Kaikki Huddingen lapsiampujat vapaalle

Huddingen ampumisesta kiinniotetut yhdeksän henkilöä ovat kaikki päästetty vapaaksi, eikä syyttäjä edes vaatinut vangitsemista.

Miehet otettiin kiinni sunnuntaina epäiltynä törkeästä ruumiinvamman tuottamisesta ja ampuma-aserikoksesta, mutta tiistain aikana kaikki on päästetty vapaaksi. Södertörnin kärkäjäoikeuden pääsyyttäjä kertoi tiedotteessaan, että kaikki ovat edelleen epäiltyjä kyseisestä rikoksesta, mutta näyttö ei riittänyt vangitsemiseen.

Tiedote.

Luultavasti kyse on jostain sellaisesta, että poliisi ei yksinkertaisesti pysty näyttämään toteen, että kenen aseesta lapsiin osuneet luodit lähtivät. Jokaisella kiinniotetulla oli ase kädessä ja kaikki ampuivat, mutta miten näyttää toteen juuri kuka oli ampuja tai ampujat, joiden luodit osuivat lapsiin.

Ampumistapauksessa lapset eivät olleet mitenkään kohteita, vaan he nyt vaan sattuivat osumaan tulilinjalle. Tapauksessa kaksi vihamielistä poolia kohtasi ja he aloittivat villin pistooliammunnan. Pistooliammunta on siinä mielessä taitolaji, että kun se on sellaista villiä roiskimista, niin aseen piippu voi olla sekunnissa aivan johonkin muuhun suuntaan kuin mitä olisi tarkoitus.

Siitä huolimatta monet ovat kyselleet, että miten on mahdollista, että porukka pääsi vapaalle. No, nyt siellä on kentällä ainakin yhdeksän jorkkia, jotka tietävät voivansa tehdä mitä haluaa eikä väkivaltakoneisto pysty mitään.

53 Kommenttia
Uusimmat
Vanhimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Ö ö hö ö!
Ö ö hö ö!
21.7.2021 14:23

Poliisi rikollisten hyysäyksestä: ”Jos pysäyttäisin ruotsalaisen samasta rikoksesta, hän saisi sakon”

Kun poliisi Andreas Danman murhattiin Göteborgissa, viranomaiset tiesivät jo silloin, että jengit ovat vaarallisia myös poliiseille. Käytännössä poliisi osallistuu jo rikollisten maahanmuuttajien toimintaan, jotka siten välttyvät syytteeseenpanosta asioista, joista ruotsalaisia ​​rangaistaan, poliisi toteaa toimittaja Katerina Janouchin kanssa tehdyssä pidemmässä haastattelussa.

Haastattelussa poliisi, jonka sanotaan työskentelevän haavoittuvilla alueilla, esiintyy nimettömänä.

Hän kuvailee väkivallan spiraalia, jota poliitikot eivät voi pysäyttää, jossa maahanmuuttajat ovat vuosien ajan avustettuna onnistuneet rakentamaan rinnakkais​​yhteiskuntia, joilla on jättimäinen väkivallan pääoma.

–Rikollisia lihotetaan avustaen ja annetaan heidän rakentaa rinnakkais​​yhteiskuntiaan. Sitten jätetään rankaisematta, poliisi toteaa haastattelussa.

Ö ö hö ö!
Ö ö hö ö!
21.7.2021 14:24
Vastaa...  Ö ö hö ö!

Poliisin mukaan viranomaiset ovat jo nyt altavastaajina ja jengirikollisilla on vapaat kädet tehdä rikoksia.

– Emme oikeastaan tee työtämme… annamme heidän mennä. He tekevät esimerkiksi paljon liikennerikkomuksia, teemme nopean tarkistuksen, mutta emme välitä rangaista niistä, poliisi sanoo haastattelussa ja toteaa, että jengin jäsenet elävät käytännössä laittomasti.

Haastatellun poliisin mukaan poliisiviranomainen on ottanut käyttöön rutiinit, joissa poliisin on kutsuttava tutkinnanjohtaja ja pyydettävä päätöstä, ja sitten viranomainen soveltaa ”esitutkinnan rajoitusta”, mikä tarkoittaa, että jengirikolliset saavat vapaat kädet tehdä samoja rikoksia yhä uudelleen ja uudelleen.

