Ukrainan sota: Mikä merkitys oli Krimin 2014 äänestyksellä?

Sain sähköpostiin läksytysmeiliä siitä, että Pt-mediassa puhutaan liian Venäjä-vastaisesti. Ja että toisinajattelija leimataan liian helposti putinistiksi.

Meilissä oli joitakin hyviä pointteja, joten nostanpa tähän esille yhden. Kirjoitan myöhemmin lisää pointteja. Tämä on sitten vain minun mielipiteeni, enkä lähde kinastelemaan putinistien kanssa asiasta.

Koko Ukrainan sodan lähtökohta on se, että Venäjä on hyökännyt Ukrainaan ilman mitään syytä. Vaikka kuinka paljon tykkää kaalista ja mahorkasta, niin Venäjällä ei siltikään ole ollut mitään pienintäkään syytä hyökkäyssodalle itsenäiseen naapurivaltioonsa ja kaikki “syyt” ovat hatusta vedettyjä tekaistuja tekosyitä.

Tosiasiassahan Ukrainan sota alkoi jo 2014, kun Venäjä miehitti osat Itä-Ukrainasta ja Krimin niemimaan. Tämä nyt viime talvena alkanut sotatoimi on vain jatkumoa näille miehityksille ja Venäjän alkuperäinen tarkoitus oli jatkaa ja laajentaa miehityksen koskemaan ainakin Kiovaa ja osan, tai kokonaan, Ukrainan pohjois- ja eteläosista.

Tämä on siis sodan lähtökohta lyhyesti, eikä sodan syihin liity mitenkään Nato, EU, globalistit tai jotkut älyvapaat biolaboratoriot.

Länsimaisten putinistien väitteet ovat ihan puhtaasti Kremlin tekosyitä, joilla se yrittää selittää sotaa omille kansalaisilleen. Kuten esimerkiksi se, että Krimillä pidettiin kansanäänestys, jossa osa asukkaista halusi Krimin liitettävän Venäjään. Äänestys on tekaistu sen jälkeen kun Venäjä miehitti Krimin, eikä sillä siten ole mitään merkitystä mihinkään. Jos Krimin asukkaat olisivat äänestäneet Venäjään liittymisestä ilman miehitystä, eikä miehityksen ollessa juuri käynnissä, ja äänestys olisi tapahtunut Ukrainan toimesta, eikä Venäjän toimesta, joka on manipuloinut “äänestystä”, niin silloin asia voisi olla toinen.

Nyt jälkikäteen asiasta on aivan turha puhua, sillä voi vain arvailla, että kuinka paljon Venäjä on siirtänyt Krimille ja Donbassiin etnisiä venäläisiä. Mitä sellaisilla äänestyksillä on merkitystä, että miehityshallinto pitää äänestyksen jonkun miehitetyn alueen kuulumisesta miehittäjän tai miehitetyn hallinnon alaisuuteen.

Sekin väite on aivan turha, että miehitetyillä alueilla asuu paljon venäjänkielisiä ihmisiä. Niin asuu vähän siellä sun täällä ympäri maailmaa eri valtioissa, joissa rajat ovat muuttuneet vuosikymmenien aikana. Varsinkaan Venäjä, joka on miehittänyt suurin piirtein kaikkia naapurivaltioitaan, tällaiset äänestykset ovat haista paska-äänestyksiä. Luultavasti Virossakin ei kaikki, mutta monet vironvenäläiset äänestäisivät nyt, jos sellainen äänestys laitettaisiin toimeen Venäjän toimesta, jossa kysytään haluavatko he kuulua Venäjään vai Viroon, niin vastaus olisi Venäjä.

Asia on vähän sama, että jos Neuvostoliiton miehittämässä Karjalassa olisi pidetty  40-luvun lopulla äänestys, että haluavatko sinne siirretyt venäläiset kuulua Neuvostoliittoon vai Suomeen. Venäjä olisi melko varmasti voittanut. Lisäksi se, että vaalitulos olisi varmistettu varmasti oikeaksi.

Venäjä ei siis voi noin vain kävellä Ukrainaan, ja järjestää siellä kansanäänestyksiä milloin minkäkin asian takia.

Subscribe
Notify of
guest
88 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Daavidin poika
Daavidin poika
20.9.2022 18:33

Harvinaisen selvästi kirjoitettu otsikko, kun vertaa muita vaihtoehtomediaa. Kyllä se näin vain menee miten Pt-Media tuo asian esille.

Olen seurannut myös Venäläistä vaihtoehtomediaa (Meduza) tämän sivuston voi kääntää translatella haluamallesi kielelle. Ihmettelen vain sitä, että Meduza ei ole tuonut asiaa Pt-Median tavalla. Kuitenkin Meduza ilmoitti tänään noin Klo:19.00, että Venäjän hallitus olisi lupaamassa vaaleja Luhanskin, ja Dombaasin alueille. Vaalit olisi tarkoitus Venäjän separatistien mukaan tulla voimaan 20-27.10.2022.

Lukemani mukaan, Ukrainan ministerit eivät tunne sellaista lakia missä vieras valtio määrää Ukrainan vaaleista saati sitten laki asioista.

