Vielä tapaus Pekka Katajasta

Pekka Katajan tapaus on lähtenyt pahasti laukalle sosiaalisessa mediassa. On hyytävää luettavaa kuinka nykyaikana harhaisuus käy yhä yleisemmäksi. Noh, yritetään pohtia asiaa jalat maan pinnalla.

Oletetaan (tämä ei siis tarkoita, että pidän heitä syyllisinä vaan vain pelkästään pallottelen asiaa ja etsin erilaisia todennäköisyyksiä, sillä mehän emme tiedä tällä hetkellä mitä oikeistaan on tapahtunut), että Torssonen ja Ala-Tuuhonen ovat olleet iskun takana. Seuraava kysymys on se, että onko heillä ollut tappamisen meininki VAI vaan vain antaa pienet turpajuhlat Katajalle.

Jos miehillä on ollut murhaamisen meininki, eli Kataja on oikeasti aiottu päästää päiviltä, niin seuraava kysymys kuuluu: mikä on motiivi. Murhatapauksissa motiivi on kaiken a ja o. Koko murhajutun tutkinta ja näyttö perustuu motiiville. Motiivi voi olla mitä tahansa, jota ei välttämättä osaa edes huomioida kun ei tiedä tosiaankaan mitä on tapahtunut. Mutta ilman motiivia murhatapaukset, tai sen yritykset eivät oikein edisty yhtään mihinkään.

Yleisesti ilmaan heitetty motiivi on se, että Kataja on torpannut Torssosen eduskuntaehdokkuuden ja ollut veivaamassa Torssosta ulos perussuomalaisista. Tästä suivaantuneen Torssonen päätti käsipelillä murhata Katajan.

Murhan motiivi voi joskus olla melko… hmm… selkeä. On miehiä, jotka ovat mustasukkaisuuksissaan tappaneet vaimonsa, on henkilöitä, jotka ovat tappaneet vasikan tai oharin tehneen velkamiehen. Sitten on niitä, joiden motiivi on oikeasti aika käsittämätön. Tyyliin joku sairaanhoitaja, joka murhaa potilaitaan.

Jos tuo olisi Torssosen motiivi, niin… enpä tiedä. Olen jutellut muutaman henkilön kanssa, jotka tuntevat Torssosen ja he eivät vain usko, että Torssonen lähtisi murhahommiin. Toisaalta voidaan kysyä, että mikä ihme sitten olisi Ala-Tuuhosen motiivi? Jeesata Torssosta murhaamisessa? Ei ei ei, Ala-Tuuhonen ei ole niin pölvästi, että lähtisi murhahommiin kaverin puolesta. Ei rahasta eikä ilmaiseksi. Ala-Tuuhoselle ei yksinkertaisesti löydy mitään järkevää motiivia.

Tärkeää tässä on sekin, että kumpikaan epäilty ei ole sellainen tyyppi, joka tuosta noin vaan menee jonkun ovelle ja aloittaa hengen riiston – käsipelillä. Voisi miten kuten uskoa aseella tehdyn tappamisen tyyliin kun ovi aukeaa, niin haulikon piippu vatsaan ja karkuun. Torssonen ja Ala-Tuuhonen ovat kuitenkin tavallisia suomalaisia kilttejä koulupoikia, eikä heillä ole kapasiteettia murhata ihmistä. He eivät ole kuin Juha Valjakkala, joka lahtaa hautausmaalla perheen lämpimikseen. Tai joku Kanaali-Koskinen, joka vetäisee ihmisen hengiltä voileivän syönnin ohessa.

Ala-Tuuhosella ja Torssosella olisi käynyt tappamisessa samoin kuin siinä kävisi suurimmalle osalle suomalaisista miehistä: Kun pitää alkaa tositoimiin mättämään käsipelillä henkeä toiselta, niin ihminen valahtaa veteläksi ja paskoo housuunsa. Eikä siitä tappamisesta tule lopulta yhtään mitään juuri sen takia, että kädet ovat vetelät ja voimattomat. Kun ei ole sitä kapasiteettia tappamiseen.

