Ei kyse ole vihanlietsonnasta vaan arvoeroista


USA:n
kongressitalon valtauksesta johtuen viime päivinä vihanlietsonnasta on alettu puhua Suomessakin. Tästä on tietysti eniten syytetty perussuomalaisia. Siksi on hyvä alkuun muistuttaa, että samat ihmiset, jotka nyt syyttävät persuja, antoivat tukensa väkivaltaiselle BLM-liikkeelle. On myös huvittavaa, että valheen päälle rakennettu silakkaliike on viime päivinä kovasti syyttänyt persuja valehtelusta.

Varmasti kummallakin puolella harrastetaan vihanlietsontaa, mutta olen aikaisemminkin jo sanonut, että vihanpidon juurisyy on erilaisissa arvoissa. Samansuuntaisia arvioita ovat tehneet myös Jussi Halla-aho ja dosentti Markku Ruotsila. Kun vielä kirjoittelin Uuteen Suomeen, moni vihervassari piti siellä minua hirveänä natsirasistina. Vastaavasti itse pidän omia näkemyksiäni maahanmuutosta ja tietyistä maahanmuuttajaryhmistä pelkästään terveen maalaisjärjen käyttönä. Minusta taas he edustavat epäisänmaallisuutta,rappiokulttuuria ja heidän toimintansa muistuttaa kommunismia. Uskallan myös väittää, että monella muullakin persujen äänestäjällä on tuon suuntaisia ajatuksia. Vastaavasti vihervassarit itse ajattelevat edustavansa suurin hyvyyttä maailmassa. Ovat ihmisoikeuksien tasa-arvon puolustajia jne. Jos näkemyserot ovat näin valtavat, onko mikään ihme jos syntyy vihapuhetta?

Jos vihervasemmisto yhdistetään rappioon tai kommunismiin syytetään usein hörhöilystä, siksi asiaa on syytä perustella. On totta, ettei vihervasemmiston ja kommunismin välille voi vetää suoria yhtäläisyys merkkejä, mutta samoja piirteitä niissä selvästi on. Katsoin Youtube videon kulttuurimarksismista, jota lähti liikkeelle kauon sitten Frankfurtin koulukunnassa, osasin vetää heti yhtäläisyysmerkit nykyaikaan. Kulttuurimarksismissa ja kommunismissa on selvästi yhteisiä piirteitä. Kommunismissa sortajina ovat kapitalistit ja sorrettuina työläiset. Kulttuurimarxismissa taas sorrettuina ovat muslimit,muut suojavärin omaavat henkilöt ja seksuaalivähemmistöt. Sortajina taas ovat kristityt ja valkoiset, varsinkin miehet, joista saa sanoa melkein mitä tahansa. Kommunismin ja kulttuurimarxismin yhtäläisyyden näkee myös siinä, että lähes kaikki kommunistit ovat kulttuurimarxisteja. Puolueista lähimpänä kommunismia oleva vasemmistoliitto taas edustaa myös selkeimmin kulttuurimarksismia. Kommunismi on aina johtanut totalitarismiin ja vihervassareissa on usein totalitaarisia piirteitä. Vihervasemmistolla on kova tarve leimata kulttuurimarxismi salaliitoteoriaksi, mutta tiedetoimittaja Marko Hamillo on tullut analyyseissaan sellaiseen lopputulokseen, että kyse on ihan todellisesta ilmiöstä. Länsimaiden rappioitumisesta olen tehnyt oman Youtube videon.

Ennen tärkein poliittinen jakolinja oli vasemmisto vs. oikeisto. Nykyisin se on kansallismielisyys vs. globalismi. Tämän näkee siitäkin, että kun arvostelin vihervasemmistoa Usarissa, se aikaan valtavan raivon. Vastaavasti, kun arvostelin kokoomusta halpatyömarkkinoiden luomisesta Suomeen paljon kovemmin sanoin, se ei ole hetkauttanut ketään. Mielestäni tuo kokoomuksen arvostelu menee selvästi enemmän oikeisto vs. vasemmisto akselille, sillä moni vasemmistolaisista on kanssani asiasta samaa mieltä.

Vastakkainasettelussa on kyse vähän samantapaisesta kuin siitä, miksi islamilaisista maista tulleet eivät sopeudu Länsimaihin. Heillä on täysin erilaiset arvot. Rasismit ja vihapuheet ryhmien välillä ovat vain oiretta niistä. Muslimien kanssa on vaikea käydä dialogia heidän arvoista, koska ne perustuvat uskontoon ja siksi ne ovat pyhiä. Vihervassareiden kanssa on vähän sama ongelma, sillä suvaitsevaisuus alkaa tänä päivänä muistuttamaan uskontoa. Tilanne näyttää aika pahalta. Mitä sille voisi tehdä? Ainakin itse olen valmis keskustelemaan asioista, mutta sille ei voi mitään jos vastapuolelta ei löydy halukkuutta.

