Osalta maahanmuuttokriitikoista puuttuu itsekritiikkisyys – On epäisänmaallista olla tukematta Ukrainaa

Osalta maahanmuuttokriitikoista puuttuu itsekritiikkisyys – On epäisänmaallista olla tukematta Ukrainaa

He kutsuvat myös itseään kansallisiksi tai isänmaallisiksi, mutta itse en voi käyttää heistä sellaista nimeä. Maahanmuuttoon he kyllä suhtautuvat kriittisesti, mutta tässä yhteydessä osuvampi nimitys heistä on putinisti.

Ukrainan sodasta puhuttaessa putinistit vetoavat jenkkien aikaisemmin tekemiin sotaretkiin ja väittävät jenkkien sotarikosten olevan paljon isompia.(Vastaavasti kun puhutaan Suomessa tai EU:ssa olevasta korruptiosta he eivät koskaan vetoa Venäjällä rehottavaan korruptioon) Vaikka jenkkien sotarikokset olivatkin suuremmat kyse on täysin toisesta keskusteluaiheesta ja siksi tuota kutsutaankin whataboutismksii. Whataboutismissa on käytännössä vain kyse siitä, ettei henkilö oikeasti halua puhua kyseisestä aiheesta, vaan lakaista sen maton alle. Esim. kun puhutaan maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista, vihervasemmisto vetoaa siihen, että raiskaavathan ne suomalaisetkin.

On käsittämätöntä miksi yksikään suomalainen haluaisi lakaista Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan maton alle, sillä Ukrainan sota liittyy suoraan Suomenkin tilanteeseen. Jos Venäjä saa helpon voiton, se saa siitä lisää motivaatiota hyökätä seuraaviin kohteisiin, joiden joukossa Suomikin voi olla. Vastaavasti mitä enemmän Venäjä saa köniin Ukrainassa sitä suurempi kynnys sillä on hyökätä seuraaviin maihin. Jenkeillekin tuli Irakin ja Afganistanin sota retket erittäin kalliiksi ja se on selvästi vähentänyt niiden hyökkäysintoa.

Ukrainaa voi Suomesta käsin tukea monella tapaa, kauppapakotteilla, materiaali ja aseavulla jne. Tietenkään jotkut yksittäiset teot eivät Suomesta käsin eivät mitään auta, mutta jos Ukrainaa autetaan kaikkialla ja kaikilla keinoilla, sillä voi olla jotain merkitystä. Varsinkin kun sodassa on taistelutahdolla aivan valtava merkitys ja jos Ukraina kokee, että koko maailma seisoo heidän takanaan, se auttaa valtavasti.

Putinisteista valtaosa on hyödyllisiä idiootteja ja harvempi heistä on varsinaisesti viidennen kolonnan miehiä, kuten Janus Putkonen tai Johan Bäckman. Itsekriitittömyys on siis suurin syy päätyä putinistiksi.

VKK puolueen puheenjohtaja Ano Turtiainen on malliesimerkki hyödyllisestä idiootista. Putinin viidennen kolonnan miesten ei tarvitse syöttää hänelle propagandaansa Suomessa, sillä hän jakaa omalle Facebook-sivulla täysin kritiikittömästi Putinin omia propagandapuheita.

Ihmiset jotka ovat taipuvaisia uskomaan salaliittoteorioihin, heihin myös uppoaa Venäjän propaganda. Ei ole mitenkään sattumaa, että Putkonen ja Bäckman viihtyvät nimenomaan foliohattujen seurassa. Myös sellaiset ihmiset ovat taipuvaisia uskomaan siihen, jotka ovat kokeneet kovia elämässään ja ovat siitä katkeroituneet. Tällaiset ihmiset suhtautuvat epäileväisesti yhteiskuntaan ja varsinkin valtamediaan. He uskovat mieluummin ihan mihin tahansa muuhun kuin valtamediaan, vaikka Venäjän levittämään propagandaan.

Sekä vuoden 2015 pakolaiskriisi, että nykyinen koronakriisi saivat aikaan toinen toistaan hurjempia foliohattujuttuja. Osittain syy on valtamedian, joka ei ainakaan heti kertonut totuutta asiasta. Tämä luo epäluottamusta ja vastakkainasettelua yhteiskuntaa, joka edelleen ruokkii foliohattujuttuja.

Tiedän toki, että maailmassa on tapahtunut salaliittoja, mutta yleensä salaliittoteoriat perustuvat vilkkaaseen mielikuvitukseen ja pelkästään siihen perustuvat johtopäätökset ovat mielestäni myös osoitus itsekriitittömyydestä.

Yksi hyvä esimerkki oli kunkoronadenialistienjohtohahmot väittivät, että naisministereistä otetussa käsien asennot,seisomajärjestys ja muu rekvisiitta jotenkin osoittaisi, että ministerimme kuuluisivat vapaamuurareihin. Monet koronadenialistit vertaavat rokotehaittoja kansanmurhaan ja Jaana Kavonius on jopa vaatinut tämän johdosta päättäjillemme kuolemanrangaistuksia. Tällainen vilkkaaseen mielikuvitukseen perustuva hörhöily ei ole mitenkään harvinaista koronadenialistien keskuudessa.

Onneksi on myös jalat maassa olevaa ja faktoihin perustuvaa koronakritiikkiä. Esim. Järjen ääni ry. yrittää kertoa asiantuntijoiden äänellä, miksi korona rajoitukset pitäisi poistaa. Tavallinen tallaajakin uskoo paljon helpommin tällaista kritiikkiä kuin jotain kansanmurha -juttuja.

Miltään kantilta katsottuna mielikuvituksen ja foliohattujuttujen varaan rakennettu kritiikki ei ole hyödyllistä. Sellaisilla jutuilla ei ole uskottavuutta tavallisten ihmisten keskuudessa ja tämän takia kriitikot joutuvat pilkan kohteeksi, johon taas kriitikot vastaavat, että toinen puoli vain sokeasti uskoo kaiken, mitä valtamedia kertoo ja näin vastakkainasettelu on valmis. Juuri yhteiskunnan polarisoitumiseen Venäjän informaatiosodankayntikin pyrkii. Eikä ole lainkaan sattumaan, että venäjätrollitkin yrittävät levittelemään folihattujuttuja netissä. Täysjärkinen kritiikki taas vähentää polarisaatiota, koska tällöin kriitikot eivät joudu pilkan kohteiksi ja tulevat paremmin kuulluiksi ja näin voivat saada jotain aikaiseksikin.

Tuli kirjoitettua aika paljon koronadenialisteista, mutta koronadenialistit ovat usein myös maahanmuuttokriitikoita, ei tosin aina. Koronadenialistit ovat kyllä muutenkin alttiita putinismille, koska uskovat niin herkästi erilaisiin salaliittoteorioihin. Sen sijaan muut poliittiset toimijat eivät ole sille kovinkaan alttiita. Vaikka vasemmisto on ollut tunnetusti kallellaan Venäjän suuntaan, sieltäkään on vaikea löytää putinismia. Jopa vasemmistonuoret pyysivät anteeksi Ukrainan sotaa koskevaa whataboutismiaan. Vastaavaa itsekriitiikkiä ei ole löytynyt vastaavaan whataboutismiin sortuneilta maahanmuuttokriitikoilta, siksi heitä voikin kutsua hyvällä syyllä putinisteiksi. Tällaisten ihmisillä ei oikein ole varaa kutsua vihervassareita epäisänmaallisiksi, sillä putinismia voi pitää hyvällä syyllä pitää paljon epäisänmaallisena kuin haittamaahanmuuton kannattamista.

Subscribe
Notify of
guest
158 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
Qroquius Kad
Qroquius Kad
7.3.2022 22:47

Minusta heistä voi hyvällä syyllä käyttää termiä ”hyödylliset idiootit”:

samoin kuin vaginalliset ja penikselliset naiset kuvittelevat afro-, arabi- ja afganistijätkien olevan aivan samanlaisia lällydemareita kuin mekin,
kuvittelevat nämä itseään kansallismielisiksi kutsuvat venäläisten kansallismielisten olevan samanlaisia kuin suomalaiset.

Heiltä on täydellisesti hukassa fakta, että venäläisen kansallismielisen intressit ovat nyt ja aina ikuisesti suomalaisen kansallismielisen intressien vastaisia,
aivan samoin kuin suomalaisella naisella on hukassa fakta, että arabijätkä aiheuttaa hänelle 40-kertaisen raiskausriskin verrattuna Suomimieheeen.

Make's perfect sense
Make's perfect sense
8.3.2022 00:08
Vastaa...  Qroquius Kad

Samaa mieltä lähes kaikesta. Sinun ”hyödyllinen idiootti” tai Sakarin whatabautismi- tai putinistisyytettä en kuitenkaan hyväksy, vaikka uskonkin lännen nyt virheellisesti liioittelevan ryssän siviilijoukkomurhaintoa. 406 kuolleeksi tunnistettua siviiliä viittaa tiettyyn pommitusvarovaisuuteen. MUTTA se että Putin hyökkäsi naapurimaahan, vastaavasti kuin Hitler 1939 Puolaan aiheuttaen kuolleita venäläisiä antaa mielestäni jokaiselle (liberaalille) venäläiselle täsmälleen saman oikeuden salamurhata Putin, kuin oli oikeus sillä saksalaisella puusepällä joka koitti räjäyttää Hitlerin 1939… ja jonka nimeä kantaa nyt lähes 200 koulua Saksassa. Hyökkäyssotaan ryhtyvien salamurhaaminen on yleensä oikein. Että sellainen putinisti tällä kertaa.