Vielä rautalankaa: tavallinen tollisko voi vihata jotain ihmistä vaikka kuinka paljon, ja uhota kuin Paavo Tajukangas, mutta äärimmäisen harva pystyy suorittamaan vihoissakaan murhaa paljain käsin.

Entä jos motiivit olivat muualla kuin politiikassa? Entä jos Kataja oli vanha panomies ja oli käynyt jörnimässä epäiltyjen vaimoja? Entä jos motiivi olikin ihan jotain muuta kuin tällä hetkellä yleisesti kuvitellaan? Entä jos Kataja oli velkaa? Entä jos Kataja kiristi epäiltyjä jollakin asialla ja siitä päätettiin tehdä loppu?

Tai entä jos kyseessä ei ollut murhan yritys vaan pelkkä kloppaasu, joka on nyt medioissa ja sosiaalisissa medioissa muuttunut oikean murhan yritykseksi. Siis sellaisen murhan yritykseksi, että Kataja yritettiin tosiaan murha murhata. Poliisihan saattaa monesti laittaa lähtötelineissä rikosnimikkeeksi sen kaikkein kovimman; murhan yrityksen, joka sitten tutkinnan edetessä muuttuu tapon yritykseksi tai lopulta törkeäksi pahoinpitelyksi. Tämä siksi, että murhaamisen tarkoituksellisuudesta ei loppujen lopuksi löytynyt näyttöä. Näyttö riittikin vain pahoinpitelyyn.

Toisin sanoen suuri yleisö olisi mennyt ikään kuin vanhanaikaiseen, koska monilla ei ole oikeasti mitään hajua miten rikostutkinta etenee. Näin asiasta on paisunut suhteettoman suuri siihen nähden mitä se voi tosiasiallisesti olla.

Mahdollisesti Kataja itse käyttää julkisuutta hyväkseen ja antaa medioille monemoisia haastatteluja, joissa kerrotaan tänään yhtä ja huomenna toista. Näin on saattanut syntyä eräänlainen julkisuuskuva, että kyseessä tosiaankin oli murhan yritys, vaikka tosiasiassa siis kyse oli vain selkäsauna.

Jos Torssonen ja Ala-Tuuhonen olisivat syyllisiä tekoon, niin on melko varmaa, että rikosnimike EI TULE olemaan murhan yritys vaan törkeä pahoinpitely.

Koska en usko salaliittoihin, niin en ala edes pohtimaan mitään älyvapaita teorioita suojelupoliisin hypridioperaatiosta yrittää jallittaa kansallis_miäliset epäedulliseen asemaan. Ja että operatiivisella puolella olisi #deepstate, Sauli Niinistö ja Esa Pakarinen meedion välityksellä.

Sen sijaan voidaan pohtia, että entä jos epäillyt eivät olekaan syyllisiä mihinkään? Se voi olla mahdollista. Entä jos Kataja on jollakin tavalla manipuloinut tutkintaa siihen suuntaan, että Torssonen ja Ala-Tuuhonen ovat tässä vaiheessa pääepäillyt?

Entä jos Kataja on tässä se pahis ja mätkimisen taustalla on ihan jotain muuta? Entä jos Kataja on itse veivannut päähänsä haavoja eikä ole olemassa mitään pahoinpitelyä? Eihän Katajan kasvoissa ole mitään mustelmia tai haavoja. Vain päälaessa. Miten vasarointitilanne on ollut niin siisti, että iskut ovat osuneet vain päälaelle pienelle alueelle? Voisi kuvitella, että kun a) treenattu mies, jota molemmat epäillyt ovat, mättää täydellä käden voimalla vasaralla päähän, niin aivomassa vaan roiskuu seinille ja b) kun tosiaankin vedetään tappamismielessä täydellä kädellä vasaraa ees taas, niin voisi olettaa, että sitä osumaa tulisi vähän muuallekin kuin vain päälakeen. Toki Katajalla oli murtunut sormia, joka viittaa puolustusasentoon.

Katajahan on puhunut alusta alkaen mitä milloinkin. Ensin oven takana oli suomea murtaen puhuvia arabialaisia ja nyt Kataja onkin varma, että Ala-Tuuhonen ja Torssonen ovat syyllisiä. Hän vain kertoi omalla tavallaan miesten tuntomerkit. Kataja yrittää nyt siis väittää, että tiesi alusta alkaen keitä tekijät ovat, mutta omalla tavallaan kertoi heidän tuntomerkeikseen arabialaisuuden, jolla tarkoitti ”tummahipiäisyyttä”.