Mielestäni on mielenkiintoista nähdä mitä sotatoimia tulee tapahtumaan noissa kahdessa Ukrainan maakunnassa, tässä aivan lähi päivien sisällä. Se on varmaa, että ruumiita tulee kuin jostain Maraboun tuotanto nauhalta.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
20.9.2022 20:02
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Jos tällaisilla “vaaleilla” olisi jotain merkitystä, yhtä lailla Suomi voisi järjestää “kansanäänestyksen” luovutetun Karjalan, Sallan alueen ja Petsamon liittymisestä Suomeen ja julistaa Jaa-äänten voittaneen 103, 69 % enemmistöllä.

Särmääjä
Särmääjä
21.9.2022 07:49
Vastaa...  Qroquius Kad

Itse asiassa jatkosodan aikaanhan Suomikin miehitti Neuvostoliitolle kuuluneita alueita, asetti niihin miehityshallinnon ja pyrki suomalaistamaan alueet. Eikä silloin ollut minkäänlaisista äänestyksistä edes puhettakaan.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
21.9.2022 12:45
Vastaa...  Särmääjä

Aivan.

Miehitti sotatoimialuetta.
Asetti miehityshallinnon sotilaista.
Ei yrittänytkään missään vaiheessa liittää alueita Suomeen, kuten Talvisodassa menetetyt alueet, jotka palautettiin eduskunnan päätöksellä.

Ryssä yrittää liittää Ukrainalta ryöstämiään alueita itseensä.
Pientä eroa?

Särmääjä
Särmääjä
21.9.2022 13:41
Vastaa...  Qroquius Kad

Suomi valtasi eli sinun termein ryösti esim. Petroskoin Neuvostoliitolta ja muutti sen nimen Äänislinnaksi ja alkoi suomalaistamaan sitä. Siitä alettiin tekemään osa Suomea.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:26
Vastaa...  Särmääjä

Se oli juuri venäläistetty ja suomalaiset taoettu koko Karjalassa ja karjalaisiakin hirveästi

Qroquius Kad
Qroquius Kad
21.9.2022 20:16
Vastaa...  Särmääjä

Älä valehtele.
Miehitettyjä alueita ei koskaan yritettykään liittää osaksi Suomea.

Särmääjä
Särmääjä
22.9.2022 09:45
Vastaa...  Qroquius Kad

Tietenkin yritettiin Suur-Suomi aatteen mukaisesti. Miksi Suomi muuten olisi vallannut Neuvostoliiton alueita?

Runtiti-pou
Runtiti-pou
22.9.2022 16:46
Vastaa...  Särmääjä

No kun Suomi tiesi, että Saksa häviää ja rakensi suhteita jo itään ja länteen, niin ei koskaan virallisesti liittänyt alueita Suomeen. Länteen koko ajan ruikutettiin käytävän erillissotaa jne

Daavidin poika
Daavidin poika
20.9.2022 21:11
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

On niillä vaaleilla merkitys niille henkilöille Venäjän duumassa jotka näistä vaaleista “haaveilee” Mutta kannattaa muistaa, että Ukraina on se jolla on tilanne hallinnassa tällä hetkellä. Olen Pate varma siitä, että kirjoitat kohta, että Luhansk, ja Donets on vapautettu Ryssän sadistevasta omavaltaisesta hallinnosta. Kuolema Ryssille. Slava Ukraine.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
20.9.2022 18:42

Eihän Venäjän tarvitse muuta kuin laskea äänet väärin. Mielipidekyselyissä ennen miehitystä selvä enemmistö vastusti Venäjään liittymistä. Monet ukrainalaiset ovat venäjänkielisiä, mutta ukrainalaisia

Minä
Minä
21.9.2022 04:29
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Jotenkin niin hupaisaa, kun venäläisen propagandan ja putkosuutisten mukaan Ukrainan venäjänkielisiä sorretaan raskaasti, mutta Harkova, jossa venäjänkielisiä on yli 90 %, ei toivottanut Putinin tuomaa vapautusta tervetulleeksi, vaan torjuivat sen päättäväisesti.

Ohmygod
Ohmygod
21.9.2022 19:54
Vastaa...  Runtiti-pou

Äänestys on aivan turha, koska tulokset ovat jo olemassa.
Jo edellisten keisarien ajoilta aitovenäläisten osuutta ympäristössä on haluttu lisätä.

sama pyrkimys on migrillä joka on jakanut suomen passeja kuin ehtoollista.

Alpertti
Alpertti
20.9.2022 18:51

Iltalehti väitti, eli tämä ei siis ehkä/luultavasti ole totta, että miehitetyillä alueilla asuu lähinnä vanhuuseläkkeen saajia, jotka eivät pääse (kaiketi huonon terveyden ja/tai muun päällensä langenneen surkeuden vuoksi) lähtemään karkuun. Venäjä on maksanut heille jonkinlaisen eläkkeen, jos he ovat äänestäneet Putinille suotuisasti.

terhomatti.hämeenkor
terhomatti.hämeenkor
20.9.2022 19:06

Pate, kirjoitit asian just eikä melkein ! Että meillä(kin) pitää olla tuollainen paskanaapuri, perkele!

CCCPum !
CCCPum !
20.9.2022 19:07

Ettäkö oikein Punapeukku-Putinistien myllykirjeitä.

Sellaisessa “myllyssä” ei valitettavasti jauheta ukrainalaista viljaa vaan ukrainalaisten luita.