Make's perfect sense
Make's perfect sense
8.3.2022 00:37

Georg Elser oli tuon WWII sankari-puusepän nimi ja miten paljon parempi olisikaan nyt EU:n järjestää Georg Elser juhlavuosi Ukrainan julistaa Georg Elser kunniakansalaiseksi, USA:n perustaa vuotuinen Georg Elser vapaustaistelijapalkinto palkintosummana miljoona taalaa ja green card.

Se että venäläisiä demonisoidaan whataboutismin mahdolistavin perustein vain todistaa venäläisille länsimedioiden ja poliitikkojen valehtelevan ja juonittelevan venäläisiä vastaan pahat mielessään.

Minä
Minä
8.3.2022 06:18

Venäläiset juonittelevat siinä kuin muutkin. Ukrainan kohdalla on kyse siitä, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.

Tämän pitäisi herättää suomalaiset tajuamaan, että Venäjä on mahdollinen uhka Suomelle. Ei juuri nyt, mutta ehkä jopa lähitulevaisuudessa. Siihen pitää varautua ja Ukrainaan hyökkääminen tulee tuomita selvin ottein.

Moni kuvittelee, että eihän Venäjä ole Suomeen hyökkäämässä. Tämä on epärealistista haihattelua. Ei ole juuri nyt, mutta siihen tulee varautua kunnolla, koska se on hyvinkin mahdollista. Toivottavasti näin ei tule käymään, mutta jos ei varaudu, kasvaa Venäjän hyökkäyksen mahdollisuus. Mitä paremmin on varautunut sitä korkeammaksi nousee hyökkäyksen kynnys.

Mika on uhka?
Mika on uhka?
8.3.2022 08:22
Vastaa...  Minä

Aivan, ”mahdollinen” mutta ei ”konkreettinen”. Yhtä hyvin logiikallasi Ruotsikin on vahdollinen uhka koska se on jo hyökännyt ja alistanut Suomen alusmaakseen. Amerikkalaiset ovat myös mahdollinen uha koska sodan määreen mukaan hyökkääjä tavoittelee resursseja. Amerikkalaisten tapaa rahaa eli velkavankeutta.

Suurin sotatoimi jolle olemme häviämässä on EU. Se alistaa meidät alusmaakseen ihan näillä hetkillä. Eikä se tee sitä luodeilla. Se tekee sen velkarjuudella johon viimeiset viisi hallitustamme ovat meitä ajaneet. Ja se tekee sen diktatuurisesti, määräämällä omia lakejaan.

Ja sitä Suomen hyöylliset idiootit hurraavat ja sitä ne ajavat eteenpäin pää märkänä.

Minä
Minä
8.3.2022 13:47
Vastaa...  Mika on uhka?

Mahdollinen uhka tarkoittaa, että siihen tulee varautua. Ruotsi ei ole mahdollinen uhka, koska sillä ílmaisulla ei tarkoiteta jotain teoreettista mahdollisuutta, vaan konkreettista mahdollisuutta.

Venäjä on näyttänyt käytännössä, että se voi hyvinkin ajaa tahtoaan aseellisesti.

Jos odottelee, että Venäjän armeija kokoontuu rajalle, ennen kuin tajuaa, että uhka voi tulla todelliseksi, on aika hyväuskoinen ja helppo uhri.

Minä
Minä
8.3.2022 13:47
Vastaa...  Mika on uhka?

Kun puhutaan Venäjästä ja sen mahdollisesta uhasta, ei siihen asiaan liity mikään noista tarjoamistasi muista asioista. Noilla pelkästään viet huomion siitä, että Venäjä on mahdollinen uhka tulevaisuudessa ja narutat iiseäsi ja muita. Ne muut ovat toisia ongelmia, joita pitää tarkastella kutakin erikseen. Niiden tarkastelu ei kasvata Suomen turvallisuutta tässä asiassa.

Minä
Minä
8.3.2022 06:19

Ei ole venäläisten demonisointia, kun kerrotaan tosiasialisesti tapahtuneista asioista, mutta on venäläisten valkopesua, jos keksitään Venäjälle oikeutuksia hyökkäämiselle ja pahimmillaan sanotaan, että Venäjän oli pakko hyökätä.

Johan Venäjä on hyökännyt aiemminkin, kun valloitti Krimin ja aloitti konfliktin itäisessä Ukrainassa.

sellaista
sellaista
7.3.2022 22:51

Google haulla hain ”kolmas Maailmansota” ja löytyi tälläinen
https://monster-evo.ru/sv/angel-hranitel/poslednee-predskazanie-nostradamusa-o-tretei-mirovoi-voine/

(kuka kääntänyt ruotsiksi?)
tässä venäläinen kertoo kuinka Nostrodamuksen ennusteet suosivat Venäjää maailmanjohtajana.
Ja hetki ennustukselle olisi juuri nyt.

Olisko Putin löytänyt tästä johtotähtensä Ukrainan retkeen.

Minä
Minä
8.3.2022 06:21
Vastaa...  sellaista

Näkyy olevan venäläinen sivusto, joten tokihan siellä etsitään itselle sopivia ennustuksia ja tulkitaan oman mielen mukaisesti.

Venäjästä ei ole maailman johtajaksi jo siksikin, että se on varsin pieni talous, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia nousta maailmanmahdiksi.

Jake
Jake
7.3.2022 22:54

Nyt on Sakari kyllä oikeilla jäljillä, vaikka taisit vähän sohasta ampiaispesää.
Asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen. Ensimmäinen, pahin ja vanhin uhka tulee aina idästä, olipa se kommunismia tai putinismia. Tämä ei yhtään vähennä matujen uhkaa, mutta ne eivät kuitenkaan uhkaa suomen valtiollista olemassaoloa.

Vladimir Kuppa
Vladimir Kuppa
8.3.2022 07:30
Vastaa...  Jake

Matut ovat uhka pitkällä aikavälillä ja islamisointi. Suomi ei ole enää suomi, vaan joku matunistan sitten tulevaisuudessa jos ei löydy jotain rotia maahanmuuttoon.

Musta Lista 👨🏿
Musta Lista 👨🏿
7.3.2022 23:10

Venäjä on tehnyt listan ”epäystävällisistä maista” ja koska niihin kuuluu Ruotsi niin kaipa myös Suomikin koska on EU-maa. Kaikki EU-maat katsotaan epäystävällisiksi. Epäystävällisiä ovat Expressenin mukaan:

OVÄNLIGA STATER ENLIGT RYSSLAND
På Rysslands svarta lista finns nu samtliga länder som står bakom sanktionerna mot Ryssland; USA, Kanada, EU-staterna, Storbritannien (inklusive Jersey, Anguilla, Brittiska Jungfruöarna, Gibraltar), Ukraina, Montenegro, Schweiz, Albanien, Andorra, Island, Liechtenstein, Monaco, Norge, San Marino, Nordmakedonien, Japan, Sydkorea, Australien, Mikronesien, Nya Zeeland, Singapore och Taiwan.

Bazuuka
Bazuuka
8.3.2022 04:27

Joo kyllä me nyt alistutaan kaikki koska Putin KIRJOITTI LISTAN. I’m kicking ass and taking names!!

Suomi Finland
Suomi Finland
7.3.2022 23:18

Kyllä. Näin tämä juuri menee. Salaliittoteoriat ovat tavalliselle tallaajalle lähinnä ajan hukkaamista. Lähinnä noissa mvlehden jutuissa ihmetyttää, että voiko joku tosiaan uskoa mitään siitä paskasta, mitä siellä on viime ajat kirjoiteltu. Käväisi mielessä myös, että olisikohan se putkonen keksinyt itselleen suojatyöpaikan. Kirjoittelee soopaa suomeksi ja saa ryssiltä jonkun nimellisen korvauksen. Ihan komediaahan se mvlehti suoltaa.

Jos joku kuvittelee, että sillä tuuballa käännytetään suomalaisia putlerin kannattajiksi, niin toivottavasti erehtyy ja raskaasti.

Väittäisin, että sellaisella, joka niitä juttuja uskoo, ei ole ne kaikki kuuluisat inkkarit samassa kanootissa. Sellaisen henkilön ei kannata myöskään juuri riekkua kehitysmaalaisten alhaisesta älykkyysosamäärästä.

Minä
Minä
8.3.2022 06:42
Vastaa...  Suomi Finland

Lue ja usko mitä haluat. Kukaan järkevä isänmaataan rakastava suomalainen ei purematta niele valtamedian juttuja.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 11:00
Vastaa...  Minä

Mutta UMV uppoaa sellaisenaan, vai kuinka?

Siltä pohjalta tuhoon
Siltä pohjalta tuhoon
8.3.2022 11:34
Vastaa...  Minä

Haitallisimpia ”isänmaallisia” ovat juuri ne jotka eivät erota tiedoiltaan ympäripyöreitä valheellisesti rakennettuja uutisia, vaan jopa puolustavat niitä henkeen ja vereen. Vihastuvat sitten myös jos esittää edes vastakysymyksen maikkarin, ylen ja hesarin ”päivän uutisille”. Olet salaliittotereetikko ja putinisti jos et niele purematta ilmiselvää mielipiteenmuokkausta. Venäjän rajoilla on muuten CIA:n rahoittamia bioaselabroja löytynyt mutta valtamedia kertoo nyt tiedon olevan disinformaatiota, mutta 2013 vuonna uutisoivat niistä ITSE.

Paavo/ Pt-media
Admin
8.3.2022 11:58

Ei kannata pitää itseään fiksumpana kuin muut ihmiset.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 17:24
Vastaa...  Paavo/ Pt-media

Eikö silloinkaan kun tietää olevansa?

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
8.3.2022 16:31

Onko mielestäsi Ukrainan sodasta uutisoitu olennaiselta osin valheellisesti? Käsittääkseni valtamediassa on ollut jotain propagandakuvia haavoittuneista ukrainalaisista, mutta sitä en pidä kovinkaan olennaisena asiana.