Lisäksi Kataja on jorissut Keskisuomalainen-lehdessä kaikenlaista soopaa, että poliisi olisi käskenyt häntä Googlettamaan epäiltyjen nimet pälä pälä.

Joka tapauksessa ei olisi ensimmäinen kerta kun joku jantteri istuu pari viikkoa vangittuna ja pääsee vapaaksi. Juttu kuivuu kokoon näytön puutteen vuoksi. Nils Gustafsson, yhden mainitakseni, otettiin kiinni Bodomin murhista epäiltynä muutaman vuosikymmenen jälkeen itse teosta, mutta vapautettiin oikeudessa kaikista syytteistä näytön puutteen vuoksi. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun syyttömät ovat maanneet putkassa.

Mikä voisi olla todennäköisin vaihtoehto? Tässä vaiheessa vähän sama asia kuin arvuuttelisi ensi viikon lottonumeroita.

 

Subscribe
Notify of
guest
52 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
pöh
pöh
12.9.2020 22:44

En tiedä? Mutta sen tiedän että tämmöset tapaukset pilaa taas monta prosenttia niiden puolueiden kannatusta, jotka oikeasti voisi tehdä jotain tälle tilanteelle.
Yksikään marginaalipuolue ei pysty tekemään mitään vaan se pitää olla iso puolue.

tappernoje
tappernoje
12.9.2020 23:03

Ratkiriemukasta luettavaa Paavolta, nyt ropoa tilille rapakon taakse että mies saa viikon eväsrahat !!!

joni kurkimaki
joni kurkimaki
12.9.2020 23:05

paavo perkele nämä muslimit omistaa kaikki järjestöt jotka tuaovat muslimeja suomeen!!!

Daavidin poika
Daavidin poika
13.9.2020 03:07

Kyllä Suomessa yleensä kaikki kinkkiset ongelmat ratkotaan saunanlauteilla. Kyytipoikana Koskenkorva, ja olut kori.

Olisi jorgit vaan menneet Ähtärin eläinpuistoon katsomaan pandakarhuja. Katsoin Torssosen fb-sivustoa, ja siellä hän julistaa viimmeisessä päivityksessään 02.09.2020 rakkautta lehmiä, ja muita eläimiä kohtaan. Ja, jos on ollut pidätys vankilassa toista viikkoa, niin eikö jäljet silloin johda sylttytehtaaseen.? Vaikka Katja edustaa Perussuomalaisia, niin mikää taho ei oikeuta menettelyä minkä uhriksi Kataja on tahtomattaan joutunut.

Potku perseeseen
Potku perseeseen
13.9.2020 04:26

Jos olisivat olleet Sverigedemokraatteja niin lentäisivät puolueesta ulos kuin leppäkeihäät.

Valtsu
Valtsu
13.9.2020 04:28

Noh, joka tapauksessahan tämä käynnisti taas poliittisen mietinnän järjestöjen kieltämiseksi. Siis tietysti äärioikeistolaisten järjestöjen Antifan kiuaskivimiehet tai Roihuvuoren moskeijan terroristimoskeija eivät huoleta. Kannattaa muistaa, kuka meillä on sisäministerinä..

Ilmari
Ilmari
13.9.2020 09:15
Vastaa...  Valtsu

En mitenkään symppaa SOO:ia mutta ei tässä kyllä ole mitään perusteita sen lakkauttamiselle. Poliisi ei tiettävästi edes epäile että järjestöllä olisi jotain tekemistä asian kanssa.

hauki
hauki
13.9.2020 13:27
Vastaa...  Ilmari

Samalla perusteella voitaisiin kieltää vaikka kokoomus ry koska sen jäseniä on syyllistynyt jopa murhaan ja muutenkin touhu muistuttaa järjestäytynyttä rikollisuutta joka kaiken lisäksi puuhailee valtiopetosta yrittämällä saattaa suomen valtion vieraan vallan alaisuuteen.