Subscribe
Notify of
guest
24 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
T
T
15.1.2021 08:45
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Erittäin hyvä kirjoitus. Kultturimarxismi on hyvä esimerkki miten ”kynä on miekkaa vahvempi”. On mahdollista saada maa polvilleen ampumatta laukaustakaan, joka on sodankäynnin korkein muoto.
Yksikään valtio maailmassa ei kykene haastamaan USA:n asevoimia reilussa ja avoimessa sodassa, sen sijaan USA on tällä hetkellä lähellä sisällissotaa, joten taktiikka on onnistunut

Gold Wing
Gold Wing
14.1.2021 21:22

Kaikkia vasemmistolaisia yhdistää yksi ja ainut asia, koko ideologian/mukapolitiikan peruskivi: Järjetön, täysin epälooginen pelko/kauhu tulla kutsutuksi rasistiksi. Kyllä. Sanopa vasemmistoaatteita omaavaa henkilöä piloillasi rasistiksi niin hän kilahtaa totaalisesti, sillä se on sitä mitä hän ihan molekyylitasolla vastaan hurjasti taistelee. Ei vasemmistolaista supernarsistia kiinnosta paskaakaan luonto, ilmasto, eläimet, ihmisten hyvinvointi eikä mikään muukaan ihmisille tärkeä asia. Siksi vasemmistolainen on varsin herkkä heiluttelemaan rasisti ja natsikorttia puolelta toiselle joka tilanteessa, kun hän kuvittelee että se on normaalille ihmiselle yhtä karmaisevaa kun itselleen.

Kateudesta Sininen
Kateudesta Sininen
15.1.2021 05:15
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Esim. vihreät: kuinkahan moni heistä on kova erämies/nainen? Kalastelee, telttailee jne? Kuinkahan moni vihreä on edes käynyt saatana sienestämässä? Lintuja bongailemassa? Patikoimassa kansallispuistoissa? Heiltä on täysin unohtunut koko puolueensa tarkoitus. Nyt siellä joku aina välillä huutelee että jäätiköt sulaa ja jääkarhut kuolee, mutta sekin liittyy siihen että ostakaa nyt ihmeessä näitä sähköautoja jota firma (jossa olen osakkaana) myy. Ja koska jäät sulaa Grönlannissa niin Suomeen pitää tuoda miljoona muslimia lähi-idästä ja afrikasta elämään yhteiskuntamme tuilla tänne ikinä koskaan sopeutumatta. Loogista, niin loogista. Ei ei, pääasia on nyt Suomen islamointi, homouttaminen ja transuttaminen. Insesti, pedofilia ja eläinseksikin pitää laillistaa ja normalisoida. Mieluiten varmaankin jo päivätarhaopetukseen lisättävä, miten homoilet perheen ja lemmikkiesi kanssa turvallisesti. Ennen vihreät yrittivät suojella luontoa, nyt vihreät TAISTELEVAT kaiken luonnottoman puolesta.

Punavihernatsimafia
Punavihernatsimafia
14.1.2021 22:44

Asia on niin että punavihernatsit aloittivat vihanlietsonnan, väestönvaihdon, maanpetoksen ja valkoisen kansanmurhan. Ja me lopetamme sen.

Punavihernatsimafia
Punavihernatsimafia
15.1.2021 00:38

Listalta unohtui: väkivallan, vastakkainasettelun, perättömät rasismisyytökset jne.

MattiS
MattiS
15.1.2021 03:11

Listalta unohtui monta, monta muutakin asiaa, faktojen vähättely oman agendan edistämiseksi/suojaamiseksi esimerkiksi. Toisaalta nuo kaikki mahtuisi saman jo mainitsemasi otsikon alle: maanpetos.

Viherkommarit maan rakoon
Viherkommarit maan rakoon
16.1.2021 12:16

Innokkaimat punavihernatsitkin pitäis lopettaa..tarkoitan siis heidän toimintaa.

Kilttimies
Kilttimies
15.1.2021 00:55

Ei tarvitse olla kovinkaan ansioitunut tutkija, kun voi tulla vakuuttuneeksi kulttuurimarxismin laajasta esiintymisestä läntisessä maailmassa. Niin ikään varsin alkeellinen havainnointi paljastaa kulttuurimarxismiin liittyviä suuren luokan ristiriitaisuuksia. Vilkaistaan vain yhtä esimerkin omaisesti.