NahkurinOrsille
NahkurinOrsille
8.3.2022 17:53
Vastaa...  Minä

Tarkoitatko isänmaallisella VKK -väkeä, Johan Bäckmania ja Janus Putkosta ?

gsdgsa
gsdgsa
9.3.2022 11:36
Vastaa...  Suomi Finland

Onhan tuossa tällä hetkellä -12 kääntynyttä/idioottia vai mitä lie sun kommentissa, ei se ole kuvittelua..

pöh
pöh
7.3.2022 23:19

En kannata venäjää mitenkään, mutta jos Kiina hyökkää Taiwaniin niin kuin varmasti ovat suunnitelleet, niin kiva nähdä se tekopyhyys kuinka maailma onkin täysin hiljaa, ei tule pakotteita ja satoja uutisia päivittäin, ei paheksuntaa, ei poisteta kiinalaisia tuotteita myynnistä jne.. Tottakai suomalaisia liippaa lähempää Ukraina, mutta silti tekopyhää jeesustelua aika monesta suunnasta tämän Ukrainan sodan kanssa.

Mustamakkara
Mustamakkara
7.3.2022 23:27
Vastaa...  pöh

En usko, että Kiina on hyökkäämässä mihinkään vielä pitkään aikaan.

Minä
Minä
8.3.2022 06:26
Vastaa...  Mustamakkara

Saattaa ollakin. Kunhan Kiina katselee rauhassa Ukrainan tapahtumia, se miettii Taiwanin miehittämistä. Jos Ukrainasta tulee Venäjälle hyvin vaikea paikka ja epäonnistuminen, kestää Kiinalla kauemmin ryhtyminen Taiwanin kimppuun. Kiinan armeija ei ehkä ole vilä kypsä sellaiseen. Uhittelee, mutta tuskin vielä hyökkää. Taiwan tulee puolustautumaan rajusti ja mahdollisesti pystyy pysäyttämään Kiinan pyrkimykset.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 11:15
Vastaa...  Minä

Liekö Taiwanilla varsinaista hätäpäivää lähellä:

Taiwanilainen TSMC ja eteläkorealainen kilpailija Samsung hallitsevat lähes täysin puolijohdeteollisuuden kärkeä, ja TSMC on huomattavasti Samsungia edellä. 

Johtuen tästä merkittävästä asemasta ​​sekä USAisen että kiinalaisen teknologiateollisuuden toimitusketjuissa USA kielsi ​​laitteitaan tai immateriaalioikeuksiaan käyttäviä yrtyksiä viemästä tuotteita kielletyille yrityksille Kiinassa.

Tammikuussa 2021 Saksan hallitus vetosi Taiwanin hallitukseen, jotta se auttaisi taiwanilaisia ​​puolijohdeyrityksiä lisäämään tuotantoa, koska maailmanlaajuinen puolijohdepula esti Saksan talouden toipumista COVID-19-pandemiasta. 

Jatkuu…

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 11:18
Vastaa...  Qroquius Kad

Jatkuu…

Puolijohteiden puute oli aiheuttanut ajoneuvojen tuotantolinjoille tuotantovaikeuksia.

Samanlaisia ​​pyyntöjä ovat esittäneet USA, EU ja Japani. 
Taiwanin hallitus ja TSMC ilmoittivat, että Taiwanin läheisten geopoliittisten liittolaisten autonvalmistajille annetaan mahdollisimman paljon etusijaa.

Niinpä siis Taiwanilla vaikuttaisi olevan aika paljon liittolaisia, jotka eivät halua puolijohteiden joutuvan Kiinan käsiin.

Siltä pohjalta tuhoon
Siltä pohjalta tuhoon
8.3.2022 11:36
Vastaa...  Mustamakkara

Ai etkö sinä usko. No hyvä sitten! Kerkisin jo ostamaan Taiwanin lipun kylläkin!

pah
pah
8.3.2022 06:37
Vastaa...  pöh

Toivottavasti Taiwanilaiset ymmärtävät hajauttaa puolustuksessa tarvittavat aseensa ja ammuksensa sen verran hyvin ja laajalle alalle ympäri maataan, ettei hyökkääjä saisi tuhottua niistä kuin korkeintaan pienen murto-osan tulevan ylläytyshyökkäyksen alun pommituksissa.

Voisi kuvitella että maanpuolustus on varsin ikävää hommaa jos aseet ja ammukset on heti alussa pois pelistä ja ollaan tykkänään ulkopuolisen avun varassa.

minä
minä
8.3.2022 08:18
Vastaa...  pah

Heillä on huhujen mukaan ohjuksia, millä pystyisi tuhoamaan kolmen rotkon padon ja Pekingin.
Tosin ne tuottaisi miljoonia siviili uhreja.

pah
pah
8.3.2022 10:37
Vastaa...  minä

Mielestäni hyökkääjälle olisi tungettava heti kättelyssä luu kurkkuun, vieläpä ihan millä hinnalla hyvänsä. Hyökkääjällä on, jo on aina jatkossakin oltava kaikki vastuu kaikista hyökkäilyistään aiheutuvista oheisvahingoista.

Vaikka maailma tuhoutuisi ympäriltämme niin tuon kuvion tulisi olla kristallin kirkkaana kaikilla tiedossa. Turha meidän muiden sivusta seuraajien on sitä pelätä ja kauhistella mitä nämä hyökkäävät barbaariset terroristit saavat hyökkäilyillään aikaan.

Luuta kurkkuun ja kranaattia poikettain perseeseen! Kuten tiedämme eihän näistä sodista muuten ikinä päästä. Naton pitäisi laittaa 36h uhkavatimus missä ajassa ryssän pitää hävitä naapurinsa tontilta ja sen jälkeen ryssä saa vastata seurauksista.

Mustamakkara
Mustamakkara
7.3.2022 23:51

Jos joku on ollut ryssien hyökkäyksen suhteen tavallaan onnekas, niin se on Boris Johnson. Ei ole Britannialla varaa alkaa pääministeriä vaihtamaan. Ja jos Boris hoitaa tämän mallikkaasti, niin tuskin bileasiaan enää palataan. Ranskan Macron myös. Venäjämielistä ehdokasta ei taida äänestää kukaan.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 11:20
Vastaa...  Mustamakkara

Boris Johnsonin biletyksestä nousi kansainvälinen haloo.
Manna Sariinin ja Peppu Haaviston samanlaiset biletykset lakaistiin nopeasti maton alle.

Mutta Borisilla ei olekaan pillua, toisin kuin Mannalla ja Pepulla.
Ensinmainitulla se haisee jalkojen välissä, jälkimmäisellä korvien välissä.

Huutista
Huutista
7.3.2022 23:54

Aika sairasta juttua.

Itse olen E-P:ltä, mutta kiertänynyt maailmaa, enemmän kun vain muuttanut Ruotsiin.

Onneksi, tämän median julkaisijan hyvä ystävä, on myös minunkin hyvä ystävä, eikä aina tarvi olla samaa mieltä joka asiasta.

Puolueetonpena
Puolueetonpena
8.3.2022 00:07

On epäisänmaallista sotkeutua muiden sotiin. Sillä saadaan oma kansa jaettua vaan kahtia. Ja Suomen kahtia jaosta vihollinen nauttii.

Suomi Finland
Suomi Finland
8.3.2022 00:17
Vastaa...  Puolueetonpena

Tuo sota on kyllä meidänkin sota. Ukrainalaiset sotii siellä nyt kyllä meidänkin puolesta. Jos ne antaa ryssille turpiin, niin ryssä kerää voimia vuosia, mutta jos Ukraina kaatuu, niin kohta ryssät on meidän kimpussa.

Puolueetonpena
Puolueetonpena
8.3.2022 00:48
Vastaa...  Suomi Finland

Miten Ukrainalaiset sotii meidän puolesta ja ketä vastaan? venäjää, vai Natoa? vai ihan vaan globaalia maailmanjärjestystä vastaan? Vai nationalismia vastaan? Mut kyllä tiedän sen et Venäjä ottaa Suomen aseviennit käsittelyyn Ukrainaan vielä. Mä en ole aseistanut ketään enkä päästänyt Venäjää enkä Natoakaan tontilleni. Mun on helppo olla siinämielessä kun sotakiimaiset ovat selvitelleet välinsä en ole ollu koko hommassa mukana.

pah
pah
8.3.2022 06:44
Vastaa...  Puolueetonpena

”Mun on helppo olla siinämielessä kun sotakiimaiset ovat selvitelleet välinsä en ole ollu koko hommassa mukana.”

Hmm. Meinaatko että jäseniäsi irti leikellessään ja muuten kiduttaessaan miehittäjäryssän kiduttaja osaa antaa arvoa tuon tyyppiselle petturuudellesi?

Vaikuttaa aika huonolta lähestymiskulmalta? Mitäköhän muutakin se saa kaltaisiltasi viattomilta puolueettomilta sivullisilta irti nyhdettyä?

Siltä pohjalta
Siltä pohjalta
8.3.2022 11:46
Vastaa...  pah

Arvon ”pah”: elät pelkokuvien sälyttämässä harhassa dramaattisine jäsenien irtileikkelemisskenaarioineen. Media on tehnyt tämän sinulle. Varmaan amerikkalaiset elokuvatkin.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
8.3.2022 07:08
Vastaa...  Puolueetonpena

Paitsi, että kanssa ei olla jaettu kahtia, sillä valtaosa kansasta tukee Ukrainaa putunisteja suomalaisista on vain marginaalinen osa.