Peksi
Peksi
20.9.2022 19:39

Ellei asia olisi vakava..niin on aika huvittavaa,että valtio joka on pinta-alaltaa maailman suurin hamuaa epätoivoisesti lisää alueita..ja järjestää vaikka irvokkaan kansanäänestyksen liittääkseen sen itseensä omasta mielestään..ryssä on niin ylimielinen ja typerä,ettei tajua edes sitä kuinka irvokkaalta tuo muun maailman silmin näyttää..eipä oo minunkaan enää tarvinnut kahvitunnilla kenenkään kommunistin kanssa tingata tuon paskavaltion syvimmästä olemuksesta

Puolueeton
Puolueeton
20.9.2022 21:03

Kannattaa tutustua Wikipedian historiaan Ukrainan vallankumouksesta. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ukrainan_vallankumous_2014
ja päästä eroon edes hitusen propagandasta, joka tietenkin on molemmin puolista, ja havaita kuinka sotkuinen tilanne jatkuu.
Venäjä otti Krimin haltuunsa ja piti siellä kansanäänestyksen, jonka tulos oli aivan selvä. Itä-Ukrainan sota (myös Ukrainan kriisi tai Ukrainan sota[76] tai Donbassin sota) on huhtikuussa vuonna 2014 alkanut Ukrainan hallituksen ja Venäjän tukemien joukkojen, kapinallisten tai separatistien välinen aseellinen yhteenotto Itä-Ukrainassa.
Tässä sodassa itäukrainalaisia tapettiin 15000. Sotaa kesti 8 vuotta päätyen nykytilanteeseen.

Jake
Jake
21.9.2022 01:02
Vastaa...  Puolueeton

On ihan se ja sama kuinka selvä äänestys Krimillä oli. Kun miehittäjä ei vain voi järjestää äänestyksiä viraassa maassa. Tai voi, mutta niilä ei ole paskaakaan arvoa.

VMP
VMP
21.9.2022 07:48
Vastaa...  Jake

Voitaisiinko järjestää kansanännestys venäjän uudesta presidenttistä täällä suomessa tai vaikka paavo järjestäisi sen, luulisi sitten näiden ryssienkin uskovan kuka on oikeutettu venäjän hallitsija kun äänestys on toteutettu heidän kunniottamalla tavalla ja rehellisemmin vielä kaiken lisäksi.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:27
Vastaa...  Puolueeton

Ennen miehitystä vain 30 % Krimillä kannatti Venäjään liittymistä. Minusta tuo galluppi vaikuttaa rehellisemmältä kuin Venäjän, koska Venäjä valehtelee aina

VMP
VMP
24.9.2022 11:51
Vastaa...  Runtiti-pou

“koska Venäjä valehtelee aina”

Kuten “puolueeton” joka on venäjän valheiden äänitorvi…

VMP
VMP
22.9.2022 11:34
Vastaa...  Puolueeton

“Puolueeton” päästää siivilällä vähän läpi koska tulossa on tehtaankadun seuraava “tosiasia” 🙂

Make's perfect sense
Make's perfect sense
21.9.2022 00:49

Nyt meni filosofiseksi.

On tärkeää ymmärtää, milloin tietty kansanosa on “kansa” joka oikeasti tahtoo erota jostain emämaasta.

Oliko englannin amerikan siirtokunnissa asuvilla oikeutta erota Englannista? Olisiko ruotsia puhuvilla ahvenanmaalaisilla oikeus samoin perustein kirjoittaa itsenäisyysjulistus ja kansanäänestyksen jälkeen erota Suomesta ja liittyä Ruotsiin?

Entä skotlantilaiset onko heillä oikeus erota yhdistyneistä kuningaskunnista? Ja oliko briteillä oikeus erota EU:sta?

Miksi katalaanin-kielisillä katanolialaisilla ei ollut oikeutta erota Espanjasta itsenäisyyttä kannattavasta kansanäänestyksestä huolimatta? Espanjan poliisijoukot meni ja jyräsi katalaanit ja heitti johtajansa vankilaan.

Itse olen taipunut Max Weberin kannalle eli valtio on se mikä kykenee pitämään alueellisen väkivallan monopolin. Koska Ukraina ei kyennyt säilyttämään väkivallan monopolia Krimillä, Krim lakkaa olemasta osa Ukrainaa. Kykeneekö Venäjä väkivallan monopoliin Krimillä – ehkä?

Kukavaan
Kukavaan
21.9.2022 02:25

“Olisiko ruotsia puhuvilla ahvenanmaalaisilla oikeus samoin perustein kirjoittaa itsenäisyysjulistus ja kansanäänestyksen jälkeen erota Suomesta ja liittyä Ruotsiin?”

Max Weberin kanta vaikuttaa oikealta. Perustuu realismiin.

Koska Ruotsi ei pysty Rinkebyssä pitämään väkivallan monopolia, alue menetetään.

Menen nyt hieman sivuraiteille. Ahvenmaan ei kannata liittyä Ruotsiin, koska se olisi pitkällä tähtäimellä ruotsalaisuuden loppu myös Ahvenanmaalla. Jos saavat itsenäisyyden, ei sitä pidä
lahjoittaa pois.

Skotlannin erikoisuus on, että siellä halutaan itsenäisiksi Englannin vaikutusvallasta kiihkeästi, mutta silti halutaan alistua EU:lle.