Kulttuurimarxismin ydintä on islamisaation edistäminen ja kiihkeä yritys irtikytkeä islamilainen terrorismi islamista. Käytännössä tämä ei tietenkään toimi, mutta kulttuurimarxismin aikaansaannoksia ovat tämän ilmiselvän kytkennän lausmiskiellot.

Reaalimarxismia, siis valtiovallan perustamista Karl Marxin oppeihin, edustaa Kiinan kansantasavalta. Kiina julistaa puuttumattomuuden politiikkaa, se ei siis puutu muiden valtioiden sisäisiin asioihin omavaltaisesti, eikä anna muiden puuttua omiin sisäisiin asioihinsa. Kiinan hallinnon asiakirjoista on luettavissa, että valtion itäosissa on esiintynyt muutamana viime vuosikymmenenä islamilaisväritteistä separatismia ja terrorismia. Kulttuurimarxisteista poiketen ”aitomarxilainen” Kiinan kansantasavalta ei juuri kainostele asiaintilan kuvaamisessa, kuin ei myöskään kainostele ryhtymyksissä asiantilan muuttamiseksi. http://english.scio.gov.cn/m/2019-07/22/content_75017992.htm

Kiinaan sietää tutustu niin suvakin, kuin rasistin.

Prozac
Prozac
15.1.2021 08:33
Vastaa...  Kilttimies

Kulttuurimarxistit eivät voi ”voittaa” omin voimin. Vaikkakin tauti on lamaannuttanut perinteisesti konservatiiviset puolueet, kuten kokoomuksen ja keskustan. Tosin jos tänne suomeen otettaisiin ne 80 000 ohisalon lemmikkiä, niin vaaka voisi heilahtaa ajan kuluessa vaaralliseen suuntaan. Yltiöpäinen humaanius on tullut tiensä päähän, ja alkaa kääntyä itseään vastaan.

Tässä selitys vihanpidolle
Tässä selitys vihanpidolle
15.1.2021 02:34

Syynä on etteivät osaa tehdä törkeen fantastista safkaa ja mm. ilmavan riisin teko ei onnistu, ei sitten millään. Siksi ovat noin äkäisiä kaikille.

Minä
Minä
15.1.2021 03:11

Kulttuurimarxismin juuret ovat itse asiassa 1920-luvun kommunistien Moskovassa. Alkoivat ihmetellä, että miksi ”työväenvallankumoukseen” ei yhdytty läntisemmässä Euroopassa ja länsimaissa yleensä.

Keksivät syyksi sen, että lännessä oli arvoja, jotka pitivät yhteiskuntia kasassa, eikä työväestö voinut tarpeeksi huonosti ryhtyäkseen rikkomaan yhteiskuntaa tarjotulla vastakkainasettelulla, jossa oli työläinen vastaan kapitalisti porvari.

Siksipä he kehittelivät uusia ajatuksia vastakkainasettelusta ja niinpä syntyi ajatus vähemmistöjen ja enemmistön vastakkainasettelusta.

Juuret olivat siis Moskovan kommunisteissa. Myöhemmin nämä pohtijat siirtyivät Eurooppaan ja sittemmin USA:aan, josta jälleen takaisin Eurooppaan ja lopulta Franfurtiin, johon tekivät pesän. Siitä syntyi sittemmin nimitys Frankfurtin koulukunta.

Tavoite on maailmanvalta, ei demokratia, vaan totalitaristinen diktaturia.

Jos katselee ns. suvaitsevaisten touhuja, on helppo havaita, että ne perustuvat juuri tuohon kulttuurimarxismiin. Sitä eivät ehkä rivisuvakit tiedä, mutta heidän toimensa ovat sitä kumminkin. He ovatkin niitä kuuluisia hyödyllisiä idiootteja.

Huvittavinta on, että suvaitsevaisina itseään pitävät ovat olevinaan liberaaleja.

Liberaali tarkoittaa alunperin henkilöä, joka on halukas kunnioittamaan omista käsityksistään poikkeavaa käyttäytymistä ja ajattelua. Kulttuurimarxistit kuitenkin muuttelevat kaikkia sanojen merkityksiä siten, että ne sopisivat heidän agendaansa. Se on osa hämyriä, jolla ihmiset saadaan pois tolalataan.

