PS:n Henna Kajava: Lapsilta ei voi leikata niin kauan kuin vastaanotetaan turvapaikanhakijoita

Henna Kajava: ”Niin pitkään, kun meillä on varaa ottaa Suomeen ja Espooseen turvapaikanhakijoita ympäri maailmaa, ei ole moraalisesti oikein, että leikkaamme lapsiltamme, nuoriltamme ja huono-osaisilta.”
Subscribe
Notify of
guest
48 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Gupta
Gupta
18.6.2022 17:29

VITTUUN MEIDÄN RASISTISET LAPSET JA NUORET, JA VARSINKIN MEIDÄN RASISTIFASISTINATSIKÖYHÄLISTÖ !!!!!!!!! MUSLIMIT OVAT MAAILMAN IHANINTA !!!!!! MUSLIMIT OVAT RAKKAUTTA JA RIKKAUTTA !!!!!!!!!!!

Bling Bling
Bling Bling
18.6.2022 19:09
Vastaa...  Gupta

Gupta-valtakunta oli yksi Intian suurimmista ja vaikutusvaltaisimmista valtakunnista. Guptat hallitsivat valtakuntaa n. 320600 ja se kattoi suurimmillaan miltei koko Pohjois-Intian ja osittain nykyisen Pakistanin. Guptavaltakunta yhdisti Intian lähes 500-vuotisen hajaannuksen jälkeen. Gupta-valtakunnan aika on usein katsottu Intian kultakaudeksi, sillä pitkä rauha ja vauraus antoivat hyvän kasvualustan taiteelle ja tieteille, joista etenkin matematiikka, filosofia ja tähtitiede kukoistivat.

Gupta-valtakunta – Wikiwand

Big l
Big l
19.6.2022 09:13
Vastaa...  Bling Bling

Jepjep. 90% intian väestöstä sais muuttua tuhkaks siinä missä ählyt, neekerit ja vinosilmätkin. Lisääntyvät holtittomasti ja maapallon kantokyky loppuu näiden kansojen takia. Valkoiset eurooppalaiset on ainoaa vastuullista väkeä maapallolla. On täysin edesvastuutonta päästää noita kansoja länsimaihin sikiään ja pahentaan ylikansoitusta entisestään. Ja kun tuovat mukanaan pelkästään ongelmia.

M. U. Slime
M. U. Slime
18.6.2022 19:37
Vastaa...  Gupta

Pikemminkin yhdistelmä inkvisitiota, patriarkaalisuutta, autoritaarisuutta, keskiaikaisia uskomuksia ja pakkoneuroottisia rituaaleja.

Big l
Big l
19.6.2022 09:39
Vastaa...  Gupta

En tiä oliko tän tarkoitus olla ns satiirista läppää mut toi on vitsinä jopa iha vitun paska

mari
mari
19.6.2022 12:38
Vastaa...  Big l

Hyväkin satiiri menee hukkaan kun pauhataan caps-lock päällä. Mutsi kun osti mulle ekan luurin niin hän opetti, että jos kirjoitat txt-viestejä isoilla kirjaimilla, tulkitaan se huutamiseksi. Mikä taas on epäkohteliasta.

Minä
Minä
18.6.2022 17:50

Niin, vieraille tarjotaan parasta pöytään. Toisaalta ovathan ne suvakkien kutsuvieraita.

Omalle väelle ei tarjota muuta kuin lasku.

Onko suvakeilla tapana jakaa perheen rahat vieraille ja jättää omat lapset kurjalle ruoalle ja jättää lelut ostamatta?

Huru-ukko
Huru-ukko
18.6.2022 18:11
Vastaa...  Minä

Onko suvakeilla tapana jakaa perheen rahat vieraille ja jättää omat lapset kurjalle ruoalle ja jättää lelut ostamatta?
Onks niillä muka lapsia???

Qroquius Kad
Qroquius Kad
18.6.2022 18:48
Vastaa...  Huru-ukko

Onhan toki;
juurikin näitä ulkomailta adoptoituja ihania pikku Palleroita suklaasimmuineen ja tuuheine partoineen.