VMP
VMP
21.9.2022 07:50

Sinä olet taipuvainen taipumaan juuri sille kannalle mikä on venäjän etu ja millä saat venäjän edun kuulostamaan oikeuden mukaiselta vaikka kysymys olisi kahvikupista niin jauhat paskaa vaikka tähtitieteestä jotta ryssä saa kahvikuppinsa…

Make's perfect sense
Make's perfect sense
21.9.2022 11:45
Vastaa...  VMP

Max Weberin tulkinta valtiosta laajasti hyväksytty ja hyväksi havaittu liberaaliin yhteiskuntasopimukseen kuuluva osa.

Esim Wikipedia aloittaa valtion määritelmän seuraavasti:

Valtio on osa yhteiskuntaa. Max Weberin klassisen määritelmän mukaan valtio on organisaatio, jolla on legitiimi väkivaltamonopoli tietyllä maantieteellisellä alueella.

Liberaalina minunkin on siis taivuttava jokseenkin tuolle kannalle, yleisellä tasolla maista ja alueista riippumatta. Weberin oivalluksesta seuraa kuitenkin myös se että krimiläisillä/ukrainalaisilla on valta kiistää venäläisiltä väkivallan monopoli krimillä räjäyttämällä ryssän väkivaltakoneistoa (poliisi, oikeuslaitos, vankilat, armeija) huitsin helvettiin.

Ja tämä on se sissisodan taktiikka jolla afganistanilaiset, irakilaiset ja vietnamilaiset vapautuivat suurvaltamiehittäjistään ja sama olisi myös ukrainalaisten pitänyt valita. Te putinistit sponsoroitte ukrainalaiset rintamasotaan, joten Ukrainan menetykset on teidän vika.

VMP
VMP
21.9.2022 13:05

“Sinä olet taipuvainen taipumaan juuri sille kannalle mikä on venäjän etu ja millä saat venäjän edun kuulostamaan oikeuden mukaiselta vaikka kysymys olisi kahvikupista niin jauhat paskaa vaikka tähtitieteestä jotta ryssä saa kahvikuppinsa…” M.O.T.

“On tärkeää ymmärtää, milloin tietty kansanosa on “kansa” joka oikeasti tahtoo erota jostain emämaasta.”

Kuten sanottu lähdit puolustamaan ryssää ja yritit tuolla pitkällä paskalla saada vaikuttamaan asian siltä, että tuo väittämäsi olisi asiaan liittyvä ja ukrainassa olisi venäläinen kansa joka haluasi liittyä venäjään jollain alueilla vaikka tosiasiassa ne on ryssän miehittysjoukkoja olleet koko ajan..

Make’s perfect sense
Make’s perfect sense
21.9.2022 14:29
Vastaa...  VMP

totta kai ne ovat ryssän miehitysjoukkoja, jotka ovat varastamassa paloja Ukrainasta. Jos ukrainalaiset eivät tahdo alistua tähän, niin on ukrainalaisten oma asia tappaa ja tuhota riittävästi noita venäläisiä miehitysjoukkoja(vrt. irakilaiset jenkkejä) ja miehitettyyn territorioon asetettavaa marionettijohtoa (vrt Schauman vs. Bobrikov) siinä määrin että venäläiset ymmärtävät suksia vittuun noilta miehittämiltään Ukrainan alueilta.

VMP
VMP
22.9.2022 11:37

Eli nyt teillä on seuraava vaihe menossa ja alatte vakuutella kuinka maailma pelastuu jos vain pakotteet venältä puretaan, niistä ei ole hyötyä, venäjä on loistava kumppani jne. ?

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:29

Ukraina ei voinut mnitään, koska venäläismieliste hallitsijat eivät olleet rakentaneet armeijaa juuiri yhtään ja Länsikään ei tosiasiassa ollut aseistanut Ukrainaa, vaan vain Venäjää. LIsöksi Länsi halusi antaa perään Venäjälle

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:31

Nimenomaan Venäjällä ei ole oikeutta Ukrainaan, koska se ei pystynyt pitämään maata otteessaan tai sulauttamaan itseensä eli toimimaan haluamallaan tavalla. AIna väärennettyihin vaaleihin reagoitiin värivallankumouksella. Janukovitshille tuli kiire luikkia pakoon eikä hän lopulta luottanut edes turvallisuusjoukkoihinsa, joista iso osa oli vbärvätty Venäjältä. Väkivaltakoneisto ei pystynyt pitämään maata hallussaan

Minä
Minä
21.9.2022 04:24

Krimin “kansanäänestys” oli lähinnä farssi. Ei ollut minkäänlaista vapautta tiedottamiselle, sai ainoastaan tiedottaa venäläistä propagandaa, jolla peloteltiin ukrainalaisten natsien kieltävän venäjän kielen ja murhaavan venäläisiä. Niitä, jotka eivät olleet innostuneita Venäjään liittymisestä, vainottiin ennen äänestystä ja äänestyksen aikana. Jos äänesti oikein, sai äänestää niin monta kertaa kuin halusi.

Vladimir
Vladimir
21.9.2022 07:25

Trumpin aikaan oli rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto. Muistamme kun Trump ja Putin tapasivat Helsingissä 2018. Putin antoi Trumpille pallon.. pelimiehiä kun ovat. MM jalkapallia pelattiin sinä kesänä sopuisasti eikä kukaan saanut sydäriä kesken pelin. Oi niitä aikoja.
Nyt kun Trump siirrettin sivuun niin rauhan rakentajana näyttäisi toimivan Erdogan.. Samarkandin sulttaani.. toivotaan että saa sopua aikaiseksi.