Jaaha
Jaaha
13.9.2020 15:20
Vastaa...  hauki

Minä olenkin jo kieltänyt Kokoomuksen. Kaikki muutkin voivat sen tehdä. Kaikki muutkin puolueet olen jo kieltänyt. Tuon taivaallista en välitä mitä puolueiden kantoina horistaan. Myöskään ”valtamedian” kertomuksia ei kiinnosta kuunnella. Kiellän nekin. Eivät ole minulle olemassa ollenkaan. Näin on elämä mukavampaa, kun on olemassa vain PT-Media ja jokunen eri ulkomaankielillä oleva tietolähde. Ulkomailta usein saa kuitenkin paremmin tietoa monesta asiasta kuin ainakaan Suomen valtamediasta ja kotimaiset puolueetkaan tuskin vaikuttavat Suomen asioihin mitenkään merkittävästi. EU päätää samat asiat joita Suomessa tehdään kaikissa muissakin maissa joissa media saattaa kertoa samoista asioista vähän vähemmän mädällä ja vastenmielisellä tavalla.

Moonman
Moonman
13.9.2020 20:36
Vastaa...  Valtsu

Pahoinpitely uutisointiin alussa kyllä ihan näyttävästi, mutta tapauksen herättämät reaktiot olivat lähinnä ”hehheh-lol” -luokkaa, eikä kukaan paitsi persut itse pitäneet siitä juurikaan meteliä. Mutta nyt kun syyllinen oletettavasti kuuluukin soldiers of odineihin,niin tapauksesta tulikin ”vakava uhka demokratialle”

Bono
Bono
13.9.2020 05:25

”Pekka Katajan tapaus on lähtenyt pahasti laukalle sosiaalisessa mediassa. On hyytävää luettavaa kuinka nykyaikana harhaisuus käy yhä yleisemmäksi. Noh, yritetään pohtia asiaa jalat maan pinnalla.”

”Koska en usko salaliittoihin, niin en ala edes pohtimaan mitään älyvapaita teorioita suojelupoliisin hypridioperaatiosta yrittää jallittaa kansallis_miäliset epäedulliseen asemaan. Ja että operatiivisella puolella olisi #deepstate, Sauli Niinistö ja Esa Pakarinen meedion välityksellä.”

Sulla on AINaA väärä lähestymistapa. Laillisuusperiaate ja valvonta tulisi olla tulokulma.

Kaikki aitokansallismieliset Suomessa ovat perillä tästä,, miten ongelma lähestytään.

Perjantaina laitettiin asia spinnaamaan, se oli kauan suunniteltu ja tarkoituksena laittaa laukalle.

Isänmaalliset Suomessa tietää usein, että;

-Polpoon ei voi luottaa

-media valehtelee Aina

-persut on valeoppositio

-oikeuslaitos on pelkkä vitsi

Paavo, Sun tehtävänä on tuottaa propagandaa,ei olla ajattelijana.

Bono
Bono
13.9.2020 07:01
Vastaa...  Bono

Monessa yhteydessä on tullut selville, että sulta puuttuu historiallinen konteksti ja ymmä rrys. Ilman näitä, tai uteliaisuus näitä kohtaan, joutuu tyytymään propagandistin rooliin.

Rehellisyys on kova peli, valheen valtakunnnassa.

Bono
Bono
13.9.2020 17:16
Vastaa...  Admin Pt-media

Juutalaiset ainakin avoimesti sanovat,, että eurooppa tulee tuhota.

Sherlokki suvakko
Sherlokki suvakko
13.9.2020 05:40

Minusta Kataja pitäisi potkia pois persuista, en vaan luota häneen jo hänen ulkoinen habitus on vastanmielinen, siftattu on ja lujaa, siitä alkava (tyrä) jne. Tosiaan Huuhtasella on kyllä hiuksia nostattava teoria? Korhosen lähetys taasen oli tuubaa siinä mielessä, että ne vaan spekuloi, eikä siinä tullu mitään vastauksia. Tälläinen spekulointi saa kansallismieliset näyttämään idiooteilta ja ns kansallismielisyys vedetään vessanpöntöstä alas, saatana!
Paavo kansanmiehenä on oikeessa, ei lähetä nyt vikuroimaan suotta.