Mene sinne sotimaan sitte
Mene sinne sotimaan sitte
8.3.2022 11:49
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Sodassa ei ole voittajia. Totuus on sodan ensimmäinen uhri kuten sanotaan. Neutraalin kannan ottaminen ja sodanvastaisuus on siis sinun mukaasi ”putinismia”. Asia kunnossa.

gsdgsa
gsdgsa
9.3.2022 11:47

Juuri näin olkaamme isänmaallisia sodanvastaisia mahdollisessa konfliktissa antakaamme joukkojen kävellä maahan mutta voimme samalla ilmoittaa, että emme kannata putinia, koska olemme sodanvastaisia tulee putinin voida kävellä mihin vaan ilman pelko, että joutuu joukkoinensa sotaan.

minä
minä
8.3.2022 08:24
Vastaa...  Puolueetonpena

Pakotteet ja liiketoiminnan lopettaminen sataa loppujelopuksi venäjän laariin.
Kuinka monta suomi firmaa toimi Venäjällä ja nyt lopetti toiminnan? Nyt kaikki kalusto ja rakennukset jää venäläisille, ilmaiseksi.

tie ja totuus ja elämä
tie ja totuus ja elämä
8.3.2022 01:03

Suurta viisautta – ja itseasiassa ainoa asia, jolla on nyt merkitystä – on tehdä kuten presidentti Kyösti Kallio kehotti Talvisodan aikaan suomalaisia tekemään;
https://oikeamedia.com/o1-161204

timo
timo
8.3.2022 01:21

Mun käsittääkseni putinistit on soluttautuneet ja osin kaapanneet maahanmuuttokriittisen porukan viritykset. Tämä sekä heikentää maahanmuuttokriittistä klikkiä että vie sen uskottavuuden. Loppujen lopuksi molemmille ryhmille olisi oman edun mukaista pitää nämä asiat erillään. Putinistit voisi mieluummin soluttautua vaikka femakoihin tai muihin punavihernatseihin.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
8.3.2022 04:50
Vastaa...  timo

He yrittävät soluttaa joka ryhmän

VMP
VMP
9.3.2022 11:51
Vastaa...  timo

Teidän maahanmuuttokriittisen ”klikin” uskottavuuden vie se, että kutsutte sitä tuolla nimellä myös se, että kutsutte itseänne kansallismielisiksi, isänmaallisiksi ym. halventaa ja vie uskottavuuden niiltäkin asiolta olette pääosin niin vaan saatanan yksinkertaista porukkaa, että teidän ”edistämänne” asiat saa ihmiset katsomaan kieroon(varmaan siksi, että yrittävät toisella silmällä myötähäpeästä katsoa muualle)..

Make's perfect sense
Make's perfect sense
8.3.2022 01:46

On epäisänmaallista olla tukematta Ukrainaa

Au contraire, olen pahoillani.

Liberaali maailmankatsomukseni vierastaa sotilaallista sotkeutumista muiden maiden asioihin – ilman turvallisuusneuvoston mandaattia.

Mailla on oikeus järjestää oma suvereniteetin puolustus jopa yhteisöllisesti, mutta koska Ukraina ei ollut puolustusliitossa Suomen kanssa on Suomen tarpeetonta sotkeutua. Maailmassa on aina sotia joihin voi lähteä osallistumaan. Valitettavasti Ukraina kaatuu pian, ja on taas ukrainalaisten oma asia irrottautua Venäjästä haluamallaan tavoin.

Venäjä on aina ollut hyvä-paha naapuri Suomelle ja mielestäni Suomen on parempi olla hyvissä väleissä Venäjän suhteen. Voi olla että EU hajoaa ja Turkki estää NATO-jäsenyyden. Venäjä pitää nyt 1M matua poissa Suomesta

Bazuuka
Bazuuka
8.3.2022 04:37

Au contraire. Mikäs partavesimainos toiki oli.

Xxcx
Xxcx
8.3.2022 04:47

Ei ole sotilaallista sotkeutumista auttaa agression kohdetta. Yksi Urpo turkulainen akateemikko yritti väittää ettei ilman YK mandaattia saisi edes asetta antaa – hän on väärässä ihan YK peruskirjan mukaan.

Putler ei pysähdy vaan pysäytetään. Ydinaseiden kalistelu vei häneltä kaikki oikeudet.

Et taida auttaa koulukiusattua?

Nyt on liikaa sivariksi menneitä. Varmaan on monella jo pakolaislippu ruotsinlauttaankin ostettu – miksi odottaa kriisiä? Sossuedut?

minä
minä
8.3.2022 08:30
Vastaa...  Xxcx

Tuo putler nimen käyttö, vaikka Stalin oli monin verroin Hitleriä pahempi.

Jouni S.
Jouni S.
8.3.2022 08:52
Vastaa...  minä

Kuvaisiko nimi ”Putlin” paremmin ko. herran luonnetta ja tekemisiä.. ?

minäkin
minäkin
8.3.2022 17:13
Vastaa...  Jouni S.

Kyllä ehdottomasti.

Geopolitiikkaa
Geopolitiikkaa
8.3.2022 08:24

Olipas hyvin sanottu sielä takarivissä.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
8.3.2022 16:41

Ei varmaan kukaan ole ehdottanut, että Suomi osallistuisi sotilaallisesti Ukrainan konfliktiin, mutta muuten apua kannattaa antaa, sillä jos emme tue mitenkään Ukrainaa aika vaikea on meidänkään saada apua Venäjän hyökkäyksen edessä.

Enkä usko, että ketään kannattaa huonoja suhteita Venäjään, mutta jos sellaisen maan tukeminen johon Venäjä tekee laittoman hyökkäyksen heikentää suhteitamme syy on Venäjän ei meidän.

VMP
VMP
9.3.2022 11:52

Juuri näin jos näen kadulla esim ryöstön tai raiskauksen en puutu asiaan jos en ole uhrinkanssa naimisissa tai työsuhteessa.

Make's perfect sense
Make's perfect sense
9.3.2022 20:34
Vastaa...  VMP

Höpsistä, jos näet ryöstön tai raiskauksen sinulla on yhteiskuntasopimukseen perustuva oikeus turvata uhrin oikeus fyysiseen suvereniteettiin tai materiaaliseen omaisuuteensa. Itse olen esimerkiksi pysäyttänyt katuryöstäjän tylysti tyrmäämällä. Olen myös hiipinyt yksin säkkipimeään metsää jämäkän keittiäveitsen kanssa aikomuksenani puukottaa kerran sitä henkilöä joka sai (hölmön) nuoren naisen huutamaan metsässa moneen otteeseen ”apua”…”raiskaus”. Ei pidä turhaan huutaa sutta.

Se että Suomi ja suomalaiset lähtisivät osallistumaan muiden maiden sotiin oikeuttaisi myös muut toimimaan samalla tavoin. Olisko Suomen esimerkiksi pitänyt aseistaa irakilaisia USA:n hyökättyä sinne laittomasti. Mitä hyvää siitä olisikaan seurannut. Tuskin parempaa kuin proxy-sodasta Venäjää vastaan.

Pena
Pena
8.3.2022 01:59

Nyt tämä MV-lehti jo keksi että jostain olisi löytynyt Ukrainan joukkojen osaston jäljiltä NATO:n kannettava tietokonekin.

X
X
8.3.2022 03:00
Vastaa...  Pena

Mistähän MV-lehti on semmoisen saanut? Rupeaa ryssät olemaan epätoivoisia.

Bazuuka
Bazuuka
8.3.2022 04:39
Vastaa...  Pena

Oliko todisteena näppäimistöstä löytyneet N,A,T,O kirjaimet, ovelasti sekoitettuna jotenkin koodimaisesti muitten kirjainten joukkoon?

Bazuuka
Bazuuka
8.3.2022 04:45
Vastaa...  Pena

Iljan jälkeen MV on lähinnä myötähäpeää aiheuttava komediasivusto. Mutta hyödyllinen ”idiootti” sillä vasemmiston diginörtit luulevat sen olevan se kansallismielisten ykkösjuttu ja pyhä raamattu, keskittyvät täysillä sen häiritsemiseen mikä taas lisää koko komedian hauskuutta entisestään.

VMP
VMP
9.3.2022 12:00
Vastaa...  Bazuuka

Joo niin kuin kansalainen nykyään, extra-uutiset mitä näitä nyt onkaan ne jos mitkä on aatteen ja sanan” kansallismielisyys” halventamista yrittäen popularisoida ajatuksen, että kansallismielisyys on aikapaljon niiden sisäsiittoisten taukkien juttu, omivat sanan kuin homot sateenkaaren, eivätkä tajua vaikka lukisivat tämän moneen kertaan.

X
X
8.3.2022 02:54

Oho, Pena on pannut aivosoluunsa liikettä ja töihin. Pena voisi hyvin muuttaa sinne äidin kotipuoleen, tykkää niin valtavasti suuresta ja mahtavasta ja sen politiikasta.

Bazuuka
Bazuuka
8.3.2022 04:25

Mitäköhän Putin kertoo niille kymmenille tuhansille kuolleiden pikkupoika-leikkisotilaiden äideille kun äidit rupeavat pikkuhiljaa kyselemään lastensa perään? ”ööööööö tota, tietojemme mukaan Viktor muutti isolle maatilalle, siellä on hevosiakin, ja käski meidän lähettää terveisiä että hänellä on kaikki hyvin eikä halua että perhe ottaa häneen enää yhteyttä”

Xxcx
Xxcx
8.3.2022 04:52
Vastaa...  Bazuuka

Putlerhan vöittää siellä olevan vain ammattisotilaita… sellaiseksi tulee varmaan kun saa valita sopimuksen ja vankilan väliltä.

Venäläiset ovat tunnettuja ettei ihmisellä ole väliä. Komissaarit odottivat hyökkääjien takana konekiväärin kera, hyökkäämällä ehkä sentään selvisi hengissä.