ToinenOikealta
ToinenOikealta
21.9.2022 07:38

Olisi Paavo ihan jees, jos edes pikkasen tutkisit historiaa ennen kuin kirjoittelet ajatuksiasi.

Aloitetaan tästä: “Tämä on siis sodan lähtökohta lyhyesti, eikä sodan syihin liity mitenkään Nato, EU, globalistit tai jotkut älyvapaat biolaboratoriot.” Victor Nyland:n vuotaneista puheluista ja dokumenteista käy selkeästi ilmi se tosiasia, että USA hengen heimolaisineen oli erittäinkin paljon vaikuttanut 2014 tapahtumiin. Samoin Soroksen julkiset puheet Ukrainan opposition tuista (useita miljoonia dollareita) ja suuresta länsimaiden tuesta “värivallankumoukselle”. Voit hakea asiasta paljonkin tietoa, sekä haastatteluja itse Soroksen sanomisina. Kannattaa myös muistaa se, että isot sijoittajat eivät tuo rahaa siksi, että eivät saisi siitä myös hyötyä.

Odottelen sinulta juttua siitä, että miten itsenäisen valtion, kuten Venäjä pitäisi tehdä tälläisessa asiassa? Muista Paavo sekin fakta, että 45 valtiota 195:stä valtiosta tukee sanktioita. Eli kirjoitappa juttu noista 150 valtiosta?

Yksinkertaisuusonkaunista
Yksinkertaisuusonkaunista
21.9.2022 08:03
Vastaa...  ToinenOikealta

Juu ja pitää muistaa myös että pandeeraa ei ole edes olemassa saatikka natsijoukkoja Ukrainassa, NATO/USA ei ole 8 vuotta kouluttanut ukr joukkoja eikä pyrkinyt Krimille mitään tukikohtaa luomaan pelkkiä salaliittoteorioita.
Zelenzkykin on täysin demokraattisesti valittu suurjohtaja eikä mikään USA nukkehallitsija.

VMP
VMP
21.9.2022 13:18

Niin onhan siellä ne putinin tuomat wagner natsijoukot jotka ovat tunnustautuneita natseja hakaristitatuonteineen.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:35

Panderat ym. ovat ihan oikeita itsenäisyysmiehiä eikä mitään häpeämistä olisi natsismissakaan, vaikka ukrainalainen nationalismi ei valitettavasti sellaista ole. Nato/USA ei kauheasti ole tehnyt ja olisi pitänyt tehdä enemmän. Z on vahva johtaja, vaikkakin oligarkkien ja muun juutalaismafian osanen

VMP
VMP
21.9.2022 08:05
Vastaa...  ToinenOikealta
V
VMP
VMP
21.9.2022 08:10
Vastaa...  ToinenOikealta

Myös arvostetusta tansanialaisesta moskvistin yliopistosta tullut tutkija Mshale mkubwa wa punda wa Kirusi kertoo suomalaisista natseista ja sen asian, että suomessa olevat järjestöt ovat saaneet sorokselta tukea ja on kiistattomasti hyväksytty tosiasiaksi tutkijoiden keskuudessa, että jos soros on mainittu on suomi hyökkäämässä naton avustuksellä markovoon päämäränä vapauttaa siellä asustava ruotsalaisnatsikansa, kuten on hyvin tiedossa tulee koko suomen valtion budjetti juutalaisilta ja he nimenomaan bisnestensä takia tukevat suomen hyökkäystä… Tunnettu hyväntekijä Kirsi Pihakin on kertonut suomessa olevista natsijoukoista joille juutalaiset bisnesmiehet ovat rahoittaaneet valtavia summia joiden avulla pystyvät marssimaan ympäri helsinkiä kaikkialla.

Voit hakea tästä lisä tietoa samoilta sivuilta mistä olet tietosi tähänkin asti hakenut ja lue välillä muutakin kun kalojen sisälmyksiä…

ToinenOikealta
ToinenOikealta
21.9.2022 11:40
Vastaa...  VMP

Sinäkin VMP lähtisit varmaan Ukrainaan suojelemaan Monsaton, Dubond jne. maan omistajia ylpeänä. Tiesitkö, että Ukrainan viljelysmaat omistaa juurikin maailman isoimmat sijoituslaitoksetkuten BlackRock ja Viceguard? Ukraina on pahemmin perseraiskattu maa kuin Suomi, jota vedetään surutta kakkoseen täysillä ja ryöstetään kaikki varallisuus “Lännen arvoyhteisöille”. Tätä tapahtuu juuri nyt Ukrainan kansalle. PT-Mediakin voisi vähän tutkia sitä, että kenen maitaUkraina tänä päivänä on jakuka hyötyy? Sääliksi käy Ukrainan kansaa, kun idiootti hallitus presidenttiä myöden on myyny ja raiskannut hienon maa-alueen.
Ei mitään muuta kuin; mukavaa matkaa eturintamalle puolustamaan Monsaton kaltaisia yrityksiä.