Nämä tyydyttävät batiikkipulleroiden tarpeen niin omiin lapsiin kuin lapsenlapsiin sekä jopa siihen omaan aviomieheen.
Pallerolle kun voi antaa sekä vierihoitoa ja rintaruokintaa että pillua.

DÖD BLATTE FÖRRÅD
DÖD BLATTE FÖRRÅD
18.6.2022 18:52
Vastaa...  Qroquius Kad

Ja kun karvanamujen lapsuus loppuu, niin eläke alkaa. Vanha viidakon sanonta…

Moonman
Moonman
18.6.2022 20:33
Vastaa...  Qroquius Kad

Se siitä seurasi kun piti alkaa leikkimään jotain ”tasa-arvoa” naisten kanssa

mari
mari
19.6.2022 01:49
Vastaa...  Moonman

Vähän liian helppo vastaus. Haittamaahanmuuton alkaessa 90-luvun alussa oli miehiä vallassa selkeästi naisia enemmän. Meitä Suomelle haitallista maahanmuuttoa vastustavia naisia on enemmän kuin moni uskoisikaan. Siksi joskus harmittaa lukea kommentteja joissa kaikki pyritään selittämään sillä mitä löytyy jalkojen välistä. Lähivuosien suurin katastrofi, vuoden 2015 invaasio oli aikaa jolloin useimmat keskeisimmät ministerit olivat miehiä, päällimmäisenä Sipilä & Orpo. Mitä nämä uroot tekivät? Toinen julisti antavansa asunnon pakolaisten käyttöön ja tämä taatusti lisäsi tulijoiden määrää. Ja tämä toinen sisäministeriä silloin leikkivä mutisi vain jotain epämääräistä, samalla määräten armeijan laukunkantotalkoisiin.

mari
mari
19.6.2022 09:10
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Reinfeld ei aina vaikuttanut olevan ihan tolkuissaan, niin levotonta juttua häneltä usein tuli. Yhtä hullu kuin joku vihreiden Ville Niinistö joka näkee äärioikeistoa kaikkialla. Tämä ”syy on jalkovälissä” – ajattelu johtaa siihen, että jokainen kadulla vastaantuleva nainen on potentiaalinen koliikkiämmä näille jotka niin ajattelevat. Kyllä me ollaan tässä tilanteessa koska teimme sen yhdessä, niin miehet kuin naisetkin. Keskinäinen syyttely ei johda mihinkään muuhun kuin lisääntyvään katkeruuteen. Paavolle aivan ihanaa sunnuntaita 💜 Mulla vapaapäivä ja mieli tekee jotain syntymäkaupungin herkkua. Cachapa ja tequeño ovat vähän niin kuin pannukakkuja (ensin mainittu) ja leipäjuustotikkuja. Jos oisit naapuri, kutsuisin aamiaiselle kuten kunnon naapurin kuuluukin 🥖🥞☕

Idiootteja on piisannut
Idiootteja on piisannut
19.6.2022 12:56
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Erik Ullenhag.

Erik Ullenhag teki useita moskeijakäyntejä ja istui siellä sukkasillaan musujen kanssa ja kuunteli naama innosta punaisena kaiken mitä musut hänelle tarinoivat.
Häntä edelsi Bengt Westerberg, haukkumanimeltään
”FLYKTINGCASANOVA”

VMP
VMP
21.6.2022 05:50
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Ei ole mitään miehiä, se että on dna:an mukaan mies vaikka on munaton mulkku, ei tee miestä, miehuus pitää joissain tapauksissa ansaita. Suomessa mieshän on sanansa mittainen joten joskus pitäsi varmaan kysyä jostain kepun puoluetoimistolta vaikka sipilän sukupuolta kun miehiähän ne ei missään tapauksessa ole.