Kulttuurimarxismin luojien tavoite on saada länsimainen ihminen olemaan sekaisin kuin seinäkello ja sitten hyväksymään kaikki tarjottu propaganda. Tavoite on hajottaminen ja alistaminen.

Last edited 1 month ago by Minä
Kilttimies
Kilttimies
15.1.2021 19:42
Vastaa...  Minä

Veli todistaa oikein ja väkevästi. Väite marxistien maailmanvaltapyrkimyksestä voi mennä keskivertotallaajan hilserajan yli, mutta eihän se ole muuta kuin äärimmilleen kehittynyttä vallanhimoa. Valta-aseman vaikutusta ihmismieleen on tutkittu ja vanha toteamus vallan turmelevasta vaikutuksesta toteen näytetty, Eija-Riitta Korhola valottaa tätä kirjassaan Ilkeitä ongelmia (s. 211).

timo
timo
16.1.2021 06:39
Vastaa...  Minä

Olen jo pitkään ihmetellytkin miten ihmiset ja asiat voivat olla näin sekaisin.

Valtsu
Valtsu
15.1.2021 05:56

Niin, eihän se enää mikään mielipide ole, että kehitysmaamuslimeista ei ole Suomelle hyötyä. Tilastot ovat umpiselvät. Ja heidän myötään Suomeen on saapunut ihka oikea terrorismi.

Suurin ongelma on siinä, että esim. turvapaikkapolitiikkaa pidetään ainoana totuutena, vaikka se on oikeasti tehoton, surkea systeemi, jota ei ole pakko kannattaa.

Olisi hyvä kysyä vaikka Husulta, miksi Suomi kustantaa hänen perheensä elatuksen Suomessa sen sijaan, että käyttäisi rahat pariin sataan somaliin Somaliassa. Eikä niin että somaleita kuulumalla kuuluisi auttaa lainkaan, mutta kai sen voisi tehdä edes tehokkaasti.

8pbbt.png
Evplasse
Evplasse
15.1.2021 07:22

Olemme lähellä aikaa jolloin kirjastonpolttaja saa nobelin rauhanpalkinnon ja kuin idioluutio elokuvassa katsotuin elokuva oli kun näytettiin paljasta persettä tämähän on jo tosi somessa

Ein Stein
Ein Stein
15.1.2021 10:15

Tuo kirjoittaja Sakari Rajamäki ei taida olla Paavo Tajukangas. Tyyli on niin erilaista.

En lähde leikkimään noilla termeillä ”kulttuurimarxismi” ym. Ne eivät auta päivän politiikan tekemisessä.

Kirjoituksessa ja varsinkin kommenteissa puhutaan paljon älykkyydestä ja älykkyysosamääristä, ikäänkuin sillä voisi antaa oikeutuksen tekoihin. Kiistatta Hitler ja Stalin olivat ”älykkäitä”, mutta eivät viisaita. Pitäisi erottaa käsitteet.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
15.1.2021 16:11
Vastaa...  Ein Stein

Joo, en ole Paavo Tajukangas.

Kirjoituksessa ei muuten puhuttu mitään älykkyydestä. Muutamassa kommentissa kylläkin. En oikein ymmärrä millä logiikalla älykkyydesta puhuminen voisi johtaa tekoihin?

Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku. Myös tässä asiassa. Mustilla on yleenstä tapana syyttää kaikista epäonnistumisesta valkoisia. Kuitenkin suurin syy sille miksi valkoiset pärjäävät paremmin kuin mustat on älykkyyseroissa. Jos ne tunnustettaisiin mustat eivät varmasti tuntisi niin suurta katkeruutta.

Älykkyyseroja on vaikea tunnustaa jopa Suomen sisällä. Tatu Vanhasen mukaan Suomessa pitäisi säilyttää yksinkertaiset työt, vaikka se ei olisi taloudellisesti kannattavaa, sillä kaikki eivät pysy teknologian kehityksen perässä.

https://www.youtube.com/watch?v=rl-VAx_zk0E
Siinä Tatu Vanhasen haastattelu aiheesta. Outoa, että toimittajan pitää kokoajan ulista, vaikka Vanhanen esittää asiansa ihan asiallisesti.

Siksi Matti
Siksi Matti
15.1.2021 16:44
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Wanhanen oli viisaapi kuin jälkeläinen vanhanen. Matti muuten yrittää viimeistä kostoa työväestölle, halpatyövoiman saanti täysin vapaaksi, jopa lailla. Se työäreformi haaven ammattiyhditysliikkeeltä aimo tyrmäyksen saaneena kaivertaa hautaan saakka. Hieno mies, pyhittänyt elämänsä maamme tuhomiseen. Älkää vittuilko kirjoitusvirheistä, olen jo hyvässä ”vedossa” ja maailma näyttää ihan mukavalta.