Yrittäkää jo ymmärtää sotakiimaiset, että tuolla ei puolusteta Ukrainalaisia pätkääkään, vain sijoituksia ja NWO / WEF / Agenda 2030 ideologioita. Lukekaa Oakland instituutin raportti mm. siitä miten maat on jaettu, niin alkaa valot syttyä ja ajatukset kulkea.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
21.9.2022 12:47
Vastaa...  ToinenOikealta

Tuo on siis sinut tekosyysi sille, miksi isäntäsi Ryssä saa ryöstää ja raiskata Ukrainaa?
Selvä.

VMP
VMP
21.9.2022 13:13
Vastaa...  Qroquius Kad

Yritätkö sanoa, että vaikka caruna on jonkun australialaisfirman omistuksessa josta taatusti blackrockillakin on osuuksia niin venäjällä ei ole oikeutta hyökätä suomeen vaikka täällä ollaan sotakiimassa, valmiina lähtemään rajalle vastan taistelemaan tai nähtävästi puolustamaan monsatoa ja vastaavanlaisia yrityksiä kunhan on ensin raiskannut mummot ja vaarit jotta voi syyttää venäjää propaganda tarkoituksissa?

ToinenOikealta
ToinenOikealta
21.9.2022 14:36
Vastaa...  VMP

En jatka tätä keskustelua. Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti. Jos ei ymmärrä maailman menoa, niin kannattaa lukea ja katsoa muutakin, kuin propakandaa molemmilta puoliltal

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:39
Vastaa...  VMP

Taitaa olla ironiaa tämä tai parodiaa eli Venäjän vastaisia kommentteja sulla itse asiasssa

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 20:15
Vastaa...  Runtiti-pou

Vai satiiriako nämä VMP:t ovatkin

VMP
VMP
22.9.2022 11:50
Vastaa...  Runtiti-pou

Nuo tutkijoiden nimet muuten on aina ollu jotain “oikeita” yleensä ne on ymmärtäneet ainakin lääkärit tuo nyt on vaan google kääntäjästä.

Monesti kun vituttaa typeryys on absurdia nihilismiä jota valitettavan moni ei ymmärrä etenkään pahkasikafisesti kirjoitettuna..

ToinenOikealta
ToinenOikealta
21.9.2022 14:34
Vastaa...  Qroquius Kad

Ymmärtääkseni saakyllä puolustaa omaamaatansa ja nuo eivät ole syy sotaan. Tarkoitus oli vain esittää tosiasioita, joita ei voida ohittaa. Ukraina on myyty lännelle, eli niille samoille tyypeille ja yrityksille jotka edistää kaikkea lqbt+ jne. €uroopan tuhoamista ja en itse halua tuohon tukija joukkoon kuulua.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
21.9.2022 20:20
Vastaa...  ToinenOikealta

Örkithän eivät tosiaan LGBT:tä tunne. Niinpä Ukrainassa ei olekaan raiskattu hyvänlaista määrää poikia ja miehiöä.

Vaikka ei kai tästäkään kannata mitään mainita, kun Ryssänhuorien jumala Putler ei ole ilmoittanut sitä UMV:ssä.

VMP
VMP
22.9.2022 11:58
Vastaa...  ToinenOikealta

Ryssän propagandaa ja teikäläisiin uppoaa hyvin. Kysyn vielä koska caruna, destia, upm, fortum, neste, ym. Noista firmoista on taatusti omistuksia myös blackrokcilla ja homot heiluvat kaduilla lippujen kanssa onko venäjällä oikeus hyökätä suomeen?

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:38
Vastaa...  ToinenOikealta

Ukrainalaiset sotivat henkensä ja kulttuurinsa edestä. Tämä nostaa yleensä motivaation korkealle ja kaikki Venäjä vastaan sotivat joutuvat sotimaan henkensä edestä ja kulttuurinsa. Myös ulkomaailman olisi annettava vahva tuki Ukrainalle ja siis annettava niitä panssareitakin ja kauko-ohjuksia. Valitettavasti globalistihirviöt ilmeisesti haluavat jakaa Ukrainan. Venäjän oligarkeilleko maa pitäisi ryöstettäväksi muka antaa koska USA hyi tms

ToinenOikealta
ToinenOikealta
21.9.2022 14:31
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Tere Paavo,

Hae Roger Waters nimisen kaverin CNN haastattelu, vaikka siitä luotettavasta tuubista nimellä: Pink Floyd’s co-founder accuses Biden of ‘huge crime’ in Ukraine. Hear why

Sitten voitkin kertoa valehteleeko tämä bassoa soittava artisti ja mitä valehteli?

VMP
VMP
22.9.2022 12:04
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

No se puhuu paskaa sehän on aina ollut noiden ääriääliö-vasemmiston puolella pipeimmissä jutuissa, nää umv uskovaiset haukkunut yleensä sitä mutta kun on ryssän puolella nyt niin se onkin hyvä tyyppi…

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:40
Vastaa...  ToinenOikealta

R WAters on ihan pepusta tervaa ja höyheniä mokomalle sontakasalle

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:40
Vastaa...  ToinenOikealta

PS Pink Floyd on ihan kakkaa musaa

VMP
VMP
22.9.2022 12:02
Vastaa...  Runtiti-pou

Pink floyd on ihan jees etenkin sen jälkeen ollut kun Roger Waters lähti inisemästä sieltä, A Collection Of Great Dance Songs levy todistaa sen, että gilmour teki kaiken paremmin ilman sitä… Waterssin ininät on ollut aina aika paskaa…