– Jos pysäyttäisin samasta liikennerikkomuksesta ruotsalaisen, hän saisi sakkonsa. Mutta ei jengirikolliset. Se laukaisisi väkivallan, eikä se ole sen arvoista, poliisi sanoo.

https://www.friatider.se/polis-om-daltandet-om-jag-skulle-stoppa-en-svensk-samma-brott-far-han-boter

Ohmygod
Ohmygod
21.7.2021 12:56

Tuosta he nyt tulevat siihen johtopäätökseen, että heillä on lupa tappaa – kuin 007.

Moga Dishu
Moga Dishu
21.7.2021 12:34

Eikö luoteja löytynyt vai miten ei ampujaa löydy? Rikoslabra hommiin ja Abdi koppiin.

Ei kiirun kipinää
Ei kiirun kipinää
21.7.2021 13:26
Vastaa...  Moga Dishu

Ei kannata koska rikoslabra NFC Linköpingissä ei toimi huonon johtajan, työpaikkariitojen, henkilökuntapulan, vanhanaikaisten analyysiaparaattien ym ym takia juuri ollenkaan ja jos toimii niin odotusaika on puoli vuotta. Vain poliisin murhatapauksessa pakotettiin NFC pistämään vauhtia. En tiedä onnistuttiinko.

Nuorisoalennukset
Nuorisoalennukset
21.7.2021 10:30

No jo pomppas! Monen vuoden typeryyden jälkeen ottaa hallituksen pieni arrogantti sossumies nyt esille nuorisoalennusten poistamisen. Mahtaa se kirvellä kunnon sosialistia?
Vaalit ovat vuoden päästä ja sekopäämeno jatkuu joten oma virka on vaarassa syyskuussa 2022 jos ei mitään tehdä. SE on ainoa motiivi mahdolliselle muutokselle rangaistuksissa, oman viran menetys.

ShitholeEU helahoito
ShitholeEU helahoito
21.7.2021 09:51

Ruotsi on atakin alla monelta taholta. Venäläiset hakkerit pistivät COOPin kassasysteemit lukkoon ja vaativat 600 milj. kruunua lunnaita. Ruotsin somput ja romput ja muut eksoottiset elementit pilaavat lopun. Romanianromanit pakottavat lapsia, 12-14-16 vuotiaita tyttöjä, kaduille kerjäämään ja varastamaan, raskaina mahat pystyssä. Hallitus ei tee mitään ja jos tekee ovat toimenpiteet 10-20 vuotta jäljessä todellisuudesta; kaikki olisi pitänyt tehdä vuosia ja vuosikymmeniä sitten. Sossut ovat viimeiset 7 vuotta vieneet Ruotsia alaspäin huimaa vauhtia.

Ja entäs se Saksan jakkukalkkuna? Ensin jätetään Saksan infrastruktuuri hoitamatta ja satsataan rahat mielummin maahanmuuttoon muslimimaista. Nyt kun tuhotulva on fakta ja satoja ihmisiä kuollut vaatii Saksa satoja miljardeja EUn rahastoista (Suomelta, Ruotsilta) uudelleenrakennustyöhön. Olisi mielenkiintoista tietää moniko kotimusu käärii hihansa ja tarttuu työhön?

Nih
Nih
21.7.2021 05:27

Hyvä ettei tuomari tarjonnut niitä pullakaffeja ja isällistä sormen heristelyä. Jotenkin alkaa tuntua että rikolliset voitelevat tuomareita, poliiseja runsalilla lahjuksilla 30-40-luvun amerikan tyyliin, muutenhäna tätä järjettömyyttä ei voi enää selittää että rikoliset livahtavat kuin koirat veräjästä. Rikolliset melko varmaan soluttautuvat jo yhteiskunnan avainpaikoille ja selaisiin paikkoihin, jossa lakia ohjataan ja toteutetaan. Se on sitten sen yhteikunnan menoa.

Juho Sippilä
Juho Sippilä
21.7.2021 09:48
Vastaa...  Nih

Olen shokissa.