Jaaha
Jaaha
13.9.2020 15:33

Jea… Jos nyt oikeasti ajatellaan mitä on kunnollinen isänmaallisuus, kansallismielisyys on. Niin ensimmäinen asia oman maan asioista välittämisessä olisi suhtautua vakavasti maan asioihin.
Kun kansakunta on täynnä huonoa informaatiota, kun jo valtamediakin on niin vastenmielistä roskaa, ettei sitä pysty kuuntelemaan. Maa on heikossa hapessa. Ilman edes kunnollista viestintää. Informaatiosota on tärkeä ulottuvuus ja sitä ei voi voittaa ennen kuin vakavamielinen keskustelu, harkitseva ja hierarkinen suhtautuminen tietoon alkaa nostaa päätään, jossa huolellisesti muodostettu, analysoitu tieto alkaa nostaa suosiota ja mahdollistaa luottamuksen muodostumisen yhteisten tavoitteiden suunnitteluun.
Kun elämme informaatiosodankäynnin aikaa, jokainen huuhaan kylväjä ja huolimaton höpöttäjä palvelee vihollista.

Last edited 1 month ago by Jaaha
Turhaantunut
Turhaantunut
13.9.2020 06:39

Jos perkele on nähnyt Katajan pään käsittelyn jälkeen niin täytyy olla aivolaho jos ei näe että on ollut tappamisen meininki ja se olisi viety loppuun jos tekijät olisi tietänyt että Kataja oli tajuton eikä kuollut.
Vaikka naapurin kiltistä tytöstä, viaton kun varpunen voi tulla murhaaja kun tilanne tulee.
Kyllä olisi monella aihetta alkaa tutkimaan semmoista eläintä kun ihminen.

Kirvesmies
Kirvesmies
13.9.2020 07:44
Vastaa...  Turhaantunut

Niin. Onhan sitä sanottu, että kun tarpeeksi raivostuu ja näkee punaista, raja on ns helppo ylittää. Aika usein näissä on taustalla provosointia.

Ilmari
Ilmari
13.9.2020 09:18
Vastaa...  Kirvesmies

Jos näin tapahtuu, kyseessä on useimmiten tappo.

Itsekkin epäilen
Itsekkin epäilen
13.9.2020 07:08

Itse en usko lainkaan että mukana olisi ollut vasraa. Ensiksikin ne haavat päässä eivät näytä lainkaan vasaran jäljiltä vaan viiltohaavoilta. Ja toiseksi, päähän ei tarvitse vasaralla lyödä kuin kerran ja laulu oli seis. Kallo ei kestä kymmentä iskua. Se rikkoontuu jo ensimmäisestä.

Ja kun tietää Katajan, jatkuvasti humalassa olevan miehen joka soittaa suutaan ja ärsyttää tahallaan muita, niin ei ole ihme jos se on esim. laukonut suuna päänä ”totuuksia” ja sitten saanut siihen vähän opastusta.

Toinen asia on se että Kataja hakee aina itselleen nostatusta. Se koko ajan miettii mistä olisi sille eniten hyötyä. Ja mikä nostaisi paremmin sen omaa julkisuutta. Siksi varmaan aluksi murtaen suomea puhuvat arabit.

No, niin tai näin. Kataja on itse sotkeentunut monen moisiin liemiin. Ja tämä tällainen käytös kotiovella, se voisi olla esim. huumevelkojen perintää. Sielä tuntemattomat henkilöt tulevat ovella ja kovistelevat. Saattaa olla että näiden kahden DNA:ta löytyy huoneistosta. Mutta aika näyttää olivatko he paikalla juuri kyseisenä hetkenä.

Ilmari
Ilmari
13.9.2020 09:20
Vastaa...  Admin Pt-media

Kai nyt lääkärit sentään osaa asian arvioida. Lausunnossa luultavasti lukee että iskut on tehty tylpällä esineellä.