Anonyymi
Anonyymi
19.6.2022 07:15
Vastaa...  mari

Muuten täysin samaa mieltä, mutta kyllä nykyinen hallitus on laittanut uuden vaihteen päälle, vaikka epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka on jo kaikkien hitaampienkin nähtävissä.

mari
mari
19.6.2022 08:22
Vastaa...  Anonyymi

Tokihan nykyinen hallitus on aivan kammottava. Mutta se ei ole syy vaan oire nykyisestä yhteiskunnasta, ja pitäisikö sanoa – aikamme hengestä. Arvaa potuttaako näin nuorena naisena tämä nykyinen naisten jalustalle nosto ja jokseenkin kritiikitön (valtamedian, ’asiantuntijoiden etc) suhtautuminen suurinpiirtein kaikkeen mitä he keksivät vain tehdä. Sama juttu erilaisten kiintiöiden kanssa. Jokainen pärjäilkööt omilla ansioillaan. Missään länsimaassa eivät naiset ole aloittaneet maahanmuuttoa vaikka he sitä – ainakin tutkimusten mukaan – kannattavat enemmän kuin miehet. Mitä naisiin tulee tämän päivän politiikassa, on selvää että vihreät ovat ultrafeministipuolue ja näin ollen eivät edusta naisten valtavirtaa, kaikkein viimeisimpänä minua.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
19.6.2022 20:18
Vastaa...  mari

Katsohan sisar mari, jos kaikki naiset olisivat kuin sinä, ei meillä ongelmia olisikaan.
Vaan kun eivät ole, ja kaiken muun hyvän lisäksi vielä aivan liian moni mies muistuttaa heitä.

mari
mari
19.6.2022 23:52
Vastaa...  Qroquius Kad

No mutta Kad, eli siis ongelmat lähtökohtaisesti johtuu naisista ja muutamista miesoletetuista? Suomessa maahanmuuttoa alettiin lisäämään runsaasti 90-luvun ja 2000-luvun taitteessa koska Brysselistä alkoi tulla vinkkiä säännöllisesti ”Suomessa on kovin vähän ulkomaalaisia”. Tähän kuoroon yhtyi myös ruotsalaiset. Kuinkas muuten! Netin syövereistä saattaa löytyä vielä uutisia noilta ajoilta sillä etenkin Hesari niitä mielellään julkaisi. Vanhasen toka hallitus otti tästä kopin ja perusti maahanmuuttoministerin salkun joka annettiin surullisen kuuluisalle Astrid Thorsille. Suomen liittyessä EU:hun, ei alkuun kuulunut mitään, mutta vuoden – 99 puheenjohtajakauden päättyessä nämä vaatimukset lisääntyivät. Toki eliitti Suomessa halusi Brysseliä miellyttää ja tässä nyt ollaan tänä päivänä.

Suomi Finland
Suomi Finland
20.6.2022 11:04
Vastaa...  mari

”Suomessa maahanmuuttoa alettiin lisäämään runsaasti 90-luvun ja 2000-luvun taitteessa koska Brysselistä alkoi tulla vinkkiä säännöllisesti ”Suomessa on kovin vähän ulkomaalaisia”.”

**************** <—- kuvittele tuohon kohtaan Roope- ankan raivokohtaus sanoiksi laitettuna, kun Kroisos menee jossain edelle.

”Suomessa on kovin vähän ulkomaalaisia.” = ”Suomessa on kovin vähän kehitysmaalaisia elättejä.”

Eihän tuossa voida tarkoittaa mitään muuta kuin kemuja. Eiväthän ainakaan eurooppalaiset maat edes odota, että heidän kansalaisiaan muuttaisi Suomeen tai muiden Euroopan maiden kansalaiset niin tekisivät.

mari
mari
20.6.2022 15:03
Vastaa...  Suomi Finland

Kyse oli – ainakin minun mielestäni – siitä että keski-euroopan maat halusivat Suomen mukaan jakamaan painetta jonka kehitysmaalaiset loivat muuttaessaan jo valmiiksi ahtaaseen keski-eurooppaan. Tietenkään kyse ei ollut saksalaisista tai vaikka ranskalaisista vaan nimenomaan kehareista. Itse en näitä uutisia luonnollisesti lukenut, mutta äitini seurasi tuolloin tarkasti Venezuelasta käsin Suomen tapahtumia liittyen EU:n ja Suomen väliseen kanssakäymiseen. Hän minulle tämän Brysselistä tulleen painostuksen kertoi. Myös Ruotsi oli jatkuvasti äänessä ”Suomen kannattaa ottaa lisää maahanmuuttajia koska se on rikkautta”. Tuohon aikaan vielä puhuttiin rikkaudesta. Prkl, mulla toka vika vapaa ja täällä taivas ihan pilvessä, pari sadekuuroa ja lämpöäkin vain 23°. Trekking sukat jää komeroon…

