplomaatit karkotenaan ja Turkki lyödään taloussaartoon.

Turismista riippuvainen Turkin talous luhistuisi puolessa vuodessa.

Kyllä Erdo tietää, milloin lopettaa;
ei hän tätä peliä voi sanella mielensä mukaan.

Ohmygod
Ohmygod
19.5.2022 11:48
Vastaa...  Qroquius Kad

Kaanilla on vielä se vanha ase: Kumiveneet, joilla kelluttaa kaikki Eurooppaan haluavat Kreikan saarille. Eurooppa on hirttäytynyt omiin sääntöihinsä ja vastaanottaa kaikki yrittäjät selityksineen.

Ilmari
Ilmari
18.5.2022 08:54

Kun EU on katsonut että PKK on terroristijårjestö, miten sen lippuja voi vapaasti liehutella?

Särmääjä
Särmääjä
18.5.2022 09:22
Vastaa...  Ilmari

Niin tai ylipäänsä hyysätä. Vai onko tämä nyt semmonen yksi harvoista järkevistä EU:n linjauksista, jota ei sitten noudateta. Kurdit on yksiä parhaiten järjestäytyneimpiä ja pahimpia tappelijoita ja riehujia, mitä ainakin Suomessa on matupiireissä. Ne on tiiviisti yhdessä aina väkivaltavasemmiston ja antifan kanssa.

Särmääjä
Särmääjä
18.5.2022 09:46

Suomi ja Ruotsi on nyt varmasti päästä varpaisiin asti valmiita nuoleskelemaan Erdogania oman edun tavottelemiseksi eli Natoon pääsemisen varmistamiseksi. Suomihan oli jo aiemminkin ajamassa täydellä höyryllä Turkkia EU:hun ja nykyään sitten muita paskamaita kuten Albaniaa ja Makedoniaa, että saadaan aina vaan lisää maksettavaa ja vapaata liikkuvuutta tänne.

mari
mari
18.5.2022 16:22
Vastaa...  Särmääjä

Ei Suomi yksin päätä mitä maita eu:hun tulee uusiksi jäseniksi, tiedät sen kyllä itsekin. Jos laajentumiskomissaari sattuu olemaan suomalainen niin ei se aja näitä rupumaita eu:hun sen vuoksi, vaan sitä siksi, että se tekee Brysselille duunia. Siellä nää jutut päätetään suljettujen ovien takana kuten vanhassa kunnon neukkulassa.

Särmääjä
Särmääjä
18.5.2022 21:00
Vastaa...  mari

Ei vaan Suomen valtion kanta on että noiden mafiamaiden kanssa pitää alottaa jäsenyysneuvottelut mahdollisimman pikasesti. Näin joku Suomea kokouksessa edustanu ämmä sano juuri.

mari
mari
19.5.2022 01:48
Vastaa...  Särmääjä

Kyllä, mutta Suomen virallinen kanta on ihan eri asia kuin se mihin lopulta Bryssel ryhtyy. Olen toki samaa mieltä ettei näitä rupumaita pidä missään tapauksessa ottaa jäseneksi. Itseasiassa osa pitäisi potkia pois kuten Romania ja Bulgaria.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
19.5.2022 11:29
Vastaa...  mari

Miksei muuten, mutta silloin avattaisiin sivusta Ryssälle.

Jupi
Jupi
18.5.2022 11:17

Sellainen nippusidelukolla varustettu muovipussi toimii paremmin, lopullinen ratkaisu

Ria Novosti/ Tiltu 18.5
Ria Novosti/ Tiltu 18.5
18.5.2022 13:27

”Så istället för en snabb och entusiastisk påfyllning av alliansen, väntar världen på ännu en KOMEDI av situationer med offentliga gräl, utpressning, övertalning, hot och FÖRNEDRINGAR som blivit bekanta de senaste åren. Dessutom kommer förnedring först och främst för FINNARNA och SVENSKARNA själva, som beslutat att göra Nato nöjda med sitt deltagande och förväntar sig att den RÖDA MATTAN ska rullas ut framför dem, men istället nu dömd till den offensiva rollen som petitioner, som trampar på tröskeln och BER OM NÅD. Dessutom, vilket är typiskt, inte i Washington eller Bryssel , utan i Ankara . Mot denna bakgrund ser SVERIGES och FINLANDS beslut att gå med i Nato särskilt imponerande ut. Man kunde knappast tänka sig en mer levande symbol för EUROPAS SJÄLVMORD. (etc)

Ria Novosti käännös
Ria Novosti käännös
18.5.2022 13:33

Joten liittouman nopean ja innostuneen täydentämisen sijaan maailma odottaa jälleen uutta KOMEDIAA viime vuosina tunnetuista julkisista riita-, kiristys-, suostuttelu-, uhkailu- ja NÖYRYYTYStilanteista. Lisäksi NÖYRYYTYS kohdistuu ennen kaikkea SUOMALAISIIN ja RUOTSALAISIIN, jotka ovat päättäneet ilahduttaa Natoa osallistumisellaan ja odottavat PUNAISTA MATTOA vierittävän eteensä, mutta ovat nyt tuomittuja hyökkääjäksi vetoomuksen esittäjiksi jotka astuvat kynnykselle ja RUKOILEVAT ARMOA. Lisäksi, mikä on tyypillistä, ei Washingtonissa tai Brysselissä, vaan Ankarassa. Tätä taustaa vasten RUOTSIN ja SUOMEN päätökset liittyä Natoon näyttävät erityisen vaikuttavilta. Voisi tuskin kuvitella elävämpää EUROOPAN ITSEMURHAN symbolia. (jne)