E-4 J-Kylä - Jämsä välillä
E-4 J-Kylä - Jämsä välillä
13.9.2020 15:09

Onko sinun henkilökohtaisessa seurannassa ollut jo pidemmän ajan Pekka Katajan yksityiselämä.? Kirjoituksesi pohja kertoo jo sen, että tiedät erittäin paljon Pekka Katajan yksityiselämästä. Jos omistat nyrkkiraudat, niin mieti tarkkaan kenelle olet lainannut niitä hiljattain. Poliittiset murhat, ja murhayritykset ei kuulu pohjoismaalaisiin yhteiskuntiin. Herää myös kysymys, että löytyykö sinun omaa DNA:ta kyseiseltä rikospaikalta tai sitten rikos välineistä. Muista myös se, että Pekka Katja on uhri, uhri jonka yritettiin murhata omalla kotiovella.

seant
seant
13.9.2020 07:26

Se tässä eniten ihmetyttää, miksi pidätys kesti näin kauan, koska Kataja on varmasti tuntenut Torssosen, kun ollut erottamassa häntä Ps:sta. Myös Torssonen on tuntenut Katajan, miksi hän olisi henkilöllisyyttä tarkistanut?

Ville
Ville
13.9.2020 08:11

Olipa hyvin analysoitu teksti. Naamakirjassa joku ’älypää’ kertoili, et on muka DNA:lla tunnistettu nämä kaksi tekijöiksi. On ilmeisesti nähnyt salaisiksi määrätyt esitutkinta materiaalin, mitä epäilen vahvasti. Ja mitä tulee tuohon syyllisyyteen, tunnen Ala-Tuuhosen ja ihmettelen todella suuresti, jos on jotain näyttöä häntä kohtaan. Torssosen tiedän vain tekstiensä perusteella. Ihmettelen myöskin Katajan ’tunnistamista’ sen suhteen, et miksi avata ovi jos on tunnistanut jommankumman, kun avasi oven raolleen tietäen ettei tunnistettu persoona ole perussuomalaisen puolueen jäsen tietäen ettei tunnistetulla persoonalla ole mitään asiaa puoluetoimistolle.

Ilmari
Ilmari
13.9.2020 09:22
Vastaa...  Ville

Esitutkintamateriaali on salaista vain siihen asti, kun asia on ensimmäistä kertaa ollut esillä oikeudessa.

Alibi
Alibi
13.9.2020 08:15

Mä kuulin että ei ne olleet nuo kaksi silmät liian lähekkäin olevaa munapäätunaria, vaan oven takana olivat Haavisto ja Ohisalo! Tämä on 100% varmaa tietoa!

Nestori Lundahl
Nestori Lundahl
13.9.2020 08:42

Kun toinen oletetuista Pekka Katajan päälle käyneistä on ilmeisesti kuulunut joskus Odineihin, niin valtamedia parkuu että ”Soldiers of Odin liittyy Pekka Katajan murhan yritykseen” ja jotkut poliitikot vaativat Odinien lakkauttamista.
Jos toinen tai vaikkapa molemmat tekijät ovat joskus kuuluneet kirkkoon, niin silloinhan valtamedian pitäisi kirjoittaa että ”Kirkko liittyy Pekka Katajan murhayritykseen” ja poliitikkojen pitäisi ryhtyä vaatimaan kirkon lakkauttamista.

Vasemmisto on kuitenkin se kaikkein pahin
Vasemmisto on kuitenkin se kaikkein pahin
13.9.2020 09:03

Mä veikkaan, että ne on vasemmistolaisia, jotka oli naamioituneet Torssoseksi ja Ala-Tuuhoseksi häiritäkseen Perussuomalaisten kannatusta.

tiina
tiina
13.9.2020 09:22

Kyllä poliiseien falseflag operaatioita on Suomessakin. En muista kenen mies-poliitikon kimppuun kameroiden edessä kävi laiskasti joku punkero cover-cop, jolla oli polvisuojukset ja olemus huusi poliisia kauas. USAssa Sandy Hookin kouluammuskelu koulussa oli näyttelijöinä vain liittovaltion agenttejen lapsia (jotkun komlikymppiset näyttelivät high schoolilaista) ja koulurakennus oli muutenkin ollut suljettuna homeen takia useamman vuoden.