Suomi Finland
Suomi Finland
20.6.2022 15:15
Vastaa...  mari

Neitohan se on syntynyt vitsi suussa, niin kuin muikku Ossi Rio de Janeirossa. Ossille kävi kuitenkin kalpaten.

Se on tuo sijoittaminen sellainen asia, että ensin investoidaan arvioituun tuottoisaan kohteeseen. Sitten vaan odotellaan, että sijoitus tuottaa ja muuttuu sijoittajalle rikkaudeksi.

Mutta sijoitus voi olla myöskin väärä ja sijoitetun pääoman voi kokonaisuudessaankin menettää, vaikka yleisempää on se, että huono sijoitus tuottaa tappiota.

Mutta en ole ennen kuullut sijoittamisesta, jossa sijoitus kaiken menettämisen lisäksi voi aiheuttaa muutakin huomattavaa vahinkoa ja ettei siitä vahingosta voi enää päästä eroon, vaan se kumuloituu ja lopulta kaikki ympäristössä voi olla paskaa.

mari
mari
20.6.2022 21:27
Vastaa...  Suomi Finland

Näin piensijoittajana ei tulisi mieleenkään laittaa rahoja kiinni johonkin kehitysmaahumppaan, tai kuten ne sijoitusrahastoissa on nimetty ”kehittyvien maiden markkinat”. Mutta mutta, kuka on tuo salaperäinen Ossi ja hän puuhaili kaupungissa joka luonnon puolesta on yksi maailman kauneimmista? Yhden kerran olen käynyt isäni kanssa kun hän oli työmatkalla siellä Petrobrasin kutsumana. Ipanema ja Copacabana ovat tietysti upeita bulevardeineen mutta heti siitä ranta-alueelta alkaa aika rankat korttelit jossa saa varoa ettei tule ryöstetyksi. Päätyikö Ossi poseen vai 6 feet under?

Suomi Finland
Suomi Finland
21.6.2022 10:36
Vastaa...  mari

Muikku Ossi on Sleepy Sleepers yhtyeen luoma hahmo, joka seikkaili Rion karnevaaleilla joskus 1980- luvulla. Ryyppäsivät kuin sienet siellä (ainakin levyllä Sleepers in Rio olevien sketsien mukaan) ja muikku Ossi erehtyi luulemaan miestä naiseksi. Kaverit lupasivat pitää asiasta suun kiinni, eivätkä kertoa Suomessa kuin 30 parhaalle kaverille.

Sketsit löytyvät kyllä Youtubesta, mutten varsinaisesti suosittele niitä sieltä etsimään. Aika on kullannut muistot ja kuunneltuani niitä uudelleen tuli aika ilmiselväksi, että se mikä on varsin hauskaa 16 – 17 vuotiaana ei välttämättä kolahda enää niin kovaa. Ennemmin nuo tuntuvat hauskoilta, jos niitä muistelee omassa päässään.

Viimeisessä sketsissä kaverukset tuumivat syntyjä syviä ilmeisen kaikkensa karnevaaleilla antaneina.

VMP
VMP
21.6.2022 05:56
Vastaa...  Qroquius Kad

Enpä tiedä onhan tuoltakin tullut naamapavaippaa ja salaliittoa ulosantina ja jos kaikki naiset uskoisit salaliittoihin ja kiistäisivät pisaratartunnan elettäisiin kuin beduiinit mutta hieman eri tavalla, en tiedä eroaisiko tilanne sinänsä nykyisestä.