Vasta saksalaisten tuhoamissota nosti venäläisen hengen – taistelutahdon.

Kertoikohan Putler hyökkäyksestä edes kenraaleilleen?

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 11:29
Vastaa...  Xxcx

Tietysti. Miten se armeija olisi muuten voinut hyökätä?
Ei Putlinilla ole telepaattisia kykyjä.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 11:29
Vastaa...  Bazuuka

Ei Putlin mitään ööhöttele, vaan kiistää heidän palvelleen koskaan Venäjän armeijassa ja käskee äitien jatkaa kadonneiden poikiensa etsimistä jostain muualta.
Kadonneethan he ovatkin kuin tuhka tuuleen, paitsi tällä kertaa kirjaimellisesti liikuteltavan krematorion kautta.

Poikien kaikki palvelustiedot on sitä ennen pyyhitty kaikista Venäjän asevoimien arkistoista, ja jos äidit jatkavat kyselyjä, he päätyvät mielisairaalaan tai putoavat ikkunasta.

jösse
jösse
9.3.2022 11:52
Vastaa...  Qroquius Kad

Näinhän se menee. Liikuteltavat krematoriot ovat vahva todiste siitä, että näitä poikia ei ole koskaan ollut armeijan riveissä.

Bazuuka
Bazuuka
8.3.2022 04:35

Hölööökytäääkölööökyn. Perit sitten suvun torpan, tai sait ostaa ns ”markkinahintaan” ja tulet tänne sillä elvistelemään ja ylenkatsot niitä joilla ei ole omaa taloa lahjoitettuna. Mikäs sun pointti tässä olikaan? Se sun tönö ”vaan pysyy tässä” just niin kauan kunnes ryssäpommi sen tosta pois pyyhkii.

minä
minä
8.3.2022 08:28
Vastaa...  Bazuuka

Jäikö saamatta talo ja lähdit kaupunkiin töihin, vai mistä se pipo kiristää.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
8.3.2022 04:47

Olen rokotevastainen ja holokaustin kieltäjä, mutta kaikki perustuu kyllä faktaan eikä mihinkän mutuun. En tiedä, mitä tarkoittaa koronadenialisti. Virusten olemassaoloa ja taudinaiheuttamista en kiistä, enkä bakteerien.

On kyllä totta, että monet ovat varomattomia ja koska ovat menettäneet uskonsa eliittiin Suomessa ja maailmalla, uskovat kaikkiin mahdollisiin ”kapinallisiin” ja heidän höpötyksiinsä. No tietenkin useimmat näistä ovat joko eliitin ja/tai Putinin asialla

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
8.3.2022 16:47
Vastaa...  Runtiti-pou

No ei varmaan suurin osa ihmisistä joita kutsutaan koronadenialisteiksi kiellä koronan olemassa oloa, siks koronadeniaisti-sanan ekan kerran sulkuihi kun sitä käytin. Totta se on vähän huonoa sana kuvaamaan koronatoimien kritisoijia, mutta käytin sitä sanaa, jotta ihmiset tietäsivät keistä puhun.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
8.3.2022 17:19
Vastaa...  Sakari Rajamäki

No luulisi olevan isnmaallista koronakommunismin vastustaminen

VMP perustaa uskonnon!
VMP perustaa uskonnon!
9.3.2022 15:31
Vastaa...  Runtiti-pou

Kuka profeetta muuten teille on kirjoittanut sen ”isänmaallisuuden” punamustan kirjan josta aina katsotte mikä asia on isänmaallista ja mikä ei?

Pitäisi varmaan teidän alkaa kutsua tuota ”kansallismielisyyttä”nne ja ”isänmaallisuutta”nne mielummin vaikka Finslalismiksi olisitte finslamistejä uskontonne olkoon FINSLAM!.

VMP perustaa uskonnon!
VMP perustaa uskonnon!
9.3.2022 15:31

Nyt tällähetkellä korkea arvoisimmat teille hyväksytyn käyttäytymisen kertojat(on varmaan noi kaikki murkujen listoissa olevien sivujen tekijät) olivat teidän imaameja joita voisitte kutsua vaikka fimaameiksi, he voisivat myös tuomita vääräuskoiselle nimityksen esim. jos joku kirjoittaa jotain finslamismin vastaista tai mapea(-maanpetturuutta, eli jos asia ei ole hyväksytty finaarissa joka on profeetan sanaa jossa kerrotaan oikeat Fatsinmaaliset ajatukset ja käyttäytymissäännöt)

VMP perustaa uskonnon!
VMP perustaa uskonnon!
9.3.2022 15:36

Kaikki joka ei ole FIM(kuin haram eli hyväksytty) on kielletty vain fimaamineuvosto voi hyväksyä asian FIMiksi jos on syytä epäillä jonkun asian olevan antifim niin silloin se luultavasti on.

VMP perustaa uskonnon!
VMP perustaa uskonnon!
9.3.2022 15:43

Monilta väärinkäsityksiltä ja väärien ihmisten ja ajatusten leimamista ja sanojen uudellen määrittelyltä vältyttäisiin esim.isänmaallisuus ja kansallismielinen. Ja kaikkein hienointa teidän ryhmällä olisi ihan oma ja ainut kertainen nimi joka erottaa teidät vääräuskoisita typeryksistä!

Olkaa hyvät arvoisat finslamistit!

VMP Xisänmaallinenmieline
VMP Xisänmaallinenmieline
9.3.2022 16:19

Kun ongelma on se, että normaalien ihmisten on hankala olla isänmaallinen tai kansallismielinen kun helposti joku paukapää yhdistää sen teihin ja teidän määräyksiinne noita koskien.
Kaikki suomalaiset ainakin vielä 90-luvulla jotkut poliitikot pois lukien olivat ihan luonostaan sellasia ennen kun te ilmaannnuitte jostain ryöstämään itsellenne kyseiset termit kuin homot kaapaten sateenkaaren liimaten ja sen perseeseensä mutta eivät sitä huutaneet siitä sen enempää kuin pierastessaan..

VMP Xisänmaallinenmieline
VMP Xisänmaallinenmieline
9.3.2022 16:21

Joku ei ymmärrä tuota lausetta kuitenkaan niin selvyyden vuoksi:

Kaikki suomalaiset ainakin vielä 90-luvulla jotkut poliitikot pois lukien olivat ihan luonostaan sellasia ennen kun te ilmaannnuitte jostain ryöstämään itsellenne kyseiset termit mutta eivät sitä huutaneet siitä sen enempää kuin pierastessaan..

VMPOikeakansallismielinn
VMPOikeakansallismielinn
9.3.2022 16:59

Kansa ei todellakaan halua valtio terroria eikä kaipaa lisää kontrollia milloin eikä määriteltyjä kellonaikoja milloin saa ostaa kaupasta vaikka oluen, eikä kaipaa lehtien ja erilaisten kustantamiensa laitoisten kertovan, että kansalainen sinä olet tyhmä rajoitamme itsemäärämisoikeuttasi omaksi parhaaksesi syöttämällä sinulle paskaa jota kutsumme totuudeksi. Kansan ja kansalaisen pitää olla vapaita vaikka jotkut ”kansallismieliset” vaativat rajoituksia, kontrolia, pakkouskontoja, pakkoraskauksia, pakkopalvonta-aikoja, pakkoparturia, ym.

VMPOikeakansallismielinn
VMPOikeakansallismielinn
9.3.2022 17:24

Yksi suurin kansa etu olisi, että eduskunnassa kielettäisiin korulauseet ja tyhjänjauhanta ja puhemiehen tuntikausia kestävä palvonta päiväsakkojen uhalla, kyselytunnilla päiväsakot korotettuna jos vastausta ei tule, koska siellä tehtävillä päätökset koskevat pääosin kansan orjuuttamisen määrää ja laatua tulisi edes siitä huolehtimisen olla oikean vastuun alaista ja kun valehdellaan siellä niin tulisi ne aina ottaa oikeuteen riippuen päätetystä asiasta ja syytteet petoksesta korvaukset haaskatun rahan mukaan niinkuin normaali ihminenkin saa kavalluksista tai työpaikkansa rahojen haaskuusta.

Oikeasti noiden nykyisten ”puheiden” tulisi aiheuttaa kaiken järjen mukaan jo nyt ihmisissä sellaista halveksuntaa ihmisissä, että vittu. Tosin moni niistä ei oikeasti edes osaa puhua suoraan..