Anna-Maria Korhonen
Anna-Maria Korhonen
13.9.2020 09:30

On vielä kolmaskin vaihtoehto: että tekijät olivat syksyllä 2015 Suomeen läpsineitä ”arabinnäköisiä” palkkasotureita. Mutts Suomen poloosi ei uskalla koskea heihin pitkällä tikullakaan. Syy pistetään näiden kahden liian isänmaallisen päähän ja taktikoidaan poliittisesti. Olihan Porvoon ammuskelustakin silminnäkijän kuvamateriaalia iraqiaanon näköisistä takaa-ajetuista. Ja nyt oikeudessa istuu kaksi paljon proteiineja nauttinutta svedua.

Anna-Maria Korhonen
Anna-Maria Korhonen
13.9.2020 09:53
Vastaa...  Admin Pt-media

Juu, en minä kaikkiin salaliittoteorioihin usko. Mutta meille valehdellaan sen verran paljon ja salataan tekijöiden tuntomerkkejä. Kataja puhui kuitenkin ensin arabinnäköisistä ja muutti sitten tarinaa. Miksi?

Anna-Maria Korhonen
Anna-Maria Korhonen
13.9.2020 10:33
Vastaa...  Admin Pt-media

Hän kyllä antoi sillä aseita sitten suvakeille. Niillä on nyt juhlat menossa. Ja lisäsi hajaannusta kansallismielisissä niinkuin sitä ei tarpeeksi olisi.

Ilmari
Ilmari
13.9.2020 12:26

Meinaatko että ne Porvoon ammuskelijat vaihdettiin matkalla? Irakiaanot hyppäsivät puskiin ja svedut tulivat tilalle. Sen on täytynyt olla todella nopea vaihto vauhdissa kun auto ei pysähtynyt matkalla

Jaaha
Jaaha
13.9.2020 11:18

Itse arvaisin, että Kataja pyrkii häpeän takia pimittämään tapauksen oikeat taustat, eli on ehkä on saanut turpaansa tekijöiltä, jotka linkittyvät häneen jonkin henkilökohtaisesti häpeällisen kuvion kautta. Miksi näin? Tätä mielestäni tukee se, että alkuun Kataja kertoili matuja syyllisiksi, huonoa suomea puhuvia, mutta yhtä äkkiä ihan supisuomalaisista tekijöistä on olevinaan aivan varma…

Ingenjör
Ingenjör
13.9.2020 14:35

Erikoista, että näin pitkä pohdinta eikä alkoholia tai päihteitä mainittu kertaakaan.

Kostea viikonloppu mökillä, pohdittu menneitä ja tulevia, alkanut pännimään oikein tosissaan potkut persuista, kun sitä kautta olisi voinut päästä vaikka kansanedustajaksi (ja ties mihin vähän myöhemmin), blandataan pari päivää lisää ja pää pehmenee samaa vauhtia kuin kiukku ja katkeruus Katajan pilaamasta poliittisesta urasta kasvavat.

Mutta samalla kun alkoholi antoi ”rohkeutta” toteuttaa känniläisen mielessä oikeudenmukainen kosto, alkoholi sai myös toiminnan niin huteraksi, että henki ei lähtenyt vaikka yritystä oli.

Aappa
Aappa
13.9.2020 17:40
Vastaa...  Ingenjör

Eli kaksikko on sitten viinanhuuruisena ajellut aamupäivällä Katajalle toteuttamaan attakin. Lähtiessä on laitettu dödöä kainaloon ja juuri ennen iskua imeskelty esim. Fisherman’s Friend pastillit, ettei kukaan epäile mitään.

Terhomatti Hämeenkorpi
Terhomatti Hämeenkorpi
13.9.2020 16:15

Hyvin juonnettu, Pate ! Kataja pitäis laittaa höyläpenkkiprässiin, ettei löyhöttelis joutavia mennen tullen.