Waltsu
Waltsu
20.7.2021 23:33

Heh, Iltapaskossa oli komea otsikko ”Tukholman alamaailmaa pyörittää noin 30 jengiä – tällaisia ovat pelätyt rikollisliigat” ja oli myös pitkä juttu. Tosin hyvin oleellisesta asiasta ei sanan sanaa taaskaan. Arvatkaas, mikä se oleellinen asia niistä jengeistä oli…

Tupunainen
Tupunainen
21.7.2021 13:14
Vastaa...  Waltsu

Samaan asiaan kiinnitin huomiota, että näitä ”rikollisjengien välienselvittelyjä ja sivulliset osuu vahingossa tielle”.
On vain niin outoa, että ennen suhtellisen rauhallisessa maassa kansa äkkiä jengiytyy ja alkaa ammuskelemaan. Mitä ihmettä on Sveamamman pojille tapahtunut, kun veri noin kuumana on alkanut käymään… ja käytännöllisesti katsoen myös virtaamaan?
Siinä sosiologilla on pohtimista, että kansan persoonallisuuden kehitys on ryhtynyt vinoutumaan ja käytös sitä myöten kehittyy sosiopatian suuntaan?

juhaII
juhaII
20.7.2021 23:30

Hajoamistilassa oleva ruumis nimeltä Ruotsi!

Onneksi pääministeri Stefan Löfven (S) oli sanaton ja avuton. Sillä kukaan toinen ruotsalainen poliitikko ei olisi mitenkään voinut kyetä samaan!

Me suomalaiset emme voi kuin jälleen kerran kadehtia kateuden itkua pidätellen!!!

Dickie
Dickie
20.7.2021 21:06

No koko porukka tuomiolle rikoskumppanuudesta tapon yritykseen, eikös se olisi normaalia.. niin pankkiryöstössäkin koko sakki saa tuomiot, vaiks joku porukasta vain seisois nurkassa koko operaation ajan.

tuskin noi ittekkään tietää kenen pistoolista lähti ne osuneet harhalaukaukset..

täyttä hulluutta ja väärä signaali vapauttaa koko sakki..kylhän ny 2-4 vuot ny istumista joka jepelle kuuluis tai muuten yhteiskunta on entisä suuremmassa kaaoksessa.

jo joku saatanan ammuskelu jossain lähiön keskellä ny 2 vuot istumista niin, vaikkei mihinkään osuiskaan..yleinen vakava vaaran aiheuttaminen

Jaakko Palvi
Jaakko Palvi
20.7.2021 20:54

En käsitä, etteivät ole tutkitavankeudessa jo ampumisesta julkisella paikalla laittomilla aseilla tilanteessa jossa haavoittui lapsia.

Jos ampuisin kavereiden kanssa kotikaupunkini kaduilla ja luodeistamme saisi osumaa muutama mukula, en näkisi päivänvaloa kuin vuosien päästä.

Last edited 8 days ago by Jaakko Palvi
MattiS
MattiS
20.7.2021 21:53
Vastaa...  Admin Pt-media

Mutta jos jokaisella kiinniotetulla oli laiton ase ja osallistuivat ammuskeluun, niin sen pitäisi olla se ja sama kenen aseesta ne lapsiin osuneet luodit lähtivät. Kyllä tuo Ruotsi osaakin olla paska maa.

Puolueeton
Puolueeton
21.7.2021 09:13
Vastaa...  MattiS

Ruotsin olisi luullut jo vuosia sitten laativan lain, jossa laittoman ampuma-aseen hallussapidosta saisi muutaman vuoden rangaistuksen. Espanjassa tuomiot ovat kovat ja siksi poliisi sanoo, ettei rikollisilla ole aseita eivätkä ne ole väkivaltaisia ellei itse ole.
Ruotsissa taustalla on on kuitenkin politiikka. Maahan muuttajia on kohdeltava tasa-arvoisesti ja siksi lakeja ei tule kiristää maahanmuuton tähden.

Tuomari Hurmio
Tuomari Hurmio
21.7.2021 03:42
Vastaa...  Admin Pt-media

Niin. Lapsethan olisivat myöskin itse voineet aiheuttaa vammansa! Sitäpaitsi RASISMI!!! Tärkeintä ruotsin yhteiskunnassa on ottaa sverigedemokraateilta propaganda-ammukset pois, etteivät pääse faktoilla ja totuuksilla räiskimään ympäriinsä. On myöskin tärkeää että emme suututa maassa loisivaa muslimimassaa joka on jo 30% koko jengistä.

peruutuslaki
peruutuslaki
21.7.2021 06:07
Vastaa...  Admin Pt-media

Luultavasti on olemassa maita joissa pyssynuorisoa tai viranomaisten kivittelijöitä ei ole yksilöivän näytön puutteessa pakko laskea heti vapaaksi, vaan heidät on laillista ottaa talteen esimerkiksi kahdeksi viikoksi.