BB King
BB King
18.6.2022 18:49
Vastaa...  Huru-ukko

Suvakit hakee lapsensa Afrikasta. Sieltä saa halvalla priima tavaraa, eikä itse tarvitse tehdä mitään. Ei löysty römpsä ja onhan se mukava tietää että saa geneettisesti ja älyllisesti ylivoimaista jälkikasvua jolla spräädäillä kylillä kun rasistisuomalaisäidit tulevat vastaan rumine tyhmine rasistipaskalapsineen.

Suvakit ovat idiootteja
Suvakit ovat idiootteja
18.6.2022 21:01
Vastaa...  Huru-ukko

On niillä lapsia, mutta sairaita sellaisia ja suvakki ajattelee vain matuja ja omaa napaansa.

Big l
Big l
19.6.2022 09:30
Vastaa...  Huru-ukko

Nimenomaan. Ei kukaan ota tuntematonta ihmistä kotiinsa, maksa sille kaiken mahdoddilen ja hymy korvissa katsele kun vieras hakkaa ja raiskaa perheen tyttären, puukottaa pojan ja päälle valittaa kaikesta ja tuikkaa talon palamaan. Sitä nekrut ja ählyt tekee koko maan laajuisesti mihin ikinä nokkansa tunkevatkin. Mikä vittu noita suvakkeja vaivaa. Ei voi olla noin vitun älykääpiöitä olemassa…ikäväkyllä on

Daavidin poika
Daavidin poika
18.6.2022 20:15

https://youtu.be/xf_mXAV0XVI?t=8. Todellisuuta 1970-luvulta

jorma
jorma
18.6.2022 20:51

Niinhän sen pitäisi olla, että koirille evästä, jos sattuu lasten ja aikuisten ruokapöydästä tippumaan murusia. Puhun koirista vertauskuvallisesti, ettei bättrefolk kiihotu. Taposellekin tiedoksi.

Suomi Finland
Suomi Finland
19.6.2022 11:20

Olisihan se ideaalisessa maailmassa kiva auttaa kaikkia. Tässä auttamiskiimassa tuppaa unohtumaan se realiteetti, että auttamiskykyistä porukkaa on aika vähän koko maailman väkiluku huomioiden. Ja auttamiskykyinen väki lisäntyy paljon hitaammin kuin ne, jotka potentiaalisesti tarvitsevat apua.

Yhtälö on siis mahdoton ja jo alusta alkaen tuomittu epäonnistumaan. Jossain vaiheessa tämä nykyinen arvomaailma tulee aiheuttamaan niin paljon ongelmia, että niistä ei enää selvitä. Katastrofi pääsee kuitenkin leviämään, koska prosessi on niin hidas, että sen olemassaoloa on hankala huomata ja nuorempi väestö ehtii tottumaan niihin ongelmiin, joita ei edes olisi, jos virheelliseen politiikkaan ei olisi lähdetty.

Suomi Finland
Suomi Finland
19.6.2022 11:28
Vastaa...  Suomi Finland

Ongelmat tulevat ensin tietyille alueille, jossa kehiksiä on paljon. Näillä alueilla asuvat paikalliset saavat maistaa rinnakkaiselon rikkautta ja huomaavat asian mahdottomuuden.

Lopulta, kun kehitys jatkuu, alkaa talous mennä kuralle ja kun samaan aikaan on otettu velkaa ja lapattu rahaa ulkomaille vastikkeetta, tulee vastaan samanlainen konkurssi, kuin mikä kohtasi Venezuelaa. Velkaa otetaan ajatuksella, että korkomenot ovat minimaaliset hamaan tulevaisuuteen. Sellaisessa kaaoksessa pärjäävät sitten parhaiten ne, jotka kestävät kylmää ja pimeää.