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:34
Vastaa...  ToinenOikealta

Biolaboratoriot olivat julkisia ja niitä on joka maassa. Ne eivät liittyneet aseisiin ja yksi olisi voinut teoriassa olla kun se on virustutkimuskeskus, mutta se oli Odessassa. Venäjän valtaamilla alueilla ei todellakaan ole tehty mitään “vain venäläisiä tappavia bioaseita”. Koko laboratoriotarina on Venäjän hölynpölyä

Jerry Cotton
Jerry Cotton
21.9.2022 20:40
Vastaa...  Runtiti-pou

Miksi sitten Bidenin pojan ja USA:n hallituksen sivuilla on juttua niistä? Aluksi siellä ei pitänyt olla yhtään labraa, kun Venäjä väitti siellä olevan 25. Lopulta USA myönsi niitä olevan 49. Ja nyt puhutaan muista kuin Ukrainan omista labroista.

VMP
VMP
22.9.2022 12:06
Vastaa...  Jerry Cotton

Perkele tuosa viikissä on yliopistollakin labra, vittu ja tutkivat vielä kasvitautejakin siellä.. voi video, milloin venäjä tulee vapauttamaan meidät?

VMP
VMP
22.9.2022 12:08
Vastaa...  VMP

Voi video siellä on monta labraa, niillä on kuulemma labratuntejakin siellä, miettikää tunteja tällä tavoin saadaan biolaboratoriota levitettyä aikaan ja aikaa on kaikkialla ympäri maapalloa…

VMP
VMP
22.9.2022 12:10
Vastaa...  VMP

Eikä siinä vielä kaikki käyttävät siellä jotain geenisaksia joilla voi saksia geenejä meissä kaikissa on geenejä entä jos joku partasotaterroristi saa sakset käsiin ja leikkaa geenit poikki jatkossa syntyisi vaan puolikkaita ihmisiä pitäisikö venäjän jo kiiren vilkkaa hyökätä..

Samuel
Samuel
22.9.2022 23:23
Vastaa...  VMP

Ei pelkästään Viikissä, vaan Suomessa on kymmeniä labroja, joissa säilytetään ja tutkitaan taudinaiheuttajamikrobeja. Kaikki eivät edes ole mitään lääketieteellisiä labroja, vaan antimikrobisia ominaisuuksia tarvitaan monilla teollisuudenaloilla, kuten elintarviketeollisuudessa, maataloudessa ja muillakin teollisuudenaloilla. Esimerkiksi UMV-lehden paljastamat “salaiset asiakirjat” Ukrainan biolaboratorioista, eivät lopulta olleetkaan muita kuin tavallisia tutkimusraportteja tai lähetteitä, joissa tuiki tavallisia perustutkimuksissa käytettyjä taudinaiheuttajia oli lähetetty tutkimuskäyttöön. Toki villeimmässä ryssäpropagandassa niin korona kuin apinarokkokin ovat lähtöisin Ukrainasta, ja on vain ajan kysymys, kun isorokkoakin sieltä lähdetään levittämään.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
22.9.2022 16:44
Vastaa...  Jerry Cotton

Miten niin ei pitänyt olla yhtään? Nuo ovat aivan julkisia ja Obama jo perusti sen yhden 2010 Odessaan

Samuel
Samuel
22.9.2022 23:27
Vastaa...  Runtiti-pou

Juu! Jos vielä osaisit kertoa, mitä bioasetta siellä Odessa labrassa kehitettiin ja minne sitä käytettiin tai edes aiottiin käyttää? Näin ne huhut leviävät, kun “valistuneemmat” tyypit levittävät mututietoa, josta tuskin tajuavat yhtään mitään.

VMP
VMP
23.9.2022 03:14
Vastaa...  Samuel

+5

Runtiti-pou
Runtiti-pou
23.9.2022 13:52
Vastaa...  Samuel

Niin se oli vain niistä ainoa, joka teoriassa olisi voitu kytkeä johonkin sotilaalliseen

Särmääjä
Särmääjä
21.9.2022 08:01

Koko homman alkaminenhan nimenomaan liittyy siihen kun EU:n ja Naton kannattajat kaatoivat EU:ta ja Natoa vastustaneen Ukrainan hallinon.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
21.9.2022 12:49
Vastaa...  Särmääjä

Niinpä tekivät, ja Ryssä tuli auttamaan orjahuoriaan.
Mutta pieleen meni;
Ukraina etenee kohti Länttä ja Ryssä on luhistunut kehitysmaaksi.

Suomi Finland
Suomi Finland
21.9.2022 13:24
Vastaa...  Särmääjä

Sehän oli ryssämielinen hallinto. Sellaisen joutaakin kaatamaan. Ei muuten oikeuta kuitenkaan millään tasolla naapuria tulemaan sotavoimin rajan yli.

Ryssä häviää tämän ihan tuota pikaa, joten oikeastaan kiistely syyllisistä on aika turhaa. Ryssänmaa hajoaa moninapaiseksi kokoelmaksi pikkuvaltioita ja Putin voi julistaa onnistumisen. Tosin siinä vaiheessa puttepossu näkee koko valtakuntansa katsomalla ulos ikkunadta.

