Sverigedemokraatteja ei ole nostettu tikun nokkaan Vetlandan takia

Ruotsalainen mediakenttä ja sosiaalinen media on toistaiseksi ollut melko rauhallinen Vetlandan tapahtuman jälkipelissä. Mitään varsinaista suurta hyökkäystä sverigedemokraatteja vastaan ei ole ollut.

No ihan täysin tästäkään ei päästy. Aftonbladet loihe kirjoittamaan, että puukkoiskua voidaan käyttää poliittisesti hyväksi ja mainitsee juuri sverigedemokraatit, jotka yrittävät käyttää iskua poliittisten pisteiden keruussa.

Lehti kertoo, että ”sverigedemokraatit olivat nopeasti syyttämässä hallitusta ja kyselemässä, että kuinka monta terroristia keskuudessamme elää?

Sekin nostetaan esille, että kun Keskustapuolueen Annie Lööf kirjoitti Twitterissä osanottonsa, niin hän sai vastaansa raivokkaita vastatwiittejä: ”Sinä ja sinun puolueesi ovat syyllisiä! Lopettakaa terroristien maahantuonit!

 

Turvapaikka-aktivistienkaan keskuudesta ei ole tullut esille jotain aivan umpitolloja lausuntoja tyyliin ”Nuorukainen rakasti.”

Monilla aktivistien palstoilla kuitenkin valitellaan, että Ruotsin turvapaikkapolitiikasta pitäisi nyt keskustella, kissa pitäisi nostaa pöydälle. He tarkoittavat sitä, että monilla nuorilla yksintulleilla sotalapsilla on epätoivoinen olo. Käsittelyajat ovat pitkiä, niihin voi mennä nuoruus tai varhaisaikuisuus. Monet nuoret ovat kovan paineen alla, he elävät tulevaisuudettomuudessa ja pakkopalautuksen pelko saa monet afgaaninuoret hulluksi.

Aktivistien mielestä turvapaikkapolitiikka ei toimi ja se kissa, joka pitäisi nostaa pöydälle on se, että oleskelulupia pitäisi myöntää helpommin eikä roikottaa nuorukaisia löysässä hirressä. Kuten yksi kirjoittaa:

– Olemme vahingoittaneet näitä nuoria enemmän kuin tiedämmekään. Me (aktivistit) kamppailemme joka päivä, että nuoret eivät romahtaisi. Oleskelulupa ratkaisisi ja olisi tässä Vetlandankin tapauksessa ratkaissut asian.

Toisaalla kirjoitetaan, että miksi ihmiset, joilla on vaikeuksia, eivät saa apua?

– Maassa on paljon pakolaisia, jotka voivat pahoin. Lisäksi meillä on vielä pandemia.

Subscribe
Notify of
guest
27 Kommenttia
Vanhimmat
Uusimmat Peukutetuimmat
Inline Feedbacks
View all comments
JuhoL
JuhoL
5.3.2021 23:26

Eivätkö suvakit näe mitään ongelmaa siinä, että afgaanipallero käyttäytyi selvästi rasistisesti vääräuskoisina pitämiään ruotsalaisia kohtaan? Tuossa on siis selkeä vihamotiivi eikä mikään satunnainen tapon yritys. Eräs vaihtoehto voi tietysti olla sekin, että suvakit itseasiassa tietävät näiden ”tulijoiden” olevan terroristeja mutta siltikin hyysäävät heitä.

K J
K J
6.3.2021 00:05

Jos olet Pate hereillä, niin mikä uutinen se oli, missä olit tarkastellut Ruotsin väestöjakautumaa? Se kun vähän yllätti. Ei meinattu heti uskoa että moniosaajiakin asuisi siellä jo niin paljon sekä kuinka paljon he eivät tuota valtiolle rahaa, eikä yhtä monta pizzeriaa -konsepti voi toimia.

Kiitos jos voisit laittaa sen vastaukseksi.

K J
K J
6.3.2021 01:32
Vastaa...  Admin Pt-media

Kiitän. Tuo uusin oli haussa ja nämä muut laitoit extrana. Mielenkiintoisia faktoja.

Ese
Ese
6.3.2021 10:25
Vastaa...  Admin Pt-media

Pt-median lukijat ovat varmaa jo huomanneetkin, mutta mainitsen tässä, että Suomen Perusta on julkaissut Suomen osalta hienon tutkimuksen Maahanmuuton kuntakohtaiset tilastotiedot kuntakarttana (www.kuntaluvut.fi), Siitä voidaan nähdä jokaisen Suomen kunnan osalta mm. maahanmuuttajien sosiaalietuudet ym. verrattuna kantaväestöön

pöh
pöh
6.3.2021 01:03

”Oleskelulupa ratkaisisi ja olisi tässä Vetlandankin tapauksessa ratkaissut asian.”