Euroopassa voitaisiin ottaa käyttöön siitä kevennetty versio jossa aika olisi sama mutta kuulustelukeinot pikemminkin psykologisia kuin fyysisiä.
Kun tuollaisesta alkaisi sana kiertää, niin kepposteluinto saattaisi hiukan laantua.

Se nykyinen vaihtoehto kun ei toimi ainakaan Ruotsissa,

Anonyymi
Anonyymi
21.7.2021 08:12
Vastaa...  Admin Pt-media

Asianajajien saivartelua ja lain tulkintaa! Nyt maalaisjärki käyttöön ennen kuin on liian myöhäistä! Ruotsin tapauksessa se taitaa olla jo nyt, mutta pelastetaan edes Suomi, joka kulkee kaikessa entisen emämaansa jalanjälkiä! Jos Amerikassa onnistuttiin 1930-luvulla mafia kukistamaan ja siivoamaan kadut, miten 2000-luvulla voidaan olla näin m-nattomia?

Vaarallinen mutantti
Vaarallinen mutantti
21.7.2021 09:53
Vastaa...  Admin Pt-media

Ilmeisesti laittoman aseen hallussapito ja sillä ammuskelu yleisellä paikalla on ruotsissa sallittu. Paljon on lait muuttuneet sitten 80 – luvun.

Jokin Mättää
Jokin Mättää
21.7.2021 10:00
Vastaa...  Admin Pt-media

Ehkäpä syyttäjää on voideltu tai uhkailtu? Onko se mahdollisuus tullut kenenkään mieleen? Jokainen on sitäpaitsi syyllistynyt ainakin törkeään aserikokseen mikä antaa vähintään 2 vuotta VANKILAA ja niiltä seisomilta lähdetään koppiin joten miksi ei tässä?

Halutaan antaa pojille mahdollisuus häippästä Kotinistaniin ensin?

Ihme tumpelointia
Ihme tumpelointia
21.7.2021 13:36
Vastaa...  Admin Pt-media

Kyllä aseet voi hakea sieltä ”mäestä” ja ottaa DNA- testit. Ei ne aseet ole kauaksi kerinneet pienessä ajajassa ampumisen ja kiinnioton välillä.

Mutta pitää muistaa että vankilat ovat täynnä ja kerrossängyt loppu.

seant
seant
20.7.2021 19:41

Tanskassa ilmeisesti ei vaadita näyttöä kuten pt-media kertoi ”Viisi värillistä uusruotsalaista syyllisiä Kööpenhaminan tuplamurhaan: 3 x elinkautinen ja 2 x 20 vuotta”
En usko että kaikki kolme olisi ampunut kuolettavasti, kun kyseessä on jengi, niin silloin ei ilmeisesti tarvitse olla täyttä varmuutta tekijästä, kun vaan on mukana. 2x20v taisi olla vain autokuskeja eli vain oli jengissä, niin sen mukaan tuli rangaistus.

Kusinen Kännikala
Kusinen Kännikala
20.7.2021 21:33
Vastaa...  Admin Pt-media

Mitkä tekniset tutkimukset, millä resursseilla?

Anonyymi
Anonyymi
21.7.2021 08:17
Vastaa...  Admin Pt-media

Voivat olla kiinniottovaiheessa jo jossakin muualla, vaikka Suomessa? Onko sitäkään äijää kiinni saatu, joka Suomessa valvotussa tapaamisessa meinasi tappaa entisen vaimonsa? Poliisi panttasi miehen tuntimerkkejä niin kauan, että ehti livahtaa jonnekin. Ehkä parempikin; mitä näitä jörkkejä tänne pitäisi haalia oikeuslaitosta kuormittamaan ja vankiloihin ylöspitoa nauttimaan!

Hölöökytääkölöökyn
Hölöökytääkölöökyn
20.7.2021 18:54

Ns. pojat on poikii-tapaus. Eihän kakrut edes kuallu! Turha siis mussuttaa.