mari
mari
19.6.2022 12:55
Vastaa...  Suomi Finland

Hyvä huomio. Olen paasannut väestöräjähdyksestä ja siitä kuinka se ei käy yksiin nykyisen älyttömän haittamaahanmuuton kanssa. Ei ole mitään järkeä tuoda lähi-idästä tai Afrikasta väkeä tänne koska heidän hiilijalanjälki on kotimaassaan huomattavasti paljon pienempi kuin siellä Suomessa. Voit olla varma, että matut häipyy siinä vaiheessa kun tajuavat ettei infraa enää kyetä ylläpitämään eikä he muutenkaan Suomen leveysasteilla pärjää. Pärjääminen siellä pohjolassa vaatii kovaa työtä ja, no ymmärrät kyllä. Venezuelassa on sentään runsaasti luonnonvaroja verrattuna Suomeen, enkä nyt tarkoita sitä öljyä vaan myös kaasua, jalokiviä, lukuisia harvinaisia mineraaleja jne. Myös eniten vesivoimaa koko etelä-amerikassa. Sää mahdollistaa usean sadon per vuosi. Kunhan Maduro ensin liukastuu…

Kari Ilmarinen
Kari Ilmarinen
19.6.2022 13:57
Vastaa...  mari

On se tosiaan ihmeellistä miten nämä kommunistiset kokeilut (Venezuela, P-Korea, Kuuba, koko itäblokki Euroopassa) menevät perseelleen kerta toisensa jälkeen ja silti vielä tämänkin päivän Suomessa sellaisen menon ihailija taitaa olla vielä vuonna 2022 ihan OPETUSministerinä ja miltei joka kymmenes uurilla käyvistä äänestää tähän laitaan..
On tämä aika merkillistä.

mari
mari
19.6.2022 16:49
Vastaa...  Kari Ilmarinen

Olen joskus jonnekin kirjoittanut, että kunhan Venezuela selviää nykyisestä kurimuksesta niin maa tarvitsee kunnon hallitsijat. Olen ehdottanut, että Venezuela voisi vuokrata Norjasta hallinnon ja Sveitsistä talousasiantuntijat. Näillä olisi sitten ehdoton valta kaikkeen mitä tulee valtion talouden vakauttamiseen sekä tiettyjen sosiaalisten ongelmien ratkaisemiseen. On myös hyvä muistaa, että niin Venezuelassa kuin historian saatossa monessa muussakin maassa kyseessä ei aina ole ollut kommunismin kokeilu vaan erittäin huono ja korruptoitunut hallinto, mikä sitten on johtanut talouden rappioon.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
19.6.2022 20:25
Vastaa...  Kari Ilmarinen

Uscossa Wahwat suomalaiskommunistit ovat ilmeisesti aivan vakavissaan julistaessaant, etteihän kommunismia ole oikeasti toteutettu eikä edes kokeiltu missään!

Neuvostoliitto, Pohjois-Korea, Venezuela ja muut olivat ja ovat Jotain Ihan muuta, muta eivät kommunismia;
Oikea Kommunismi on ihanaa ja toimii hienosti!

Sitä ei ole saatu toimimaan missään tähän asti, koska lähtökohdat ovat aina olleet niin huonot, mutta kun Suomesta tehtäisiin kommunistinen valtio, olisi se Paratiisi ja Onnela iankaikkisesta iankaikkiseen, aamen!

Sillä uskontohan se kommunismikin on, pyhine kirjoituksineen ja niitä tulkitsevine pappeineen.

Suomi Finland
Suomi Finland
19.6.2022 16:47
Vastaa...  mari

”Olen paasannut väestöräjähdyksestä ja siitä kuinka se ei käy yksiin nykyisen älyttömän haittamaahanmuuton kanssa.”

Ja samalla oman väestön lisääntyminen sakkaa yhteiskunnan asettamien vaatimusten ja ihmisten jaksamiskynnyksen täyttymisen takia. Opiskelu lykkää perheen perustamista, asunnot ovat kalliita ja työ on henkisesti kuluttavaa jne… eikä tietenkään sovi puhua edes kaikista niistä asioista, jotka tässä ovat merkityksellisiä. Ennen perhekokojen pienentymistä ehkäisykin oli hankalampaa. Minusta meidän yhteiskunnassa on jo paha valuvika ja markkinat eivät sitä todellakaan pysty korjaamaan.