Make’s perfect sense
Make’s perfect sense
18.5.2022 13:45

… noo, tekee hyvää olla vaihteeksi rähmällään Turkin suuntaan. Vielä kun pohjoisnavalle perustettais joku eskimoiden joulupukinvaltio, niin pian nuo WEF:in ja itsensäedustajat päättäis että sinne meidän pitäis seuraavaksi nöyrästi kumartaa – toki samalla näytettäis persettä Mekan suuntaan. Mutta hei siitä sitten globalistien kompassiin seuraava suunta jolle alistua.

Miksi hyysääme näitä?????
Miksi hyysääme näitä?????
18.5.2022 14:19

Musliminaisten on hyvin vaikeaa saada avioeroa koska virallinen avioero ei riitä vaan pitää imaamilta kerjätä myös Sharia-avioero. Ja mikäli sitä ei saa elää nainen vaarallisesti: ei voi mennä uusiin naimisiin eikä hankkia lapsia. Plus uhka entisen ukon ja suvun taholta.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/svt-forklarar-kvinnor-tvingas-kvar-sa-fungerar-en-islamisk-skilsmassa

Et näe lapsia enää koskaa
Et näe lapsia enää koskaa
18.5.2022 16:43

No tämähän on Suomessa päinvastaisesti. Pikkuisen kärjistäen.

liisa horsmanperse
liisa horsmanperse
18.5.2022 15:01

Näin maalaisjärjellä luulisi kun sotilasliitossa yhdessä ollaan, olevan selviö että terroristit ja muutkin rikolliset palautellaan jäsenmaihin ihan automaattisesti ilman mitään ehtoja. Turkki taitaa olla ensinmäinen näistä islam maista joka vaatiin rikollisiaan tuomittavaksi, irak ei suostunut edes rahasta ottamaan sotarikollisia yms karkureita vastaan. Suorastaan omituinen ajatus jos liitoolaista vastaan rikoksia tehnyt voisi pakoilla toisen liiton jäsenen maassa, valmistella vaikka terroria tai tukea sitä taloudellisesti, olisi todella ihan hyvä juttu jos nämä erikoiset ”turvanhakijat” pääsisi omiensa tuomiolle, tässä on tullut vähän sellaista fiilistä jotta suomeenkin on jopa haettu vaarallista ainesta.mm isis ämmiä, Sierra Leonen kannibaali ,kiduttajavirkamiestä irakista jne.

Make’s perfect sense
Make’s perfect sense
18.5.2022 16:18

Voisiko PT-media julkaista luettelon toimista joilla näiden kurdistanin PKK/YPG vapaustaistelijoiden oikeutettua & Turkkia maksimaalisesti vahingoittavaa ja erityisesti Erdogania kyrpivää toimintaa voi tukea.

kurdiliitto.fi vaikuttaa liian nössöltä ja Lahden kurdeista ymmärrän vain että koukerokieltä piirtämällä yrittävät ilmaista asioita.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
18.5.2022 18:32

Eihän Suomi voi alkaa luovuttamaan johinkin diktatuuriin tapettavaksi henkilöitä joidenkin diktaattorien paskapuheiden perusteella. Juuri sen vuoksihan natoon mentiin, että ei jouduttaisi mihinkään Putinilaan. Eikö Natoa mainostettu demokraattisten maiden yhteisönä? Tuohan on ihan muuta ja melkoinen sirkus vielä, kun ei etukäteen puhuta näistä yllätyksistä. Minusta tuntuu jo, että pitäkää tunkkinne

Qroquius Kad
Qroquius Kad
18.5.2022 22:30
Vastaa...  Runtiti-pou

Eihän näistä höpöfaarao Erdon yllätyksistä voitukaan tietää etukäteen, kun sälli oli auksi puhunut aivan muuta ja aloitti sitten iltalypsyn.

Erdoganista pelastaja
Erdoganista pelastaja
19.5.2022 00:13

Kyllä Turkki nimenomaan on eväämässä globohomojen palkka-armeijan Suomen haltuunottoa. Kerrankin Turkki tekee jotain hyvääkin. Kroatia on myös liittymässä pelastamaan Suomea globohomolta ja toivon mukaan vielä Orban liittyy mukaan.

Ehkä tässä selvitään vaikka eduskunta myikin Suomen koukkunokkien globaalille mädätysjärjestelmälle kansan tahdon ohi.

Profeetta
Profeetta
19.5.2022 11:55

Oivallinen ja kaiken selittävä sana tuo ”globohomo” Onnittelut keksinnöstä.
Olet ansainnut noobelin!