Joku voisi ajatella että karkoitus olisi ratkaissut asian.

Minä
Minä
6.3.2021 01:35

mainitsee juuri sverigedemokraatit, jotka yrittävät käyttää iskua poliittisten pisteiden keruussa”

Siis, jos joku nostaa esille olemassaolevan, todellisen ongelman, joka on haitta Ruotsille, on vain kyse siitä, että sitä yritetään käyttää poliittisesti hyväksi?

Koskeeko tämä median mielestä kaikkia asioita, mitä puolueet nostavat esille?

Olihan muistaakseni poliisi, joka salaili matuongelmia vaalien yli, koska sen julkistaminen olisi auttanut Ruotsidemokraatteja. Siis totuutta ei voi kertoa, jos sen kertominen voisi saada ihmiset äänestämään tavalla, jota ei toivota.

Minä
Minä
6.3.2021 01:51
Vastaa...  Minä

Pitää vielä kysyä, että väittääkö Löfven, että tämä olisi tapahtunut ilman maahanmuuttoakin?

Åkenpoika
Åkenpoika
6.3.2021 13:20
Vastaa...  Minä

Näin Löfven kommentoi: ”Vetlandan teolla ei ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa”

Torstaina pidetyssä lehdistötilaisuudessa pääministeri Stefan Löfven (S) otti esiin hyökkäyksen Vetlandassa. Hän väitti muun muassa, että afgaanin hyökkäyksellä seitsemän ihmisen kimppuun, ei ollut mitään tekemistä maahanmuuton kanssa.

– Jokainen hyökkäys syyttömiä ihmisiä vastaan ​​kohdataan koko Ruotsia yhdistävänä voimana. Pelko ja kauhu eivät tule koskaan olemaan osa jokapäiväistä elämäämme, Löfven sanoi.

– Tämä sitten ei ole maahanmuuttokysymys, jonka ruotsidemokraatit haluavat siitä tehdä.

https://samnytt.se/lofven-dadet-i-vetlanda-har-inget-med-invandring-att-gora/

Raivostuttavaa
Raivostuttavaa
6.3.2021 14:28
Vastaa...  Åkenpoika

Siinä oikein tyyliesimerkki miten kädet pestään , laittamalla vastapuolen hartioille poliittisen pelurin viitta, vaikka se oikeasti on Löfen se jolle tuo viitta kuuluu!
Hänhän on huolissaan omasta ja puolueensa politiikan puolesta joka näyttäytyy tässä ja monessa muussakin matuongelmien kirjossa koko irvokkuutensa!
Hän on huolissaan vallasta , ja sen pysymisestä hänen ja puolueensa käsissä. Se on hänen ja puolueensa prioriteetissä nro1.
Mitään väliä ei ole uhreista , eikä mitään vastuuntuntoa oman poliitiikan epäonnistumisesta!?
Mutta mitäpä siitä kun vain ruotsalainen vaalikarja äänetää jatlkossakin häntä ja hänen puoluettaan ! Siksi täytyy vastapuoli saada demonisoitua ja sen päälle on sovitettava se pelurin viitta joka itse asiassa on löfvenillä ja hänen puolueellaan ja koko vihervasemmistolaisella poliittisesti ja moraalisesti rappeutuneella ja korruptoituneella eliitillä joka ei siedä minkäänlaista kritiikkiä! Täysiä istitutionaalisia narsisteja!

On se vaan ihme ja kumma, että tuommoinen silmänkääntötemppu vielä toimii toimii toimii aina vaan.