CvK
CvK
20.7.2021 21:01

samnytt.se:n artikkelin parhaasta/humoristisimmasta palasta huono käännös::

Pääministeri: ”Lohduta lapsiasi – sinua ei murhata pian”

Niin, joudut odottelemaan satunnnaista vuoroasi vielä epämääräisen ajan.

Pitäisi perustaa firma myymään ”Real Survival Tour” matkoja Swedistaniiin, koe ja näe todellinen multikulttuurisuus ja jää henkiin.
– ideaa saa käyttää vapaasti 😉

Kusinen Kännikala
Kusinen Kännikala
20.7.2021 21:34

PERRRKELE, MUUTAMA NAARMU.

Anonyymi
Anonyymi
21.7.2021 08:18

Näillä ”kansalaisilla” on verissä se suloinen kosto. Jatkoa varmaan seuraa.

Irmeli
Irmeli
20.7.2021 18:32

Näinhän se tulee menemään tulevaisuudessa koko EU:ssa. Keharit saavat ampua, raiskata, ryöstää, ym ja ketään ei syytetä kun ovat etnisiä. Heidän taustojaan ei saa korostaa tai yleensä mainita, eikä uskontoaan, ihankun Ruotsissa olisi aina ollut näin. Kovennetut rangaistukset sen sijaan annetaan ihonvärin perusteella eli valkoihoisille, pienimmästäkin rikkeestä, vaikka tekaistuilla syytöksillä, varsinkin jos on kasallismielinen. Tähän se menee, Ruotsissa ensin, sitten myös hölmölässä ym maissa EU:ssa.

pöh
pöh
20.7.2021 17:44

”Siitä huolimatta monet ovat kyselleet, että miten on mahdollista, että porukka pääsi vapaalle.”

Suojaväritys ja asia vaietaan, seuraavaa tapausta taas kauhistellaan pari päivää, mutta mitään ei tehdä.

Anna-Maria Korhonen
Anna-Maria Korhonen
20.7.2021 17:33

”. Jokaisella kiinniotetulla oli ase kädessä ja kaikki ampuivat.”

Jokaiselle kuuluisi tuomio yleisen turvallisuuden vaarantamisesta ainakin. Ja kun on kerran osoitettu, etteivät pysty elämään Ruotsin lakien mukaan, niin maasta karkoitus ennenkuin tulee lisää osumia.

Minä
Minä
20.7.2021 18:25

Niinpä Vaikea kuvitella, että Ruotsissa saisi ammuskella aseilla yleisillä paikoilla. tuskin olivat edes laillisia aseita luvilla. Jo siitä pitäisi tulla melko tukevat tuomiot, eikä noin vaarallisia pitäisi laskea vapaalle.

Johan tuosta gansterit oppivat hyvän taktiikan. Mennään joukolla ampumaan siten, että ei voida osoittaa, kuka ampui uhreja.

Jotain outoa tuossa vapaaksi päästämisessä on. Ovat kaikki vastuussa lasten ampumisesta. Kumma, jos ei voida sitoa tiettyä asetta lapsiin osuneisiin luoteihin.

Last edited 8 days ago by Minä
NakuNekko
NakuNekko
20.7.2021 19:33
Vastaa...  Admin Pt-media

Ruutikuvat käsistä. Helppoa tutkia tuollaiset jos haluaa.

CvK
CvK
20.7.2021 21:39
Vastaa...  NakuNekko

Julkaistuista kuvista päätellen ruutisavu tms. jäämät käsistä otettiin talteen per epäilty, ne ”paperipussit”.

Ruutisavujäämä kädessä ei kerro mitä pistooliyksilöä tuli käytettyä. Luodista, jos löytyy tarpeeksi ehjänä, voidaan saada aseen piipun ja/tai iskurin yksilöivät jäljet, mutta edelleenkään ruutisavujäämä käsissä ei yksilöi käytettyä asetta. Nythän myös ilmeisesti ne aseet ovat hukassa, joten sormenjäkiäkään aseista ei voi löytyä ennen niiden itsensä löytymistä, saatikka ammuttuihin luoteihin sopivia yksilöiviä tunnisteita.

Toivottavasti tässä vapautuksessa on Swedistanian polpolla jokin juoni taustalla, esim. seuranta jolla saadaan tietoa koko jengistä tms.

Brasilian poliisin tapa toimia Faveloissa voisi toimia tosiaan täälläkin.