VMPOikeakansallismielinn
VMPOikeakansallismielinn
9.3.2022 17:38

Joku voisi tuosta tehdä kansalaisaloitteen, että edes se tyhjänpuhuminen tulisi siellä kielletyksi, sillä olisi luultavasti yllättävän suuri vaikutus koska joutuisivat pysymään asiassa ja kansalle tulisi selvemmäksi se mitä ne oikeasti sanoo, kun nyt piiloittavat asiansa jos sen sanovat edes niin hyvin, että kuulijan korvat eivät välttämättä enää kuule hyvin kertyneen paskan johdosta.. Kansalaisaloitteen saaman sadan äänen jälkeen voisi todeta, että tämä kansa ansaitsee todella sen venäläisen hallinnon, ei se parempaa vaadi ja tuskin huomaa edes muutosta.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
9.3.2022 17:49

Kyllä kansa tarvitsee komentajan ja johtajan. Ihmisessä on paljon pahaa ja maailmalla pahoja juttuja. Sitäpaitsi eivät kaikki voi juosta omaan tahtiin ja omaan suuntaan. Mistään ei tule mitään, jos ei puhalleta yhteen hiileen, vaikka olisi hyvät aikomuksetkin. Ei voida myöskään sallia pahantekoa. Mitä lisäarvoa kaiken rokollisen sallimisella on? Ein Volk/Reich, Ein Wille, Ein Führer (Yksi kansa/valtakunta yksi tahto yksi johtaja)

VMP
VMP
9.3.2022 18:31
Vastaa...  Runtiti-pou

Niin sitä johtajaa kutsutaan peruskoulussa luokanopettajaksi, en ole peruskoulua kieltämässä, mutta ruotsinkieli pitäisi ottaa pakollisista pois ja osan siitä ajasta voisi käyttää ruotsalaisten teoista suomessa, ryöstöistä, valloituksista, orjuuttamisesta ym. tähän päivään asti kuinka pitävät kielipolitiikalla hallinnassaa suurta osaa virkakoneistostaan, epämääräistä säätiöstä, niiden kierosta tavasta hallita suomalaisia ja halusta heikentää suomalaisten mahdollisuuksia oppia hyödyllisiä asiota ruotsalaisia paremmin. Mitä lisäarvoa saadan tuomitsemalla kauppias kuolemaan ja kansalainen uudelleen koulutusleirille kumartamaan kikkel von herreniä väärään aikaan ostetusta oluesta? Heikkolahjaisille johtajia/komentajia tarvitseville joku tukityö tai yks.kert.homma ym. ehkä jopa vaimo.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
10.3.2022 07:14
Vastaa...  VMP

Ei oluenjuonnista tuomita, mutta maanpetturuudesta

Runtiti-pou
Runtiti-pou
9.3.2022 17:45

Olisivatko kuitenkin vain patriootteja eli lippu-uskovaisia? Kommunisteja ja liberaaleja kaikki tyyni

Runtiti-pou
Runtiti-pou
9.3.2022 17:45

Olet loistotyyppi. Varsinainen ilonpitäjä. Mutta onko Jumala sitten Allah?

VMP
VMP
9.3.2022 18:33
Vastaa...  Runtiti-pou

Salamaako toivot ukolta rangaistukseksi?

Runtiti-pou
Runtiti-pou
9.3.2022 17:43

No mutta onhan selvää, että kaikki mahdollinen ei voi olla isänmaallista eikä Suomi kuulu kaikille, vaan suomalaisille

Runtiti-pou
Runtiti-pou
9.3.2022 17:41

No ihan itse olen miettinyt, mutta yksi hyvä kirja on Adolf Hitler/Mein Kampf

VMP perustaa uskonnon!
VMP perustaa uskonnon!
9.3.2022 15:40
Vastaa...  Runtiti-pou

1

VMP
VMP
9.3.2022 12:05
Vastaa...  Runtiti-pou

Hienosto profiloit itseäsi, minä kuvasi on kunnossa. Jatkuuko lista peruskoulu, litteämaa, kuussa ei ole käyty ym. Siinähän kiistelet maailman tutkituinta murhaa ja teille on turha väittää vastaan kun olen lukenut juttujanne niin, ette todellakaan ymmärrä lukemaan ja alatte taas jauhaa niitä numeroitanne tai jotain muuta palaten alkuasetelmaan joka teillä on joka juuri todistettiin vääräksi..

Runtiti-pou
Runtiti-pou
9.3.2022 17:39
Vastaa...  VMP

Kuussa ei ole käyty.

VMP
VMP
9.3.2022 18:50
Vastaa...  Runtiti-pou

Shakkipulu

pah
pah
8.3.2022 06:28

Hmm. Nisti on nisti ja Putinisti on Putinisti, molemmista sanoista löytyy sana Nisti mutta silti tarkoittavat ihan eri asioita.

Elikkä. Minun puolesta ihmiset voivat ihan vapaasti narkata mitä mömmöjä haluavat, eikä moista ihmiskoetta välttelevä, terveyttään vaaliva kanssa-eläjä välttämättä siltikään ole mikään Putinisti.

p.grandell
p.grandell
8.3.2022 06:49

kummallista propagandaa?? isänmaallista on olla itsenäinen eikä puuttua/rahoittaa muiden maiden konflikteja…oliko isänmaallista että annoimme 11 miljardia italialle? jolla maailman 3 suurimmat kultavarat? maksoimme kansalta kysymättä, summa on 3 kertaa suurempi kuin oli sotavelkamme venäjälle. italia ei edes tunnustanut itsenäisyyttääme, tai kun urpilainen antoi ”lainaa” hullun lailla kreikalle, josta ei tule mitään takaisin, käski vielä kritiikkojen pitää päänsä kiinni ja nyt eu.n afrikan rahoittajana. hulluja on isänmaalliset, jos noin voi sanoa, sekä hurstin ruokajonot lähes 2km pituisia, ei yhtään karvakämmentä/yön-timoa jonossa näy?ovat hotelleissa jotka me veronmaksajat maksamme,tämäkö on isänmaallisuuta.antaka muiden tapella jos haluavat. pidetään vaan oma suu supussa

Runtiti-pou
Runtiti-pou
8.3.2022 07:43
Vastaa...  p.grandell

No kyllä kaikki isänmaalliset halusivat heti tukea Viroa eikä jotain Nicaraguan vasemmistoa heti, kun maailmanpoliuittinen tilanne helpottui. Toiset haluavat vieläkin Kekkkosen ja Koiviston aikaan Venäjää palvelemaan.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
8.3.2022 07:43
Vastaa...  Runtiti-pou

Meinaan siis aikoinaan koulujen taksvärkkipäivänä esim.

Punikeille YYA-aika oli onnen aikaa, kun kansallismielisyys oli kiellettyä

Juuri näin
Juuri näin
8.3.2022 08:28
Vastaa...  p.grandell

Ja taas rautainen kommentti.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
8.3.2022 16:52
Vastaa...  p.grandell

Isänmaallista on silloin tukea hyökkäyksen kohteeksi joutunutta maata kun se liittyy meihin. Jos me nyt emme antaisi tukeamme Ukrainalle voit olla varma ettemme saa tukea jos Venäjä käy kimppuumme. Toiseksi kuten sanoin mitä enemmän ryssä saa köniin sen enemmän se lisää sen kynnystä hyökätä seuraavaan kohteeseen.

Särmääjä
Särmääjä
8.3.2022 07:16

Toi CIA:n avainrooli Iranin vallankaappauksessakin on ollu foliohattuilua ja hörhöilyä niin kauan kunnes se on heidän dokumenteistaan paljastunut vuonna 2013 niinkun tuolla valtamediajutussa lukee. Kaikki muukin jota laajasti epäillään on foliohattuilua ja hörhöilyä niin kauan kunnes joskus 50 vuoden päästä jostain asiakirjoista saattaa selvitä totuus. Ja tämä koskee siis länsimaisia salaliittoja, koska niiden epäily on aina hörhöilyä, foliota ja putinismia, jos Venäjän media on ainoa jossa niitä asioita käsitellään. Venäjän media puolustelee ja piilottelee Venäjän toimia, mutta se ei tarkota että kaikki mitä se kertoo lännen juonista on automaattisesti valetta. Pitää osata tarkastella asioita monelta kantilta eikä elää pelkässä läntisen tai itäisen narratiivin harhassa.

terhomatti.hämeenkor
terhomatti.hämeenkor
8.3.2022 07:54

Onpa jauhoista tekstiä noissa monissa kommenteissa. Anteeksi jauhot, en tahtonut teitä loukata!

Faktaa
Faktaa
8.3.2022 08:17

Ukraina ei ole minun isänmaani. Eikä edes veljeskansan valtio.

Runtiti-pou
Runtiti-pou
8.3.2022 08:34
Vastaa...  Faktaa

Kaikesta päätellen isänmaasi onkin VEnäjä

Jarkko
Jarkko
8.3.2022 08:48

Meinaatko, että Bidenien alla Ukrainalla ja sen kansalla olisi parempi?

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 11:33
Vastaa...  Jarkko

Vertaapa perusukrainalaisen elämää perusamerikkalaisen elämään ja sano, kummalla menee paremmin?

Jarkko
Jarkko
8.3.2022 12:22
Vastaa...  Qroquius Kad

Soopaa suollat. Vertaa mieluummin molempien elämää aikaan ennen vallankaappauksia ja mädätystä.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 17:29
Vastaa...  Jarkko

Niin teenkin.
Sinun vuorosi.
Paitsi tietenkin, jos kaikki tietosi on UMV:stä, niin ei sitten voi mitään.

Voittaja
Voittaja
8.3.2022 08:52

Pakostakin tulee mieleen että ehkä meidän ois vaan pitäny hävitä se lätkämatsi. Toihan kilahti totaalisesti.

Matti Virtanen
Matti Virtanen
8.3.2022 10:45

Lieneekö itsekriitittömyys itsekritiikin puutetta eli tarkoittaisi samaa kuin itsekritiikittömyys?

Median liekassa olette
Median liekassa olette
8.3.2022 11:26

Isänmaallisinta on alkaa varustamaan SUOMEA koitokseen. Varustautumaan joka tasolla. Isänmaallisuuden mittari ei ole mikään helkatin Ukraina! Me olemme suomalaisia! USA on varustanut Ukrainan jo vähintään 12 miljardilla. Mutta siinähän lähettelette tussareitanne ja kaasunaamareitanne sinne. Tilatkaa sinne vaikka pizzoja minun puolesta!

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
8.3.2022 16:57

Ukrainan tukeminenhan on sitä varustamista, jos emme nyt tukisi Ukrainaa voit olla varma, ettei Suomikaan saisi apua tulevaan koitokseen muualta. Toiseksi mitä enemmän Ukraina pistää ryssälle kampoihin sen enemmän se antaa meille aikaa varustautua siihen koitokseen.

rellinen
rellinen
8.3.2022 18:55

Eipä näy niitä ameriikan miljardeja. Malli cajanderilla näyttää ukrainalaistaistelijat paljolti sotivan. Liekkö livahtaneet miljardit puten porukan taskuun. ”Liikekannallepanomyöhässä” presidenttejä ja kgb-herroja ukrainassa riittää. Kansa ja perussoltut maksaa petoksen verellään.