Raivostuttavaa
Raivostuttavaa
6.3.2021 14:15
Vastaa...  Minä

Niin ! Tuollaista se poliittinen peli on!! Se on RAIVOSTUTTAVAAAA.!
Tuota nåkyy suomessakin oiken massiivisesti !
Mitään eikä mikään mene eteenpäin tuon halveksittavan , demokratiaa ja kaiken yhteisten kaikkia koskevien asioiden hoitamista torpeedoivan toiminnan vuoksi , jossa kiilusilmäiset vallanhimoiset poliittiset pelurit pelaavat vain likaisia pelejään ! Niille on täysin toisarvoista esim nyt uhrit , siis täyyyyyysin !!!
Tärkeintä on turvata oma valta ja siksi on riennettävä manipuloimaan kansaa ja mitään mitä oppositio sanoo, se täytyy leimata samankaiseksi peliksi mitä todellisuudessa vain he vallassaolijat pelaavat!!!
Tätä on suomenkin politiikka täynnä! Mikään esitys ei mene eteenpäin ja kaikelle aiheelliselle kritiikille viitataan kintaalla , muutoin kuin vaaluen alla niitä epäkohtia ominaan ,joita oppositio on esittänyt koko ajan, kuitenkin säänönmukaisesti palaavan entiseen välittömästi vaalien jälkeen!
Ne osaa pelata tuota likaista peliään, vuosi ja hallituskausi toisensa jälkeen. Miten kauan pitää tämä jatkua että tyhminkin äänestäjä tajuaa , et tarttis tehä jotain muuta kuin äänestää näitä samoja moraalisesti ja poliittisesti korruptoituneita roistoja vuosi toisensa jälkeen???

Qroquius Kad
Qroquius Kad
6.3.2021 17:49
Vastaa...  Raivostuttavaa

Sinäpä sen sanoit.
Valitettavan suuri osa vaalikarjasta on todellakin vain karjaa, joka lönnii vaaleista toiseen mölisten kellokkaan perässä.
Ja ne kellot…niin, ne ovat Järjestelmäpuolueen (Suomessa Sössö-KaKo-Vasuri-Vihreä-Hurri) kellokkaiden kaulassa.

Paimen? Se on toinen pohdiskelun aihe se, kuten lauman omistajuus.

Kukavaan
Kukavaan
6.3.2021 01:41

Ruotsin ja myös Suomen virhe on majoittaa turvapaikanhakijat yhteiskuntaan ikäänkuin olisivat maan laillisia asukkaita.

Hakijat tulisi sijoittaa yhteiskunnasta eristettyihin turvasäilöihin, mieluiten maantieteellisesti syrjäisiin paikkoihin. Tämä kannustaisi väärin perustein hakemuksensa jättäneitä palamaan lähtömaihinsa ja vähentäisi lähtömaissa olevien halukkuutta lähteä kokeilemaan onneaan.

Jos hakemus osoittautuisi aiheelliseksi, siitä tulisi olla kielteisiä seurauksia lähtömaalle. Esimerkiksi jos Iranista tulee turvapaikanhakijoita, EU:n tulisi antaa sille nootti ja ilmoitus, että ellei sen kansalaisten kaltonkohtelu lopu, Iran asetetaan kaiken kattavaan liikenne- ja kauppasaartoon kunnes tilanne korjaantuu.

Jos Suomeen tulee Ruotsin kautta turvapaikanhakijoita, herää kysymys onko Ruotsi kohdellut heitä kaltoin. Tässä on nootin paikka Ruotsille. Sen ei pidä ottaa aluelleen ihmisiä, joiden pitää paeta Suomeen.

Tietysti pohjoismaissa on ihmisiä, jotka sanovat, että turvapaikanhakijoita on autettava. Tällaiseen tulee vastata, että auttamishaluiset voivat auttaa hakijoita omalla kustannuksellaan.

paskatunturi
paskatunturi
6.3.2021 04:33

Pakolapset suoraan niitä tarvitsevien koteihin. Kahtiajaoilta vältytään, kun suvaitseva ja rakastava ihminen ottaa pakolaisen suoraan kotiinsa ja vastuulleen. Helppoa.

Valtsu
Valtsu
6.3.2021 06:01

Itseäni taas ihmetyttää, miten vähän kehitysmaamuslimiterrorismista puhutaan politiikassa, sillä sen isompaa rikosta lapsiamme kohtaan emme voi tehdä kuin terrorismin tuominen.

Raivostuttavaa
Raivostuttavaa
6.3.2021 14:32
Vastaa...  Valtsu

””Arvopohja”””!!

KKi
KKi
6.3.2021 07:00

Turhan aikaista pohtia noitten ählämeiden motiiveja.
Vähän sama kuin pohtisi miksi susi saalistaa taikka aurinko paistaa.

swerigejävels
swerigejävels
6.3.2021 07:49

Swerigedemokraatteja alettiin heti mustaamaan siitä että he tulisivat käyttämään puukkoiskua hyödyksi äänten saamiseksi, ennustajaeukkojen toiminta alkoi välittömästi.