Kehitysmaamaahanmuuttajat eivät voi paikata harmaantuvaa väestöä halutulla tavalla. Ongelmat sen kun vaan pahenevat. Mutta sitäkään asiaa ei vaan haluta millään tasolla tunnustaa.

mari
mari
20.6.2022 00:03
Vastaa...  Suomi Finland

Allekirjoitan. Ylipäätään elämisen kalleus ei houkuttele Suomessa perhettä perustamaan (paitsi tietenkin maahanmuuttajat mutta he eivät nyt kuulu tähän). Suomen väkiluku pitäisi saada vakiintumaan. Yksi ongelmista on niin monen alan tuotannon siirtyminen lähinnä Kiinaan, mikä tietenkin on vienyt työpaikat mennessään. Itse olen miettinyt tuota perheen perustamista ja vielä ei ole mitään kiirettä, mutta kyllähän minä perheen haluan. Olen saanut melko konservatiivisen kasvatuksen ja lisäksi syntynyt ja kasvanut hyvin perhekeskeisessä kulttuurissa. Tuntuisi oudolta vanheta ilman lapsia.

Särmääjä
Särmääjä
20.6.2022 08:19

Isompi ongelma kyllä alkaa olemaan jo ne jotka täällä on ja jotka tänne syntyy.

mari
mari
20.6.2022 15:15
Vastaa...  Särmääjä

Kyllä. Ja he ovat juuri niitä jotka ovat huonoiten sopeutuneet. Mikä mainiosti todistaa sen ettei kaksi täysin toisilleen vierasta kulttuuria koskaan tule sopimaan yhteen. Mutta yritäppä takoa tuo asioista päättävien kalloon. No, rakennetaan Kulosaareen valtava matulähiö, ainakin 3000 kähtävää sinne ylioppilaan naapuriksi. Voitaisiin myös kartoittaa ne ruotsinkieliset kunnat (joissa vähint 80% ruotsinkielisiä) jotka eivät ota vastaan muuta kuin valikoidusti tulijoita, tyyliin Filippiinit, Vietnam jne. Eli ei lainkaan pakolaisstatuksella tulevia. Näitä kuntia enemmän kuin moni uskoisikaan. Jostakin syystä heidän äänestämänsä puolue kovasti haluaa maailmaa parantaa mutta eivät halua itse osallistua taakanjakoon. Samanlaisia mulk*uja kun ahvenanmaalaiset.

Suomi Finland
Suomi Finland
21.6.2022 10:42
Vastaa...  mari

Taakka on kyllä niin painava, että sen alle murtuvat voimakkaimmatkin hartiat.

Jos maailman väkirikkaat maat eivät itse huolehdi kansalaistensa hyvinvoinnista, ei sitä pidä edes yrittää Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

Panokset ovat liian suuret ja pelissä on koko sivistyneen maailman olemassaolo kymmenien vuosien aikaskaalassa tulevaisuuteen.

Huru-ukko
Huru-ukko
20.6.2022 20:09

Voiskos ton otsikon korjata? Kysessä on Henna Kajava ei kavaja.

IHANAA ON!
IHANAA ON!
20.6.2022 21:05

Fredrik Reinfeldt:

”Ei Ruotsi ole epäonnistunut maahanmuuton suhteen!”

https://www.dn.se/sverige/reinfeldt-om-invandringen-vi-har-inte-misslyckats/

Qroquius Kad
Qroquius Kad
20.6.2022 21:44
Vastaa...  IHANAA ON!

Ei varmaan hänen mielestään olekaan.

Suomi Finland
Suomi Finland
21.6.2022 10:46
Vastaa...  IHANAA ON!

Jos ei ole epäonnistuttu maahanmuuton suhteen, niin mitä sitten on tehty? (Juttu oli maksumuurin takana.)

Erittäin mielenkiintoista, että tuo katsoo tarvetta tulla esiin puolustelemaan maahanmuuttopolitiikkaa. Se lähinnä kertoo sen, että laajamittaista maahanmuuttoa ajavat täysin fanaattiset ihmiset, jotka toistaisivat tuota samaa liturgiaa sisällissodankin keskellä.

Paavo!? Eikös Reinfeldtin sanomiset ole jo pt-median etusivun uutinen??!!