Särmääjä
Särmääjä
13.9.2020 16:47

Ensinnäkin toi vasarajuttu on itessään jo lentämään lähteny legenda kun alunperin on puhuttu vaan että jäljet on kuin vasaralla olisi lyöty eikä siitä ole mitään varmuutta ollu kellään millä on lyöty. Ja sitähän ei tietysti voi alkaa julkisesti paljastaan vaikka tietäisi heti että tämä on Torssosen ja sen kavereiden tekosia,
Mutta edelleenkin se oleellisin juttu on kyllä että onko olemassa oikeesti ihan selvä näyttö siitä että ne kaksi on sen käyny tekeen, sillä mahdollista voisi olla hyvin myös se että Kataja haluaisi näiden kahden kautta saada kovasti vihaamansa ”äärioikeistolaiset” eli persujen ulkopuoliset toimijat mustattua johonkin muiden tekemään murhan yritykseen sillä päähän takominen kymmeniä kertoja on sellanen ja siinä on vielä vihaa ollut taustalla aika paljon mukana. Ilmeisesti molemmat on semmosia jotka ei ikimaailmassa voisi tehdä mitään tommosta, mutta jos kiistattomat todisteet sitoo ne hommaan niin ei ole paljon vaihtoehtoja.

Ei mulla muuta
Ei mulla muuta
13.9.2020 17:12

On jotenkin ala arvoista,kun tämä Vasemmistoliiton pääpuolue Keskusta on suivaantunut kansallismieliseen yhdistykseen,aikoen lopettaa sen,jonkun väkivallanteon vuoksi,joka nyt ei nyt liity mitenkään tähän asiaan.Koska Eduskunnassa on puolueita,jotka ihailee tätä mustien vapautusarmeijaa rikoksineen,nämä puolueet kyllä pitäisi kieltää tällä perusteella.

juha II
juha II
13.9.2020 17:23

Ehkä tässäkin tapauksessa on kuitenkin niin kuin tavataan sanoa: Kyläläiset tietävät parhaiten. Ja tuossa lähipiirissäkin kun mennään väh. 20 km päähän, silloin jo juorun ja tarinan muuttumisen matkalla ”luonnonvoima” alkaa vaikuttamaan yhä väkemämmin samassa suhtessa kuin välimatka itse tapahtuma paikkakunnalle kasvaa.

Vieraalta paikkakunnalta tai sitten tuntematta edes yhtä asianosaista henkilökohtaisesti joko hänen aikaisimmista puheista tai siitä millainen ihminen hän yleensäkin luonteeltaan on, esim. pitkä- tai äkkipikainen. jotkut taas eivät kestä pätkääkään edes varsinkin miesten kesken hyväntahtoista kettuilua, joka alkaa poikaporukoissa jo väh. yläasteella.

juha II
juha II
13.9.2020 17:25
Vastaa...  juha II

Korj. on, esim. PITKÄVIHAINEN- tai äkkipikainen. 

mopo lähtee
mopo lähtee
13.9.2020 19:39
Vastaa...  juha II

Monesti voi noita pienten paikkakuntien ”juoruja”, kuvata näin: Toisessa päässä pieraistaan, no annas olla toisessa päässä asia on jostain syystä muuttunut, että menikin paskat housuun.

Eli koko juttu lähtee vähän laukalle ja saa värikynää olan takaa. Näin se kokemukseni mukaan monesti menee.

Nykyään vielä tähän kirsikkana kakun päälle, kaikki somet ”puskaradioineen”. Niin vielä paremmin lähtee se mopo keulimaan ja metsään. Kuten tässäkin mainittiin tässä tapauksessakin käyneen ja juuri somessa.

Ray
Ray
14.9.2020 06:11

Olen ihmetellyt Katajan muuttuvia lausuntoja.
Sekä näkö-, että kuulohavainnot vaihtuivat.

1. Ensin oli arabialaisen näköisiä
2. Puhuivatsuomea murtaen

Uskon, että poliisi löytää vielä totuuden tästä ja se saattaa olla ihan muuta kuin nyt on uutisoitu.

Fakta on kuitenkin, että pahoinpitely on tapahtunut.

Ratkaisu julkaistaan varmaan lähempänä kuntavaaleja, jotta media voi roiskia persuja mennen tullen, koska tekevät sitä jo nyt tässä tapauksessa.

Ali Kessu
Ali Kessu
14.9.2020 21:23

Tässä jutussa ei kaikki tästmää alkuunkaan.

Nameless
Nameless
16.9.2020 18:01

Entäpäs, jos Kataja on saanut eukoltaan turpaansa, eikä kehtaa tunnustaa…