VMP
VMP
22.9.2022 12:17
Vastaa...  Suomi Finland

Kumman paljon noi ryssän pikku tytöt kyllä nukkeja löytävät muualta paitsi venäjän piiristä sen sanan käyttö on varmaan tarkasi määritelty…. .

Name
Name
21.9.2022 09:01

Adolf Hitler oli oikeassa.
Mikäli USA olisi valinnut puolensa viisaammin olisi meillä Itänaapureina joukko mukavia ? pikkuvaltioita.
Sensijaan saamme jatkaa 1000 vuotista vääntöä Idän Vainolaista vastaan..
Tällä kertaa USA on valinnut oikein..nyt korjataan 80 vuotta vanhaa virhettä.
USA ja Venäjä lupasivat 1990 luvulla yhdessä taata Ukrainan turvallisuuden Ukrainan suostuessa NLn aikaisten Y-aseiden luovuttamiseen Venäjälle.
USA piti lupauksen.
Venäjä ei pitänyt lupausta.
ÄLÄ LUOTA RYSSÄÄN.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
21.9.2022 16:41
Vastaa...  Name

USAa johtivat ja johtavat samat juutalaiset, jotka johtivat ja johtavat Neuvostoliittoa ja Putinistania

Venäjä mobilisoi 300.000
Venäjä mobilisoi 300.000
21.9.2022 09:28

PVM = Pieni Vihainen Mies kutsuu 300.000 puskaryssää tappohommiin.
On se hieno tuo Suomen naapurimaa ja sen johtaja. Kyllä kannatti nuoleskella 👅💩

Mustamakkara
Mustamakkara
21.9.2022 15:16

UMV-lehti oli julkaissut Venäjän diktaattorin pitämän puheen liikekannallepanosta suomennettuna. Piti lukaista se ihan mielenkiinnosta ja kuten etukäteen arvelinkin, oli puheessa tehty mustasta valkoista.

Mutta mitään Venäjä ei tule saavuttamaan muuta kuin oman perikatonsa. Kun liikekannalle laitettuja sotilaita saadaan oikeasti sinne rintamalle, on palkka-armeija jo päässyt päiviltä.

Enää ei ole helppo puskea rajan yli uusilla joukoilla. Ei ole ryssillä mitään mahdollisuuksia enää.

Liva
Liva
21.9.2022 16:29

Muuten tosi asiallinen juttu, mutta yksi asia pisti ainakin omiin silmiin eli Viron venäläiset. Kun suurin osa venäjänkielisestä väestöstä Virossa ovat venäjänkielisiä virolaisia ja heitä loukkaa se että Suomessa heitä kutsutaan venäläisiksi. Vain pieni osa venäjänkielisestä väestostä Virossa ovat venäläisiä, suurin osa virolaisia, joiden äidinkieli sattuneesta syystä on venäjä, mutta suurin osa heistä puhuu ihan sujuvaa viroa 🙂 eivätkä he äänestäisi venäjän puolesta, vaan Viro on heidän rakas kotimaa 🙂

Qroquius Kad
Qroquius Kad
21.9.2022 20:22
Vastaa...  Liva

Saisivat sitten tehdä kunnon pesäeron örkkeihin.
Ainakaan Narvassa eivät tuota ole tehneet.

Jns. Man
Jns. Man
22.9.2022 13:33

No nyt on vedetty mutkat suoriksi. Karjalaa 1940-l. Lopulla ei voi verrata Ukrainaan. Ennen sotia luovutetussa Suomen Karjalassa ei asunut käytännössä yhtään venäläistä. Entä Krimi? Sillä oli ennen vuotta 2014 autonominen asema Ukrainassa, kuten Ahvenanmaalla Suomessa. Krimillä oli myös optio kansanäänestykseen v. 1992 lain perusteella, mikäli halusivat Erota Ukrainasta. Koska 87% krimiläisistä oli venäjänkielisiä (ja mielisiä), oli halu erota Kiovan alaisuudesta aitoa vuoden 2014 vallankaappauksen jälkeen. Vaikka miten inhoaisi Venäjää, täytyy pysyä totuudessa.

Samuel
Samuel
22.9.2022 23:38
Vastaa...  Jns. Man

Ja paskat. Noin kolmannes Krimin asukkaista oli ukrainalaisia, jotka toki osasisvat venäjää, niin kuin Ukrainassa yleensäkin. Krimillä puhuttiin eniten venäjää, joten myös ukrainalaisten puhekielenä oli enimmäkseen venäjä. Lisäksi Krimillä asui noin 11%:n tataarivähemmistö, joka sekin puhui kyllä venäjää, mutta vastusti viimeiseen asti venäjään liittymistä. (Muistivat vielä Stalinin pakkosiirrot turhan hyvin). Noin 40% Krimin väestöstä oli muuta kuin venäläistä ja venäläismielistä, eikä niiden loppujenkaan äänestyskäyttäytyminen olisi välltämättä täysin Venäjään liittymiseen mennyt. Krimillä kun oli ihan mukava asema autonomisena alueena.

Se, että kansanäänestyksen äänestysprosentti oli lähes 90% ja että lähes 97% halusi sen mukaan liittyä Venäjään nimenomaan osoittaa koko äänestyksen olleen suuri kusetus. Krimin väestö ei olisi rehdeissä vaaleissa noin äänestänyt.