VMP perustaa uskonnon!
VMP perustaa uskonnon!
9.3.2022 16:00

Tarkoitit siis: Finslamin suurin etu on alkaa varustamaan SUOMEA

Armis
Armis
8.3.2022 11:44

onko pt-median tarkoituksena tutkia, kuinka tyhmiä ihmieet on. Kuka oikeesti vielä lukee tällaista oksennus julkaisua🤔

sellaista
sellaista
8.3.2022 12:01
Vastaa...  Armis

ainakin putinistit

Jarkko
Jarkko
8.3.2022 12:23
Vastaa...  sellaista

Itse luen kevennykseksi. Huolet katoaa ja nauru revähtää.

Barmis
Barmis
8.3.2022 12:31
Vastaa...  Armis

Sinä.

VMP
VMP
9.3.2022 12:10
Vastaa...  Armis

Olet asian ytimessä, te idiootit paljastatte itsenne kyllä aina joukolla mutta ei teitä hirveästi ole vaikka äänekkäitä olette(peukut paljastavat).

Jari
Jari
8.3.2022 12:23

Kuinka moni teistä tietää mikä on kalergisuunitelma?
P.S kreivi kalergi oli vapaamuurari

Minä
Minä
8.3.2022 13:54
Vastaa...  Jari

Luultavasti vallan moni.

rellinen
rellinen
8.3.2022 18:49
Vastaa...  Jari

Suunnitelma, jonka marxilais-kgb:läinen rikollisjärjestö eli sosialistinen internationaali omi itselleen ja kehitti sitä edelleenkin länsimaiden vastaisen sotansa käyttöön. Tuhoamisohjelma jatkuu edelleenkin eikä pysäyttäjää näy. Nämä tuhoajat hallitsevat länsimaita.

Sens Uroi
Sens Uroi
8.3.2022 12:46

Venäjällä ei ollut todellakaan yhtään järkevää syytä hyökätä Suomeen. Venäjä ei olisi todellakaan hyökännyt Suomeen, jos nämä hullut maailman yhteyttä ja herruutta ajavat manipulaattorit eivät lietsoisi nykyistä maailmantilaa. Nyt ei ole enää niin selvää, etteikö Suomikin ajautuisi konfliktiin. Se on silloin tosin myös suomalaisten kiihkoilijoiden ja valehtelijoiden vika. Leimatkaa pösilöksi, idiootiksi tai ihan miksi haluatte, se ei asiaa eduksenne kuitenkaan muuta.

Minä
Minä
8.3.2022 14:00
Vastaa...  Sens Uroi

Venäjä on koko olemassaolonsa ajan halunnut valloittaa Suomen. Se tavoite ei ole mihinkään hävinnyt. Suomen jälkeen Venäjä himoitsee Ruotsia ja sitten Norjaa, koska se haluaa Atlantille.

Vähän yksinkertaisemmat eivät tuota näe, koska he haluavat olla hyväuskoisia ja uskoa Venäjän hyvyyteen, vaikka tosiasiassa Venäjä on yksi imperialistisimmista maista maailmassa ja maailman historiassa. Alkuperäinen nyky-Venäjä oli Moskovan suuriruhtinaskunta, joka laajeni alistamalla lypsettäväkseen pala kerrallaan aina nykyiseen kokoonsa.

Ei Venäjä sitä kerro näille hyväuskoisille, eikä Venäjä kerro etukäteen, että se ottaa Suomen, jos se vaan kykenee, kun tulee tilaisuus.

Viisas varautuu siihen huolehtimalla erittäin vahvasta puolustuksesta ja toivoo, että Venäjä ei hyökkäisi koskaan.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
8.3.2022 17:00
Vastaa...  Sens Uroi

Ei ollut Venäjällä yhtään järkevää syytä hyökätä Ukrainaan, mutta niin vain se sinne hyökkäsi.

rellinen
rellinen
8.3.2022 18:45
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Oli montakin järkevää syytä. Tosin täysin moraalitonta ja äärimmäisen itsekästä, täydellisen pahuuden motivoimaa. Voi olla, että ryssän touhut näyttävät perusjannuille järjettömiltä mutta kyllä niissä on järki mukana.

Suomi Finland
Suomi Finland
8.3.2022 13:31

https://twitter.com/i/status/1501162662369103872

Ryssät päästi siviiliautoilijat päiviltä.

Suomi Finland
Suomi Finland
8.3.2022 13:35

https://twitter.com/i/status/1498489491589406722

Tällaista jälkeä tuli. Kaksi vanhaa siviiliä hengiltä. Jos on heikkohermoinen, niin ei kannata katsoa.

rellinen
rellinen
8.3.2022 18:39
Vastaa...  X

Toveritukea kiinasta ryssälle. Pariskuntahan se sieltä paljastuu. Mikäs porukka se täällä lännessä onkaan erikoistunut ajamaan länsimaista teollisuutta ja rahaa kiinan masua kasvattamaan??? Suorastaan sabotoimaan länsimaista teollisuutta ja köyhdyttämään länsimaita, valkoihoisine kanta-asukkaineen..

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 21:14
Vastaa...  rellinen

Varmaankin saatananpalvojat ja reptiliaanit, illuminaateista puhumattakaan?

X
X
8.3.2022 21:38
Vastaa...  rellinen

Joo, mutta osaako ryssä muuta tehdä kun sinkkiämpäreitä mitä tarjota. Kiinalla on jo tietämys aika pitkällä.

Jerry Cotton
Jerry Cotton
8.3.2022 16:38

VKK ja Ano jätti ehdotuksen Nato-kansanäänestyksestä. Selittäkääpä nyt, miten kyseessä on Putinin maksama trolli vai meneekö kieli solmuun. Alkaa jo kyllästyttämään tuo punikeilta opittu tapa haukkua kaikkea mahdollista foliohattuiluksi vailla mitään perusteita. Jään odottamaan hyvin perusteltuja vastauksia.

minäkin
minäkin
8.3.2022 17:15
Vastaa...  Jerry Cotton

Tulee pitkä odotus.
Putinistit vs. Uusnatsit.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
8.3.2022 17:33
Vastaa...  Jerry Cotton

Valta Kuuluu Kremlille on varma, että Ryssän tukema suomalaisten putinistien propaganda tuottaisi kansanäänestyksessä voiton EI-äänille.
Harmittaa hiukan Anon puolesta, luulin hänen tulleen järkiinsä ja tajunneen olleensa Ryssän sätkynukke.

No, minkäs tälle voi.

Jerry Cotton
Jerry Cotton
9.3.2022 09:52
Vastaa...  Qroquius Kad

Väität, että Ano ja VKK sai ja saa rahaa Venäjältä. Jutun lopussa hän tajuaa, että on sätkynukke? Jos rahaa tulisi, niin ei hän olisi sätkynukke, vaan tekisi vain työtään. Puhuit siis itsesi pussiin jo noinkin lyhyessä sadussa. Odotan edelleen edes yhtä perusteltua vastausta.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
9.3.2022 11:36
Vastaa...  Jerry Cotton

Viittaan Anon reagointiin convoijauksessa ja sen jälkeiseen videoonsa, jossa mies oli täysin tolaltaan.
Samaan aikaan UMV:n kuherruskuukausi loppui:
siihen asti Anosta oli ollut joka päivä jotain.

Nyt Ano on sanut taas Anus Putkosen mielisuosiota takaisin, kun on alkanut toimia Ryssän etujen mukaisesti.

En tiedä saako Valta Kuuluu Kremlille ruplarahoitusta, pidän heitä ennemminkin hyödyllisinä idiootteina.
Luulin Anon tajunneen asemansa, mutta taisin toivoa liikoja.

VMP
VMP
9.3.2022 12:13
Vastaa...  Jerry Cotton

Saatko sinä muka venäjältä rahaa vaikka papukaija olet?

VMP
VMP
9.3.2022 12:13
Vastaa...  Jerry Cotton

Idiootille on kai turha selittää idioottia…

Daavidin poika
Daavidin poika
8.3.2022 16:41

Amerikkalaiset pelasti eurooppalaisia maita kommunismilta maailmansodassa 1939-1945. Ollaanko taas menossa samaan suunta.? Ehtiikö Putin käyttää atomipommia ennen Amerikkalaisten sotilaiden tuloa.?

Runtiti-pou
Runtiti-pou
8.3.2022 20:04
Vastaa...  Daavidin poika

Pikemminkin yrittivät syöstä maaailman kommunismiin.

HALOO
HALOO
8.3.2022 22:51
Vastaa...  Daavidin poika

OIetko kännissä vain täysi ummikko historian suhteen? Amerikka nimenomaan ANTOI kommunismin ottaa yli puolet Euroopasta. Ainoa mitä jenkit teki oli tuhota kaikki kommunismin vastustajat samaan aikaan kun he työnsivät miljardeja ruuassa, aseissa, varusteissa jne Neuvostoliitolle. Neuvostoliiton avatut arkistot MYÖNTÄVÄT AVOIMESTI että ilman jenkkejä Neuvostoliitto olisi ROMAHTANUT ensimmäisen vuoden aikana sodassa Saksaa vastaan.
Jenkit HYLKÄSI Euroopan ja TAHALLISESTI antoi kommunismin ottaa yli 50% Euroopasta. Nyt vittu valoja päälle judeofiili

Jari
Jari
9.3.2022 11:06
Vastaa...  HALOO

Antony C Sutton

rellinen
rellinen
8.3.2022 18:33

Nämä kansallismielisiksi tekeytyvät putinistit ovat lyhyesti ja ytimekkäästi kansallismielisiksi tekeytyviä kommareita. Piste.
Tai sitten yya-ajalle jämähtäneen punikkipolpon värväämiä ja kansallismielisten sekaan sekaanusta aiheuttamaan tyrkyttämiä hämmentäjiä. Punakaartin työrukkasia, hajoita ja hallitse sotilaita, kansallismielisen opposition kontrollointiin ja heikentämiseen tarkoitettuja myyriä.