Mutta Swerigedemokraattien moittijat ovat omalla poliittisella toiminnalaan tuonkin puukkoiskun aiheuttaneet, ovat kuitenkin mielen -sekä kehityshäiriöidensä johdosta asiaa kyvyttömiä ymmätämään taikka ymmärrettyäänkin kyvyttömiä asiaa julkisesti tunnustamaan.

Mamuttajapuolueet ja mamujen ääniä saalistavat tahot eivät koe huonoa omatuntoa vaikka ihmisiä tapetaan heidän sairaiden tekojensa vuoksi.

Narsismi on kehityshäiriö eli vammaisuutta, miettikää minkälaiset ihmiset johtavat valtioita.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
6.3.2021 09:05
Vastaa...  swerigejävels

Narsismi EI ole kehityshäiriö eli vammaisuus

https://fi.wikipedia.org/wiki/Neurologinen_poikkeavuus

vaan persoonallisuushäiriö

https://fi.wikipedia.org/wiki/Persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6t

eli luonnevika eli kieroonkasvaneisuus, näin vanhentuneita termejä käyttäen.

Ihminen syntyy neurologisen kehityshäiriönsä eli vamman kanssa.
Persoonallisuushäiriö kuten narsismi kehittyy ajan myötä ihmisen kasvaessa kieroon.

Kaksi täysin eri asiaa.

swerigejävels
swerigejävels
6.3.2021 09:14
Vastaa...  Qroquius Kad

Tästä ollaan montaa mieltä.

Narsismi on tutkitusti myös geneettisesti perinnöllistä eli sille on olemassa voimakas alttius,
siihen kun lisätään kasvuolosuhteiden viallisuus niin tuloksena on kehityshäiriö.

Voimakkaasti haitallinen kasvuympäristö vaikuttaa aivojen hermoyhteyksien muokkaantumiseen pysyvästi, eli aivojen fysiologinen arkkitehtuuri on erilainen kuin normaaleissa aivoissa.

Erityisen hyvin erilaisuus näkyy aivojen rakenteessa jos ihminen on erittäin voimakkaasti psykopaatti.

Ikävää näissä on että parantuminen on mahdotonta, toki älykäs ja muutoksen haluava narsisti pystyy hillitsemään ongelmaa kun siihen on vahva ymmärrys ja halu, henkilö ei siis halua olla sosiaalisesti spitaalinen, vaan haluaa elää normaalia elämää läheistensä kanssa joita rakastaa.

kuli
kuli
6.3.2021 15:25
Vastaa...  Qroquius Kad

Itse asiassa narsismista on olemassa uusi tulkinta, jonka mukaan kyseessä on traumapohjainen lapsuuden kehityshäiriö, jossa narsistin persoonallisuus on jakautunut ns. kahtia eli todelliseen minään ja false imageen.
Narsismi on tämän teorian mukaan erityinen trauma defenssin muoto jossa lapsen omaksi suojakseen rakentama fiktiivinen ”persoonallisuus” ottaa vallan ja lopulta syrjäyttää kehittyvän lapsen todellisen persoonan. Täten narsismi ei olisi myöskään persoonallisuushäiriö vaan traumapohjainen häiriö. Valitettavasti häiriön edetessä tietyn pisteen ohi lapsen luonnollinen persoona ikään kuin surkastuu pois kuten lihas jota ei käytetä ja häiriöstä tulee pysyvä.
Tästä seuraa, että narsistit itse asiassa ovat lapsia aikuisten ruumiissa ja siten myös omaavat lapsen henkisen kehityksen maailman.

Qroquius Kad
Qroquius Kad
6.3.2021 16:53
Vastaa...  kuli

Tuo on kieltämättä linjassa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä tiedetyn kanssa:
siitä kärsivä kun on paljolti aikuinen, jonka tunne-elämä on kuin uhmaikäisen pikkuisen.

Se on julmaa seurausta siitä, että asianomaisen tultua uhmaikään,
jossa ihmisen persoonallisuuden kehittyminen omaksi yksilökseen on voimakkaimmillaan,
hänet onkin nujerrettu runsaalla ja monipuolisella fyysisellä, psyykkisellä ja sosiaalisella väkivallalla.

Lopputulos on ihminen, joka kokee samaan aikaan
mahtavuusharhaa kaikkivoipaisuudestaan,
tarvetta nujertaa kaikki heikompansa ja
manipuloida kaikia vahvempiaan, voidakseen ottaa heidän paikkansa.

swerigejävels
swerigejävels
6.3.2021 18:19
Vastaa...  Qroquius Kad

Pakko myöntää että tulee hyvää settiä.