Pasi T
Pasi T
15.1.2021 16:56
Vastaa...  Sakari Rajamäki

Myös suvakit syyttävät epäonnistumisista kaikkea muuta paitsi maahanmuuttoainesta.
Jos älykkyyseroja ei ole, niin miksi aasialaiset pärjäävät elämässä niin paljon paremmin kuin afrikkalaiset ja lähi-itäläiset ? Tämä koskee sekä oman maan menestystä, että maahanmuuttajien pärjäämistä euroopassa.

Aasian maissa on paljon teollista tuotantoa, vaikka myös afrikasta löytyisi paljon halpatyövoimaa ja tavaroiden kuljettaminen eurooppaan olisi paljon nopeampaa ja halvempaa.
Aasiasta (poislukien afganistan) tulevat maahanmuuttajat myös työllistyvät keskimääräistä paremmin.

Antti Tifa
Antti Tifa
15.1.2021 18:30

Vastakkainasettelusta tai vastakkaisista ideoista tehdä politiikkaa:
Oikeisto vs. vasemmisto, globalistit vs. kansallismieliset l. isänmaalliset.
Omana huomiona lisäksi tyhmät unelmoijat vs. totuuden näkijät.
Jälkimmäinen näkee ja on kokenut mikä toimii eli on hyväksi. (konservatiivi?)
Ensimmäinen ei tiedä mihin tie johtaa ja unelmoi jostain paremmasta tms. kukin tarpeidensa mukaan. (uusliberaali?)
Pidän keskustelua vastapuolten välillä täysin turhana poteroista kranaatin heittona.
Se on jatkunut mm. maahanmuutosta jo yli 30-vuotta eikä molempia osapuolia tyydyttävään sopuratkaisuun ole päästy.
Sen sijaan unelmoijat ovat onnistuneet motittamaan joka instituution täyteen haihattelijoita, jotka uskovat olevansa luomassa uljasta uutta maailmaa rotujen sekoituksella ja luonnottomuuksien hyväksynnällä tai rikollisten parantamiseen lievillä nuhteilla jne.
Huvittavaa, että unelma-uskovaiset eivät liiemmin pidä perinteisistä uskovista vaikka molempien touhu perustuu uskoon ja naiviin ihmiskäsitykseen.

Sakari Rajamäki
Sakari Rajamäki
16.1.2021 19:11
Vastaa...  Antti Tifa

Oiskohan tuossa analyysissa vähän samaa kuin tässä?

”Oikea jako on: kiltteihin ja rehellisiin.

Kiltit eivät voi olla rehellisiä, koska silloin he eivät enää ole kittejä. Samasta syystä, mutta päinvastoin, rehelliset eivät voi olla kilttejä.

Rehelliset ihmiset sanovat suoraan mitä ajattelevat ja kaikkinainen kohteliaisuus on heille synti. He syyllistävät ja syyttävät jos siihen on aihetta ja yleistävät jos se on perusteltua. He pitävät kiinni loogisista johtopäätöksistään vaikka ne olisivat vaaraksi heidän omillekin ennakkoluuloilleen. He pyrkivät arvioimaan tulevaisuutta realistisesti. Tapakulttuuri ja poliittinen korrektius ovat kuorrutusta. Hyväuskoisuus on pahe. Rotta on rotta, vaikka sen sivelisi hunajalla. Kaiken tämän vuoksi rehellisellä on vähän mutta oikeita ystäviä.

Kiltit ihmiset ovat kivoja. He eivät halua pahoittaa kenenkään mieltä. Hyvä ilmapiiri on tärkeä, ikävien tosiseikkojen jankkaaminen tylsää. He puolustavat jokaista, sillä kukaan ei koskaan ole syyllinen mihinkään, vaan todellinen syyllisyys häipyy taustaan. Kiltit eivät ole kostonhaluisia vaan haluavat uskoa, että ihminen on pohjimmiltaan hyvä. Jos tosiseikat pääsevät joskus yllättämään heidän ennakkokäsityksensä niin silloin saa tosiseikka kyytiä. Rottakin muuttuu hunajapupuksi kun sen vaan voitelee hunajalla. Niin asiat pitää jokaisen nähdä. Kiltillä on paljon ystäviä”

https://www.eeropaloheimo.fi/jako-kahteen/

Joka tapauksessa kumpikin analyysi on lopulta kansallismieliset vs. glopalistit