VMP
VMP
9.3.2022 12:26
Vastaa...  rellinen

Et sinäkään kyllä mikään välkky tapaus ole ”myyriä”, ”kansallismielisen opposition kontrolli”, ”polpon värväämiä” voi vittu ja hyvää päivää noita teidän juttuja, vittu teidän ”kansallismielinen” oppositio on oikeasti kaltaisiasi liimaa kohdussa hengittäneitä hieman skitsahtaneita taukkeja täynnä. Ja vaikuttaa suurimmaksi osaksi siltä, että teidän koko ”opposition” suurin saavutus ja nähtävästi tarkoitus on viedä persuilta ääniä ja saada koko kansallismielisyys yhdistetyä puhtaaseen vajaa-älyisyyteen.

vierailija
vierailija
8.3.2022 18:43

Komea olkiukko .

Ei tämmöinen ihmisten karsinoiminen kyllä käytännössä onnistu.

Meillä ihmisillä tuppaa olemaan niin yhteisiä kuin eroaviakin näkemyksiä moninaisista asioista kuten tuossakin kirjoituksessa jossa on moni väitteitä joihin toisiin yhdyn ja toisiin taas en yhdy .

Eiköhän kannattaisi välttää tämmöisiä vastakkainasetteluja ja leimaamisia , vaikka ne itsemielestä tuntuisi perustelluilta, ainakin itse yritän välttää.

Kukaan meistä eivoi väittää omaavansa täydellistä totuutta, tietoa eikä ymmärrystä . Pitäisi mieluummin antaa ajan hoitaa se puoli että ajan kuluessa tulemme näkemään lopulta kuka missäkin on oikeassa ja kuka väärässä missäkin asiassa.

vierailija
vierailija
8.3.2022 19:00
Vastaa...  vierailija

Jatkoa:
Ihmisten pitää saada olla sitä mieltä asioista kuin he sillä tietämyksellä ja maailmankatsomuksella minkä omaavat .
Pitää ottaa huomioon, että ihmiset myös muuttavat käsityksiään kun siihen löytyy hyvin perusteltua tietoa ja ymmärrys asioista lisääntyy.
Mikään pakkopulla uhkailuilla ja nimittelemisellä harvoin toimii muuta kuin juuri polarisoitumisen lisääntymisenä.
Korononajuttu on hyvä esimerkki siitä.
Ihmisen mielipiteen, ja valinnanvapautta on kunnioitettava.

Risto Koponen
Risto Koponen
8.3.2022 21:19

Suomalaisena haluan muistuttaa siitä että Herra Toveri Vladimir Putin on palkkaamassa syyrialaisia taistelijoita Kiovan kaupunkisotaan. Tämän lisäksi Tsetsenian johtaja Kadyrov on jo lähettänyt tsetseenejä luvaten heille 500 dollaria jokaisen tapetun ”natsin” päänahasta. Jos HERRA TOVERI Putin olisi oikeasti tavallisen venäläisen parasta ajatteleva johtaja, joka haluaa pelastaa Itä-Ukrainan venäläiset kansanmurhalta niin tällaiseen ”pelastus”tehtävään ostetut muslimi palkkamurhaajat eivät sovi. Venäläisillähän on käsitys slaavikansosen veljeydestä ja puhutaan slaavikansojen perheestä. TÄMÄ TODISTAA että kyseessä on puhdas VALLOITUSSOTA.

Suomalaisena tänään arvosta kastematoja enemmän kuin ”isänmaallista” putinistia. Kastemato ei puukota selkään toista kastematoa eikä syö sitä elävältä

Jupi
Jupi
8.3.2022 21:29

”Osittain syy on valtamedian, joka ei ainakaan heti kertonut totuutta asiasta.”

Siis media, joka valehteli meille EU:sta, koronasta ja rokotuksista, kertoo meille nyt totuuden sodasta? Sama media joka on kuorossa laulanut demokratiaa kun jenkit pommittaa maa toisensa jälkeen takasin kivipölykaudelle?

Jenkit ryösti/lahjoi eliitille Ukrainan öljyt, alkoivat aseista Ukrainaa ilmaisilla Nato-aseilla käytettäväksi ryssiä vastaan? Venäjä on vaatinut naapureitaan olla liittymättä natoon, ja ennaltaehkäisevä isku on tehokkaampi.

Ei ole twitterissä paljon sympatiaa näkynyt kun azov pataljoona tappoi etnisiä venäläisiä donbassissa vuodesta 2014. Azov pataljoona on jenkkieliitin rahoittama proxy armeija, joka toimi työkaluna vallan vaihdossa jossa heille luvattiin tiettyä valtaa.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
9.3.2022 18:50
Vastaa...  Jupi

Eli kaikki mitä valmedia kertoo, niin on valetta? Toimitko niin kuin VKK puoleen puheenjohtaja Ano Turtiainen. Ensin se katsoo mitä valtamedia sanoaa asiasta ja tekee sen jälkeen asiasta päinvastaisen johtopäätöksen.

Kokenut mies
Kokenut mies
9.3.2022 10:26

Kyse ei ole kaikkien kohdalla siitä, että asetutaan Venäjän puolelle ja uskotaan heidän valheensa, vaan siitä, että monet näkevät mitkä voimat Ukrainassa pyrkivät valtaan ja heidän intressinsä. Vaikka kyse on myös itsenäisyystaistelusta, niin Ukraina ei ole itsenäinen. Se on korruptoitunut näennäisvaltio, jota ohjataan länsimaisen (pääasiassa Yhdysvalloista) rahan kautta. Se on irvikuva valtiosta, johon kansallismielisten pitäisi tähdätä. Biden ollessaan varapresidentti soitti silloiselle johtajalle ja vaati yleisen syyttäjän erottamista, tai rahahanat laitettaan kiinni ja sitten syyttäjä erotettiin. Tämä kuvastaa millaisesta valtiosta on kyse. Maan ongelmat juontavat siitä, että siellä on suuri venäläisvähemmistö ja ongelma on luotu aikoinaan Neuvostoliiton aikana.

jösse
jösse
9.3.2022 11:01

Törmäsin yhtenä päivänä sellaiseen suomalaiseen sivustoon kuin MV-lehti. Tarkoittavatko nuo kirjaimet ”mun venäjä” tai ”minun venäjäni”? Ainakin sivustolla olevien juttujen ja kirjoitusten perusteella näin voisi olettaa. Lisäksi näyttäisi olevan myös rokotusvastainen.Onko kyseessä joku venäläinen trollisivusto?

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
9.3.2022 19:05

Tässä kommenttiketjussa joka kirjoitti, että moni asia jota aikaisemmin on pidetty salaliittohörhäilynä on osoittautunut todekse. Näin varmaan on, mutta silti sanon, että saliittoteoriat perustuvat yleensä vilkaaseen mielikuvitukseen. Esim. Jaana kavoniuksen mukaan Krista Kiuru sen perusteella satanisti, että sen poikaystävä soittaa hevia. Vilkkaan mielikuvituksen tuotetta on myös väite, että ministerimme antaisivat yhteiskuvassa jotain merkkejä. Kysyin koronadenialisteilta, jos ministerimme kuuluisivat johonkin salaseuraan minkäihmeen takia he toisivat sen esiin jossain valokuvassa.

VKK tyypit kiukuvat päivästä toiseen miten Suomi on läpimätä korruptoitunut maa ja koronatoimet ovat vain huijausta. Sitten kun saadaan laaja koronatoimia vastustava mielenosoitus aikaa sekin on salaliitto

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
9.3.2022 19:08
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Salaliitto uskovaisten touhusta ei tule mitään. Panu Huuhtanenkin näkee korruptiota joka puolella kun hänellä menee sukset ristiin jonkun kanssa jossain pienpuolueessa Panun mukaan yleensä syy on se, että kyseessä on joku vieraan vallan agentti. Ilja Janitsin otti tähän porukkaan lopuksi etäisyyttä, se johtui juuri tällaisesta sekoilusta.

Mieti sitä
Mieti sitä
1.4.2022 22:12
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Mistä te pellet olette keksineet että venäjä hyökkää Suomeen? Luitteko asian oikein hesarista? Siinä vaiheessa ku monta kuukautta syötetään ihmisille jotain tiettyä mielipidettä, kannattaisi herätä et mitä tässä on takana. Esimerkkejä riittää tältä vuosituhannelta…. irakin sota hyvä esimerkki joka paljastui myöhemmin täydeksi kusetukseksi. Mitä Ukrainan sotaan tulee niin mistäköhän siinä mahtaa olla kyse?? Kenties Natosta? Venäjä pyysi turvatakuita eu:lta, natolta ja jenkeiltä mutta asialla pyyhittiin persettä. Venäjä ilmoitti sen jälkeen että tiedätte mitä tulee tapahtumaan. Nämä puolustusjärjestelmät on hyvin helppo muuttaa hyökkäykseen. Aikanaan meinasi syttyä sota kuubassa samasta syystä kun neuvostoliitto oli tekemässä ”puolustusjärjestelmää” kuubaan. Ei jenkit oiken tykänny…

Eikka
Eikka
6.4.2022 10:22

Ihme maa tämä suomi, Putinia ja Venäjää vastustetaan kynsin ja hampain, mutta tänne loisimaan tulevat rikolliset muslimimatut puolustusvoimat toivottaa tervettulleiksi ja menee kantamaan laukkuja.