CvK
CvK
20.7.2021 23:10
Vastaa...  CvK

Kirjoitus tökkii… siis toki hylsystä se iskurin jälki, sillä eihän iskuri luotiin kosketa. Hylsytkin pitäis siis löytyä.

Anonyymi
Anonyymi
21.7.2021 08:33
Vastaa...  NakuNekko

Olihan eräällä poliisin kiinni ottamalla teipattu paperipussit käsiin juuri tästä syystä. Ilmeisesti kaffe ja pulla diskuteerauksen kanssa paransi tämänkin rikollisen kertaheitolla ja päästettiin vapaaksi kun lupasi, ettei koskaan enää…

Anonyymi
Anonyymi
21.7.2021 08:30
Vastaa...  Admin Pt-media

Yleisellä paikalla ei ymmärtääkseni saa kulkea aseen kanssa. Jo siitä, että rikospaikalta löydetään ase kourassa, antaa aiheen syytteeseen. Mojovat sakotkin voisi olla paikallaan joka iikalle ja ilman valitusmahdollisuutta. Ei kai tässä nyt vielä ihan villissä lännessä olla?

Brasiliassa eri meno
Brasiliassa eri meno
20.7.2021 17:28

Brasiliassa kun poliisi saa verekseltään kiinni konnan jolla on ase, konna ammutaan heti niille sijoilleen.
Netistä löytyy video sellaisesta kun toimittaja kuvaa tilannetta, konna vain talutetaan pakettiauton taakse kameralta piiloon ja sitten muutama kuti päähän ja rintaan. Sitäraatoa toimittaja saa sitten kuvata, videolla on selvästi miten ennen ampumista poliisi otti konnalta revolverin sukanvarresta.

Turhia oikeudenkäyntejä ei tarvita.

Paitsi että jos näin meneteltäisiin niin Löfvenillä lakkaisi seisomasta.

basisti
basisti
23.7.2021 14:00

Poliisien kovat otteet aikoinaan Suomessakin taisivat olla ihan tarpeen sanelemia.
Vähintään vastaava ”tarve” näyttäisi hiihtelevän sisään migriministerien erityisessä suojeluksessa.

HyvaJatkaa
HyvaJatkaa
20.7.2021 17:11

Miettikääpä miten rasistista olisi, jos humanitaarisessa suurvallassa papu-ukko voitaisiin pidättää noin vain joltakin satunnaiselta ampumispaikailta?

ONNEA SVEDULANDIAAN!!! Euroopan tapahtumarikkain valtio! Siis todellista rikkautta, ei mitään teennäistä ulkokultaisuutta!

timo
timo
20.7.2021 17:08

Tässä tapauksessa kaikki pitäisi tuomita jos syyllisiä ei voida näyttää toteen. Ainoa oikea ratkaisu. Ihan sama vaikka jonkun mielestä olisi oikeusmurha.
Ruotsissa tietysti ”ihmisoikeudet” estävät järkevien päätösten tekemisen?

skyttare
skyttare
20.7.2021 16:30

Kivempi yhteiskunta sellainen, jossa tuo pelkkä aseen heiluttelu riittää aika pitkään tuomioon. Singaporessa taitaa olla niin, että jos on ase ja siihen panoksia mukana niin se on kuolemantuomio. Ei tarvii näin kovaksi laittaa, mutta eikö esim. karkoitus jo onnistuisi.

skyttare
skyttare
20.7.2021 16:39
Vastaa...  Admin Pt-media

Ruotsi näyttää ikäänkuin sallivan tuollaisen väkivallan, Suomessa onneksi vähän paremmin asiat. Harmi että Löf valittiin uudestaan pääministeriksi.

Taitaa olla talvi ja pakkanen ainut mikä hillitsee noita.

Suomi Finland
Suomi Finland
20.7.2021 16:13

Näin. Tulin täsmälleen samaan tulokseen heti kun näin otsikot.

Tuollaisten jorkkien paikka ei ole normaalien ihmisten seassa, vaan kenties jopa kaukana Madagaskarilla tai jommalla kummalla navalla. Toki kaukana kaikilta tutkimusasemilta.

Voi jorkit kun sanatkaan eivät oikein taivu kuvaamaan sitä mitä teistä ajatellaan. Kumpa joku kasvattaisi nenänsä alle viikset ja laittaisi jorkit jorkkien oikeisiin paikkoihin.