Se aivojen fysiologinen erilaisuus liittyi sittenkin psykopaatteihin, tarkistin.

Anna-Maria Korhonen
Anna-Maria Korhonen
6.3.2021 08:57

”…  mainitsee juuri sverigedemokraatit, jotka yrittävät käyttää iskua poliittisten pisteiden keruussa.”

Ainoa oikea tapa kerätä poliittisia pisteitä maahanmuutolla on tietysti esiintyä sen kannattajana. Onhan Ruotsissakin tietysti 100 000 maahanmuuttajaa tai maahanmuuttajataustaista, jotka eivät syyllisty tämänkaltaisiin iskuihin. Näin ollen poliittinen kannanotto iskua vastaan on matemaattisesti 1:100 000. Maahanmuuton puoltajat ovat selkeä enemmistö.

Periaatekysymysten jalkoihin jää se, että kahdeksaa viatonta ihmistä on vahingoitettu tappamistarkoituksessa, olipa motiivi sitten terroristinen tai se, ettei tappajalla ollut oikeutta jäädä maahan. Tämä isku on kuitenkin seurausta siitä, että maahan on päästetty ihmisiä kulttuurista, joissa ihmishenki, etenkin vääräuskoisten, ei ole yhtä arvostettu kuin meillä. Tällaiset iskut, joita on odotettavissa lisää, lisäävät kantaväestön turvattomuuden tunnetta ja heikentävät turvallisuutta.

Asia erikseen on tietysti se mitä ne 100 000 muuta maahanmuuttajaa tekevät. Polttavat autoja ja kouluja, räjäyttelevät, ammuskelevat, raiskaavat, halal-teurastavst, nostavat sosiaalietuuksia, syyllistyvät omaisuusrikoksiin ja ennen kaikkea muuttavat kulttuuria.

”Älä morkkaa meidän kultapoikiamme!”
”Älä morkkaa meidän kultapoikiamme!”
6.3.2021 10:36

Jos Lövenillä & Lööfillä olisi pikkuisenkin järkeä, katumusta ja empatiakykyä niin pyytäisivät ruotsalaisilta ANTEEKSI sitä MATUANSAA jonka ovat kansalle virittäneet ja tekisivät kaikkensa parantaakseen tilanteen ja tehdäkseen tehdyn tekemättömäksi.

Vaan ei! Päinvastoin! Mutta kun kansa on hissukseen eikä mitään vaadi niin mikään ei myöskään muutu. Åkessonkin on hampaaton ja hiljaa kuin kusi sukassa ja kannatuslukemat ovat laskeneet 10% siitä mitä ne korkeimmillaan olivat. Moderaatit ovat ottaneet johtoaseman ja näillä mennään vaaleihin saakka. Jos huonosti käy saattaa Löpykkä vielä jatkaakkin!!!

Vetlandan Suvakkoseura puolustelee ja suojaa nimenomaan afgaaneja. Tällaisia seuroja on jokaisella Ruotsin paikkakunnalla missä lövenlööfin afgapoppoota ja muuta matulössiä on sijoitettuna:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/garningsmannens-ursprung-som-afghansk-flykting-vacker-kanslor

Qroquius Kad
Qroquius Kad
6.3.2021 17:52

Aivan.
Koska kansa, eli äänestäjät eivät reagoi mitenkään, ei eliitin ole mitään tarvetta reagoida mihinkään.

Huomaatko ongelman?

juhaII
juhaII
6.3.2021 11:59

Maassa on paljon pakolaisia, jotka voivat pahoin. Lisäksi meillä on vielä pandemia.!”

Siis syy on ”korona-ahdistuksen” ja ”mielenterveysongelmien”. Sovi ei myös pidä unohtaa yleistä ruotsalaisessa yhteiskunnassa vallitsevaa rakkaudettomuutta pakoilaisia kohtaan, jotka ovat jätetyt täysin heittelle useita vuosikymmeniä vaille tukea ja sitä huomiota, jota ”haavoittuvassa asemassa” olevat ”raiteiltaan” menneet nuorukaiset tarvitsevat.

Kaikki tämä vain syystä, että Ruotsin valtaa pitäneet vasemmistohallitukset ovat suunnanneet ”Leijonanosaisesti” kaikki jaettavat varat ja muut yhteiskunnalliset panostukset yksinomaan kantaruotsalaisille hyvinb toimeentuleville vähäosaisille sekä kansallismielisille järjesatölle.